Chłodnica oleju - co? jak? gdzie?
Moderator: Mroczny
Chłodnica oleju - co? jak? gdzie?
Szukam jakiejś dokumentacji dotyczącej chłodnicy oleju silnika. Jej mocowania i co najważniejsze miejsca oryginalnego/w HDJ80/ podłączenia do układu smarowania. Wiem, że są wersje oryginalnie wyposażone w rzeczoną chłodnicę. Ja niestety jej nie mam.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje, może zdjęcia.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje, może zdjęcia.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Taka to jest i u mnie. Mi chodzi o taką chłodzoną powietrzem.RJK9 pisze:W silniku 2LT jest ale nie ma bo schowana pod deklem filtra oleju i robi w płaszczu wodnym, ale jak u ciebie to nie wiem.
Choć moze właśnie dla tego znaleźć nie możesz
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Skoro chcesz, aby ktoś Ciebie zmartwił to proszę bardzo...
To co oglądasz to chłodnica oleju od automatycznej skrzyni biegów. Poznaję po kształcie, po dochodzących do niej przewodach, oraz jak na tej samej ilustracji spojrzysz na nazwy innych części to czasami pojawia się skrót ATM, czyli skrzynia automatyczna.
Sorry man...
To co oglądasz to chłodnica oleju od automatycznej skrzyni biegów. Poznaję po kształcie, po dochodzących do niej przewodach, oraz jak na tej samej ilustracji spojrzysz na nazwy innych części to czasami pojawia się skrót ATM, czyli skrzynia automatyczna.
Sorry man...
Nie do końca. Ten sam numer jest przy FJ80 z manualną skrzynią. A poza tym zastanawiam się właśnie nad chłodnicą od skrzyni automatycznej. Nie wiem tylko jakie ciścienie jest w rzeczonej skrzyni i czy jej/chłodnicy/ "przepustowość" jest odpowiednia.LX450 pisze:Skoro chcesz, aby ktoś Ciebie zmartwił to proszę bardzo...
To co oglądasz to chłodnica oleju od automatycznej skrzyni biegów. Poznaję po kształcie, po dochodzących do niej przewodach, oraz jak na tej samej ilustracji spojrzysz na nazwy innych części to czasami pojawia się skrót ATM, czyli skrzynia automatyczna.
Sorry man...
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Mówisz, że 'ten sam numer' jest przy samochodzie z manualem. Ale mówisz o numerze części, który wyświetla się w programie? Otóż jak podasz VIN to nie do końca masz tylko to co jest w danym modelu. Być może VIN nie 'zdradza' wszystkich konfiguracji i czasami pojawiają się rzeczy, których nie ma. W Twoim wypadku być może VIN nie jest w stanie rozróżnić o jaką skrzynię chodzi i podaje obydwie opcje.
Ale gwarantuję na 100%, że ten szkic przedstawia właśnie chłodnicę do skrzyni. Jeśli chodzi o ciśnienie, to jest ono małe, napewno mniejsze niż w przypadku oleju. Pompa w skrzyni automatycznej pompuje mniej więcej litr co 30 sekund (to niewiele, porównywalne z pompką od akwarium), ale sądząc po otworach chłodnica więcej niż to jest w stanie przepuścić jakby dostała większe ciśnienie.
Ale gwarantuję na 100%, że ten szkic przedstawia właśnie chłodnicę do skrzyni. Jeśli chodzi o ciśnienie, to jest ono małe, napewno mniejsze niż w przypadku oleju. Pompa w skrzyni automatycznej pompuje mniej więcej litr co 30 sekund (to niewiele, porównywalne z pompką od akwarium), ale sądząc po otworach chłodnica więcej niż to jest w stanie przepuścić jakby dostała większe ciśnienie.
"...LX450 pisze:...Ale gwarantuję na 100%, że ten szkic przedstawia właśnie chłodnicę do skrzyni. Jeśli chodzi o ciśnienie, to jest ono małe, napewno mniejsze niż w przypadku oleju. Pompa w skrzyni automatycznej pompuje mniej więcej litr co 30 sekund (to niewiele, porównywalne z pompką od akwarium), ale sądząc po otworach chłodnica więcej niż to jest w stanie przepuścić jakby dostała większe ciśnienie.
Aby jednak cały ten układ mógł działać, olej musi być przezeń pompowany. Służy do tego celu napędzana odsilnikowo pompa oleju. Wpycha ona olej do skrzyni biegów, do przekładni hydrokinetycznej, a najczęściej jeszcze do specjalnej chłodnicy. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest wyporowa pompa o uzębieniu wewnętrznym (mimośrodowa). To bardzo prosta konstrukcja o niewielkiej liczbie części składowych - a więc tania i łatwa w produkcji, a przy tym niebywale trwała. Montowana jest ona pomiędzy przekładnią hydrokinetyczna a obudową skrzyni. W zależności od wielkości pompuje od 15 do 19 ccm oleju za każdym obrotem, przy obrotach między 500 a 7000/min. Uzyskuje się tu ciśnienie od 6 do 22 barów. ..."
cytat z MazdaSpeed
Tak mi się właśnie zdawało, że w automacie są znacznie większe ciśnienia niż w układzie olejowym silnika. Oczywiście powyższy cytat wymaga weryfikacji. I nie omieszkam tego uczynić z oczywistych względów. Bo jak się okaże, że z serii 8 nie da się to znalazłem taką chłodnicę i wtedy zostanie mi tylko problem gdzie się "wpiąć".
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

No i znowu muszę Ciebie zmartwić i powiedzieć 'sorry man'.
Ten rysunek dotyczy chłodnicy oleju w silniku 3FE, czyli stary benzyniak w FJ80, wkładany chyba do '93. Ta chłodnica chłodzi płyn w skrzyni i jest zamocowana wewnątrz chłodnicy głównej. Potem idzie silnik 1FZ-FE i chłodnica jest już osobno, przed chłodnicą główną (czyli Twój poprzedni rysunek).
A może tak nam opowiesz co mącisz? Przegrzewa Ci się? Zamierzasz na Saharę jechać? Dolina śmierci?
Ten rysunek dotyczy chłodnicy oleju w silniku 3FE, czyli stary benzyniak w FJ80, wkładany chyba do '93. Ta chłodnica chłodzi płyn w skrzyni i jest zamocowana wewnątrz chłodnicy głównej. Potem idzie silnik 1FZ-FE i chłodnica jest już osobno, przed chłodnicą główną (czyli Twój poprzedni rysunek).
A może tak nam opowiesz co mącisz? Przegrzewa Ci się? Zamierzasz na Saharę jechać? Dolina śmierci?
Masz tam przeze mnie wymienione w ramce do jakich to aut i silników jest przeznaczone. To dane z EPC. I jest jak wół wymieniony mój silnik.LX450 pisze:No i znowu muszę Ciebie zmartwić i powiedzieć 'sorry man'.
Ten rysunek dotyczy chłodnicy oleju w silniku 3FE, czyli stary benzyniak w FJ80, wkładany chyba do '93. Ta chłodnica chłodzi płyn w skrzyni i jest zamocowana wewnątrz chłodnicy głównej. Potem idzie silnik 1FZ-FE i chłodnica jest już osobno, przed chłodnicą główną (czyli Twój poprzedni rysunek).
A może tak nam opowiesz co mącisz? Przegrzewa Ci się? Zamierzasz na Saharę jechać? Dolina śmierci?
A co mącę...? Hmmmm

Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

To po zaznaczeniu tej części kliknij F10:Exec. Zobaczysz o czym piszę. Ponadto jest to bez wątpienia chłodnica oleju silnikowego, ponieważ po wprowadzeniu/mój VIN/ w pole Part Name Code numeru widniejącego przy powyższej chłodnicy wyskakuje mi ta, którą mam. Tzn ta z boku silnika przy filtrze oleju.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Tak jak powyżej pisałem, VIN w EPC nie do końca zawęża części do jednego modelu niestety, dlatego trzeba być czujnym na takie właśnie rzeczy. Tutaj nie ma wątpliwości, że dotyczy to 3FE, bo pozostałe silniki (1FZ.. oraz diesle) mają chłodnicę oleju w bloku silnika.
Jak ja kliknąłem F10 to mi wyskoczyły wszelkie możliwe numery części do chłodnic oleju silnikowego, gdzie odpowiednie numery seryjne były przypisane do odpowiednich modeli. Ja nie szukam po VINie, więc u mnie jest inaczej.
Ale musisz zwrócić uwagę, że wszystkie te chłodnice (są ich trzy) znajdują się na jednej (mówiąc starym językiem) rycinie, czyli po angielsku Figure, w skrócie Fig. Jej numer to 1503 (prawy górny róg). Od tego masz przyciski next i previous, żeby znaleźć odpowiedni silnik do którego to pasuje. Po prostu EPC po numerze części wskazuje rysunek, na którym się to znajduje, ale użytkownik już sam musi do niej się doklikać, znając rodzaj silnika czy skrzyni biegów.
Zwróć uwagę, że te rysunki to są skany z mikrofilmów albo z papieru, bo Toyota prowadziła spis części długo przed komputeryzacją. Po wprowadzeniu tego do postaci elektronicznej trzeba było zachować stary porządek (według rysunków), więc oznaczało to pójście na jakieś kompromisy. W programie jest jeszcze więcej innych kruczków, ale to na inną okazję zostawię. Tymczasem powiedz co mącisz...
Jak ja kliknąłem F10 to mi wyskoczyły wszelkie możliwe numery części do chłodnic oleju silnikowego, gdzie odpowiednie numery seryjne były przypisane do odpowiednich modeli. Ja nie szukam po VINie, więc u mnie jest inaczej.
Ale musisz zwrócić uwagę, że wszystkie te chłodnice (są ich trzy) znajdują się na jednej (mówiąc starym językiem) rycinie, czyli po angielsku Figure, w skrócie Fig. Jej numer to 1503 (prawy górny róg). Od tego masz przyciski next i previous, żeby znaleźć odpowiedni silnik do którego to pasuje. Po prostu EPC po numerze części wskazuje rysunek, na którym się to znajduje, ale użytkownik już sam musi do niej się doklikać, znając rodzaj silnika czy skrzyni biegów.
Zwróć uwagę, że te rysunki to są skany z mikrofilmów albo z papieru, bo Toyota prowadziła spis części długo przed komputeryzacją. Po wprowadzeniu tego do postaci elektronicznej trzeba było zachować stary porządek (według rysunków), więc oznaczało to pójście na jakieś kompromisy. W programie jest jeszcze więcej innych kruczków, ale to na inną okazję zostawię. Tymczasem powiedz co mącisz...
Chyba się rozmijamy z moimi intencjami. Głównie chodziło o miejsce "wpięcia" się w układ smarowania. Jestem ortodoksem i chciałem, żeby było jak najbardziej oryginalnie. Właściwie to chyba rozwiązałem już problem i kupię takąLX450 pisze:...... ale użytkownik już sam musi do niej się doklikać, znając rodzaj silnika czy skrzyni biegów.
... Tymczasem powiedz co mącisz...

Albo taką

A do tego termostat i wskaźniki- doładowania, ciśnienia i temperatury oleju.
Postanowione.
ps. pozostaje tylko temat gdzie się podpiąć, żeby było dobrze. czy gdzieś na powrocie czy...?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Zazwyczaj robi się to tak, ze się dokłada taką dokładke pomiędzy filtr oleju a miejsce w które się go przykręca. W tej dokładce (jak jest dobrej firmowej produkcji) jest termostat i dwa otwory w które wpinasz przewody od chłodnicy oleju. Jak olej osiąga 100 stopni celsjusza, termostat się otwiera i olej ma do pokonania dodatkowa drogę przez chłodnice.
No dobra. Nie mogę znaleźć takiego ustrojstwa podchodzącego pod filtr w J80. Zasięgnąłem też języka i dowiedziałem się, że potrafi takie coś się "pocić" a nic mnie tak nie wku.... jak widok plamek pod maską. Już jedną z filtra odmy mamBullitt pisze:Zazwyczaj robi się to tak, ze się dokłada taką dokładke pomiędzy filtr oleju a miejsce w które się go przykręca. W tej dokładce (jak jest dobrej firmowej produkcji) jest termostat i dwa otwory w które wpinasz przewody od chłodnicy oleju. Jak olej osiąga 100 stopni celsjusza, termostat się otwiera i olej ma do pokonania dodatkowa drogę przez chłodnice.

Bardzo Was proszę o podpowiedzi i pomoc gdzie się wpiąć do podłączenia chłodnicy oleju. Nie wierzę, że nie ma nikogo kto przerabiał już ten temat. Pierniczę się z tym tematem już tyle czasu, że aż głupio, ale nie chcę czegoś spieprzyć.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość