Chłodnica oleju - co? jak? gdzie?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Chłodnica oleju - co? jak? gdzie?

Post autor: Zachary » czw kwie 12, 2007 8:14 am

Szukam jakiejś dokumentacji dotyczącej chłodnicy oleju silnika. Jej mocowania i co najważniejsze miejsca oryginalnego/w HDJ80/ podłączenia do układu smarowania. Wiem, że są wersje oryginalnie wyposażone w rzeczoną chłodnicę. Ja niestety jej nie mam.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje, może zdjęcia.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pt kwie 13, 2007 5:48 am

Naprawdę nikt, nic nie wie? :cry:
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » pt kwie 13, 2007 6:33 am

W silniku 2LT jest ale nie ma bo schowana pod deklem filtra oleju i robi w płaszczu wodnym, ale jak u ciebie to nie wiem.
Choć moze właśnie dla tego znaleźć nie możesz :roll:
4 RUNNER
HILUX-taczka :)
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie :D

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pt kwie 13, 2007 11:18 am

RJK9 pisze:W silniku 2LT jest ale nie ma bo schowana pod deklem filtra oleju i robi w płaszczu wodnym, ale jak u ciebie to nie wiem.
Choć moze właśnie dla tego znaleźć nie możesz :roll:
Taka to jest i u mnie. Mi chodzi o taką chłodzoną powietrzem.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » pt kwie 13, 2007 12:28 pm

Nie wiem jak w HDJ80, ale w FZJ jest tak mała chłodniczka oleju umieszczona zaraz pod kolektorem wydechowym, więc jak ktoś nie wie, że ona tam jest to jej nie znajdzie.

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » pt kwie 13, 2007 12:31 pm

Oooo, sprawdziłem właśnie w komputerze... Masz też taką chłodnicę z boku silnika, na bloku silnika, ale niestety to jest ta wbudowana. Nie znalazłem informacji odnośnie jakiejkolwiek chłodnicy dodatkowej

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pt kwie 13, 2007 1:26 pm

to my w naszym 4,5 litra mamy jakąś chłodnicę oleju?

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pt kwie 13, 2007 3:52 pm

Bullitt pisze:to my w naszym 4,5 litra mamy jakąś chłodnicę oleju?
:)21
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pt kwie 13, 2007 6:35 pm

To jest chłodnica o którą mi chodzi.


Obrazek
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » pt kwie 13, 2007 7:58 pm

Skoro chcesz, aby ktoś Ciebie zmartwił to proszę bardzo...

To co oglądasz to chłodnica oleju od automatycznej skrzyni biegów. Poznaję po kształcie, po dochodzących do niej przewodach, oraz jak na tej samej ilustracji spojrzysz na nazwy innych części to czasami pojawia się skrót ATM, czyli skrzynia automatyczna.

Sorry man...

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pt kwie 13, 2007 8:59 pm

LX450 pisze:Skoro chcesz, aby ktoś Ciebie zmartwił to proszę bardzo...

To co oglądasz to chłodnica oleju od automatycznej skrzyni biegów. Poznaję po kształcie, po dochodzących do niej przewodach, oraz jak na tej samej ilustracji spojrzysz na nazwy innych części to czasami pojawia się skrót ATM, czyli skrzynia automatyczna.

Sorry man...
Nie do końca. Ten sam numer jest przy FJ80 z manualną skrzynią. A poza tym zastanawiam się właśnie nad chłodnicą od skrzyni automatycznej. Nie wiem tylko jakie ciścienie jest w rzeczonej skrzyni i czy jej/chłodnicy/ "przepustowość" jest odpowiednia.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » pt kwie 13, 2007 10:26 pm

Mówisz, że 'ten sam numer' jest przy samochodzie z manualem. Ale mówisz o numerze części, który wyświetla się w programie? Otóż jak podasz VIN to nie do końca masz tylko to co jest w danym modelu. Być może VIN nie 'zdradza' wszystkich konfiguracji i czasami pojawiają się rzeczy, których nie ma. W Twoim wypadku być może VIN nie jest w stanie rozróżnić o jaką skrzynię chodzi i podaje obydwie opcje.

Ale gwarantuję na 100%, że ten szkic przedstawia właśnie chłodnicę do skrzyni. Jeśli chodzi o ciśnienie, to jest ono małe, napewno mniejsze niż w przypadku oleju. Pompa w skrzyni automatycznej pompuje mniej więcej litr co 30 sekund (to niewiele, porównywalne z pompką od akwarium), ale sądząc po otworach chłodnica więcej niż to jest w stanie przepuścić jakby dostała większe ciśnienie.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » sob kwie 14, 2007 5:57 am

LX450 pisze:...Ale gwarantuję na 100%, że ten szkic przedstawia właśnie chłodnicę do skrzyni. Jeśli chodzi o ciśnienie, to jest ono małe, napewno mniejsze niż w przypadku oleju. Pompa w skrzyni automatycznej pompuje mniej więcej litr co 30 sekund (to niewiele, porównywalne z pompką od akwarium), ale sądząc po otworach chłodnica więcej niż to jest w stanie przepuścić jakby dostała większe ciśnienie.
"...
Aby jednak cały ten układ mógł działać, olej musi być przezeń pompowany. Służy do tego celu napędzana odsilnikowo pompa oleju. Wpycha ona olej do skrzyni bie­gów, do przekładni hydrokinetycznej, a najczęściej jesz­cze do specjalnej chłodnicy. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest wyporowa pompa o uzębieniu we­wnętrznym (mimośrodowa). To bardzo prosta konstrukcja o niewielkiej liczbie części składowych - a więc tania i łatwa w produkcji, a przy tym niebywale trwała. Montowana jest ona po­między przekładnią hydroki­netyczna a obudową skrzyni. W zależności od wielkości pompuje od 15 do 19 ccm oleju za każdym obrotem, przy obrotach między 500 a 7000/min. Uzyskuje się tu ciśnienie od 6 do 22 barów. ..."
cytat z MazdaSpeed

Tak mi się właśnie zdawało, że w automacie są znacznie większe ciśnienia niż w układzie olejowym silnika. Oczywiście powyższy cytat wymaga weryfikacji. I nie omieszkam tego uczynić z oczywistych względów. Bo jak się okaże, że z serii 8 nie da się to znalazłem taką chłodnicę i wtedy zostanie mi tylko problem gdzie się "wpiąć".
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz kwie 15, 2007 11:31 am

...a to co za czort? Macie takie coś u siebie?

Obrazek

Słyszał ktoś o firmie Mocal albo B&M?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » ndz kwie 15, 2007 7:52 pm

No i znowu muszę Ciebie zmartwić i powiedzieć 'sorry man'.

Ten rysunek dotyczy chłodnicy oleju w silniku 3FE, czyli stary benzyniak w FJ80, wkładany chyba do '93. Ta chłodnica chłodzi płyn w skrzyni i jest zamocowana wewnątrz chłodnicy głównej. Potem idzie silnik 1FZ-FE i chłodnica jest już osobno, przed chłodnicą główną (czyli Twój poprzedni rysunek).

A może tak nam opowiesz co mącisz? Przegrzewa Ci się? Zamierzasz na Saharę jechać? Dolina śmierci?

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz kwie 15, 2007 8:03 pm

LX450 pisze:No i znowu muszę Ciebie zmartwić i powiedzieć 'sorry man'.

Ten rysunek dotyczy chłodnicy oleju w silniku 3FE, czyli stary benzyniak w FJ80, wkładany chyba do '93. Ta chłodnica chłodzi płyn w skrzyni i jest zamocowana wewnątrz chłodnicy głównej. Potem idzie silnik 1FZ-FE i chłodnica jest już osobno, przed chłodnicą główną (czyli Twój poprzedni rysunek).

A może tak nam opowiesz co mącisz? Przegrzewa Ci się? Zamierzasz na Saharę jechać? Dolina śmierci?
Masz tam przeze mnie wymienione w ramce do jakich to aut i silników jest przeznaczone. To dane z EPC. I jest jak wół wymieniony mój silnik.

A co mącę...? Hmmmm :)23
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » ndz kwie 15, 2007 8:20 pm

Taaa????

To popatrz co mi wyskakuje.
Obrazek

U mnie tylko wyskakuje 3FE i to by się na serio zgadzało, bo w tym modelu jest taka chłodnica i w żadnym innym. Chociaż jak teraz się przyjrzałem opisowi, to faktycznie jest to chłodnica oleju silnikowego a nie ATM.

Musisz więc szukać starego FJ80.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz kwie 15, 2007 8:24 pm

To po zaznaczeniu tej części kliknij F10:Exec. Zobaczysz o czym piszę. Ponadto jest to bez wątpienia chłodnica oleju silnikowego, ponieważ po wprowadzeniu/mój VIN/ w pole Part Name Code numeru widniejącego przy powyższej chłodnicy wyskakuje mi ta, którą mam. Tzn ta z boku silnika przy filtrze oleju.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » ndz kwie 15, 2007 9:02 pm

Tak jak powyżej pisałem, VIN w EPC nie do końca zawęża części do jednego modelu niestety, dlatego trzeba być czujnym na takie właśnie rzeczy. Tutaj nie ma wątpliwości, że dotyczy to 3FE, bo pozostałe silniki (1FZ.. oraz diesle) mają chłodnicę oleju w bloku silnika.

Jak ja kliknąłem F10 to mi wyskoczyły wszelkie możliwe numery części do chłodnic oleju silnikowego, gdzie odpowiednie numery seryjne były przypisane do odpowiednich modeli. Ja nie szukam po VINie, więc u mnie jest inaczej.

Ale musisz zwrócić uwagę, że wszystkie te chłodnice (są ich trzy) znajdują się na jednej (mówiąc starym językiem) rycinie, czyli po angielsku Figure, w skrócie Fig. Jej numer to 1503 (prawy górny róg). Od tego masz przyciski next i previous, żeby znaleźć odpowiedni silnik do którego to pasuje. Po prostu EPC po numerze części wskazuje rysunek, na którym się to znajduje, ale użytkownik już sam musi do niej się doklikać, znając rodzaj silnika czy skrzyni biegów.

Zwróć uwagę, że te rysunki to są skany z mikrofilmów albo z papieru, bo Toyota prowadziła spis części długo przed komputeryzacją. Po wprowadzeniu tego do postaci elektronicznej trzeba było zachować stary porządek (według rysunków), więc oznaczało to pójście na jakieś kompromisy. W programie jest jeszcze więcej innych kruczków, ale to na inną okazję zostawię. Tymczasem powiedz co mącisz...

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz kwie 15, 2007 9:34 pm

LX450 pisze:...... ale użytkownik już sam musi do niej się doklikać, znając rodzaj silnika czy skrzyni biegów.

... Tymczasem powiedz co mącisz...
Chyba się rozmijamy z moimi intencjami. Głównie chodziło o miejsce "wpięcia" się w układ smarowania. Jestem ortodoksem i chciałem, żeby było jak najbardziej oryginalnie. Właściwie to chyba rozwiązałem już problem i kupię taką
Obrazek
Albo taką
Obrazek
A do tego termostat i wskaźniki- doładowania, ciśnienia i temperatury oleju.
Postanowione.


ps. pozostaje tylko temat gdzie się podpiąć, żeby było dobrze. czy gdzieś na powrocie czy...?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » ndz kwie 15, 2007 11:05 pm

Aha.

Powiem Ci szczerze... Wepnij się gdziekolwiek. Z praw fizyki wynika, że schłodzona substancja jest chłodna, bez względu na to czy to powrót czy wyjście. Będziesz miał taką samą sprawność. Podepnij ją tak, aby było to solidne i wygodne.

A co mącisz?

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz kwie 15, 2007 11:11 pm

LX450 pisze:...
A co mącisz?
No chłodnicę oleju. Zaraz potem IC.

CDN :)21
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pn kwie 16, 2007 9:19 am

Zazwyczaj robi się to tak, ze się dokłada taką dokładke pomiędzy filtr oleju a miejsce w które się go przykręca. W tej dokładce (jak jest dobrej firmowej produkcji) jest termostat i dwa otwory w które wpinasz przewody od chłodnicy oleju. Jak olej osiąga 100 stopni celsjusza, termostat się otwiera i olej ma do pokonania dodatkowa drogę przez chłodnice.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » sob wrz 01, 2007 10:38 am

Bullitt pisze:Zazwyczaj robi się to tak, ze się dokłada taką dokładke pomiędzy filtr oleju a miejsce w które się go przykręca. W tej dokładce (jak jest dobrej firmowej produkcji) jest termostat i dwa otwory w które wpinasz przewody od chłodnicy oleju. Jak olej osiąga 100 stopni celsjusza, termostat się otwiera i olej ma do pokonania dodatkowa drogę przez chłodnice.
No dobra. Nie mogę znaleźć takiego ustrojstwa podchodzącego pod filtr w J80. Zasięgnąłem też języka i dowiedziałem się, że potrafi takie coś się "pocić" a nic mnie tak nie wku.... jak widok plamek pod maską. Już jedną z filtra odmy mam :evil: ...
Bardzo Was proszę o podpowiedzi i pomoc gdzie się wpiąć do podłączenia chłodnicy oleju. Nie wierzę, że nie ma nikogo kto przerabiał już ten temat. Pierniczę się z tym tematem już tyle czasu, że aż głupio, ale nie chcę czegoś spieprzyć.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz wrz 02, 2007 7:35 pm

Dajcie spokój... Naprawdę nikt nic nie wie? :cry:
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość