EGRy w 1HD-FT
Moderator: Mroczny
EGRy w 1HD-FT
Czy ktoś posiada jakąś wiedzę na temat "zlikwidowania" EGRów? Szukam w sieci jakichś informacji, ale wszystkie strony, które udało mi się znaleźć są np. w języku włoskim. Próbowałem oddać to do tłumaczenia, ale nikt się nie podjął.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

To klekoty mają też EGRy? Myślałem, że to dotyczy tylko benzyniaków.
Zlikwidowanie EGRa jest banalne, no prawie banalne. Opowiem jak to wygląda w benzynie a ty sobie to już odniesiesz do dyzla.
Na EGR składa się bardzo wiele komponentów a niestety jedyny sensor w tym systemie to czujnik temperatury w obudowie przepustnicy. Dlatego jak cokolwiek się w EGR sypie to mamy error ale nie wiemy dokładnie, która część padła bo jest ich wiele i trudno zdiagnozować. A więc, aby ogłupić komputer musimy przeciąć kabel idący od czujnika temperatury do komputera i wpinamy rezystor 0,47ohm o mocy najlepiej 5W (ok 1zł). Przynajmniej tak jest w benzynie. Mamy spokój, silnikowi się nic nie dzieje (bo EGR nie dla niego jest) itd.
Aby usunąć EGR kompletnie musimy zdjąć kolektor wydechowy i zaślepić (np poprzez wbicie tulei metalowej) przelot spalin za ostatnim cyliondrem. Następnie dla stuprocentowej pewności zaślepiamy wyjście po drugiej stronie bloku płaskownikiem metalowym na dwóch śrubkach. Resztę rurek i membranek kastrujemy bezlitośnie, a wszelkie otwory korkujemy gumowymi kapturkami lub zaślepiamy w inny sposób.
EGRa nie ma.
W dyzlu powinno być podobnie.
Zlikwidowanie EGRa jest banalne, no prawie banalne. Opowiem jak to wygląda w benzynie a ty sobie to już odniesiesz do dyzla.
Na EGR składa się bardzo wiele komponentów a niestety jedyny sensor w tym systemie to czujnik temperatury w obudowie przepustnicy. Dlatego jak cokolwiek się w EGR sypie to mamy error ale nie wiemy dokładnie, która część padła bo jest ich wiele i trudno zdiagnozować. A więc, aby ogłupić komputer musimy przeciąć kabel idący od czujnika temperatury do komputera i wpinamy rezystor 0,47ohm o mocy najlepiej 5W (ok 1zł). Przynajmniej tak jest w benzynie. Mamy spokój, silnikowi się nic nie dzieje (bo EGR nie dla niego jest) itd.
Aby usunąć EGR kompletnie musimy zdjąć kolektor wydechowy i zaślepić (np poprzez wbicie tulei metalowej) przelot spalin za ostatnim cyliondrem. Następnie dla stuprocentowej pewności zaślepiamy wyjście po drugiej stronie bloku płaskownikiem metalowym na dwóch śrubkach. Resztę rurek i membranek kastrujemy bezlitośnie, a wszelkie otwory korkujemy gumowymi kapturkami lub zaślepiamy w inny sposób.
EGRa nie ma.
W dyzlu powinno być podobnie.
Prościej, ale pod warunkiem, że EGR w dieslu nie są uszkodzone tzn np. zablokowane w pozycji otwartej. W silnikach z zapłonem samoczynnym w przeciwieństwie do iskrowego, zawory te działają do odpowiedniej prędkości obrotowej silnika i "dbają" o ekologię teoretycznie tylko na postoju. Wszystko jest dobrze jak EGR są sprawne. Problem zaczyna się gdzy mamy sytuację opisaną na wstępie. Objawiami tego jest jakby chwilowe zawachanie silnika podczas ruszania-przerywany spadek mocy. To tak jak by pod maską siedział jakiś zonk i otwierał dla zabawy zawór sterujący maksymalnym ciśnieniem doładowania. Najlepiej byłoby wymienić EGRy na nowe, ale... One właściwie nie spełniają żadnej istotnej roli pomijając ich koszt, który po zniżkach przekracza 2k złotych. Generalnie jestem zwolennikiem jak najbardziej oryginalnego stanu auta ale...Miras M pisze:A nie prościej zdjąć wężyk od sterowania podciśnieniem? Chyba że jest ono tam jakoś inaczej realizowane. Ja ma odłączone w plaskaczu benzynie i jest OK, żadnych negatywnych objawów.

Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

sciąg wężyk z tego bączka podciśnieniowego,weż do buzi
i zassaj powietrze,jak zawór pracuje,nie jest zatartyto go usłyszysz,w moich toyotkach plaskaczach mam odpięte,tylko ja nie sciągam wężyka tylko wkładam w niego pasownego nita lub śruta i zakładam z powrotem tak żę ten zaworek wysyła do niego podcisnienie tylko go nie otwiera i pewno sobie "myśli" że otwożył i jest ok 


tel660675798
Do buzi? Wężyk? No co Ty...profesorr pisze:sciąg wężyk z tego bączka podciśnieniowego,weż do buzii zassaj powietrze,jak zawór pracuje,nie jest zatartyto go usłyszysz,w moich toyotkach plaskaczach mam odpięte,tylko ja nie sciągam wężyka tylko wkładam w niego pasownego nita lub śruta i zakładam z powrotem tak żę ten zaworek wysyła do niego podcisnienie tylko go nie otwiera i pewno sobie "myśli" że otwożył i jest ok

Zrobię, albo jak mówisz albo zatkam EGRy blaszkami w miejscu ich mocowania. I to jutro.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Jak to zrobię to Ci powiem. Generalnie jest tak, że zwiększa się ilość dostępnego powietrza dostarczanego do silnika i teoretycznie można zwiększyć dawkę paliwa. Dziś zaczynam eksperymentować, bo znalazłem przepis jak zminimalizować "turbo dziurę".Drako pisze:Co tak naprawde da sciagniecie Egr?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

po jakimś czasie od zaślepienia egru wyczysci ci się kolektor ssący,zobacz ile jest w nim nagaru,szlamu olejowego,egr wpuszcza do silnika(kolektora)spaliny a to pięknie się miesza z oparami z odmy i z tym co przepusci turbina,gdy nie ma egr to ssący jest mokry ale nic się nie osadza,w tojce plaskaczu jak ją kupiłem a miała 12 lat to przekruj ssącego zmalał o 1/6
tel660675798
No to chyba warto.profesorr pisze:po jakimś czasie od zaślepienia egru wyczysci ci się kolektor ssący,zobacz ile jest w nim nagaru,szlamu olejowego,egr wpuszcza do silnika(kolektora)spaliny a to pięknie się miesza z oparami z odmy i z tym co przepusci turbina,gdy nie ma egr to ssący jest mokry ale nic się nie osadza,w tojce plaskaczu jak ją kupiłem a miała 12 lat to przekruj ssącego zmalał o 1/6

Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Zaślepiłem rzeczone EGRy i jest mały problem. Pewnie go jakoś opanuję, ale może ktoś zna ten temat to mi podpowie.
Po zaślepieniu wspomnianych zaworów zaświeciła mi się kontrolka od "świecy żarowej". Dodam, że prócz wspomnianej operacji została wyregulowana pompa wtryskowa. I właśnie po tych dwóch operacjach wystąpił ten objaw. Poza tym
ps. Auto jeździ znacznie lepiej. Przekonał się o tym jeden pan z J12
W stolicy na Powsińskiej. Jeśli jest tu to pozdrawiam.
Po zaślepieniu wspomnianych zaworów zaświeciła mi się kontrolka od "świecy żarowej". Dodam, że prócz wspomnianej operacji została wyregulowana pompa wtryskowa. I właśnie po tych dwóch operacjach wystąpił ten objaw. Poza tym

ps. Auto jeździ znacznie lepiej. Przekonał się o tym jeden pan z J12

Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

A czy EGR u Ciebie ma jakiś czujnik temperatury, który wchodzi do kolektora ssącego? Chodzi o coś co wygląda jak śruba zakończona kabelkiem. Znajdź w EPC numer seryjny tego czujnika i sprawdź do jakich innych modeli pasuje. Jeśliby się okazało, że to taki sam czujnik temperatury jak w benzynowych FZJ80 to wystarczy rezystor o odpowiedniej oporności (koszt ok 1,5zł) i układ elektryczny zostaje oszukany.
A jeśli nie ma takiego czujnika to trzeba sprawdzić jaki czujnik jest odpowiedzialny za sprawdzanie stanu EGRa
A jeśli nie ma takiego czujnika to trzeba sprawdzić jaki czujnik jest odpowiedzialny za sprawdzanie stanu EGRa
Nie, tam nic takiego nie ma. Jest natomiast od czorta rureczek, przewodów, zaworków i czujników. Nie wiem do końca czy problem jest w samym zaślepieniu EGRów czy w tym/o czym nie napisałem wcześniej/, że nieznacznie podniosłem ciśnienie doładowania.LX450 pisze:A czy EGR u Ciebie ma jakiś czujnik temperatury, który wchodzi do kolektora ssącego? Chodzi o coś co wygląda jak śruba zakończona kabelkiem. Znajdź w EPC numer seryjny tego czujnika i sprawdź do jakich innych modeli pasuje. Jeśliby się okazało, że to taki sam czujnik temperatury jak w benzynowych FZJ80 to wystarczy rezystor o odpowiedniej oporności (koszt ok 1,5zł) i układ elektryczny zostaje oszukany.
A jeśli nie ma takiego czujnika to trzeba sprawdzić jaki czujnik jest odpowiedzialny za sprawdzanie stanu EGRa
Póki co jest to badane i jestem dobrej myśli.
Od kilku minut mam nową "zagwostkę". Znalazłem takie coś:
"...Originalpartnumbers;00310-05500 Intercoolerkit 1HD-T
00310-06000 Intercoolerkit 1HD-FT
Above partnumbers are from Toyota Netherlands were you could order
your new car with intercooler including full warranty. ...".
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 9:43 pm przez Zachary, łącznie zmieniany 1 raz.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Jeśli nie odpiąłeś żadnej kostki od EGR tylko zaślepiłeś zawór to nie powinno być żadnego problemu, EGR myśli że działa normalnieZachary pisze:
Nie, tam nic takiego nie ma. Jest natomiast od czorta rureczek, przewodów, zaworków i czujników. Nie wiem do końca czy problem jest w samym zaślepieniu EGRów czy w tym/o czym nie napisałem wcześniej/, że nieznacznie podniosłem ciśnienie doładowania.

Nie wiem co ma do tego kontrolka świecy żarowej, może któraś sie spaliła?

same starocie
Nie mogła się, któraś spalić, bo tam jest jedna i działa. I na marginesie, nazywać ją świecą żarową to trochę nadużycie. W J8 funkcję tą pełni taka duża "puszka" na kolektorze ssącym - Intake Heater Assy. A odnośnie EGRów to właśnie szukam gdzie widziałem taką informację, że gdy coś z nimi jest nie tak to, że zapala się kontrolka od "świecy żarowej".Miras M pisze:Jeśli nie odpiąłeś żadnej kostki od EGR tylko zaślepiłeś zawór to nie powinno być żadnego problemu, EGR myśli że działa normalnietyle że nie ma przelotu, tak samo jak po zdjęciu wężyka z podciśnieniem.
Nie wiem co ma do tego kontrolka świecy żarowej, może któraś sie spaliła?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Drako pisze:na IH8 forum czesto nawet jak sie czegos do konca nie rozumie to po zdjeciach mozna skumac
Czytałem tam wiele na temat EGRów, ale nic nie odpowiada mojemu problemowi. Napisałem na forum opisując problem może tam coś ktoś wie.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Sam tego nie robiłem, bo bardziej ufam fachowcom. Generalnie zostały zaślepione dwa przewody podciśnienia/ciśnienia na drodze pompa - EGRy. Jak będę miał trochę czasu to zrobię zdjęcia.profesorr pisze:co zrobiłeś
Auto jeździ jak marzenie. Właściwie nie ma objawu tzw. "turbo dziury". Co najfajniejsze zniknęła liniowość mocy powyżej pewnej wartości obrotów silnika. Obecnie do końca zakresu możliwych obrotów auto cały czas przyspiesza.
Co to będzie jak przyjdzie czas na IC?

Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość