Strona 1 z 1

Zatarta pompa wspomagania w HDJ 80 4,2TD 12V. Co robić?

: śr kwie 25, 2007 10:44 pm
autor: farmer
Zatarta pompa wspomagania w HDJ 80 4,2TD 12V. Co robić? Czy są jakieś zestawy naprawcze??

: śr kwie 25, 2007 10:56 pm
autor: Mag69
rozebrać, sprawdzić co uszkodzone, wymienić ( praktycznie każdy element pompy jest do dostania w serwisie za rozsądne $)
ewentualnie szukać sprawnej używki ...


:)21

: czw kwie 26, 2007 6:47 am
autor: Zachary
Albo oddać do regeneracji. Generalnie to spotkałem się już z opinią, że te pompy lubią ciec i się przycierać/szczególnie, gdy ktoś likwiduje chłodnicę układu wspomagania,/ i czy jest dobra czy nie i czy cieknie czy nie to przy wymianie rozrządu warto robić pompę/bo chyba jest w tym samym miejscu jak w 1HD-FT/. I na odwrót, jeśli nie wiadomo, kiedy był wymieniany rozrząd to go zmienić przy okazji reanimowania pompy.
Jedna robota. Proponuję przy okazji dokonanie oględzin napinacza paska rozrządu o lubi padać.

: czw kwie 26, 2007 8:36 am
autor: LX450
Mag69, szczerze mówiąc to wątpię, żeby w serwisie się dostało zestaw naprawczy za paręset złotych. Ja naprawiałem w 'zakładzie od wspomagań' cieknącą i lekko przytartą pompę do nissana terrano i zapłaciłem 300zł. Wątpię, żeby serwis się zbliżył do tej ceny. Jako, że Land Cruisery są droższe w serwisie, to myślę, że zapłacisz za reperację pompy 600zł max.

: czw kwie 26, 2007 9:17 am
autor: Mag69
LX450 pisze:Mag69, szczerze mówiąc to wątpię, żeby w serwisie się dostało zestaw naprawczy za paręset złotych. Ja naprawiałem w 'zakładzie od wspomagań' cieknącą i lekko przytartą pompę do nissana terrano i zapłaciłem 300zł. Wątpię, żeby serwis się zbliżył do tej ceny. Jako, że Land Cruisery są droższe w serwisie, to myślę, że zapłacisz za reperację pompy 600zł max.
kupujesz to co uszkodzone...

do Lj, za łożyska , zimer i oringi zapłaciłem 180zł, rozebrałem i złożyłem sam






:)21

: czw kwie 26, 2007 11:00 am
autor: LX450
No no no, właśnie o tym mówię. Spróbuj cokolwiek kupić w serwisie Toyoty, to zobaczysz. Ostatnio chciałem kupić paski klinowe, trzy sztuki. Razem im wyszło 240zł. Kupiłem takie same, japońskie, poza serwisem za 50zł za komplet.

Sonda Lambda, Denso w Toyocie- ok 650zł. Ta sama sonda poza serwisem- ok 150zł.

Tak więc unikajmy miejsc, gdzie kradną bo i nas okradną

Objaw jest taki że przy niskich obrotach nie ma wspomagania

: pt kwie 27, 2007 8:37 am
autor: farmer
Objaw jest taki że przy niskich obrotach nie ma wspomagania. Jak wkręcę na 1100obr/min to nie ma najmniejszego problemu. Zaczęło się od tego że uciekł płyn przez pęknięty wąż i tak przejechał jakieś 10km.

Re: Objaw jest taki że przy niskich obrotach nie ma wspomaga

: pt kwie 27, 2007 9:25 am
autor: Zachary
farmer pisze:Objaw jest taki że przy niskich obrotach nie ma wspomagania. Jak wkręcę na 1100obr/min to nie ma najmniejszego problemu. Zaczęło się od tego że uciekł płyn przez pęknięty wąż i tak przejechał jakieś 10km.
A czy po wymianie przewodu i wlaniu ATF-u odpowietrzyłeś układ? Po przejechaniu 10 km nie powina sie zatrzeć pompa. Chyba, że już była przytarta i to tylko ją dobiło.

: pt kwie 27, 2007 11:44 am
autor: farmer
Ten brak wspomagania zdarza się 1/7-10 skrętów. Zbiorniczek jest najwyższym punktem i wydawało mi się, że nie ma potrzeby odpowietrzenia. Jeśli tak to jak to zrobić w HDJ 80?

: pt kwie 27, 2007 12:03 pm
autor: pol
farmer pisze:Ten brak wspomagania zdarza siê 1/7-10 skrêtów. Zbiorniczek jest najwy¿szym punktem i wydawa³o mi siê, ¿e nie ma potrzeby odpowietrzenia. Je¶li tak to jak to zrobiæ w HDJ 80?
krecisz kiera do oporu w lewo i prawo, i tak pare razy

: pt kwie 27, 2007 12:48 pm
autor: farmer
eeeeee tak to robiłem z milion razy:-) Usterka jest w aucie ud 2002r. Mi nie przeszkadzało tak bardzo ale sprzedałem znajomemu i obiecałem że pomogę mu to zrobić :-?

: pt kwie 27, 2007 1:10 pm
autor: pol
farmer pisze:eeeeee tak to robi³em z milion razy:-) Usterka jest w aucie ud 2002r. Mi nie przeszkadza³o tak bardzo ale sprzeda³em znajomemu i obieca³em ¿e pomogê mu to zrobiæ :-?
no chciales wiedziec jak sie odpowietrza :)21 , a pozatym ten typ tak ma

: pt kwie 27, 2007 1:14 pm
autor: Zachary
pol pisze:... a pozatym ten typ tak ma
Tzn?

: pt kwie 27, 2007 1:19 pm
autor: pol
Zachary pisze:
pol pisze:... a pozatym ten typ tak ma
Tzn?
dlatego ze ona jest w silniku to jest narazona na duze temperatury i pada z czasem, brak chlodzenia odpowiedniego (pisales o tym). widzialem pare przerobek na zewnetrzna pompe na pasku - rzezba ale dziala.

: pt kwie 27, 2007 1:34 pm
autor: Drako
tez mi sie wydaje ze jest to slaba strona hdj Znam kilka aut ( w tym moje ) gdzie trzeba bylo cos robic z wspomaganiem

: pt kwie 27, 2007 3:34 pm
autor: farmer
A macie może rysunki tej pie...knej pompy?? Zanim zabiorę się za naprawę wolę zobaczyć na co się porywam :)9