Proszę o objasnienie skrzyni j95

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
rico69

Proszę o objasnienie skrzyni j95

Post autor: rico69 » czw maja 17, 2007 8:13 pm

Proszę o opis doświadczonych użytkowników poszczególnych przełożeń, jak i kiedy zapinać. Skrzynia manual.
Jakie prędkości żeby nie zepsuć itd.
Dodoatkowo mam przełącznik blokady tylnego mostu na tablicy rozdzielczej. Jak załącze to mruga kontrolka czerwona - to dobrze czy źle ???
Właśnie kupiłem i jestem zielony w land cruiserach - proszę się nie nabijać :oops:

Obrazek
Adrian
LC 95 mota się

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...

Post autor: michusz » czw maja 17, 2007 8:54 pm

Po kolei:
H- do normalnej jazdy po drogach utwardzonych
HL- jak wyżej ale z blokadą centralnego dyfra. służy do jazdy na mokrej albo oblodzonej nawierzchni(zapala sie kontrolka)
N- położenie neutralne, napęd nie jest przekazywany
LL- przełożenie terenowe z blokadą centralnego dyfra, do jazdy w trudnym terenie. Zapala się ta sama kontrolka co w2 przypadku HL.
Instrukcja obsługi podaje że przełączać z H na HL można przy dowolnej predkości nawet bez wciskania sprzęgła. Tak samo w drugą stronę tzn z zakresu HL na L.
Przy przerzucaniu z HL na LL najlepiej zatrzymać samochód i wcisnać sprzegło. Przy przełączaniu z LL na HL tak samo.
Oczywiście we wszystkich przypadkach napęd jest stale przekazywany na 4 koła.
KZJ90

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...

Post autor: michusz » czw maja 17, 2007 9:02 pm

Co do czerwonej lampki od blokady tylnego mostu to powinna migać kilka sekund w czasie gdy blokada się zapina. Po zapięciu powinna swiecić swiatłem ciągłym. Z miejsca można ruszyć gdy już przestanie migać.
Powodzenia :D
KZJ90

Awatar użytkownika
rico69

Post autor: rico69 » czw maja 17, 2007 9:03 pm

Dzięki za odpowiedź.
Czyli mam auto ze stałym napędem 4x4.

Teraz zapytam bardziej szegółowo:
Jak przekazywany procentowo jest napęd w przełożeniu H i HL i co z włączaniem blokady tylnego mostu?