Strona 1 z 1

Toyota HDJ 100 diesel Automat

: śr kwie 04, 2007 8:12 pm
autor: konefka
Witam !!
Mam pytania do posiadaczy w.w. samochodu :)
1) Do czego sluza przyciski 2nd , pwr (ten kolo 2nd)
2) Do czego sluzy przycisk na lewarku do zmiany biegow (automat) , ten pod tym duzym( jest napisan 0/D czy na odwrot)

A najlepiej jak by ktos posiadal instrukcje w jezyku polskim :D
Z gory dzieki !!

pozdrawiam
Kamil

: śr kwie 04, 2007 8:28 pm
autor: LX450
2nd to ruszanie z dwójki. Czyli jak jest ślisko i nie chcesz buksować kołami to masz mniej momentu bo z dwójki ruszasz.

PWR to niby 'power'. Polega to na tym, że samochód zmienia biegi nieco później, więc dłużej dociąga na obrotach. Poza tym zmiany są z lekka szybsze i przez to nieco mniej płynne.

O/D to overdrive, czyli ostatni bieg. Włączony masz zawsze bo bez niego nie korzystasz z wszystkich biegów. Przydatny jest wtedy jak coś ciągniesz albo sporo jedziesz pod górę i nie chcesz, aby samochód włączał ostatni bieg, który jak wiadomo jest nastawiony ekonomicznie, czyli duża prędkość na małych obrotach. Krótko mówiąc wciśnięty O/D mamy praktycznie zawsze.

: śr kwie 04, 2007 8:34 pm
autor: konefka
ok dzieki wielkie :)

Aha i mam taki problem ze swieci mi sie taka zolta kontrolka silnika :/ Czy mial kto cos takiego kiedys ?? Silnik i wszystko ladnie pracuje i nie moge zdiagnozowac co to jest :(

: śr kwie 04, 2007 8:44 pm
autor: konefka
??

: śr kwie 04, 2007 10:41 pm
autor: Cajman
a nie jest to "check engine" - jeżeli tak to błędy w komputerze a dokładnie to komuter wykrył jakieś błędy - powinna być możliwość zczytania kodu - będziesz znał przyczynę

: czw kwie 05, 2007 9:17 pm
autor: konefka
Juz sie wyjasnilo dlaczego ta kontrolka swiecila :) okazalo sie ze jeden niewinny kabelek odpial sie od czujnika :P Dzisiaj rano zauwazylem , wpielem i jak reka odjal :)