Jaki olej do tylnego mostu? Pomocy!

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Jaki olej do tylnego mostu? Pomocy!

Post autor: Jabar » czw mar 29, 2007 8:51 pm

Liczę na solidarność właścicieli japońskich samochodów. Mianowicie kupiłem honde CRV i chcę zmienić olej w moście (jest w tym samochodzie namiastka tak owego ) i nie wiem jaki wlać. Chcę zrobić to poza serwisem. Mam jeszcze jedno pytanie które powinienem zadać jako pierwsze. Co padło? Objaw jest taki w momencie dołączania się kuł tylnych gdy przednie tracą przyczepność słychać odgłos wyjącego sprzęgła. Czy to oznacza że sprzęgło (odpowiadające za tylny napęd) zostało skatowane przez poprzedniego właściciela. Czy jest nadzieja że wymiana płynu pomorze, bo jest tam na przykład sucho? Ktoś mi napisał że płukanie mostu i wymiana płynu pomorze>
Proszę o pomoc znających zagadnienia.
Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » pt mar 30, 2007 6:30 pm

Panowie nie bądźcie tacy, doradzie coś.

bartulus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pt mar 30, 2007 11:38 am

Post autor: bartulus » pt mar 30, 2007 6:53 pm

JEŚLI MOST TYLNY A RACZEJ JEGO NAMIASTKA ZOSTAŁ SKATOWANY TO NIC CI NIE POMOŻE( WYJĄTEK STANOWI OLEJ Z TROCINAMI ALE TO SĄ SPOSOBY Z LAT 60 TYCH I STOSOWAŁO SIĘ JE TYLKO PRZED SPRZEDAŻĄ FURY). CO DO WYCIA TO ZALEŻY KIEDY SIĘ POJAWIA A KIEDY MILKNIE. MUSISZ CHYBA BARDZIEJ SIĘ ROZPISAĆ ( OPISAĆ DOKŁADNIE OBJAWY).
bart.

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pt mar 30, 2007 8:33 pm

wyje przekładnia główna w tylnym moście, sprawdź luzy, zmień olej
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » sob mar 31, 2007 11:19 am

Wycie pojawia się w momencie gdy przednie koła tracą przyczepności i dołącza się tył. Sprawdzałem napęd działa tzn. mimo wycia jest on sprawny i tylne koła kręcą. Jeden z forumowiczów stwierdził że problem może ustąpić po płukaniu i wymianie oleju w tylnym moście. Samochodu nie znam dopiero go kupiłem, na liczniku ma 140tyś sądząc po ogólnym stanie 1wł nie dopieszał go za mocno i olej pewnie nigdy nie był zmieniany. Samochód jadąc tylko na przednim napędzie zachowuje się OK tzn. żadnych dodatkowych problemów, problemem jest wycie sprzęgła gdy tył dołącza. Nie mam zamiaru jeździć tył autem po bezdrożach, jednak obawiam się że jak przyjdzie zima to stale dopinający tył będzie wył na okrągło. Więc naprawa jest niezbędna.

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » sob mar 31, 2007 2:05 pm

A masz tam olej w ogóle? Zmień olej i sprawdź, jeżeli dalej wyje to ... robisz dalej jak uważasz.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » sob mar 31, 2007 4:27 pm

Problemem jest to że nie wiem jaki olej wlać. Dużo osób pisze na forum, że olej ATP powszechnie używany przez mechaników do mostów nie będzie dobry. Czy ma ktoś może wiedzę jaki olej wlać do tego mostu czy pozostaje mi tylko serwis Hondy? Wycie słychać cały czas gdy kręcą tylne kola. Co chyba oznacza, że ślizga się sprzęgło (lepkościowe). Czy to się naprawia czy wymienia w całości. Chodzi o to że jak wstawię na warsztat i rozbiorą most to będzie trzeba wyłożyć kapustę od razu. A piszą niektórzy że taka wymiana to 2,5-3tyś (jeden napisał że 9,5tyś). dlatego chce się przygotować nie tylko mentalnie.



I jeszcze krótki opis jak wygląda napęd w CRV mi nic to nie mówi ale może komuś pomoże w odpowiedzi na moje pytania.
za magazynem 4x4 ...
Układ napędowy "terenowej" hondy zwany "Real Time 4WD" zapewnia stały napęd na wszystkie 4 koła ze zmiennym rozdziałem siły napędowej. Wyposażony jest w sprzęgło wiskostyczne w mechanizmie różnicowym tylnej osi jak również w centralnym mechanizmie różnicowym. Podczas jazdy po suchej nawierzchni cała siła przekazywana jest na koła przednie, natomiast podczas utraty ich przyczepności napędzane zostają koła tylne.



Może ten olej ze sklepu 4x4?

Olej Shell SPIRAX do przekładni z LSD 90LS

producent: Shell
Olej przeznaczony do przekładni mostów wyposażonych w sprzęgło cierne o ograniczonym poślizgu typu LSD (Limited Slip Differential).

Zastosowanie:
...
Cena : 29.00 zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość