Proszę o objasnienie skrzyni j95

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
rico69
 
 
Posty: 183
Rejestracja: pt lut 02, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Leszno-Wielkopolska

Proszę o objasnienie skrzyni j95

Post autor: rico69 » czw maja 17, 2007 8:13 pm

Proszę o opis doświadczonych użytkowników poszczególnych przełożeń, jak i kiedy zapinać. Skrzynia manual.
Jakie prędkości żeby nie zepsuć itd.
Dodoatkowo mam przełącznik blokady tylnego mostu na tablicy rozdzielczej. Jak załącze to mruga kontrolka czerwona - to dobrze czy źle ???
Właśnie kupiłem i jestem zielony w land cruiserach - proszę się nie nabijać :oops:

Obrazek
Adrian
LC 95 mota się

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: michusz » czw maja 17, 2007 8:54 pm

Po kolei:
H- do normalnej jazdy po drogach utwardzonych
HL- jak wyżej ale z blokadą centralnego dyfra. służy do jazdy na mokrej albo oblodzonej nawierzchni(zapala sie kontrolka)
N- położenie neutralne, napęd nie jest przekazywany
LL- przełożenie terenowe z blokadą centralnego dyfra, do jazdy w trudnym terenie. Zapala się ta sama kontrolka co w2 przypadku HL.
Instrukcja obsługi podaje że przełączać z H na HL można przy dowolnej predkości nawet bez wciskania sprzęgła. Tak samo w drugą stronę tzn z zakresu HL na L.
Przy przerzucaniu z HL na LL najlepiej zatrzymać samochód i wcisnać sprzegło. Przy przełączaniu z LL na HL tak samo.
Oczywiście we wszystkich przypadkach napęd jest stale przekazywany na 4 koła.
KZJ90

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: michusz » czw maja 17, 2007 9:02 pm

Co do czerwonej lampki od blokady tylnego mostu to powinna migać kilka sekund w czasie gdy blokada się zapina. Po zapięciu powinna swiecić swiatłem ciągłym. Z miejsca można ruszyć gdy już przestanie migać.
Powodzenia :D
KZJ90

Awatar użytkownika
rico69
 
 
Posty: 183
Rejestracja: pt lut 02, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Leszno-Wielkopolska

Post autor: rico69 » czw maja 17, 2007 9:03 pm

Dzięki za odpowiedź.
Czyli mam auto ze stałym napędem 4x4.

Teraz zapytam bardziej szegółowo:
Jak przekazywany procentowo jest napęd w przełożeniu H i HL i co z włączaniem blokady tylnego mostu?
Tylko przy LL?
Adrian
LC 95 mota się

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: michusz » czw maja 17, 2007 9:29 pm

Z tego co wiem 90-tka ma planetarny centralny mechanizm różnicowy, który w jakims stopniu reguluje rozdział momentu obrotowego na przednią i tylną oś. Jak to wygląda procentowo przyznam, ze nie wiem.Przykładowo 120tka ma centralny dyfer Torsena i standardowo przekazuje on 60% na tył i 40% na przód. Rozkład ten zmienia sie w zależności od warunków. Oczywiście przy włączonej blokadzie centralnego dyferencjału (HL i LL) napęd przekazywany jest równo po 50% na przód i tył. Blokada tylnego mostu powinna być włączana gdy jest zapięty reduktor i cetralny dyfer tzn. LL a jedno z kół tylnych wciąż "mieli" w miejscu. W praktyce ma to miejsce raczej rzadko.
Jak coś napisałem nie tak niech mnie ktoś poprawi. Sam do końca nie wiem jak jest z tym przekazywaniem momentu obrotowego przez centralny mech. różnicowyw 90-tce.
KZJ90

Awatar użytkownika
rico69
 
 
Posty: 183
Rejestracja: pt lut 02, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Leszno-Wielkopolska

Post autor: rico69 » pt maja 18, 2007 11:12 am

Ok. Wszystko jasne, jeszcze raz dzięki.
Adrian
LC 95 mota się

Awatar użytkownika
Darek1011
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn lis 28, 2005 4:35 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Proszę o objasnienie skrzyni j95

Post autor: Darek1011 » pt maja 18, 2007 1:01 pm

rico69 pisze: Jak załącze to mruga kontrolka czerwona - to dobrze czy źle ???
Jak mruga to znaczy, że źle.
Spróbuj na mrugającej zrobić parę metrów wolniutko w lewo lub prawo, jeśli wtedy też nie zapnie to może być zapieczony siłownik w blokadzie.
Układ zapinania blokady jest elektryczno-mechaniczny.
Po wciśnięciu guzika podawane jest napięcie na siłownik w blokadzie, ale siłownik się nie wysuwa i nie zapina.
Przerabiałem to już w moim :)3 .
LC KDJ95

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości