Chłodzenie- problem!

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Chłodzenie- problem!

Post autor: Bullitt » pn cze 04, 2007 2:54 pm

Cześć;

Mam problem, a niestety kończa mi się pomysły żeby go rozwiązać.

Auto Toyota FZJ80 4,5 litra benzyna na gazie.

Problem:

- Podczas jazdy z prędkością powyżej 100 km/h przegrzewa się silnik (wskazówka temperatury wędruje pod czerwone pole). Poniżej tej predkosci, czy też w korku, czy wogóle na postoju na wolnych obrotach wskazówka jest poniżej połowy. Auto grzeje się tylko podczas większej prędkości (tak przy około 3200 obrotów). Dodam jeszcze, ze w zimie było ciągle niedogrzane- rozgrzewało się bardzo długo i prawie nigdy nie osiągało połowy skali.

1 Płyn jest
2 Termostat nowy
3 Pompa wody wyjęta- bez oznak zużycia (wirnik metalowy spoko, wszystko sie kreci jak należy, 0 luzów czy innych poroblemów)
4 Wiatrak mechaniczny na pasku i wisko- sprawdzałem, wisko trzyma mocno (łapą się nie zatrzyma)


Problem idiotyczny bo objawy zupełnie na odwrót. Zazwyczaj jest tak, że auto się grzeje w korku a później przy prędkości temperatura spada.... A tu na odwrót... :o :o :o

Pomóżcie bo zgłupłem...


Acha i tylko konkrety, bez bicia piany i prześmiewczych tekstów. Uprzejmie proszę:-)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn cze 04, 2007 3:22 pm

Sprawdzałeś głowicę?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pn cze 04, 2007 3:37 pm

No ale co z nią może być?

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn cze 04, 2007 3:45 pm

miałem takie objawy jak ty w płaskim dieslu, serwis robił 3 podejścia za 3 razem zdjęli głowicę i wyszło że się wygięła
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn cze 04, 2007 3:51 pm

mikropękniecia :-?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pn cze 04, 2007 4:57 pm

Kurde- jakie mikropęknięcia :o ? Jak to rzutuje na pracę silnika? Nie spotkałem się z tym tematem jeszcze....

Awatar użytkownika
Bury-Tom
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Bury-Tom » pn cze 04, 2007 5:29 pm

1.Na poczatek sprawdż sobie czy wskaznik dobrze pokazuje temp. czyli termometrem do cieczy na postoju i po szybkiej jeżdzie. To tak dla pewności.
2. Na pewno trzeba zwrócić uwagę na chłodnice. Najlepiej ją wymacać, czyli powinna być cała o podobnej temperaturze.
3. Trzeba wziąć pod uwagę taką opcje że ktoś kiedyś jeżdził na wodzie lub dolewał róznych specyfików do uszczelniania układu i w końcu na którymś kolanku lub kanale zarosło glutem. Choć w takim przypadku powinno wyrzucać ciśnienie wodę z układu ( choć to nie reguła).
czyli na wolnych obrotach przepływ wody jest wystarczający do schłodzenia natomiast przy wyższych obrotach już nie.
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.

Awatar użytkownika
Kwiatec
 
 
Posty: 1254
Rejestracja: czw paź 28, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kwiatec » pn cze 04, 2007 6:29 pm

ja miałem podobny niegdyś problem. wymieniłem chłodnice i jak ręką odjął :)2

Awatar użytkownika
rudy
 
 
Posty: 904
Rejestracja: śr lis 19, 2003 10:42 pm
Lokalizacja: Giżycko&Warszawa

Post autor: rudy » pn cze 04, 2007 6:37 pm

Bury-Tom pisze:1.Na poczatek sprawdż sobie czy wskaznik dobrze pokazuje temp. czyli termometrem do cieczy na postoju i po szybkiej jeżdzie. To tak dla pewności.
miałem kiedyś podobne jajca w dieslu i też brakowało już pomysłów a było to najzwyczajniej w świecie czujnik temperatury i nic więcej,

zastanawiające, że w takich sytuacjach z niedowierzaniem przyjmujemy że to "gówniany" czujnik mógł się zepsuć i oczekujemy grubszych rzeczy , to takie polskie :wink: statystyczny Amerykanin zaczął by sprawdzać od czujnika :lol: czego i Tobie życzę
HZJ 73 , Y61

Jak odwieść hołotę od czegoś dowodami, jeśli uwierzyła w to bez dowodów.
F. Nietzsche

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pn cze 04, 2007 7:51 pm

Czujnik- nie sądzę- raczej by nie dawał takich dziwnych objawów- w sensie własciwych wskazań na postoju a póxniej nagle pod czerwone (ni z tego ni z owego)...

Awatar użytkownika
rudy
 
 
Posty: 904
Rejestracja: śr lis 19, 2003 10:42 pm
Lokalizacja: Giżycko&Warszawa

Post autor: rudy » pn cze 04, 2007 7:55 pm

u mnie było tak, że na wolnych obrotach wskaźnik był pod połową a w terenie i w trasie kilka mm pod czerwoną kreską, pamietam ze do zmiany czujnika skłonił nas pomiar temperatury wody specjalnym termometrem,
wskaźnik pokazywał temp bliską gotowaniu a mierzona termometrem była ok
HZJ 73 , Y61

Jak odwieść hołotę od czegoś dowodami, jeśli uwierzyła w to bez dowodów.
F. Nietzsche

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » pn cze 04, 2007 8:00 pm

Przerabiam inny problem ze swoją chłodnicą w CRV, jak możecie to żucie okiem w dziale "inne samochodziki ""na tema CO TO JEST? może mi coś zdiagnozujecie.
Sory Bullitt że ci w temat wlazłem.

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pn cze 04, 2007 8:10 pm

rudy pisze:u mnie było tak, że na wolnych obrotach wskaźnik był pod połową a w terenie i w trasie kilka mm pod czerwoną kreską, pamietam ze do zmiany czujnika skłonił nas pomiar temperatury wody specjalnym termometrem,
wskaźnik pokazywał temp bliską gotowaniu a mierzona termometrem była ok
Hmmm to objawy jak u mnie- jak zmierzyłeś wodę w nagrzanym i zciśnieniowanym układzie? Przecież tam się trudno do niej dostać- kurka od chłodnicy nie odkręce na gorącym silniku raczej... :(

I jeszcze jedno pytanie- jak ewentualnie przeczyścic zaglutowaną i zapchaną chłodnice?

Awatar użytkownika
rudy
 
 
Posty: 904
Rejestracja: śr lis 19, 2003 10:42 pm
Lokalizacja: Giżycko&Warszawa

Post autor: rudy » pn cze 04, 2007 8:14 pm

Termometr i pomiary wykonana u i przez Kylona, nie pamietam już dokładnie :( , to było ze trzy lata temu,
HZJ 73 , Y61

Jak odwieść hołotę od czegoś dowodami, jeśli uwierzyła w to bez dowodów.
F. Nietzsche

Awatar użytkownika
Bury-Tom
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Bury-Tom » pn cze 04, 2007 9:09 pm

Termometr włóż do chłodnicy na wyłączonym silniku i dopiero wtedy odpal, bez korka nie będzie sie robić ciśnienia.Możesz obłożyć otwór szmatą. Niech pochodzi trochę na wolnych obrotach ( sprawdzić zgodność) a póżniej na wysokich obrotach. Jeśli będzie jakieś podejrzenie o niezgodność odczytu to to czujnik lub wskażnik. A najlepiej podjechać do firmy specjalizującej się w naprawie chłodnic i układów chłodz. Oni tez muszą z czegoś żyć :)21 Jeśli chodzi o zaglutowany układ chłodzenia to są różne środki chemiczne, ale osobiście szukałbym w profesjonalnych markach specjalizujących się w chemi warsztatowej np. Wirth itp.( te popularne na stacjach są dobre do płukania przy wymianie płynu) Gorzej jak będziesz miał zakamieniony układ. Ale mi kiedyś doradzono abym się nie stosował do etykiet na opakowaniu takich odkamieniaczy tylko zalać i pojeżdzić z tydzien i tak z dwa razy. Dopiero jest efekt.
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pn cze 04, 2007 9:12 pm

Ok,

teraz czaję, jakies inne, alternatywne pomysły?

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt cze 05, 2007 6:39 am

Bullit...... znam to z autopsjij bo robilem to, a takze z dyskusji z jankesami amerykanskich forum.......

Wymien uszczelke pod glowica....... to bardzo czesta przypadlosc tego silnika
zeby ci nie sklamac to przyznam ze prawie kazde auto na np.ih8mud mialo to robione... ba zeby tego bylo malo mozesz kupic plyte z DVD z filmem jak to zrobic w tym silniku :P :)21

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » wt cze 05, 2007 7:25 am

Uswzczelkę pod głowicą??? Ale jaki to ma wpływ... Takie własnie mieli objawy?? kurde ale lipa....

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt cze 05, 2007 8:23 am

Uszczelka to optymistyczny wariant przy widmie pękniętej głowicy :)

:)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » wt cze 05, 2007 8:45 am

Ale ja kompletnie nie mam objawów na uszczlkę czy pękniętą głowicę. Ani mi nie dymi na biało parą z wydechu, ani nie wyrzuca płynu, ani nie mam spalin czy innych ocych ciał w płynie.

Chłopaki ogarnijcie się- na prawdę nie wygląda na głowice i uszczelkę.... :(

mario nt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 4:40 pm
Lokalizacja: podhale

chłodzenie problem

Post autor: mario nt » wt cze 05, 2007 10:30 pm

a czy za karzdym razem temperatura rośnie po przekroczeniu wiekszej predkosci?
toyota

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Re: chłodzenie problem

Post autor: Bullitt » śr cze 06, 2007 12:07 am

mario nt pisze:a czy za karzdym razem temperatura rośnie po przekroczeniu wiekszej predkosci?
No tak, w trasie jadę 120-130 i tak po 10 minutach wskazówka sie opiera o czerwone pole.

Jak odpuszczę do 80-100 po jakichs paru chwilach wraca do 3/4 a za chwilę do połowy...

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr cze 06, 2007 8:41 am

Wcale nie musisz mieć obcych ciał w płynie czy dymić na białą, bo to wskazuje już na stan kompletnie agonalny.

Jedź do chłodnicarzy (?) znajdujących się na radzymińskiej ileśtam (kilkaset metrów za obi jadąc od strony dw. wileńskiego), niech sprawdzą chłodnicę. Sprawdź też temperaturę jak radzą przedmówcy, może rzeczywiście czujnik padł...

Dopiero wtedy zacznij się martwić o głowicę. Ale warto brać najgorsze pod uwagę.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chłodzenie- problem!

Post autor: zbig » śr cze 06, 2007 10:53 am

Bullitt pisze:Problem idiotyczny bo objawy zupełnie na odwrót. Zazwyczaj jest tak, że auto się grzeje w korku a później przy prędkości temperatura spada.... A tu na odwrót... :o :o :o
Na odwrót jest wtedy, kiedyi chłodnica jest niedrożna. Nie brodziłeś ostatnio gdzieś w błocie ? Ja po Kaszubi tak miałem, wszystko sprawdzałem, wisko wymieniłem (słabe już było), chłodnicy nie ruszałem bo czyściutka był aż się świeciła ( zaraz po rajdzie była myta na miejscowej myjce i po powrocie też na myjni). Po różnych testach zaświeciłem wieczorem latarką przez chłodnicę.. :roll: zero światła..
Wziąłem wąż ogrodowy ze szprycą i przyłożyłem do chłodnicy, zero przelotu, potrzymałem dłużej i zaczęło sikać (w tym miejscu), płukałem ją tak pół godziny i problem grzania zniknął natychmiast.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » śr cze 06, 2007 11:52 am

Sprawdzę to. Naleje też szuwaksu do czyszczenia i odkamieniania układu chłodniczego. Zdam relację w przyszłym tygodniu jaki progress.

Dziękuję za wszelkie opinie- tak właśnie wyobrażam sobie działanie tego forum. Konkretnie, na temat bez osobistych przytyków i wycieczek.

Dziękuję

Kuba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości