Strona 1 z 1

Jak sprawdzić ciśnienie oleju?

: pt cze 01, 2007 1:12 pm
autor: Damian
Problem dość dziwny.

Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju w KZJ 70. Problem pojawia się po uruchomieniu samochodu i przejechaniu kilku kilometrów, zapala się na kilkanaście sekund, po czym gaśnie, gaśnie też od razu po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika. Poza kontrolką jest również, jak wiadomo, wskaźnik ciśnienia oleju, który jest u mnie sprawny i pokazuje z krótkim czasem reakcji zmiany ciśnienia oleju - gdy lampka się zapala, poziom ciśnienia oleju wg wskaźnika jest na stałym poziomie, nie opada nawet o milimetr.

Mam jakieś zwarcie w układzie elektrycznym, mam wahania napięcia, potrafi mi np. po wdepnięciu pedału hamulca podskoczyć wskaźnik temperatury wody w ukłądzie chłodzenia poza skalę :D Więc te zwarcia mogą być też powodem zapalania się lampki ciśnienia oleju.

W tej chwili samochód stoi na podwórku, nie jeźdżony chwilowo, jutro trafia na warsztat na drobne robótki eksploatacyjne. Pytanie - jak przy okazji sprawdzić ciśnienie oleju bez oglądania się na ową lampkę?

Trochę się boję że problem może być powazniejszy. Dodam, że silnik jest w idealnej kondycji, nie bierze grama oleju, ma bardzo wysoką kulturę pracy i w ogóle cud miód.

: pt cze 01, 2007 1:29 pm
autor: majch
Zamiast czujnika ciśnienia podłącz manometr i wszystko będzie jasne.

: pt cze 01, 2007 4:39 pm
autor: Bury-Tom
Chyba bym sie bardzo nie przejmował, to zapalenie się lampki najprawdopodobniej powoduje wyłączenie się świec żarowych ale napewno warto sprawdzić ciśnienie. U mnie w LJ co jakiś czas podczsa jazdy ( jeszcze nie zmierzyłem częstotliwości) wszystkie czujniki idą na MAXA i pomalutku sobie opadają.

: pt cze 01, 2007 5:29 pm
autor: heniu
Bury-Tom pisze:..... U mnie w LJ co jakiś czas podczsa jazdy ( jeszcze nie zmierzyłem częstotliwości) wszystkie czujniki idą na MAXA i pomalutku sobie opadają.
Już kiedys pytałem dlaczego tak sie dzieje ale większość tak ma ale nie wie od czego, u mnie zauważyłem pewną częstotliwość co do tych wędrujących wskaźników mianowicie jak jest zatankowane powyżej połowy zbiornika zdaża się to bardzo często, w sumie przejrzałem instalacje i wygląda :)2 ot taka zagadka :roll:

: pt cze 01, 2007 6:51 pm
autor: Elwood
majch pisze:Zamiast czujnika ciśnienia podłącz manometr i wszystko będzie jasne.
genau wie dojcze sagen. Tak machen und wszystko klar.

: pt cze 01, 2007 8:27 pm
autor: Kylon
Załamka Panowie - witki mi opadły. KZJ nie ma kontrolki ciśnienia oleju. Ma kontrolkę poziomu oleju - kolor pomarańczowy (ostrzegawczy). Dolej oleju i elektryka Ci sie naprawi :wink:

: pt cze 01, 2007 8:31 pm
autor: Zachary
Kylon pisze:Załamka Panowie - witki mi opadły. KZJ nie ma kontrolki ciśnienia oleju. Ma kontrolkę poziomu oleju - kolor pomarańczowy (ostrzegawczy). Dolej oleju i elektryka Ci sie naprawi :wink:
:)21

: pt cze 01, 2007 9:19 pm
autor: Black
Kylon pisze:Załamka Panowie - witki mi opadły. KZJ nie ma kontrolki ciśnienia oleju. Ma kontrolkę poziomu oleju - kolor pomarańczowy (ostrzegawczy). Dolej oleju i elektryka Ci sie naprawi :wink:
Hmm, uroki KZJta Damian poznaje ;-)
Tyle że się głupio spytam, jesteś pewien, że w J7 nie występuje kontrolka ciśnienia? u mnie np. są obydwie wyżej wymienione, ale fakt, "zegarka" z ciśnieniem mi brak, to może mam w zamian "czerwonego diabła" :lol:

: pt cze 01, 2007 9:30 pm
autor: Zachary
Black pisze:Tyle że się głupio spytam, jesteś pewien, że w J7 nie występuje kontrolka ciśnienia? u mnie np. są obydwie wyżej wymienione, ale fakt, "zegarka" z ciśnieniem mi brak, to może mam w zamian "czerwonego diabła" :lol:
W HDJ80 też brak lampki/oliwiarki czerwonej/ ciśnienia oleju. Jest natomiast ostrzegawcza - poziomu/ oliwiarka z falką - pomarańczowa/ i zegar.

: pt cze 01, 2007 9:36 pm
autor: Elwood
A kto broni podlączyć manometr i sprawdzić? A właśnie sie panewki rozwarstwiają, pierścienie puszczają a oleju w silniku nie ma bo do żyda poszedł...

: sob cze 02, 2007 6:59 am
autor: Kylon
Nie ma - chyba, że ma jakiegoś cudaka. kontrolka jest dokładnie taka jak Zachary opisał. Podłączenie manometru oczywiście nie zaszkodzi ale nie ma nic wspólnego z awarią Damiana :wink: Manometr wkręcasz np. w miejsce czujnika ciśnienia oleju.
Damian
Nie wiem jeszcze na jakim oleju jeździsz ale z syntetykiem trzymaj się daleko od tego silnika.

: sob cze 02, 2007 4:22 pm
autor: Black
Ok, wprawdzie tylko parę godzin powoziłem KZJ70 to i na konrolki się nie gapiłem ;-)
A o co chodzi z tym syntetykiem? Ja tam leję od prawie 100kkm mobil 5w-50 i chodzi jak zegarek (prawie 300kkm ma przelatane), a między wymianami (co 10-12tys) bierze tyle, że z max na min schodzi, czyli około 0,5l
Czy proszę się o kłopoty z tym Mobilem?

: ndz cze 03, 2007 10:29 am
autor: Damian
Kylon pisze:Załamka Panowie - witki mi opadły. KZJ nie ma kontrolki ciśnienia oleju. Ma kontrolkę poziomu oleju - kolor pomarańczowy (ostrzegawczy). Dolej oleju i elektryka Ci sie naprawi :wink:
No dobra :)21 Poziomu :)21

Tylko że silnik nie bierze nic oleum, a na bagniecie mam poziom na 3/4 pomiędzy "min" a "max". Po 3000km dolałem może z dwie setki oleju, ale to tak profilaktycznie.

Jeżdżę na mineralu oczywiście, 15W40 Mobil\

Stawiam że ten czujnik u mnie jest po prostu uszkodzony.

: ndz cze 03, 2007 10:42 am
autor: Zachary
Damian pisze:...Stawiam że ten czujnik u mnie jest po prostu uszkodzony.
Bywa.
U mnie wprawdzie nic się nie świeciło, ale po wyjęciu do renowacji miski olejowej na jej dnie znalazłem część rzeczonego czujnika. Szczęśliwie udało się to naprawić /koszt nowego to ponad 1200 złotych/ bo pęknięta była tylko część pływaka. Wyjmij go u siebie i zobacz, co go boli.

: ndz cze 03, 2007 4:01 pm
autor: Kylon
Damian pisze: Stawiam że ten czujnik u mnie jest po prostu uszkodzony.
Nalej do pełna i się naprawi. KZJ-oty tak mają. Chyba że Ci się chce podginać blaszkę w misce olejowej na której ten czujnik jest zainstalowany.
Nie żałuj oleju tylko go dolej. Lepij jest mieć więcej oleju niż mniej.