Strona 1 z 2

Zakup RAV 4 na co zwrocic uwage podczas zakupu?

: wt mar 27, 2007 11:09 pm
autor: JerzyS
Mam zamiar kupic rav 4 z 1997 silnik 2,0 wersja 5 drzwowa

Prosze napiszcie na co zwrocic uwage?

Jakie sa silne i slabe strony tego modelu?

: śr mar 28, 2007 9:19 am
autor: Wiechu
Bardzo udany samochód, ze stałym napędem 4x4. Na szosę.
W teren się nie nadaje. Mechanika jest trwała, nie kupuj tylko rozbitka.

: śr mar 28, 2007 11:09 am
autor: Zachary
Na co...?
Na wszystko. I nie jest ważne od kogo kupujesz. Najsłabszy punk tego samochodu/zresztą nie tylko tego/ to niewłaściwa obsługa lub jej brak.

: sob mar 31, 2007 4:16 pm
autor: JerzyS
Kupilem

teraz szukam jakiejs ksiazki o obsludze.

Brak klimy , ale jakos przezyje.
Podwoziowo jest ok
Nie wiadomo tylko ile ma przejechane
ustawili jej licznik na 103 tys.
Moze ma i ze dwa razy tyle.

Musze wymienic olej i pasek rozrzadu
( w Avensisie pisalo ze wymiana paska po 150 tys.
mnie pekl przy 120 tys)

Szukam "lewarka"
-od czego podejdzie,
lub gdzie kupic?

Mysle ze pod przednimi siedzeniami warto by zrobic jakies schowki.
Od przyszlego tygodnia bede to ujezdzal,

: sob mar 31, 2007 4:18 pm
autor: JerzyS
Wiechu pisze:Bardzo udany samochód, ze stałym napędem 4x4. Na szosę.
W teren się nie nadaje. Mechanika jest trwała, nie kupuj tylko rozbitka.
Nie mysle o lasach i bezdrozach.

Czasem jakas polna droga.
Jak sadzisz?
mozna , czy terz raczej zabronione?

: pn kwie 02, 2007 2:19 pm
autor: Jabar
Czy to 97r z Francji długa, na slikach i z padniętym wydechem?
Dzwoniłem po taką też miała 103tyś na szafie. Gratuluje wyboru samochodu. Ja szukałem z 3 miesiące długiej Rav4, obejrzałem tyle padalcy że wkońcu się zniechęciłem. Kupiłem CRV dużo gorzej z napędami niż w Rav4 ale ja też nie męcze auta po prawdziwych dziurach. Troche załuje że nie znalazłem toyoty ale przesiadłem się z Accorda do CRV to przynajmniej wierny marce jestem. Napisz jak tam samochód jak już się troche ogarniesz.

: pn kwie 02, 2007 2:22 pm
autor: Eskapada
off roaderów nam przybywa :)21

: wt kwie 03, 2007 10:57 pm
autor: JerzyS
Jabar pisze:Czy to 97r z Francji długa, na slikach i z padniętym wydechem?
Dzwoniłem po taką też miała 103tyś na szafie. Gratuluje wyboru samochodu. Ja szukałem z 3 miesiące długiej Rav4, obejrzałem tyle padalcy że wkońcu się zniechęciłem. Kupiłem CRV dużo gorzej z napędami niż w Rav4 ale ja też nie męcze auta po prawdziwych dziurach. Troche załuje że nie znalazłem toyoty ale przesiadłem się z Accorda do CRV to przynajmniej wierny marce jestem. Napisz jak tam samochód jak już się troche ogarniesz.
Skoro szukales to dlaczego tej nie kupiles?

: wt kwie 03, 2007 10:59 pm
autor: JerzyS
Jabar pisze:Czy to 97r z Francji długa, na slikach i z padniętym wydechem?
Dzwoniłem po taką też miała 103tyś na szafie. Gratuluje wyboru samochodu. Ja szukałem z 3 miesiące długiej Rav4, obejrzałem tyle padalcy że wkońcu się zniechęciłem. Kupiłem CRV dużo gorzej z napędami niż w Rav4 ale ja też nie męcze auta po prawdziwych dziurach. Troche załuje że nie znalazłem toyoty ale przesiadłem się z Accorda do CRV to przynajmniej wierny marce jestem. Napisz jak tam samochód jak już się troche ogarniesz.
Dziekuje.

jak ja zrobie to napisze.

Napisz jak bardzo jestes zadowolony z CRV? :D

: czw kwie 05, 2007 10:08 pm
autor: Jabar
CRV kupiłem tanio więc lalką nie jest. Co do środka to jest on niezniszczony, niestety blacha jest w nie najlepszym stanie. Dziwne bo samochody te w 90% były cynkowane dwustronnie mój jednak nie miał tego szczęścia, chyba. Nie ma tragedii ale były drobne choć liczne ogniska rdzy. Szczególnie przy kielichach pod maską. Samochód sprawdzony jest bezwypadek. Poprzedni właścicel nie zadbał o odpowiednią konserwacje i w 10 latku troch trzeba było porobić. Co do napędu to nie umywa on się do Rav4 w którym jest blokada mechanizmu, tu napęd dołącza się kiedy chce na ogół za późno. Auto dopiero ogarniam, dziś odebrałem od lakiernika, po świętach : pranie, serwis na wymianę oleju w moście i zakładam sekwencję. Pozostanie mi zakup opon. Na razie 2 i przed zimą kolejne 2. Kupie chyba Fulde Tramp, bo w miarę cena przystępna i jest to opona uniwersalna. Więc odpadnie koszt 2 kompletów.

Odpowiadam na pytanie czemu nie kupiłem. Bo przekombinowałem. Zawsze chce się lepszy tańszy itp. Trudno było kupić długą Rav4 w dobrym stanie. Jest np taka w Lublinie za 19,7tys z gazem. Pojechałem taki dziad że nie miał jednego elementu bez gipsu. Byłem w Poznaniu długa puknięta z 14,7tyś, dziad raz już cały malowany teraz kolejny dzwon. Dzwoniłem w 10 miejsc ale już sama rozmowa powodowała że nie jechałem oglądać. Ta Rav4 z Francji o której pisałem, to na tą miałem ochotę, ale sprzedający mówi : tu był lekko stuknięty, tu łyse opony, tłumik dziurawy i dałem sobie spokój jechać 300km. żeby ją zobaczyć. I wyszło że kupiłem CRV na łysych oponach lekko pokorodowanego i ciort wie co dalej. Ale po 2 hondach Accord liczę choć na bezawaryjność tej marki.
Napisz jak tam lekka zabawa w terenie.

: pt kwie 06, 2007 7:17 am
autor: Piotrul
Nie dziw się, że oglądałeś same szroty. Długa Ravka z gazem za 19k albo za 14k ?? W tej cenie ciężko nawet o krutką.
Też się rozglądam za długą dla żony :)14 Ale szczerze mówiąc nie liczę, że zejdę poniżej 25k.
do Rav4 w którym jest blokada mechanizmu,
O jakiej blokadzie jest mowa? Bo coś mi tu nie leży.

: pt kwie 06, 2007 8:03 am
autor: bernardo
ja kupilem w niemcowni dluga, lekko uszkodzona - do dzis tak pomykam
pierwszy wlasciciel, zakup w salonie toyoty
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... 1.skos.jpg

bylo to .....( jakies jedno dziecko mniej :wink: )
teraz jak mam wieksza rodzinke ( 1t+1m+1s ) to

autko jest za male :(
owszem wygodne w miescie
klima sie przydaje
napedy super, szczegolnie zima i na dobrych oponach

troche spalanie mnie zaskoczylo
w carinie jest 6-8 l / 100 motor 1.8 i przebieg 280 tkm !!!

w rav4 rok 2000 motor 2.0 wychodzi 9-11.5 l/100km a przebieg ponizej 100tkm
autko zagazowalem i jest lepiej
z miejscem gorzej :(



chetnie ja zamienie na wieksza tojke

: sob kwie 07, 2007 5:07 pm
autor: Jabar
Myślę o blokadzie mechanizmu różnicowego, tzn.możliwości zapięcia na stałe napędu kół tylnych. Jest w Rav4 taka blokada elektryczna. Może źle to nazywam ale skoro w moim CRV jest centralny mech różnicowy i w tylnym moście to pewnie i Rav4 tak ma + blokada.
Co do ceny rav której szukałem to wszystko kwesta budżetu. Za 2 tygodnie mam akt notarialny kupuje mieszkanie ( co oznacz kredyt w banku ), więc sam rozumiesz że skąpiłem pieniędzy na auto. CRV wyjdzie mnie 24tys z gazem więc jeszcze w normie.

Spalanie w hondzie 12,0l przy rozsądnej jeździe ( po świętach gazuje, jest miejsce w bagażniku pod podłogą na butle )
Miejsca w środku naprawdę dużo, jest szersza od Rav4.

: sob kwie 07, 2007 5:53 pm
autor: TomaszRT
Jabar pisze:Może źle to nazywam ale skoro w moim CRV jest centralny mech różnicowy i w tylnym moście to pewnie i Rav4 tak ma + blokada.
CRV nie ma centralnego mechanizmu różnicowego.

: sob kwie 07, 2007 6:14 pm
autor: Piotrul
Oj cos mi się wydaje, że mylisz blokadę centr. mech. różnicowego z dołaczaniem/odłaczaniem tylnego napedu. Nie podejrzewam żeby SUV miał takie bajery.

: sob kwie 07, 2007 7:24 pm
autor: bernardo
bo nie maja
przynajmniej rav4 do 2000r
taka mam

staly naped na 4
z podzialem iles tam % na tyl a reszta na przod

ale mozna to zablokowac centrany dyferencjal
wtedy jest CHIBA 50 - 50 % na stale - na czas wlaczenia

: sob kwie 07, 2007 8:36 pm
autor: JerzyS
bernardo pisze:bo nie maja
przynajmniej rav4 do 2000r
taka mam
Napisz prosze jak wykorzystales miejsce pod fotelami?

Gdzie ma byc podnosnik samochodowy i jaki to jest , bo musze dokupic.

Co powinno byc w schowka w bocznych sciankach bagaznika sa takie.
Kupilem i nie mam zadnych instrukcji itp.

Jakie opony do niej uzywasz w lecie a jakie w zimie?

Jakie jest spalanie?

Moja chodzi fajnie , ale mysle ze pali niemalo.
trudno mi ja przetestowac, poniewaz synowie jak sie dorwa to paliwo znika jak kamfora.
Mam Avensis z tym samym silnikiem , ale on ma inaczej rozlozone przelozenia i sadze ze bedzie palil ok 1,5 do 3 l mniej na 100.

: sob kwie 07, 2007 9:08 pm
autor: bernardo

Napisz prosze jak wykorzystales miejsce pod fotelami?

Gdzie ma byc podnosnik samochodowy i jaki to jest , bo musze dokupic.

Co powinno byc w schowka w bocznych sciankach bagaznika sa takie.
Kupilem i nie mam zadnych instrukcji itp.

Jakie opony do niej uzywasz w lecie a jakie w zimie?

Jakie jest spalanie?

Moja chodzi fajnie , ale mysle ze pali niemalo.
trudno mi ja przetestowac, poniewaz synowie jak sie dorwa to paliwo znika jak kamfora.
Mam Avensis z tym samym silnikiem , ale on ma inaczej rozlozone przelozenia i sadze ze bedzie palil ok 1,5 do 3 l mniej na 100.

miejsce pod fotelami?
jak cos tam wpadnie to jest :D

podnosnik jak w tojkach? ja mam spec miesce pod prawym przednim fotelem

w schowkach mam pierdoly
patrzac / stojac za autem w kier bagaznika
to po prawej jest torba z kluczem do kol i raczka do podnosnika i jakies tam dwa klucze, srobokret ...
wyzej jest apteczka

w tym po lewej mam trojkat i linke hol + plus pierdoly

instr kup na allegro - ja tak kupilem PL

opony mam w tym samym rozmiarze zima i lato
jak pamietam? 235/60/16
lato - to co widac na fotkach
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... =opony.JPG
mastercraft na alu - nie robia zima :)3

na zime
"michelinki" na stalowkach - rewelacja
+ 4 lancuszki
raz uzywane i tak skorodowaly ze leza na regeneracje :)3

co do spalania
pali niemalo jak na zwykle autko
jak na aukto 4x4 srednio
wg wszelkich info powinna palic ok 11 l benzyny srednio
gazu ok 10- 14 l
ale jak to boli jak moja stara craina e z licznikiem 280 000 km
do dzis pali 6- 8 l na sto - motor 1.8

: sob kwie 07, 2007 10:02 pm
autor: JerzyS
bernardo pisze:



co do spalania
pali niemalo jak na zwykle autko
jak na aukto 4x4 srednio
wg wszelkich info powinna palic ok 11 l benzyny srednio
gazu ok 10- 14 l
OOO! to troche bolesne!

ale frajda ze nie musze sie martwic ze zaraz urwe wydech jest warta tego

zawsze uwielbialem jechac do konca drogi
Fiat 126 spelnial to zadanie pozniem Merc i inne juz sie wieszaly :cry:

Nareszcie bede mogl znow :lol:

: ndz kwie 08, 2007 10:27 am
autor: Jabar
Jestem laikiem więc cytuje za magazynem OFF-ROAD PL 4x4
NAPĘD CRV :
Układ napędowy "terenowej" hondy zwany Real Time 4WD zapewnia stały napęd na wszystkie 4 koła ze zmiennym rozdziałem siły napędowej. Wyposażony jest w sprzęgło wiskostyczne w mechanizmie różnicowym tylnej osi, jak również w centralnym mechanizmie róźnicowym.
Artykuł nie podpisany.
Ale co przeczytałem to powtarzam.
wszystkiego dobrego z okazji swiąt.

: ndz kwie 08, 2007 6:45 pm
autor: TomaszRT
Jabar pisze:Jestem laikiem więc cytuje za magazynem OFF-ROAD PL 4x4
NAPĘD CRV :
Układ napędowy "terenowej" hondy zwany Real Time 4WD zapewnia stały napęd na wszystkie 4 koła ze zmiennym rozdziałem siły napędowej. Wyposażony jest w sprzęgło wiskostyczne w mechanizmie różnicowym tylnej osi, jak również w centralnym mechanizmie róźnicowym.
Artykuł nie podpisany.
Ale co przeczytałem to powtarzam.
wszystkiego dobrego z okazji swiąt.
Taki napęd to ma Subaru Forester...ciekawe dlaczego nikt się nie podpisał pod tym artykułem...

: ndz kwie 08, 2007 9:15 pm
autor: Jabar
Przepraszam autora. Jest podpis Michał Bugajski. Opisuje hondę 1 i 2 generacji. Opis jest dość dokładny piszą o wszystkim CRV jest "gwiazdą" numeru. Są opisane dobre i złe strony auta oraz rysunek techniczny napędu (tył). Chyba nie ma powodu by nie wierzyć ludziom którzy piszą w gazetach branżowych. Ktoś to czyta przed oddaniem do druku. Tak czy siak jakoś ten napęd działa i 4 koła kręcą .

: pn kwie 09, 2007 7:22 am
autor: wiesław kalicki
Jabar pisze: Tak czy siak jakoś .
właśnie jakoś :wink: to są plaskacze, fajne plaskacze,i tylko plaskacze,
z off-road mają tyle wspólnego co GTI z F1 , a z rajdami 4x4 jeszcze
mniej

: pn kwie 09, 2007 8:48 am
autor: Elwood
Akurat do off-roadu to sie jak najbardziej nadają... trzymając się terminologii.

: pn kwie 09, 2007 10:08 am
autor: wiesław kalicki
nich ktoś przetłumacz off-road ja zawsze myślałem że to -poza drogą
a szutrówka to już droga ale może się mylę
to z niewiedzy