LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
dink
-

- Posty: 137
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 1:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: dink » wt maja 15, 2007 11:05 pm
trochę już pojeździłem Hilem (2.4 benzyna) w terenie i po czarnym i przyznam, że nieco brakuje mu mocy w bujaniu się po mieście. pogooglałem trochę w temacie "22R-E performance mods" i wychodzi na to, że jedyna sensowna opcja (poza zmianą całego silnika) to wymiana wałka rozrządu na bardziej agresywny. na eBayu gość sprzedaje 2 rodzaje za jakieś 100 zielonych. Jeden jest bardziej "all-roundowy"
(Torker), drugi bardziej "sportowy"
(Crawler)
I moje pytanie jest następujące - bawić się w to (finansowo jakoś to przełknę, chociaż do kosztów trzeba doliczyć uszczelkę pod głowicą i nieco robocizny) czy też nie warto i trzeba zostać królem prawego pasa?
pozdr.,
dink.
MR2 SW20 2.0 Turbo
Hilux RN110 2.4 BFG A/T 31''
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » wt maja 15, 2007 11:09 pm
Tining to nie sam wałek

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
dink
-

- Posty: 137
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 1:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: dink » wt maja 15, 2007 11:13 pm
z tego co gość pisze, to do Torkera wiele wiecej nie trzeba. Sporo osób modyfikuje jeszcze wydechy dając katalizatory i tłumiki high-flow a także dając mniej restrykcyjne filtry powietrza (co oczywiście nie nadaje się do off-roadu). Niektórzy malują pokrywę zaworów na czerwono i ponoć to tez robi

dink.
MR2 SW20 2.0 Turbo
Hilux RN110 2.4 BFG A/T 31''
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » wt maja 15, 2007 11:14 pm
dink pisze:Niektórzy malują pokrywę zaworów na czerwono i ponoć to tez robi

Zacznij od tego

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » śr maja 16, 2007 8:44 am
Masz może wykresy momentu obrotowego przed i po wymianie wałka, tak żeby porównać ?
@klucz a następną modyfikacją musi być koniecznie komplet magnetyzerów

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
dink
-

- Posty: 137
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 1:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: dink » śr maja 16, 2007 2:19 pm
dostałem odpowiedź, że niestety wykresów już nie mają, bo robili je dobre dziesięć lat temu

no i jeszcze to:
"The 261C (Crawler) idle quality is very mild, the 268C (Torker) is smoother though. Both make
good early torque with the 268C being more in the middle 1800 to 4000 RPM
range. The 261C makes power all the way to redline."
dink.
MR2 SW20 2.0 Turbo
Hilux RN110 2.4 BFG A/T 31''
-
Nikos

- Posty: 447
- Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Nikos » śr maja 16, 2007 4:08 pm
moze kup kolektor od 22RTE i do tego turbine CT20...... byly takie silniki na turbinie generalnie w stanach masz w pip akcesorii do tego silnika sama DOA racing engines troche ich produkuje
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » śr maja 16, 2007 6:54 pm
TomaszRT pisze:Masz może wykresy momentu obrotowego przed i po wymianie wałka, tak żeby porównać ?
@klucz a następną modyfikacją musi być koniecznie komplet magnetyzerów

I koniecznie chromowaną końcówkę ruły wydechowej

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
dink
-

- Posty: 137
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 1:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: dink » śr maja 16, 2007 11:20 pm
klucz13 pisze:
I koniecznie chromowaną końcówkę ruły wydechowej

przecież mam i to podwójną

dink.
MR2 SW20 2.0 Turbo
Hilux RN110 2.4 BFG A/T 31''
-
dink
-

- Posty: 137
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 1:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: dink » śr maja 16, 2007 11:24 pm
Nikos pisze:moze kup kolektor od 22RTE i do tego turbine CT20...... byly takie silniki na turbinie
wiem, że były, ale kolektor i turbina to nie wszystko. jeszcze intercooler, rury, komputer, wiązki i pińćset innych drobiazgów. trochę szkoda zachodu - w końcu nie robię dragstera tylko chcę trochę poprawić osiągi.
swoją drogą - może prościej wymienić cały silnik na 3.0 V6 z 4R?
dink.
MR2 SW20 2.0 Turbo
Hilux RN110 2.4 BFG A/T 31''
-
Bullitt

- Posty: 319
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
- Lokalizacja: Wuwa
Post
autor: Bullitt » czw maja 17, 2007 8:11 am
Stary, samymi wałkami to tylko się narobisz przy parchu a efektu nie będzie albo będzie gorszy, (niestabilne obroty na wolnych). Żeby wogóle cos z tego było to wypadałoby załozyć wałki, uszczelkę niższą, dolot policzony, wydech i wsztko ZESTROIĆ NA HAMOWNI OBCIĄŻENIOWEJ. Taki setup powinien dać Ci około 10% mocy więcej. Same wałki nic Ci nie dadzą. Szkoda hajsu.
Temat turbosprężarki- odpuść sobie- nawet nie wiesz ile hajsu trzeba zeby to działało jak trzeba.
Ja bym swapował silnik.
-
syll

- Posty: 585
- Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
- Lokalizacja: Chełmno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: syll » ndz maja 20, 2007 2:33 pm
podepne się pod temat bo mam podobny problem z silnikiem w mojej RJ 70 silnik 22RE koła 33' simex jaki mocniejszy silniczek mozna podpiać pod orginalną skrzynie od silnika 22RE
czy silniczek od 4runnera 3,0 V6 podpasi pod ta skrzynie
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość