Zatarta pompa wspomagania w HDJ 80 4,2TD 12V. Co robić?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Zatarta pompa wspomagania w HDJ 80 4,2TD 12V. Co robić?

Post autor: farmer » śr kwie 25, 2007 10:44 pm

Zatarta pompa wspomagania w HDJ 80 4,2TD 12V. Co robić? Czy są jakieś zestawy naprawcze??

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr kwie 25, 2007 10:56 pm

rozebrać, sprawdzić co uszkodzone, wymienić ( praktycznie każdy element pompy jest do dostania w serwisie za rozsądne $)
ewentualnie szukać sprawnej używki ...


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » czw kwie 26, 2007 6:47 am

Albo oddać do regeneracji. Generalnie to spotkałem się już z opinią, że te pompy lubią ciec i się przycierać/szczególnie, gdy ktoś likwiduje chłodnicę układu wspomagania,/ i czy jest dobra czy nie i czy cieknie czy nie to przy wymianie rozrządu warto robić pompę/bo chyba jest w tym samym miejscu jak w 1HD-FT/. I na odwrót, jeśli nie wiadomo, kiedy był wymieniany rozrząd to go zmienić przy okazji reanimowania pompy.
Jedna robota. Proponuję przy okazji dokonanie oględzin napinacza paska rozrządu o lubi padać.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » czw kwie 26, 2007 8:36 am

Mag69, szczerze mówiąc to wątpię, żeby w serwisie się dostało zestaw naprawczy za paręset złotych. Ja naprawiałem w 'zakładzie od wspomagań' cieknącą i lekko przytartą pompę do nissana terrano i zapłaciłem 300zł. Wątpię, żeby serwis się zbliżył do tej ceny. Jako, że Land Cruisery są droższe w serwisie, to myślę, że zapłacisz za reperację pompy 600zł max.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw kwie 26, 2007 9:17 am

LX450 pisze:Mag69, szczerze mówiąc to wątpię, żeby w serwisie się dostało zestaw naprawczy za paręset złotych. Ja naprawiałem w 'zakładzie od wspomagań' cieknącą i lekko przytartą pompę do nissana terrano i zapłaciłem 300zł. Wątpię, żeby serwis się zbliżył do tej ceny. Jako, że Land Cruisery są droższe w serwisie, to myślę, że zapłacisz za reperację pompy 600zł max.
kupujesz to co uszkodzone...

do Lj, za łożyska , zimer i oringi zapłaciłem 180zł, rozebrałem i złożyłem sam






:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » czw kwie 26, 2007 11:00 am

No no no, właśnie o tym mówię. Spróbuj cokolwiek kupić w serwisie Toyoty, to zobaczysz. Ostatnio chciałem kupić paski klinowe, trzy sztuki. Razem im wyszło 240zł. Kupiłem takie same, japońskie, poza serwisem za 50zł za komplet.

Sonda Lambda, Denso w Toyocie- ok 650zł. Ta sama sonda poza serwisem- ok 150zł.

Tak więc unikajmy miejsc, gdzie kradną bo i nas okradną

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Objaw jest taki że przy niskich obrotach nie ma wspomagania

Post autor: farmer » pt kwie 27, 2007 8:37 am

Objaw jest taki że przy niskich obrotach nie ma wspomagania. Jak wkręcę na 1100obr/min to nie ma najmniejszego problemu. Zaczęło się od tego że uciekł płyn przez pęknięty wąż i tak przejechał jakieś 10km.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: Objaw jest taki że przy niskich obrotach nie ma wspomaga

Post autor: Zachary » pt kwie 27, 2007 9:25 am

farmer pisze:Objaw jest taki że przy niskich obrotach nie ma wspomagania. Jak wkręcę na 1100obr/min to nie ma najmniejszego problemu. Zaczęło się od tego że uciekł płyn przez pęknięty wąż i tak przejechał jakieś 10km.
A czy po wymianie przewodu i wlaniu ATF-u odpowietrzyłeś układ? Po przejechaniu 10 km nie powina sie zatrzeć pompa. Chyba, że już była przytarta i to tylko ją dobiło.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Post autor: farmer » pt kwie 27, 2007 11:44 am

Ten brak wspomagania zdarza się 1/7-10 skrętów. Zbiorniczek jest najwyższym punktem i wydawało mi się, że nie ma potrzeby odpowietrzenia. Jeśli tak to jak to zrobić w HDJ 80?

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pt kwie 27, 2007 12:03 pm

farmer pisze:Ten brak wspomagania zdarza siê 1/7-10 skrêtów. Zbiorniczek jest najwy¿szym punktem i wydawa³o mi siê, ¿e nie ma potrzeby odpowietrzenia. Je¶li tak to jak to zrobiæ w HDJ 80?
krecisz kiera do oporu w lewo i prawo, i tak pare razy
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Post autor: farmer » pt kwie 27, 2007 12:48 pm

eeeeee tak to robiłem z milion razy:-) Usterka jest w aucie ud 2002r. Mi nie przeszkadzało tak bardzo ale sprzedałem znajomemu i obiecałem że pomogę mu to zrobić :-?

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pt kwie 27, 2007 1:10 pm

farmer pisze:eeeeee tak to robi³em z milion razy:-) Usterka jest w aucie ud 2002r. Mi nie przeszkadza³o tak bardzo ale sprzeda³em znajomemu i obieca³em ¿e pomogê mu to zrobiæ :-?
no chciales wiedziec jak sie odpowietrza :)21 , a pozatym ten typ tak ma
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pt kwie 27, 2007 1:14 pm

pol pisze:... a pozatym ten typ tak ma
Tzn?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pt kwie 27, 2007 1:19 pm

Zachary pisze:
pol pisze:... a pozatym ten typ tak ma
Tzn?
dlatego ze ona jest w silniku to jest narazona na duze temperatury i pada z czasem, brak chlodzenia odpowiedniego (pisales o tym). widzialem pare przerobek na zewnetrzna pompe na pasku - rzezba ale dziala.
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pt kwie 27, 2007 1:34 pm

tez mi sie wydaje ze jest to slaba strona hdj Znam kilka aut ( w tym moje ) gdzie trzeba bylo cos robic z wspomaganiem

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Post autor: farmer » pt kwie 27, 2007 3:34 pm

A macie może rysunki tej pie...knej pompy?? Zanim zabiorę się za naprawę wolę zobaczyć na co się porywam :)9

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości