4R opony ...

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

4R opony ...

Post autor: gosc » śr kwie 18, 2007 9:38 pm

witam zakupilem wlasnie 4R i kapcie sa na wykonczeniu wiec trzeba zanabyc nowe i tutaj pytanie do bardziej doswiadczonych posiadaczy 4R . Jakie oponki wejda bez przerobek (rozmiar ) , mysle nad 33/11.5/15 , moze mozna wlozyc 12.5 ? , a moze sa za duze , pomozcie
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr kwie 18, 2007 9:43 pm

33x11.5? chyba już 32x11.5. 33 to na 12.5 lub 10.5

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr kwie 18, 2007 9:56 pm

wlasnie znalazlem 33/11.5 , tez mnie to troszke zdziwilo ale sa
edit :
sprawdzilem ceny mozna zapomniec o 11.5 (cena kosmiczna ) wiec pytam o 33/12.5
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » czw kwie 19, 2007 12:33 am

bez przeróbek nie wejdą....31 wchodzą, 32 to już prawie nie wejdą a 33 nie ma szans...albo buda w górę albo zawiecha
coś będzie....

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » czw kwie 19, 2007 7:45 am

31" to optimum
Darz Bór!

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw kwie 19, 2007 7:53 am

czy podniesienie budy o 1" wystarczy ?? zawias bede robil dopiero po wakacjach a oponki trzeba juz
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Maiki
Posty: 579
Rejestracja: pt kwie 11, 2003 11:55 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maiki » czw kwie 19, 2007 8:08 am

32" już będą obcierać przy skręcie, 31" jest oki. Ja mam 32" ale zawiecha IM +4cm i jest dobrze.
GR Y61 3.0di w trakcie motania

Awatar użytkownika
Kudlaty
Posty: 380
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kudlaty » czw kwie 19, 2007 9:03 am

Witam.

Potwierdzam wszystko co powiedzieli koledzy przede mną, 33" tylko po zmotaniu zawiecha lub podniesieniu budy o 2".
Jednak jest jeszcze jeden problem o którym jak na razie jeszcze nikt nie wspomniał, wytrzymałość mostów.
Mianowicie jeśli masz IFS (drążko-wahaczowe zawieszenie) to opona 33"x12,5" MT jest zabójcza dla tego dyfra. Ja przemieliłem przedni most trzykrotnie na takich kapciach. Zatem jeśli Ciebie stać na wymiany to proszę bardzo, ale koszta mostu to około 1500zł - 3500zł w zależności od okazji. Można oczywiście zmienić przełożenia na mocniejsze ściągnięte nie wiadomo skąd. Ja próbowałem bebechy o przełożeniach 4.0, 4.1, 4.56. Niestety żadne nie wytrzymały dłużej jak trzy miesiące. Dlatego proponuję 31".
Problem polega na tym, że w moście zastosowanym do IFS są mniejsze bebechy niż w tylnim (talerz przód 7,5" średnicy dwa satelity w koszu, talerz tył 8" średnicy, cztery satelity w koszu).

Oczywiście jeśli chodzi o jazdę na czarnym, to takie niebezpieczeństwo praktycznie nie występuje.

Nie wiem czy skorzystasz z tej rady, ale to twój problem.

Pozdrawiam.

Kudlaty
4Runner SZTYWNY MOST
http://www.rzezba4x4.torun.pl

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw kwie 19, 2007 9:16 am

Gościu, najpierw zawiecha, potem opony docelowe - niestety to najlogiczniejsze rozwiązanie. może zakombinuj chwilowo niekupując docelowych opon tylko daj coś na czym da się jeździć - nalewka, używka i raczej się wyliftuj najpierw - w innym przypadku to w zasadzie nieunikniesz podwójnego wydatku, chyba, że na 31 pozostaniesz na stałe. Jednak na 31 4Rek wygląda jak naleśnik i taką też ma sprawność terenową. Pięknie "stoi" 4R Emsiego - podpytaj Go co i jak, bo o ile pamiętam to przechodził różne etapy budowy auta.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw kwie 19, 2007 11:58 am

mi też pięknie stoi :)21
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Kudlaty
Posty: 380
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kudlaty » czw kwie 19, 2007 12:37 pm

darkman pisze:Gościu, najpierw ......
..... chyba, że na 31 pozostaniesz na stałe. Jednak na 31 4Rek wygląda jak naleśnik i taką też ma sprawność terenową. Pięknie "stoi" 4R Emsiego - podpytaj Go co i jak, bo o ile pamiętam to przechodził różne etapy budowy auta.
Nie zapomnij się tylko EMSIEGO zapytać ile razy zmielił przód na 33" ?? :lol: :D .

Pozdrawiam,

Kudlaty
4Runner SZTYWNY MOST
http://www.rzezba4x4.torun.pl

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw kwie 19, 2007 2:53 pm

Kudlaty pisze:
darkman pisze:Gościu, najpierw ......
..... chyba, że na 31 pozostaniesz na stałe. Jednak na 31 4Rek wygląda jak naleśnik i taką też ma sprawność terenową. Pięknie "stoi" 4R Emsiego - podpytaj Go co i jak, bo o ile pamiętam to przechodził różne etapy budowy auta.
Nie zapomnij się tylko EMSIEGO zapytać ile razy zmielił przód na 33" ?? :lol: :D .

Pozdrawiam,

Kudlaty
e-tam, 33.3 to ja mam u siebie,
wzmiankowany 4r ma.. tak z pamięci, ale więksiejsze opony metryczne coś 285/x/x, bo nie pamiętam - i loozz :P

acha: Seba - nie reklamuj się tak :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » czw kwie 19, 2007 3:22 pm

to już nie mi "stoi" tylko koledze M.

u mnie byly 285/75 R16 ... chyba, leza w ogrodzie

teraz jest na AT 31 cali i tez jest niezle

przod zmielilem raz, a wlasciwie to nie ja, tylko klient na imprezie, ale poszlo to bardzo latwo

raz tez poszedl tyl, ale to ze starosci

generalnie 4R trzeba na zawieszeniu podniesc, a potem cos wkladac

chyba, ze idzie sie w bieda-offroad, to mozna sprezyny rozciagac, podkaldki wkladac, 4 rozne opony etc 8)
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Marq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: wt sie 15, 2006 11:14 am

Post autor: Marq » czw kwie 19, 2007 7:05 pm

Zapodaj podkładki pod sprężyny-każdy tokarz zrobi z byle czego, podkręć przód i wkładaj 33 cali. Ja mam założone i jeżdzi . Zdejmij drążek reakcyjny z tyłu -poprawisz wykrzyż. Później zaczniesz zbrojenie.......... :lol:

Awatar użytkownika
Maiki
Posty: 579
Rejestracja: pt kwie 11, 2003 11:55 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maiki » czw kwie 19, 2007 10:29 pm

Marq pisze:Zapodaj podkładki pod sprężyny-każdy tokarz zrobi z byle czego, podkręć przód i wkładaj 33 cali. Ja mam założone i jeżdzi . Zdejmij drążek reakcyjny z tyłu -poprawisz wykrzyż. Później zaczniesz zbrojenie.......... :lol:
A najlepiej to zdejmij budę i każde koła Ci wejdą :)2
GR Y61 3.0di w trakcie motania

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » czw kwie 19, 2007 10:50 pm

Lekko podkręcone drążki skrętne i wchodzą 32 cale (235/85 R16), nic nie obciera
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pt kwie 20, 2007 7:03 am

toyka bedzie sluzyc jako holownik do lawety ze zmota oraz do jazdy w lekkim terenie (pola , lekkie bloto , polne drogi ) wiec o wybuchowosc dyfra raczej sie nie martwie . Czyli reasumujac 32/11.5 mozna wsadzic bez problemu w moim przypadku :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Maiki
Posty: 579
Rejestracja: pt kwie 11, 2003 11:55 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maiki » pt kwie 20, 2007 8:11 am

Tak
GR Y61 3.0di w trakcie motania

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pt kwie 20, 2007 8:22 am

Tylko w takim razie po co na siłę duże koła ? Dla lansu ?
Jak będzie ciągać lawetę, to chyba lepiej nie tracić mocy na kołach, prawda ?

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pt kwie 20, 2007 6:49 pm

Wiechu pisze:Tylko w takim razie po co na siłę duże koła ? Dla lansu ?
Jak będzie ciągać lawetę, to chyba lepiej nie tracić mocy na kołach, prawda ?
bo na malych kapciach ta jednak nienajmniejsza toyka wyglada jak PLACEK
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Kudlaty
Posty: 380
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kudlaty » pn kwie 23, 2007 6:57 am

Cześć.

Tylko jak wsadzisz 32" i posadzisz lawetkę ze zmotą to piątkę z górki z wiatrem wrzucisz ;)
Nie wiem czy jest sens do targania lawety pchać duże kapcie, ale zrobisz jak chcesz.

Na 31 bez liftu też dobrze wygląda.

Kudlaty
4Runner SZTYWNY MOST
http://www.rzezba4x4.torun.pl

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pn kwie 23, 2007 8:58 am

o piatke sie niemartwie mam AUTO :lol:
Obrazek
a pozatym zrobilem po swojemu na 39.5 :)21
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
ZynieK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: czw maja 19, 2005 7:57 am

Post autor: ZynieK » śr kwie 25, 2007 12:52 pm

32 wchodzo bez niczego, troche napierdzielają przy mocniejszym nadwyrężeniu ale w sumie jest git.
Podniosłem teraz na zawieszeniu i jest akuracik

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » śr maja 16, 2007 10:05 pm

Hej. A jak podnosicie na zawieszeniu? Chodzi mi czy podnosicie na poduszkach łączących ramę z karoserią, czy dajecie wyższe sprężyny?
Zastanawiam się nad pierwszą opcją tylko nie wiem co i ile daje?

Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr maja 16, 2007 10:14 pm

ja zrobilem na zawiasie , kosztowalo mnie to 400 funtow ( 4x amorki , sprezyny , drazki ) podniesienie na budzie daje ten sam efekt do kol , ale rama /reduktor nadal jest blisko gleby :roll:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości