4R opony ...
Moderator: Mroczny
4R opony ...
witam zakupilem wlasnie 4R i kapcie sa na wykonczeniu wiec trzeba zanabyc nowe i tutaj pytanie do bardziej doswiadczonych posiadaczy 4R . Jakie oponki wejda bez przerobek (rozmiar ) , mysle nad 33/11.5/15 , moze mozna wlozyc 12.5 ? , a moze sa za duze , pomozcie
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
Witam.
Potwierdzam wszystko co powiedzieli koledzy przede mną, 33" tylko po zmotaniu zawiecha lub podniesieniu budy o 2".
Jednak jest jeszcze jeden problem o którym jak na razie jeszcze nikt nie wspomniał, wytrzymałość mostów.
Mianowicie jeśli masz IFS (drążko-wahaczowe zawieszenie) to opona 33"x12,5" MT jest zabójcza dla tego dyfra. Ja przemieliłem przedni most trzykrotnie na takich kapciach. Zatem jeśli Ciebie stać na wymiany to proszę bardzo, ale koszta mostu to około 1500zł - 3500zł w zależności od okazji. Można oczywiście zmienić przełożenia na mocniejsze ściągnięte nie wiadomo skąd. Ja próbowałem bebechy o przełożeniach 4.0, 4.1, 4.56. Niestety żadne nie wytrzymały dłużej jak trzy miesiące. Dlatego proponuję 31".
Problem polega na tym, że w moście zastosowanym do IFS są mniejsze bebechy niż w tylnim (talerz przód 7,5" średnicy dwa satelity w koszu, talerz tył 8" średnicy, cztery satelity w koszu).
Oczywiście jeśli chodzi o jazdę na czarnym, to takie niebezpieczeństwo praktycznie nie występuje.
Nie wiem czy skorzystasz z tej rady, ale to twój problem.
Pozdrawiam.
Kudlaty
Potwierdzam wszystko co powiedzieli koledzy przede mną, 33" tylko po zmotaniu zawiecha lub podniesieniu budy o 2".
Jednak jest jeszcze jeden problem o którym jak na razie jeszcze nikt nie wspomniał, wytrzymałość mostów.
Mianowicie jeśli masz IFS (drążko-wahaczowe zawieszenie) to opona 33"x12,5" MT jest zabójcza dla tego dyfra. Ja przemieliłem przedni most trzykrotnie na takich kapciach. Zatem jeśli Ciebie stać na wymiany to proszę bardzo, ale koszta mostu to około 1500zł - 3500zł w zależności od okazji. Można oczywiście zmienić przełożenia na mocniejsze ściągnięte nie wiadomo skąd. Ja próbowałem bebechy o przełożeniach 4.0, 4.1, 4.56. Niestety żadne nie wytrzymały dłużej jak trzy miesiące. Dlatego proponuję 31".
Problem polega na tym, że w moście zastosowanym do IFS są mniejsze bebechy niż w tylnim (talerz przód 7,5" średnicy dwa satelity w koszu, talerz tył 8" średnicy, cztery satelity w koszu).
Oczywiście jeśli chodzi o jazdę na czarnym, to takie niebezpieczeństwo praktycznie nie występuje.
Nie wiem czy skorzystasz z tej rady, ale to twój problem.
Pozdrawiam.
Kudlaty
Gościu, najpierw zawiecha, potem opony docelowe - niestety to najlogiczniejsze rozwiązanie. może zakombinuj chwilowo niekupując docelowych opon tylko daj coś na czym da się jeździć - nalewka, używka i raczej się wyliftuj najpierw - w innym przypadku to w zasadzie nieunikniesz podwójnego wydatku, chyba, że na 31 pozostaniesz na stałe. Jednak na 31 4Rek wygląda jak naleśnik i taką też ma sprawność terenową. Pięknie "stoi" 4R Emsiego - podpytaj Go co i jak, bo o ile pamiętam to przechodził różne etapy budowy auta.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Nie zapomnij się tylko EMSIEGO zapytać ile razy zmielił przód na 33"darkman pisze:Gościu, najpierw ......
..... chyba, że na 31 pozostaniesz na stałe. Jednak na 31 4Rek wygląda jak naleśnik i taką też ma sprawność terenową. Pięknie "stoi" 4R Emsiego - podpytaj Go co i jak, bo o ile pamiętam to przechodził różne etapy budowy auta.



Pozdrawiam,
Kudlaty
e-tam, 33.3 to ja mam u siebie,Kudlaty pisze:Nie zapomnij się tylko EMSIEGO zapytać ile razy zmielił przód na 33"darkman pisze:Gościu, najpierw ......
..... chyba, że na 31 pozostaniesz na stałe. Jednak na 31 4Rek wygląda jak naleśnik i taką też ma sprawność terenową. Pięknie "stoi" 4R Emsiego - podpytaj Go co i jak, bo o ile pamiętam to przechodził różne etapy budowy auta.![]()
![]()
.
Pozdrawiam,
Kudlaty
wzmiankowany 4r ma.. tak z pamięci, ale więksiejsze opony metryczne coś 285/x/x, bo nie pamiętam - i loozz

acha: Seba - nie reklamuj się tak

Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
to już nie mi "stoi" tylko koledze M.
u mnie byly 285/75 R16 ... chyba, leza w ogrodzie
teraz jest na AT 31 cali i tez jest niezle
przod zmielilem raz, a wlasciwie to nie ja, tylko klient na imprezie, ale poszlo to bardzo latwo
raz tez poszedl tyl, ale to ze starosci
generalnie 4R trzeba na zawieszeniu podniesc, a potem cos wkladac
chyba, ze idzie sie w bieda-offroad, to mozna sprezyny rozciagac, podkaldki wkladac, 4 rozne opony etc
u mnie byly 285/75 R16 ... chyba, leza w ogrodzie
teraz jest na AT 31 cali i tez jest niezle
przod zmielilem raz, a wlasciwie to nie ja, tylko klient na imprezie, ale poszlo to bardzo latwo
raz tez poszedl tyl, ale to ze starosci
generalnie 4R trzeba na zawieszeniu podniesc, a potem cos wkladac
chyba, ze idzie sie w bieda-offroad, to mozna sprezyny rozciagac, podkaldki wkladac, 4 rozne opony etc

CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl
www.coyot.pl
A najlepiej to zdejmij budę i każde koła Ci wejdąMarq pisze:Zapodaj podkładki pod sprężyny-każdy tokarz zrobi z byle czego, podkręć przód i wkładaj 33 cali. Ja mam założone i jeżdzi . Zdejmij drążek reakcyjny z tyłu -poprawisz wykrzyż. Później zaczniesz zbrojenie..........

GR Y61 3.0di w trakcie motania
toyka bedzie sluzyc jako holownik do lawety ze zmota oraz do jazdy w lekkim terenie (pola , lekkie bloto , polne drogi ) wiec o wybuchowosc dyfra raczej sie nie martwie . Czyli reasumujac 32/11.5 mozna wsadzic bez problemu w moim przypadku 

Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości