Opinie o instalacjach gazowych w waszych autkach...

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Opinie o instalacjach gazowych w waszych autkach...

Post autor: ray76 » pn maja 14, 2007 11:04 pm

Witam wszystkich.
Chciałbym zasięgnąć opini o instalacjach gazowych w waszych autach i wnioskach z ich użytkowania w praktyce na co dzień.
Na pewno pomoże to wielu użytkownikom 4 Runnerów, które są użytkowane na gazie lub zamierzają go założyć!
Podobno Toyoty nie lubią gazu,!!! Lecz co widzę 4 Runnera to albo zagazowany, albo diesel!
Wypowiedzcie się na ten temat, czy warto instalować gaz? jakie instalacje najlepiej się sprawdzają (podobno sekwencja jest super i CNG też).
Ceny paliw idą w górę, więc temat na czasie! Warto szukać rozwiązań alternatywnych - po co finansować lobby paliwowe, terrorystów, szarą strefę no i naszego fiskusa!!!
Acha a co z dodatkami do paliw: MTBE-do 15%, etanol-do 10% i ich dostępnością i ceną na naszym rynku...???
Jestem ciekaw co wy na te tematy macie do powiedzenia?
Krótko i na temat, bez jaj Panowie!!!


pozdrawiam
Rafał[/i]
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » wt maja 15, 2007 8:18 am

Nie mam 4 Runnera, ale FZJ 80 4,5 litra na gaźniku i instalacja I generacji sprawdza się wysmienicie. Natomiast w życiu nie włożyłbym gazu do aut na wtrysku. To są same kłopoty....

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » wt maja 15, 2007 9:45 am

Bullitt pisze: Natomiast w życiu nie włożyłbym gazu do aut na wtrysku. To są same kłopoty....
SEKWENCJA !! !! !!
mam co prawda w plaskaczu -jestem zauroczony małym spalaniem (laguna 2.0 140km mi pali 9,5-11 żonie 8,9lgazu na 100km)
zero problemów z użytkowaniem
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

STtomas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw maja 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: pogranicze Warmii i Mazur

Post autor: STtomas » wt maja 15, 2007 9:56 am

Posiadam instalację III gen. OMVL Dream XXI, z wtryskiwaczami XXI N-D i reduktorem XXI-G. Jest to prawdopodobnie większy reduktor niż miał być do tej instalacji - tak powiedział gazownik na przeglądzie. Auto posiadam od roku i nabyłem go już z tą instalacją, a została ona zamontowana w tym aucie w 2002 r.
Jedyny problem jaki się pojawił latem ub. roku to samoczynne przełączanie się na Pb po ok 100 km jazdy, a przyczyną był czujnik ciśnienia starego typu, po wymianie na nowy problem zniknął. Innych problemów nie ma, wszystko działa jak należy. Po nagrzaniu sama się przełącza na gaz, umożliwia też awaryjne uruchomienie silnika na gazie(nie powinno się tego robić, ale taka opcja istnieje).
Zużycie gazu w mieście zależnie od stylu jazdy ale jak się wszyscy śpieszą to 18-20 l, w trasie do 14 l. Przejechałem nim 12 tys km, trzy razy byłem we francji 1400km non stop na gazie i mogę powiedzieć że jestem zadowolony z działania tej instalacji i nie zauważam różnicy w osiągach po przełączeniu na benzynę.
LC KZJ95 AT33
gg45542453
http://www.wwfpl.panda.org/

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » wt maja 15, 2007 1:00 pm

Mazur pisze:
Bullitt pisze: Natomiast w życiu nie włożyłbym gazu do aut na wtrysku. To są same kłopoty....
SEKWENCJA !! !! !!
mam co prawda w plaskaczu -jestem zauroczony małym spalaniem (laguna 2.0 140km mi pali 9,5-11 żonie 8,9lgazu na 100km)
zero problemów z użytkowaniem
Znajomy ma w Lexsusie LX450 4,5 L sekwencje juz jakies 4 lata nastukane 360tys z tego na gazie jakies 160tys i zero problemow :)2
Zuzycie zamyka sie w 20 L/100km co na taka krowe mysle ze rewlacja :)2
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » wt maja 15, 2007 1:35 pm

sciba pisze: Znajomy ma w Lexsusie LX450 4,5 L sekwencje juz jakies 4 lata nastukane 360tys z tego na gazie jakies 160tys i zero problemow :)2
Zuzycie zamyka sie w 20 L/100km co na taka krowe mysle ze rewlacja :)2
Kurde to bardzo mało. Mój z takim silnikiem ale na gaźniku pali około 30 litrów na 100 gazu.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt maja 15, 2007 7:36 pm

w jeepie XJ 4.0 mialem II generacje z atuatorkiem na duzym reduktorze lovato super duper jakos tam.. do 250 konikow - jeep chodzil jak szalony... coprawda lekko LPG "muliło" ale szeroki i tak był wariat... !! spalanko w normie...ok 25 litrow miasto - 18 trasa

w jeepie WJ 4.0 mam juz sekwencje... spalanie podobne jak na III generacji dlatego w duzych rzędówkach starej generacji wg. mnie nie warto przepłacać za sekwencje... różnica w osiągach pomiedzy bena a LPG za to niezauważalna... !!

w tojce 4.5 mam II generacje z atuatorem i emulacja sondy lambda, na największym reduktorze BRC do 270 koników...chodzi jak ta lala... !! spalanko ok 25 miasto - 18-20 trasa !!
Delikatnie muli ale mam to w ... pompie !!

generalnie wole LPG do diesla ... koszta eksploatacji może podobne ale ja lubie jechać a nie sie toczyć... :)21

pewnie ze najlepiej byłoby na benzynce... ale przy moich przebiegach ok 4-5 tysiecy na miesiac to musiałbym byc jakims szejkiem... :)21
Ostatnio zmieniony wt maja 15, 2007 9:16 pm przez XJeep, łącznie zmieniany 1 raz.
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt maja 15, 2007 7:42 pm

Bullitt pisze:(...) Natomiast w życiu nie włożyłbym gazu do aut na wtrysku. To są same kłopoty....
sam jesteś "kłopot" :wink:

jak sie dobrze zamontuje a nie "drutuje" i dobrze ustawi a nie na "oko" to co ma nie chodzić ??

żadnych problemów w żadnym z aut na LPG nie miałem...

ale mam dobrego gazownika... w tym jest cała tajemnica... !! :)2
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
felix
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:31 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: felix » wt maja 15, 2007 8:52 pm

Ja mam silnik na wtrysku (3,4) i instalację chyba generacji prehistorycznej - poprzedni wlaściciel założył zwykły parownik i rurę zaraz za filtrem powietrza. Jeździł tak 5 lat, więc nie wyrzuciłem, bo zakladam, że i tak nic już nie pomogę. Wstawiłem jedynie mikser. Jednakowoż silnik działa, pali ca. 20-25 l/100 zależnie od stylu (a ekonomicznie nie jeżdżę). Miałem jakia czas temu problem z małą mocą na gazie, ale regulacja + Pb w cięższym terenie i jest OK.
Jest jedno ale - jakość gazu jest wyczuwalna bezdyskusyjnie.
per pedes apostolorum...

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » wt maja 15, 2007 10:02 pm

Hej Bullitt, dlaczego twierdzisz, że na wtrysku sekwencja źle chodzi??? Przecież to bardziej udoskonalona instalacja, nie wymagająca częstych regulacji jak mieszalnikowe i do tego wyeliminowano wiele wad starszych instalacji.
Zgadzam się bezsprzecznie o braku norm w naszym polskim prawie na jakość gazu!!!
I tak też jest w praktyce, że gaz ma różne proporcje i jakości, dlatego też z tego powodu mogą występować różne problemy w użytkowaniu auta na gaz LPG.
Co innego CNG, lecz to dopiero przyszłość...
Mi proponowano sekwencję z firmy ELPIGAZ za 3900 brutto komplet z montażem...

Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
color
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: z daleka

Post autor: color » śr maja 16, 2007 3:42 am

uhhh, a co jesli mialem juz chyba 10 rozmaitych 4x4 (obecnie Toyota FJ Cruiser) i w zadnym nie bylo dodatkowych instalacji? :roll:
FJ Cruiser czarny i Xploder Sport zardzewialy

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » śr maja 16, 2007 8:41 am

Koledzy, tak się składa, że akurat zawodowo jestem związany z samochodami i pod swoją opieka mam przeszło 50 aut. Z czego 25 na gazie sekwencyjnym. Nie muszę mówić, ze auta robią spore przebiegi i są użytkowane w większości przez matołów. (jak to w firmie).

Moje doświadczenia z instalacjami gazowymi są takie, ze co chwlia coś się dzieje (co chwila to faktycznie sprawa względna bo w końcu auta robią spore przebiegi np.: 20 000 km w miesiąc się zdarza). I tak na przykład listwy wtrysku wymieniałem w każdym aucie już conajmniej dwukrotnie, czujniki temperatury cieczy chłodzącej conajmniej raz itp itd. Auta mają około 1,5 roku. Mają zarabiac pieniądze a nie stac po warsztatach. Uważam, że był to mocno nietrafiony pomysł (montaż instalacji). Na szczęście nie mój.

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » śr maja 16, 2007 8:33 pm

Hej Bullitt, a co to za auta? Może nie tolerują gazu (są takie modele i wersje, że żaden gaz nie podchodzi). A jakich firm są np. te instalacje?
Mi gość proponuje sekwencję z Elpigazu (autoryzowany dystrybutor - nie jakiś garażowiec). Zapewnia, że na pewno nie będzie problemu jeśli instalacja jest prawidłowo dobrana i zainstalowana (miałem już w osobowym aucie - Corolli - instalację mieszalnikową dla 16V i wywaliłem po 1,5roku ponieważ auto paliło 12-13l gazu, a benzyny 8l - ale tam instalacja była kombinowana - składak - oszukano mnie!!! ).
Co ty na to???
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » czw maja 17, 2007 8:15 am

To nie od rodzaju silnika (marki itp) zależy to, ze się elementy instalacji psują (np. listwy i czujniki). Po prostu gaz jest dobry dla osób które oszczędzają i mają czas na warsztaty.

Awatar użytkownika
korzenny
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
Lokalizacja: Otwock / Warszawa

Post autor: korzenny » czw maja 17, 2007 10:01 am

Jeździłem audi 100 C3 2,2Turbo 10v quattro. Silnik uturbiony na mechanicznym wtrysku. Jedno z tych aut co to ponoć ni jak nie tolerują gazu. Mój miał Lovato instalke starej generacji założoną w dobrym warsztacie - egp i nie było żadnych problemów. Troszkę większe spalanie niż benzynka ale za to nie czułem żadnych strat mocy. Zawsze twierdziłem iż nie ma aut których się nie da przerobić sa tylko "fachowcy" a nie specjaliści

W xarze picasso mojego starszego sekwencja i nie ma żadnych różnic ani problemów, a wręcz wydaje się być na gazie troszkę bardziej elastyczna i dynamiczna .
Brave Disco 300 ;-) No bo... Wszystkie Dżipki fajne so...
korzenny@interia.pl t.603520630

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » czw maja 17, 2007 11:03 am

Bullitt pisze:To nie od rodzaju silnika (marki itp) zależy to, ze się elementy instalacji psują (np. listwy i czujniki). Po prostu gaz jest dobry dla osób które oszczędzają i mają czas na warsztaty.
Miałem okazję użytkować Berlingo 1.4 z sekwencyjna instalacją jakąś tam super (kupiony z dobrodziejstwem inwentarza) i sprzedałem. Jedyną zaletą namacalną to był 80l zbiornik paliwa a wadą ponieważ zajmował bagażnik na tyle, że strasznie ograniczał ładowność.
Skłaniam sie ku opinii powyżej.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » czw maja 17, 2007 3:27 pm

Miałem kiedyś Opla Senatora z gazem i ciągle były z nim problemy... w zimie się grzał, w lato zamarzał. Potem miałem poldka z gazem - dokładnie to samo. Teraz mam SJ413 koledzy namówili mnie na instalację, pokazali świetny warsztat, poradzili jaką instalacje kupić itd. Po trzech miesiącach oddałem instalację za flaszkę. Więcej gazu nie założę.
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
mercg280ge
Posty: 1557
Rejestracja: sob kwie 12, 2003 9:25 pm
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
Kontaktowanie:

Post autor: mercg280ge » czw maja 17, 2007 3:43 pm

wlasnie podjalem dzis decyzje o zagazowniu silnika hemi w elpigaz , instalacja prince , zdecydowalem sie po dlugiej rozmowie z gosciem ktory jedzi zagazowany z takim silnikiem w durango juz od 3 lat ( owszem odwiedza montarzyste , ale co 10k km na przeglady ) montuja mi dodatkowo jakis " wkraplacz " ktory obniza temperature spalania o 200 stopni C - ( chroni gniazda zaworowe )



mam NADZIEJE :wink: :)21 :)21 ze podjalem dobra decyzje

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Post autor: ramzes » czw maja 17, 2007 4:14 pm

majch pisze:Miałem kiedyś Opla Senatora z gazem i ciągle były z nim problemy... w zimie się grzał, w lato zamarzał. Potem miałem poldka z gazem - dokładnie to samo. Teraz mam SJ413 koledzy namówili mnie na instalację, pokazali świetny warsztat, poradzili jaką instalacje kupić itd. Po trzech miesiącach oddałem instalację za flaszkę. Więcej gazu nie założę.
a jaka zalozyles :?? bo ja u siebie wlasnie zdemontowalem .. to samo
chyba Samurajce należa do tych typow co LPG nie lubią
od demontazu silnik rowniiutko pracuje .. wkreca sie na obroty i generalnie jestem zadowolony :)2
coprawda spalanie Pb troche denerwuje ale kto powiedzial ze offroad jest tanim hobby :)21
przyjmniej to co bym zaoszczedzil na gazie nie wydaje na " fachowców " :wink:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » czw maja 17, 2007 10:37 pm

Widzę, że dyskusja jest zażarta - równie dużo zwolenników co przeciwników!!!
Ja zastanawiam się nad sekwencją: Stella(Elpigaz), a Omegas(Landirenzo). Oba warsztaty w Bydgoszczy są wyśmienite!
Skłaniam się ku Omegas choć kosztuje 4500zł, a Stella 3650, ponieważ Omegas wydaje mi się lepszą instalacją jak wynika z opisów!!!
Co wy na to ???
Proszę o odp. użytkowników tym podobnych instalacji (doświadczonych)... Instalacje mieszalnikowe są przestarzałe i rzeczywiście mają dużo wad - tych nie biorę pod uwagę (psują tylko opinię).
A co z wytrzymałością silników (gniazda zaworów), świec, kabli zapłonowych, katalizatorów...???
Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat zabójczego skutku gazu w tych elementach?

Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » czw maja 24, 2007 9:34 pm

ja mam sekwencje Zavoli oszczędności w skali roku około 10000zł wiec stać mnie na renont silnika np raz na trzy lata :D
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » czw maja 24, 2007 9:37 pm

ja mam sekwencje Zavoli oszczędności w skali roku około 10000zł wiec stać mnie na renont silnika np raz na trzy lata :D
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » sob maja 26, 2007 10:57 pm

Już mam zamontowaną instalacje firmy Landirenzo (oryginał), typ OMEGAS-sekwencyjny wtrysk..., koszt 4500zł wraz z 80l zbiornikiem w miejsce koła - skomplikowany montaż przez 2 dni !!!
Jak narazie mam jedynie zastrzeżenia do bardzo głośnej pracy wtryskiwaczy (tak do 1500 obr., potem dźwięk zagłuszony zostaje przez silnik i inne dźwięki...). Chyba to zareklamuję bo znajomy ma w Mercu "okularniku" tylko nieznaczne "cykanie" wtrysków na biegu jałowym...???
Jak trochę pojeżdżę to dam znać jak się wszystko sprawuje...

pozdrawiam
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

pomaj
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: pomaj » wt maja 29, 2007 9:08 pm

w matizie mam przejechane 270 000 km na gazie nigdy nie było z nim żadnych problemów żadnego spadku mocy itp. w 4r też nie mam żadnych kłopotów w jednym i drugim najprostsze typy instalacji LPG pieniądze zaoszczędzone na benzynie wystarczą na potencjalny remont silnika (a na to się nie zapowiada) a nawet na nowe auto.
była 4r było P II 2.5
jest PII 3.0 V6 long LPG butla pod autem
doszedł samurai

Awatar użytkownika
jurgen
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt maja 22, 2007 6:26 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: jurgen » śr maja 30, 2007 7:18 am

Toledo 20V, golf IV, instalacje sekwencyjna, holenderska. Golfa juz nie ma. Seat pozostał w firmie.
Od tamtej pory wszystkie nowe samochody to diesle, a jak coś na gaz to tylko kuchenka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości