Strona 1 z 2
turbina
: sob lut 17, 2007 8:22 pm
autor: wiesław kalicki
planuję dodać do silnika 3B 3440 turbinę były takie o ozn. 13BT .mam problem jak rozwiązać sterowanie pompą ponieważ u mnie jest to sterowanie poprzez przepustnicę powietrza a turbina zmieni parametry może ktoś ma 13BT ipodpowie jak tam jest to rozwiązane
: sob lut 17, 2007 10:57 pm
autor: Maniek
w Australii można zanabyc gotowy kit do tego silnika... w takich kitach nie ma dodatkowego sterowania pompą...dziwne
http://www.axtturbo.com.au/toy3B.html
albo tu:
http://www.turboglide.com.au/index.cfm/ ... N=28984896
: ndz lut 18, 2007 8:01 am
autor: wiesław kalicki
z AXTTURBO się kontaktowałem wychodzi 7000zł + 4000zł wysyłka trochę drogo a bez problemu można to zrobić u nas tylko nie mam wiedzy jak będzie z dozowaniem paliwa bo jest sterowane przepływem powietrza
: ndz lut 18, 2007 11:28 am
autor: Bullitt
IMO 11 tysi za turbokit, bedący sprawdzonym rozwiązaniem to baaaardzo mało.
: ndz lut 18, 2007 5:02 pm
autor: rudy
za ta cene można kupić 4,2 136 km a i do skrzyni z BJta będzie pasować,
11 tys na motanie turba to pomyłka IMHO
: ndz lut 18, 2007 7:20 pm
autor: Zachary
rudy pisze:za ta cene można kupić 4,2 136 km a i do skrzyni z BJta będzie pasować,
11 tys na motanie turba to pomyłka IMHO
Olbrzymia pomyłka. Choć wszystko zależy od skali zachcianki. Jak ktoś chce to można. A za następne 10k zaimplementować jeszcze intercooler. Zanim jednak... Zacząłbym od rzetelnego sprawdzenia silnika.
: pn lut 19, 2007 8:55 am
autor: Nikos
Bullitt pisze:IMO 11 tysi za turbokit, bedący sprawdzonym rozwiązaniem to baaaardzo mało.
Nie no co ty bullit..... Lepiej zapodac turbo by rzemioslo polskie i potem gadac jakie to toyota do d.u.p.y silniki ma
znam takie przypadki
: pn lut 19, 2007 9:07 am
autor: rudy
lepiej nie zapodwać turbiny za 11 k, wg mnie kompletny nonsens tak samo jak motanie czegoś jak piszesz by polskie rzemiosło,
osobiscie optuje ze rozwiazaniami fabrycznymi ale jak ktos ma chęci do zabawy to wolan wola

: pn lut 19, 2007 9:14 am
autor: Bullitt
To wszystko jak zawsze zależy od wielu czynników i nie jest jednoznaczne.
Powtórzę: sprawdzony turbokit za 7 tysi + 4 tysie przesyłki to BAAAAARDZO PROMOCYJNA CENA. W pl może się nie udac zmotać trytytkami takiego zestawu, nie mówiac już o prawidłowym działaniu i co IMO najwazniejsze- bezawaryjnosci.
Ale trzeba sobie zadać pytanie podstawowe. Poniewaz żyjemy w PL, czyli kraju złodziejskim (nie tak jak Australia skad pochodzi turbokit) to może faktycznie łatwiej i taniej jest kupić seryjnie uturbione rozwiązanie.
I teraz pytanie- chcemy mieć kradziony silnik (albo nieoclony z rozbiórki) którego stanu na szrocie nie sprawdzimy a o potencjalnym odzyskaniu pieniędzy nawet się nie będe rozpisywał, czy wolimy sprawdzone rozwiazanie by Australia- z potencjałem rozwojowym na wiekszą moc- np poprzez zmianę turbosprężarki.
Każdy sobie musi na to pytanie odpowiedziec sam.
: pn lut 19, 2007 9:28 am
autor: Elwood
Ta kwota pozwala na spory margines, sam ostatnio często zadaje sobie pytanie gdzie jest granica inwestowania w swoje 4x4. Nie ma sensu wydawać takich pieniędzy na turbokit obojętnie skąd chyba, ze gramy bez limitu i mamy konkretną koncepcje na odbudowę auta a nie taką, ze kupiłem i co teraz. Logicznym wydaje sie od razu konkretny remont takiego silnika jako preludium do dalszej zabawy. Jeżeli mamy 11000zł na taki wydatek, to moze pójśc dalej i kupić HZJ-ta za dwadzieścia parę tysięcy bo obecnie dwie takie oferty widziałem. Druga sprawa to jest ta skłonność do ciągłej często nieuzasadnionej poprawy. Kupujemy 3B i po jakimś czasie chce dodać T... tylko po co. Kupować bez emocji, mniej rozczarowań. Tylko, że to nie zawsze wychodzi i mnie też nie zawsze tak się udaje

: pn lut 19, 2007 9:35 am
autor: Nikos
Zachary pisze:rudy pisze:za ta cene można kupić 4,2 136 km a i do skrzyni z BJta będzie pasować,
11 tys na motanie turba to pomyłka IMHO
Olbrzymia pomyłka. Choć wszystko zależy od skali zachcianki. Jak ktoś chce to można. A za następne 10k zaimplementować jeszcze intercooler. Zanim jednak... Zacząłbym od rzetelnego sprawdzenia silnika.
Olbrzymia pomylka to byloby kolego zamotanie turbiny zle zestrojenie kompletu i w efekcie rozwalenie przez to silnika
3B ma wtrysk posredni......
13BT ma bezposredni
sytuacja podobna jak w
2H i 12H oraz
1HDT i 1HZ
Zaadoptowanie turbiny jest mozliwe ale tylko po dokladnych obliczeniach.... wykonaniu profesjonalengo kolektora wydechowego oraz profesjonalnej modyfikacji pompy wtryskowej ktorej nawet nie mozesz wysterowac wg specyfikacji pompy z bratniego doladowanego silnika bo nie sa takie same..... czyli zamieniasz w ten sposob bezawaryjny niezniszczalny 3B w pseudo zmote ktora bedzie eksperymentem.......
Dlatego kwota nawet 15 tys za sprawdzony profesjonalny zestaw to wg mnie cena OK......
: pn lut 19, 2007 9:48 am
autor: Bullitt
Masz rację NIKOŚ w 100%. Oczywiście jeśli zakładamy, ze ten zestaw jest sprawdzony i pasujący (bo ja tak zakładam). Choć ja już różne hamerykańskie boltony widziałem....
eeeechhh.... Tuning to ciężka i kosztowna zabawa....
: pn lut 19, 2007 9:48 am
autor: rudy
przeciez nie tiwerdze ze 11k cz ynawet 15k ta za duzo ze profesjonalny set do uturbienia silnika, taka cena napewno jest ok bo wszystko co OK musi kosztowac i basta

natomiast nie przekonuje mnie uturbianie silnika 3B za takie pieniądze, jeśli to BJ to wejdzie spokojnie (o ile się nie mylę )rzędowa szóstka 136 konna którą można spokojnie w granicach 10 tys kupic i wtym momencie zastanawiam się nad sensem uturbiania

: pn lut 19, 2007 10:41 am
autor: AdAm
Bullitt pisze:
eeeechhh.... Tuning to ciężka i kosztowna zabawa....
Bullitt - ty widze taki oblatany w tunningowych sprawach jestes to moze poradzisz gdzie znalezc/kupic/dorobic jednomasowe kolo zamachowe do silnika 4.0 BMW. Tylko mi nie pisz o Radzikowskim czy "fachowcom" z Poznania ktorzy po miesiacu sciemniali ze sa w stanie dorobic takowe a w koncu dawali du...py jak panienki z pod latarni. Zreszta Ci z Poznania to w ogole "miszczowie" - zrobili ceramika który sie ślizgał

: pn lut 19, 2007 10:42 am
autor: seburaj
Nikos pisze:
3B ma wtrysk posredni......
13BT ma bezposredni
sytuacja podobna jak w
2H i 12H oraz
1HDT i 1HZ
dobsze gada...
dodatkowo 13B i 13B-T maja pompy rzędowe, a 3B rotacyjną
ja mam 13B - ale nie mam zamiaru pakowac do niego turbiny choc byloby to prostsze i bardziej fizjologiczne - chyba, ze trafie za półdarmo kolektor i sprężarkę z jakiegoś zniszczonego 13B-T
tak jak bylo napisane - bardziej nalezy zastanowic sie nad pozyskaniem 4.2 wolnossacego i wsadzeniem go ponoc praktycznie bez przerobek

no ale te silniki też się cenią niestety

: pn lut 19, 2007 1:04 pm
autor: Bullitt
AdAm pisze:Bullitt pisze:
eeeechhh.... Tuning to ciężka i kosztowna zabawa....
Bullitt - ty widze taki oblatany w tunningowych sprawach jestes to moze poradzisz gdzie znalezc/kupic/dorobic jednomasowe kolo zamachowe do silnika 4.0 BMW. Tylko mi nie pisz o Radzikowskim czy "fachowcom" z Poznania ktorzy po miesiacu sciemniali ze sa w stanie dorobic takowe a w koncu dawali du...py jak panienki z pod latarni. Zreszta Ci z Poznania to w ogole "miszczowie" - zrobili ceramika który sie ślizgał

O dorobieniu w PL zapomnij. jedyna firmą która może to produkować (jednomasówkę alu) to Fidanza- poszperaj w necie.
Radzikowski robi bardzo dobre sprzęgła (spiekowe, zwykłe- jakie chcesz), ale nie robi kół zamachowych.
BTW. Czemu chcesz wymieniac koło w tym silniku?
: pn lut 19, 2007 1:43 pm
autor: AdAm
Bullitt pisze:AdAm pisze:Bullitt pisze:
eeeechhh.... Tuning to ciężka i kosztowna zabawa....
Bullitt - ty widze taki oblatany w tunningowych sprawach jestes to moze poradzisz gdzie znalezc/kupic/dorobic jednomasowe kolo zamachowe do silnika 4.0 BMW. Tylko mi nie pisz o Radzikowskim czy "fachowcom" z Poznania ktorzy po miesiacu sciemniali ze sa w stanie dorobic takowe a w koncu dawali du...py jak panienki z pod latarni. Zreszta Ci z Poznania to w ogole "miszczowie" - zrobili ceramika który sie ślizgał

O dorobieniu w PL zapomnij. jedyna firmą która może to produkować (jednomasówkę alu) to Fidanza- poszperaj w necie.
Radzikowski robi bardzo dobre sprzęgła (spiekowe, zwykłe- jakie chcesz), ale nie robi kół zamachowych.
BTW. Czemu chcesz wymieniac koło w tym silniku?
Ma to chodzic ze spiekiem w terenowce a przy wielomasowych bardzo marudza z dorobieniem tarczy. Radzikowski sie podjął dorobienia koła, więc czasem widać dorabia lub daje gdzieś. Niestety po miesiącu się poddał. Następny miesiąc leży już w Poznaniu i kolesie też na początku mocni w gębie byli ale już im rura mięknie i zaczynają telefonów nie odbierać...

Poszukam jakiegoś info o tym co napisałeś.
: pn lut 19, 2007 3:08 pm
autor: Bullitt
Nie rozumiem, czemu mieliby marudzić przy zrobieniu spiekowego sprzegła (z dociskiem np z podwójna sprezyna) do dwumasowego koła zamachowego. Radzikowski na pewno by nie marudził- przeciez sam robiłem to u niego wielokrotnie. Dwumasowe koło zamachowe na pewno by to wytrzymało jakiś czas- nawet może i sezon a może i dwa. Ja bym ładował spiek z podwójną spręzyną docisku do seryjnego koła i czekał aż się rozsypie (bo może wogóle się nie rozsypac). A jak padnie to bym szukał jakiegoś innego rozwiazania....
: pn lut 19, 2007 3:51 pm
autor: AdAm
Bullitt pisze:Nie rozumiem, czemu mieliby marudzić przy zrobieniu spiekowego sprzegła (z dociskiem np z podwójna sprezyna) do dwumasowego koła zamachowego. Radzikowski na pewno by nie marudził- przeciez sam robiłem to u niego wielokrotnie. Dwumasowe koło zamachowe na pewno by to wytrzymało jakiś czas- nawet może i sezon a może i dwa. Ja bym ładował spiek z podwójną spręzyną docisku do seryjnego koła i czekał aż się rozsypie (bo może wogóle się nie rozsypac). A jak padnie to bym szukał jakiegoś innego rozwiazania....
Ja tam sie nie znam. Zarowno jeden jak i drugi mowi ze z tym kołem to nie bardzo i się rozsypie i trzeba jednomasowe. Z drugiej strony jak wydajesz pare zlotych na cos to chcesz zeby to dzialalo a nie rozlecialo Ci sie na ostatniej rundzie (i caly sezon w du...).
Z ta Fidanzą też kiepsko. Nie znalazlem ich kół zamachowych do tego silnika. Pewnie skończy się na jakimś mocniejszym firmowym sprzęgle i profilaktycznej wymianie co parę imprez...
: pn lut 19, 2007 6:45 pm
autor: Zun
AdAm pisze:Bullitt pisze:Nie rozumiem, czemu mieliby marudzić przy zrobieniu spiekowego sprzegła (z dociskiem np z podwójna sprezyna) do dwumasowego koła zamachowego. Radzikowski na pewno by nie marudził- przeciez sam robiłem to u niego wielokrotnie. Dwumasowe koło zamachowe na pewno by to wytrzymało jakiś czas- nawet może i sezon a może i dwa. Ja bym ładował spiek z podwójną spręzyną docisku do seryjnego koła i czekał aż się rozsypie (bo może wogóle się nie rozsypac). A jak padnie to bym szukał jakiegoś innego rozwiazania....
Ja tam sie nie znam. Zarowno jeden jak i drugi mowi ze z tym kołem to nie bardzo i się rozsypie i trzeba jednomasowe. Z drugiej strony jak wydajesz pare zlotych na cos to chcesz zeby to dzialalo a nie rozlecialo Ci sie na ostatniej rundzie (i caly sezon w du...).
Z ta Fidanzą też kiepsko. Nie znalazlem ich kół zamachowych do tego silnika. Pewnie skończy się na jakimś mocniejszym firmowym sprzęgle i profilaktycznej wymianie co parę imprez...
Weź Ty w końcu namów Szwarca na automat i bedzie mial problem z glowy - tylko porzadny automat a nie jakąś popierdółke ktora sie od razu rozleci.
: pn lut 19, 2007 11:57 pm
autor: Mag69
Zun pisze:.....
Weź Ty w końcu namów Szwarca na automat i bedzie mial problem z glowy - tylko porzadny automat a nie jakąś popierdółke ktora sie od razu rozleci.
automat z BMW jest bardzo dłuuuuugi i tylny wał musiał by mieć ? cm

: wt lut 20, 2007 7:10 am
autor: Miskiller
Zun pisze:na automat i bedzie mial problem z glowy - tylko porzadny automat a nie jakąś popierdółke ktora sie od razu rozleci.
mozesz rozwinac ?
: wt lut 20, 2007 11:11 am
autor: AdAm
Zun pisze:AdAm pisze:Bullitt pisze:Nie rozumiem, czemu mieliby marudzić przy zrobieniu spiekowego sprzegła (z dociskiem np z podwójna sprezyna) do dwumasowego koła zamachowego. Radzikowski na pewno by nie marudził- przeciez sam robiłem to u niego wielokrotnie. Dwumasowe koło zamachowe na pewno by to wytrzymało jakiś czas- nawet może i sezon a może i dwa. Ja bym ładował spiek z podwójną spręzyną docisku do seryjnego koła i czekał aż się rozsypie (bo może wogóle się nie rozsypac). A jak padnie to bym szukał jakiegoś innego rozwiazania....
Ja tam sie nie znam. Zarowno jeden jak i drugi mowi ze z tym kołem to nie bardzo i się rozsypie i trzeba jednomasowe. Z drugiej strony jak wydajesz pare zlotych na cos to chcesz zeby to dzialalo a nie rozlecialo Ci sie na ostatniej rundzie (i caly sezon w du...).
Z ta Fidanzą też kiepsko. Nie znalazlem ich kół zamachowych do tego silnika. Pewnie skończy się na jakimś mocniejszym firmowym sprzęgle i profilaktycznej wymianie co parę imprez...
Weź Ty w końcu namów Szwarca na automat i bedzie mial problem z glowy - tylko porzadny automat a nie jakąś popierdółke ktora sie od razu rozleci.
Automat już był i się zweryfikował negatywnie. Zresztą jest skrzynia 6-biegowa manualna to po co automat wkładać ?
: wt lut 20, 2007 2:45 pm
autor: Zun
Miskiller pisze:Zun pisze:na automat i bedzie mial problem z glowy - tylko porzadny automat a nie jakąś popierdółke ktora sie od razu rozleci.
mozesz rozwinac ?
Znaczy sie co rozwinac ? Jesli Ci chodzi o sprzegla i kolo zamachowe - to chodzi mi oto ze jak zalozy mocny automat to zniknie problem ze sprzeglem no i jestem zdania ze automat lepiej robi - moze dlatego ze teraz mam u siebie

- mam nadzieje ze to mi sie nie zweryfikuje i za szybko tego automatu nie zabije . Zapewniali mnie fachowcy ze typ automatu ktory mam to najbardziej wytrzymaly automat i najlepiej sie nadajacy do offroadu.
: wt lut 20, 2007 2:45 pm
autor: Bullitt
Bardzo dobra skrzynia, ale ma jedną podstawową wadę.
Jest kompletnie nie naprawialna w razie awarii (ASO nie posiada zadnych części zamiennych- w systemie BMW jedyną częścia jest kompletna skrzynia). A psują się synchronizatory (często) i wtedy staje się dodatkowo jeszcze niestabilna przy zmianie biegów (robią się luzy, których nie da się skasować). Generalnie do wyczynu odradzam. Polecam natomiast skrzynie 5cio biegową od silnika 3,5 litra. Pasuje bez problemu i jest w pełni serwisowalna...
Pozatym szóstka ma zbyt długie przełozenia ( będziesz grzał 250 terenówką?)