
zawieszenie
Moderator: Mroczny
zawieszenie
Spotkaliście sie kiedys z takim problemem a mianowicie prze skreconych kołach na maxa obojętnie czy w lewo czy w prawo przy małych nawet ugieciach strasznie trzeszczy (np wjezdzając luz zjezdzając z kraweznika). Z poczatku myslałem że ograniczniki skretu daja w dupe więc zakupiłem kapturki i nic więc sie wkurzyłem i obciąłem je pewny zwycięstwa a tu kupa, mimo ze nie ma juz ograniczników nadal trzeszczy
! Niby nie ma luzów na drązkach, nawet na okręgowej sprawdzili i stwierdzili ze zawieszenie jest ok. Dziwna sprawa:-(

4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'
prawdopodobnie sfożnie dolnych wachaczy
u mnie tak było -przy skręcie i zjeżdzie z np. krawężnika były podobne trzaski
zrób tak - WD40 i spsikaj obficie jeden sfożen i zrób test jak pomoże to ten sfożeń jak nie to spsikaj nastepny itd....
można na tym zaprzestać ale to tylko dorażne rozwiązanie bo będziesz musiał co jakiś czas użyć WD40 a jego woda wypłukuje
u mnie w ten sposób znalazzłem przyczynę a usunołem ją przez wymontowanie ,nasmarowanie i ponowne złożenie
u mnie tak było -przy skręcie i zjeżdzie z np. krawężnika były podobne trzaski
zrób tak - WD40 i spsikaj obficie jeden sfożen i zrób test jak pomoże to ten sfożeń jak nie to spsikaj nastepny itd....
można na tym zaprzestać ale to tylko dorażne rozwiązanie bo będziesz musiał co jakiś czas użyć WD40 a jego woda wypłukuje

u mnie w ten sposób znalazzłem przyczynę a usunołem ją przez wymontowanie ,nasmarowanie i ponowne złożenie
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
nie sądze -to tak jakby wymieniać krzyżaki w wale co miesiąc zamiast je nasmarowaćLR_Olek pisze:a nie lepiej naprawic usterke za pomoca wymiany uszkodzonego elementu?
pisałem ze w moim przypadku wystarczyło rozmontować ,nasmarować i złożyć bo elementy nie były zużyte ani nie miały luzów ( po prostu sie wypłukały bo pewnie nie lubią wody w odróżnieniu ode mnie

jako mechanik wiem co należy nasmarować ,co wymienic a co kupować w orginale

a jak jest u kolegi -nie wiem
ale w ten sposób moze sie dowiedziec co trzeszczy a potem bedzie mógł zadecydować czy smarować czy wymieniać
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
chyba jednak nie to
'' więc zakupiłem kapturki i nic więc sie wkurzyłem i obciąłem je pewny zwycięstwa a tu kupa, mimo ze nie ma juz ograniczników nadal trzeszczy ! ''
bo kolega przyznał sie ze je ucioł ,a nadal trzeszczy
faktem jednak jest ze zazwyczaj to one rozrabiaja
'' więc zakupiłem kapturki i nic więc sie wkurzyłem i obciąłem je pewny zwycięstwa a tu kupa, mimo ze nie ma juz ograniczników nadal trzeszczy ! ''
bo kolega przyznał sie ze je ucioł ,a nadal trzeszczy

faktem jednak jest ze zazwyczaj to one rozrabiaja
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
Kylon pisze:Zanim powymieniasz pół samochodu załóż na śruby ograniczające skręt plastikowe kapturki. To one trzeszczą o metalowe ograniczniki podczas np. tak jak pisałeś podjerzdżania na krawężnik3/4 Hiluxów i 4 Runneroów to ma
Kylon, wydaje mi się, że kolega nie ma już gdzie tych kapturków założyć, bo ograniczniki wyciął.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

..... ciezko stalowy zgrzyt, wydaje mi sie zę odłgos pochodzi z okolic sworznia wahacza. Jak koledzy doradzają najpierw przesmaruje wd-ekim.LX450 pisze:A jaki to dźwięk? Takie metaliczne 'szlifowanie' jakby ktoś palcem po szybie jeździł czy może tępe, przytłumione chrobotanie?
Pozdrawiam
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'
Jasne, jasne. Zaraz po tym użyj kadzidła. Pomóc nie pomoże ale pewnie nie zaszkodzi.avan pisze:..... ciezko stalowy zgrzyt, wydaje mi sie zę odłgos pochodzi z okolic sworznia wahacza. Jak koledzy doradzają najpierw przesmaruje wd-ekim.LX450 pisze:A jaki to dźwięk? Takie metaliczne 'szlifowanie' jakby ktoś palcem po szybie jeździł czy może tępe, przytłumione chrobotanie?
Pozdrawiam

Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Masz rację, jak coś jest juz wy...e to trzeba wymienić a nie smarować!Zachary pisze:Jasne, jasne. Zaraz po tym użyj kadzidła. Pomóc nie pomoże ale pewnie nie zaszkodzi.avan pisze:..... ciezko stalowy zgrzyt, wydaje mi sie zę odłgos pochodzi z okolic sworznia wahacza. Jak koledzy doradzają najpierw przesmaruje wd-ekim.LX450 pisze:A jaki to dźwięk? Takie metaliczne 'szlifowanie' jakby ktoś palcem po szybie jeździł czy może tępe, przytłumione chrobotanie?
Pozdrawiam
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'
Avan, a nie podnosiłeś Ty przypadkiem zawieszenia na drążkach? Ja tak miałem w Tyrance - okazało sie że później po jakiejś jeździe w terenie miałem pogięte drążki (kierownicze?) i przy każdym najeździe czy zjeździe na/z krawężnika słyszałem nieprzyjemny metaliczny wrzask niektórych części. Ostatnio to samo słyszałem u kumpla (Kylon powinieneś go znać - Bartek - biały hilux z W-wy czekający na podniesienie zawieszenia? :c) ) i też to miał. To się często zdarza przy niezależnym zawiechu.
metoda którą podałem nie miała rozwiązać problemu , pozwala tylko sprawdzic czy to napewno sfożnie wydaja te dzwieki( a psikajac kolejno po jednym nawet pozwala ustalić który wydaje ten dzwiek )avan pisze:..... ciezko stalowy zgrzyt, wydaje mi sie zę odłgos pochodzi z okolic sworznia wahacza. Jak koledzy doradzają najpierw przesmaruje wd-ekim.LX450 pisze:A jaki to dźwięk? Takie metaliczne 'szlifowanie' jakby ktoś palcem po szybie jeździł czy może tępe, przytłumione chrobotanie?
Pozdrawiam
problemu zaś nie rozwiąże ponieważ WD jest łatwo wymywalny przez wode ,jak zużyte to nalezy wymienić ,jak w dobrym stanie ( np jak u mnie trzy lata temu wymieniane ) rozmontowac i nasmarować
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
Zawieszenie jest podniesione na ramie ale dokładnie nie wiem ile (podniesionego kupiłem). Ale wydaje mi sie że drązki nie sa pogiete. Jutro przyglądne się i spróbuje dokładnie określic co tak trzeszczyboryś pisze:Avan, a nie podnosiłeś Ty przypadkiem zawieszenia na drążkach? Ja tak miałem w Tyrance - okazało sie że później po jakiejś jeździe w terenie miałem pogięte drążki (kierownicze?) i przy każdym najeździe czy zjeździe na/z krawężnika słyszałem nieprzyjemny metaliczny wrzask niektórych części. Ostatnio to samo słyszałem u kumpla (Kylon powinieneś go znać - Bartek - biały hilux z W-wy czekający na podniesienie zawieszenia? :c) ) i też to miał. To się często zdarza przy niezależnym zawiechu.

4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'
Wracając do twojej odpowiedzi tak sobie pomysłem że goście przecież posiadają podniesione 4r czy hiluxy i nie słyszałem aby narzekali na trzaski zewieszenia.boryś pisze:Avan, a nie podnosiłeś Ty przypadkiem zawieszenia na drążkach? Ja tak miałem w Tyrance - okazało sie że później po jakiejś jeździe w terenie miałem pogięte drążki (kierownicze?) i przy każdym najeździe czy zjeździe na/z krawężnika słyszałem nieprzyjemny metaliczny wrzask niektórych części. Ostatnio to samo słyszałem u kumpla (Kylon powinieneś go znać - Bartek - biały hilux z W-wy czekający na podniesienie zawieszenia? :c) ) i też to miał. To się często zdarza przy niezależnym zawiechu.
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości