Powitanie + opony

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
dink
 
 
Posty: 137
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 1:36 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Powitanie + opony

Post autor: dink » śr mar 07, 2007 1:05 am

Witam wszystkich.

Generalnie bawię się inną Toyotą, a Hiluxa kupiłem jako ciągnik pod przyczepę dla MR2, ale pojeździwszy trochę po błotach w Międzylesiu "niestety" zachorowałem na 4x4 :-)
Co prawda jeździłem - totalnie amatorsko - Rangerem i Samuraiem po Tajlandii, ale nie spodziewałem się, że tak szybko kupię coś "w tym stylu" :-)

To tyle powitania, a teraz "konkretne" pytanie. Muszę kupić opony. Mocno myślę o BFG M/T bo jednak chciałbym pobawić się w tym sezonie także poza szosą, ale na wypadek gdybym nie dał rady, to czy wielkim błędem będzie jeżdżenie po asfalcie na tych oponach? czym to grozi? a może od razu kupić BFG A/T lub GY ATR a do M/T kupić drugi komplet felg (gdybym poważnie się "zaangażował")?

ps. na zdjęciach autko z tajskiego teamu off-roadowego - robi wrażenie - niestety, za żadne pieniądze nie chcieli go wypożyczyć, więc jeździłem "kurczakiem" :-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
dink.
MR2 SW20 2.0 Turbo
Hilux RN110 2.4 BFG A/T 31''

Awatar użytkownika
Chrząścik Tomasz
Posty: 487
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chrząścik Tomasz » śr mar 07, 2007 6:47 am

powitać. co do opon, to pewnie zaraz dostaniesz tysiące odpowiedzi i każdy będzie zachwalał swoją gumę... ja powiem Ci tylko tyle, że nie ma gumy idealnej na wszystko, to po pierwsze, a po drugie ja mam MT-ki BFG i jestem zadowolony (i też w pickupie), na moje możliwości i chęci zabawy są wystarczające. jeżdżę na nich już 6 miesiąc co dzień po czarnym, w weekendy po błocku i jest :)2 ostatnio mnie nawet kumpel zapytał zy je kupowałem w styczniu czy w lutym, bo wyglądają jak nówki, a ja już na nich przejechałem 15 tysięcy km
CHRZĄSZCZU TEAM
dos tres diamentos
gg 7660070
komóra 24h 604-41-70-37

Awatar użytkownika
Kwiatec
 
 
Posty: 1254
Rejestracja: czw paź 28, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kwiatec » śr mar 07, 2007 9:17 am

kolega ma racje bf nieźle robi w terenie (stosunek cena/jakość chyba najlepszy). ale ateki też nie gorzej w jeździe weekendowej się sprawują. ale są za to świetne na asfalcie i ciche !!.
także przeanalizuj gdzie bardziej eksploatował będziesz toyke bo jak w weekendy w Międzylesiu to ateki będą aż za dobre ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr mar 07, 2007 9:33 am

Jesli nie chcesz kupowac 2 kompletow opon i chcesz jezdzic i w blocie i na asfalcie to najlepszym wyborem bedzie wlasnie BFG MT . Jezeli chcesz jezdzi w blocie lepiej i miec dwa komplety opon wtedy jakies szosowki i do terenu cos ala simex (to sa opony ktore ma ten bialy hilux z tajlandii na zdjeciu ;) - imho jedne z najlepszych na polskie warunki terenowe).

A my sie przypadkiem nei znamy z forum sr.pl ??

Awatar użytkownika
dink
 
 
Posty: 137
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 1:36 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: dink » śr mar 07, 2007 3:21 pm

W Międzylesiu mieszkam, więc bawiłem się tam - bo blisko. Niespecjalnie mam pomysł gdzie można jeździć w pobliżu W-wy - dotąd interesował mnie asfalt (jakieś wskazówki? - ale żeby nie utopić auta od razu :-?)

Hilux nie będzie autem na co dzień, skłaniam się więc ku MT, skoro na asfalcie dają radę. Dzięki za wskazówki.

pozdr.,
dink.
MR2 SW20 2.0 Turbo
Hilux RN110 2.4 BFG A/T 31''

Awatar użytkownika
dink
 
 
Posty: 137
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 1:36 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: dink » śr mar 07, 2007 3:56 pm

Kwiatec pisze:kolega ma racje bf nieźle robi w terenie (stosunek cena/jakość chyba najlepszy).
mam też do wyboru nieco tańsze Bridgestone Dueler M/T - więc jeśli zdecyduję się na M/T to raczej BFG czy może Bridgestone?

ObrazekObrazek

pozdr.,
dink.
MR2 SW20 2.0 Turbo
Hilux RN110 2.4 BFG A/T 31''

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr mar 07, 2007 5:06 pm

Jesli ma to byc opona tego typu to BFG , ale jesli ma to byc opona czytso do terenu to ani jedna ani druga - a jesli ma byc tansza to proponuje Wrangler MT/R

Awatar użytkownika
Chrząścik Tomasz
Posty: 487
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chrząścik Tomasz » śr mar 07, 2007 10:26 pm

w terenie oponki zbliżone, natomiast na asfalcie na pewno zdecydowanie cichszy jest BFG... zdecyduj sam, czy oszczędność kilkudziesięciu złotych jest tego warta
CHRZĄSZCZU TEAM
dos tres diamentos
gg 7660070
komóra 24h 604-41-70-37

Awatar użytkownika
dink
 
 
Posty: 137
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 1:36 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: dink » czw mar 08, 2007 7:55 am

Chrząścik Tomasz pisze:zdecyduj sam, czy oszczędność kilkudziesięciu złotych jest tego warta
to raczej kilkanaście złotych :-) dlatego chciałem wiedzieć, które "lepsze" - argument o głośności mnie przekonał :-)
dink.
MR2 SW20 2.0 Turbo
Hilux RN110 2.4 BFG A/T 31''

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw mar 08, 2007 10:37 am

Chrząścik Tomasz pisze:w terenie oponki zbliżone, natomiast na asfalcie na pewno zdecydowanie cichszy jest BFG... zdecyduj sam, czy oszczędność kilkudziesięciu złotych jest tego warta
Raczej kilkuset ;)

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » czw mar 08, 2007 11:14 am

No a może ktoś by zapodał ceny poszczególnych opon i miejsca gdzie można kupić? Nie chodzi mi o sklepy ale o 'inne' miejsca. Na przykład znałem kiedyś gościa, który przywoził nowe opony z Niemiec i było sporo taniej, a jak przywoził lekko używane to w ogóle grosze były. Niestety tylko osobówkami się zajmował. Więc chodzi mi o tego typu 'sklepy'

Dzięki za info.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw mar 08, 2007 11:44 am

LX450 pisze:No a może ktoś by zapodał ceny poszczególnych opon i miejsca gdzie można kupić? Nie chodzi mi o sklepy ale o 'inne' miejsca. Na przykład znałem kiedyś gościa, który przywoził nowe opony z Niemiec i było sporo taniej, a jak przywoził lekko używane to w ogóle grosze były. Niestety tylko osobówkami się zajmował. Więc chodzi mi o tego typu 'sklepy'

Dzięki za info.
Na pw - bo zaraz nas stad wywala moderatorzy , administratorzy itp

Awatar użytkownika
dink
 
 
Posty: 137
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 1:36 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: dink » czw mar 08, 2007 2:35 pm

Zun pisze: Na pw - bo zaraz nas stad wywala moderatorzy , administratorzy itp
no kiddin' - za pisanie o cenach?! :roll:

BTW: czemu napisałeś, że BFG vs BS to różnica kilkuset zł - BS są wyraźnie mniej trwałe czy jak? W "wyścigówkach" akurat BS uchodzi za dużo lepszą markę niż BFG.

pozdr.,
dink.
MR2 SW20 2.0 Turbo
Hilux RN110 2.4 BFG A/T 31''

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw mar 08, 2007 3:54 pm

dink pisze:
Zun pisze: Na pw - bo zaraz nas stad wywala moderatorzy , administratorzy itp
no kiddin' - za pisanie o cenach?! :roll:

BTW: czemu napisałeś, że BFG vs BS to różnica kilkuset zł - BS są wyraźnie mniej trwałe czy jak? W "wyścigówkach" akurat BS uchodzi za dużo lepszą markę niż BFG.

pozdr.,
Te opony maja troche inny bierznik - ze tak powiem obydwie sa uniwerslane , ale z jednej strony BS jest miekciejsza - co oznacza ze teoretyczni epowinna robic lepiej w terenie , tylko jak dla mnie to ona sie chyba lepiej sprawdza na skalkach , mniej w blocie - dla mnie te dwie opony sa porownywalne - bo mimo ze to jest MT to jest to opona uniwerslana - jest pewien kompromis miedzy jazda niby blotna a asfaltowa - sa to opony (zarowno BFG jak i BS) malo agresywne . Daleko im do Boggerow czy Simexow - ale na tych juz nie za bardzo mozna jezdzic po asfalcie - aczkolwiek znam takich ktorzy jezdza i nie narzekaja.

Natomiast jesli chodzi o takie typowo internetowe porownania na amerykasnkich stronach to BS wychodzi lepiej niz BFG , jak sie natomiast zapoytasz polakow co o tym mysla to powiedza ze BFG jest lepsze - ale mysle ze jest to podykotwane tym , ze BFG jako pierwsza weszla z oponami typu MT na rynek Polski i dotychczas byla tansza niz BS - zreszta do dzisiaj jak pojedziesz do handlarza opon to BFG kupisz taniej niz BS - ja mam poprostu dojscie do oryginalnych nowych BSow w nizszej cenie , dlatego mowie ze jest kilkaset zlotych tanszy komplet niz BFG

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » czw mar 08, 2007 9:01 pm

A jak sie ma do tych opon goodyear wrangler MT/R? Wiadomo na suchej powierzchni to nawet w AT mozna niezle pojeżdzić, problem pojawia sie na mokrym asfalcie! Która z tych trzech gum bedzie najlepiej się sprawować na mokrym asfalcie?
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » czw mar 08, 2007 9:02 pm

A jak sie ma do tych opon goodyear wrangler MT/R? Wiadomo na suchej powierzchni to nawet w AT mozna niezle pojeżdzić, problem pojawia sie na mokrym asfalcie! Która z tych trzech gum bedzie najlepiej się sprawować na mokrym asfalcie?
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
bartks
 
 
Posty: 948
Rejestracja: pt mar 14, 2003 12:19 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: bartks » czw mar 08, 2007 11:51 pm

nie wiem jak pozostałe, ale BFG MT zachowuje się na mokrym asfalcie bardzo przyzwoicie :)2

Awatar użytkownika
JayJay
 
 
Posty: 228
Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:34 pm
Lokalizacja: Kuślin

Post autor: JayJay » pt mar 09, 2007 12:00 am

a podczas hamowania na mokrym asfalcie ?? Jak to wyglada ??
a to zolte autko calkiem nie zle jest sam je bym chcial a Ty nazekasz ze Toyoty Ci nie dali
Samurai SJ410
Toyota Hilux

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt mar 09, 2007 8:15 am

bartks pisze:nie wiem jak pozostałe, ale BFG MT zachowuje się na mokrym asfalcie bardzo przyzwoicie :)2
zupelnie sie z toba nie zgadzam - zaden standardowy MTek nie zahcowuje sie na mokrym asflacie przyzwoicie - wystarczy sie przyjrzec konstrukcji bierznika - jest fizycznie nie mozlwie zeby zachowywal sie dobrze , zbyt duze powierzchnie gumy bez lamelek - nie ma jak odprowadza wody - aczkowliek jest na to dos prosta rada - wystarczy powycinac w kostkach lamelki

Awatar użytkownika
bartks
 
 
Posty: 948
Rejestracja: pt mar 14, 2003 12:19 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: bartks » pt mar 09, 2007 9:13 am

Ktoś, kto kupuje MT-ki nie będzie oczekiwał od nich przyczepności na mokrym asfalcie porównywalnej do opon samochodów osobowych.....cudów nie ma!...coś za coś.
Jednak biorąc pod uwagę właśnie kształt bieżnika w MT-kach, jestem zdziwiony że mimo tego przyczepność jest stosunkowo dobra.......czego nie mozna powiedzieć np. o przyczepności na śniegu.

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pt mar 09, 2007 11:51 am

avan pisze:A jak sie ma do tych opon goodyear wrangler MT/R?
W terenie robi lepiej niż BFG.
Na asfalcie nie wiem.

Awatar użytkownika
Kudlaty
Posty: 380
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kudlaty » pt mar 09, 2007 12:21 pm

Zun pisze:
bartks pisze:nie wiem jak pozostałe, ale BFG MT zachowuje się na mokrym asfalcie bardzo przyzwoicie :)2
zupelnie sie z toba nie zgadzam - zaden standardowy MTek nie zahcowuje sie na mokrym asflacie przyzwoicie - wystarczy sie przyjrzec konstrukcji bierznika - jest fizycznie nie mozlwie zeby zachowywal sie dobrze , zbyt duze powierzchnie gumy bez lamelek - nie ma jak odprowadza wody - aczkowliek jest na to dos prosta rada - wystarczy powycinac w kostkach lamelki
Witam.

Muszę się zgodzić z Zun-em, na mokrym to taki MT-ek nie robi najlepiej :cry: .
Na błocie OK, na trawie (zwłaszcza mokrej) średnio, na piachu (typowa piaskownica) działa jak koparka, na śniegu ubitym podobnie jak na mokrym, na sypkim śniegu OK, po kamieniach, skałkach całkiem dobrze, w lesie OK.
Wielki plus BFG MT jest taki, że są STOSUNKOWO ciche na asfalcie (mam porównanie tylko z GoodYear Wrangler MTR).

Pozdrawiam,

Kudlaty
4Runner SZTYWNY MOST
http://www.rzezba4x4.torun.pl

Awatar użytkownika
dink
 
 
Posty: 137
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 1:36 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: dink » pt mar 09, 2007 2:07 pm

Zun pisze: zupelnie sie z toba nie zgadzam - zaden standardowy MTek nie zahcowuje sie na mokrym asflacie przyzwoicie - wystarczy sie przyjrzec konstrukcji bierznika - jest fizycznie nie mozlwie zeby zachowywal sie dobrze , zbyt duze powierzchnie gumy bez lamelek - nie ma jak odprowadza wody - aczkowliek jest na to dos prosta rada - wystarczy powycinac w kostkach lamelki
hmmm... sportowych oponach osobowych też nie ma lamelek, nawet w tych dedykowanych do jazdy po mokrym asfalcie (Uniroyal RainSport 1)
Obrazek

za odprowadzanie wody odpowiedzialne są rowki i wzdłużne przestrzenie między klockami bieżnika.

pozdr.,
dink.
MR2 SW20 2.0 Turbo
Hilux RN110 2.4 BFG A/T 31''

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt mar 09, 2007 2:26 pm

dink pisze:
Zun pisze: zupelnie sie z toba nie zgadzam - zaden standardowy MTek nie zahcowuje sie na mokrym asflacie przyzwoicie - wystarczy sie przyjrzec konstrukcji bierznika - jest fizycznie nie mozlwie zeby zachowywal sie dobrze , zbyt duze powierzchnie gumy bez lamelek - nie ma jak odprowadza wody - aczkowliek jest na to dos prosta rada - wystarczy powycinac w kostkach lamelki
hmmm... sportowych oponach osobowych też nie ma lamelek, nawet w tych dedykowanych do jazdy po mokrym asfalcie (Uniroyal RainSport 1)
Obrazek

za odprowadzanie wody odpowiedzialne są rowki i wzdłużne przestrzenie między klockami bieżnika.

pozdr.,
Facet widziales kiedys na zywo opone typu MT ?? W oponach sportowych za lamelki robia wlasnie te rowki - wez pod uwage ze szerokosc szerokiej opony sportowej to szerokosc dosc waskiego MT ;) to pierwsza sprawa - druga zobacz jakiej wielkosci sa klocki w oponie MT . Nastepna rzecz - 20 mm glebokosci bierznika dosc plytkiej opony typu MT to wartosc 10 krotnie wieksza od glebokosci bierznika opony sportowej - a to ma też nie bagatelne znaczenie ..... mozna jeszcze troche sie rozwodzic na temat skladu mieszanki , miekkosci gumy , ksztaltu samej opony , ilosci gumy (postaw felge obok opont typu MT , okaze sie ze jest mniejsza o ponad polowe od calego kola .... tez ma dosc duzo do gadania .... widziales kiedys auto na torze zeby mialo profil opony chocby zblizony do 100 % , i zeby wysokosc gumu przekraczala dwukrotnie wysokosc felgi ?? Zreszta co tu duzo gadac - wielu madrzejszych ludzikow juz powiedzialo dosc na ten temat - i wielu tak jak ja przekonalo sie na wlasnej skorze ze opona typu MT na asfalcie to 100 % zwieksoznej uwagi .... jezdzic sie da , duzo z nas tak jezdzi - ja tez - ale jezdzi sie zawsze dosc ch.ujowo :)21

Awatar użytkownika
dink
 
 
Posty: 137
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 1:36 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: dink » pt mar 09, 2007 2:56 pm

Zun pisze: Facet widziales kiedys na zywo opone typu MT ??
zobaczę jak kupię. ale po tym co piszesz mam coraz większe wątpliwości, czy nie powinienem poprzestać na A/T :-)
Zun pisze: W oponach sportowych za lamelki robia wlasnie te rowki - wez pod uwage ze szerokosc szerokiej opony sportowej to szerokosc dosc waskiego MT ;)
to pierwsza sprawa - druga zobacz jakiej wielkosci sa klocki w oponie MT .
no tak - większa szerokość = więcej wody do odprowadzenia, większa powierzchnia klocków = dłuższy czas "rozpływania" wody
Zun pisze: Nastepna rzecz - 20 mm glebokosci bierznika dosc plytkiej opony typu MT to wartosc 10 krotnie wieksza od glebokosci bierznika opony sportowej - a to ma też nie bagatelne znaczenie
to chyba ok - woda wypchnięta spod klocków ma więcej miejsca na odpłynięcie.
Zun pisze: widziales kiedys auto na torze zeby mialo profil opony chocby zblizony do 100 % , i zeby wysokosc gumu przekraczala dwukrotnie wysokosc felgi ??
raczej zbliżone do 0% :-) no, do 30-35%
Zun pisze: Zreszta co tu duzo gadac - wielu madrzejszych ludzikow juz powiedzialo dosc na ten temat - i wielu tak jak ja przekonalo sie na wlasnej skorze ze opona typu MT na asfalcie to 100 % zwieksoznej uwagi .... jezdzic sie da , duzo z nas tak jezdzi - ja tez - ale jezdzi sie zawsze dosc ch.ujowo :)21
i ten akapit mnie szczególnie niepokoi :-) może jednak jest tak, że jeśli nie wybieram się regularnie na naprawdę konkretne bagno, to na weekendowe zabawy totalnego amatora 4x4 wystarczy A/T, bo jest dużo hmmm... bezpieczniejsza na czarnym???

ps. a jak się bardzo wciągnę, to zawsze mogę kupić M/T
dink.
MR2 SW20 2.0 Turbo
Hilux RN110 2.4 BFG A/T 31''

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość