I czy dobrze rozumiem, że im wyższe przełożenie tym bardziej samochód jest traktorem a mniej wyścigówką i mając koła o średnicy mniejszej niż 31'' autko przyśpiesza słabiej?

Moderator: Mroczny
mniej więcej tak (bo prędkość koła jest mniejsza na korzyść momentu obrotowego)dink pisze: I czy dobrze rozumiem, że im wyższe przełożenie tym bardziej samochód jest traktorem
ale skoro skrzynia jest w opcji 31'', to chyba przy kołach 31'' licznik powinien być ok?bartks pisze: im większa średnica koła, tym gorsze przyspieszenie....a większa prędkość rozwijana przez samochód /teoretycznie/ (ale i większe przekłamanie licznika kilometrów/prędkościomierza)
możesz sprawdzić: najprostsza metoda to policzyć słupki przy drodze i porównać ze wskazaniem licznika kilometrów...im większy dystans, tym większa dokładność pomiarudink pisze: ale skoro skrzynia jest w opcji 31'', to chyba przy kołach 31'' licznik powinien być ok?
intencją wątku jest "czy mam kupić 31'' bo taki był standard wg. producenta czy zostać przy 235/75R15, bo takie były założone gdy kupiłem autko?".bartks pisze: możesz sprawdzić: najprostsza metoda to policzyć słupki przy drodze i porównać ze wskazaniem licznika kilometrów...im większy dystans, tym większa dokładność pomiaru
albo...jeśli masz możliwość: porównać ze wskazaniem z GPSu
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości