Otwieranie tylnej szyby z pilota
Moderator: Mroczny
Otwieranie tylnej szyby z pilota
Jakiś czas temu wymyśliłem sobie taki mały bajer do swojego 4R:
otwieranie/zamykanie tylnej szyby z pilota.
Ponieważ używam swojego auta tez w mieście ułatwiłoby mi to życie.
Nie mam wielkiego doświadczenia z elektryka w autach pytam się o radę, czy ktoś może ma pomysł jak to zrobić?
Chodzi mi o takie rozwiązanie, które pod jednym przyciskiem będzie miało całkowite otwarcie szyby, natomiast pod drugim całkowite zamknięcie.
Do otwierania i zamykania można użyć chyba tych samych kanałów, które otwierają z kluczyka.
Nie wiem jednak gdzie znajdują się czujniki całkowitego zamknięcia/otwarcia szyby?
A no i jaka centralka obsłuży taką funkcjonalność.
otwieranie/zamykanie tylnej szyby z pilota.
Ponieważ używam swojego auta tez w mieście ułatwiłoby mi to życie.
Nie mam wielkiego doświadczenia z elektryka w autach pytam się o radę, czy ktoś może ma pomysł jak to zrobić?
Chodzi mi o takie rozwiązanie, które pod jednym przyciskiem będzie miało całkowite otwarcie szyby, natomiast pod drugim całkowite zamknięcie.
Do otwierania i zamykania można użyć chyba tych samych kanałów, które otwierają z kluczyka.
Nie wiem jednak gdzie znajdują się czujniki całkowitego zamknięcia/otwarcia szyby?
A no i jaka centralka obsłuży taką funkcjonalność.
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.
Było: Toyota 4Runner SR5.
W teorii proste, ale w praktyce trochę roboty...
Teoria:
1. Najłatwiej kupić nową centralkę alarmową i po prostu zamontować nowy alarm. Dzięki temu nie będziesz musiał nosić tych takich dwóch 'balasów' z przyciskami. Koszt ok 200zł
Centralka musi mieć osobne przyciski do otwierania/zamykania szyb.
2. Podpinasz pod to przewody od otwierania/zamykania tylnej szyby.
3. Centralki zamykające szyby mają chyba trzy rodzaje mechanizmów rozpoznających krańcowe pozycje szyby.
a. Czujniki krańcowe dające sygnał do centralki.
b. Czujnik obciążenia silnika. Jak silnik przestaje się kręcić (koniec szyby) to pobiera więcej prądu (takie jakby prawie zwarcie). Czujnik wykrywa zwiększony pobór i odłącza prąd.
c. Opóźnienie czasowe. Najbardziej prymitywne z rozwiązań. Po prostu ustawiasz przez ile sekund ma być podawany prąd na szybę. Jak szyba chodzi zawsze tak samo to jest super, ale jeśli ma tendencje do zmiany prędkości wraz z wilgocią czy temperaturą, to ryzykujesz, że Ci się nie otworzy do końca, albo nie zamknie i będziesz musiał znowu wciskać przycisk.
Praktyka:
1. Trzeba kupić co potrzebne i wszystko poskładać. Jeśli lubisz rzeźbić z przekaźnikami, czujnikami, mikroswitchami itd., to jest to robota dla Ciebie. Jeśli zniechęca Ciebie wizja lutowania kabli i kombinowania, to sobie odpuść.
Ogólnie mówiąc koszt się zamyka w ok.200zł przy kupnie nowej centralki alarmowej, albo w 50zł przy kupnie dodatkowego sterowania do szyb (ale za to dwa piloty nosisz).
Teoria:
1. Najłatwiej kupić nową centralkę alarmową i po prostu zamontować nowy alarm. Dzięki temu nie będziesz musiał nosić tych takich dwóch 'balasów' z przyciskami. Koszt ok 200zł
Centralka musi mieć osobne przyciski do otwierania/zamykania szyb.
2. Podpinasz pod to przewody od otwierania/zamykania tylnej szyby.
3. Centralki zamykające szyby mają chyba trzy rodzaje mechanizmów rozpoznających krańcowe pozycje szyby.
a. Czujniki krańcowe dające sygnał do centralki.
b. Czujnik obciążenia silnika. Jak silnik przestaje się kręcić (koniec szyby) to pobiera więcej prądu (takie jakby prawie zwarcie). Czujnik wykrywa zwiększony pobór i odłącza prąd.
c. Opóźnienie czasowe. Najbardziej prymitywne z rozwiązań. Po prostu ustawiasz przez ile sekund ma być podawany prąd na szybę. Jak szyba chodzi zawsze tak samo to jest super, ale jeśli ma tendencje do zmiany prędkości wraz z wilgocią czy temperaturą, to ryzykujesz, że Ci się nie otworzy do końca, albo nie zamknie i będziesz musiał znowu wciskać przycisk.
Praktyka:
1. Trzeba kupić co potrzebne i wszystko poskładać. Jeśli lubisz rzeźbić z przekaźnikami, czujnikami, mikroswitchami itd., to jest to robota dla Ciebie. Jeśli zniechęca Ciebie wizja lutowania kabli i kombinowania, to sobie odpuść.
Ogólnie mówiąc koszt się zamyka w ok.200zł przy kupnie nowej centralki alarmowej, albo w 50zł przy kupnie dodatkowego sterowania do szyb (ale za to dwa piloty nosisz).
No no można powiedzieć, ze urodziłem sie z lutownica w ręku, tyle że z grotem w skórze 
A serio to zdaje sobie sprawę że będzie to trochę rzeźbienia.
Zastanawiam się czy nie można by użyć "czujników krańcowych" obecnych już w mechanizmie tylnej szyby, no chyba ze takich tam nie ma.

A serio to zdaje sobie sprawę że będzie to trochę rzeźbienia.
Zastanawiam się czy nie można by użyć "czujników krańcowych" obecnych już w mechanizmie tylnej szyby, no chyba ze takich tam nie ma.
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.
Było: Toyota 4Runner SR5.
dwa piloty
alarmu nie ruszać i nie plątac kabli niepotrzebnie
trzeba dokupić sterowanie drogą radiową
nalepiej dwókanałowe (jakieś 150zł)
do tego troche przekażników (dokładnie 3 )
jeden z dwiema parami styków
pozostałe z jedną parą
ten pierwszy zakładasz na motor tak aby w momęcie podania zasilania na niego odłączał obydwa kable zasilające silnik od instalacji samochodu
w tym momęcie powinien rónież zadziałać kolejny . . . .
to by trzeba było schemat narysować
w każdym bądź razie gdy trzymasz guzik na pilocie szyba jedzie
gdy puszczasz zatrzymuje się
opcja nr2
zamiast przekażników wstawiasz dwa moduły od automatycznego podnoszenia szyb stosowane w alarmach samochodowych
jeden do opuszczanioa
drugi do podnoszenia
w tym wypadku wystarczy naciśnąc na chwile guzik i szyba dalej sama pojedzie
moduły te wyłączają silnik po domknięciu czy otwarciu szyby reagująć na wzrost wartosći prądu
alarmu nie ruszać i nie plątac kabli niepotrzebnie
trzeba dokupić sterowanie drogą radiową
nalepiej dwókanałowe (jakieś 150zł)
do tego troche przekażników (dokładnie 3 )
jeden z dwiema parami styków
pozostałe z jedną parą
ten pierwszy zakładasz na motor tak aby w momęcie podania zasilania na niego odłączał obydwa kable zasilające silnik od instalacji samochodu
w tym momęcie powinien rónież zadziałać kolejny . . . .
to by trzeba było schemat narysować

w każdym bądź razie gdy trzymasz guzik na pilocie szyba jedzie
gdy puszczasz zatrzymuje się
opcja nr2
zamiast przekażników wstawiasz dwa moduły od automatycznego podnoszenia szyb stosowane w alarmach samochodowych
jeden do opuszczanioa
drugi do podnoszenia
w tym wypadku wystarczy naciśnąc na chwile guzik i szyba dalej sama pojedzie
moduły te wyłączają silnik po domknięciu czy otwarciu szyby reagująć na wzrost wartosći prądu
Czytając dochodzę do wniosku, ze sensownym rozwiązaniem jest tez połączenie kilku rozwiązań.
Alarm z dodatkowym kanałem oraz z modułem domykania szyb. Pod dodatkowy kanał dodany moduł otwierający tylną szybę, no a zamykanie wraz z uzbrajaniem alarmu. Widze jednak 2 problemy:
1. jak zachowa się alarm jesli otworze tylna szybę i wsadze łapę. To znaczy czy uaktywnienie dodatkowego kanalu spowoduje wyłączenie alarmu?
2. nigdzie nie znalazłem modułu domykania szyb na 5 wyjść. W koncu jak zakładać to na całość auta. A może można jakoś zmotać 4 wyjściowy na 5 szyb, np szyby na tylnej kanapie pod jeden sterownik, ponieważ są najrzadziej używane.
Alarm z dodatkowym kanałem oraz z modułem domykania szyb. Pod dodatkowy kanał dodany moduł otwierający tylną szybę, no a zamykanie wraz z uzbrajaniem alarmu. Widze jednak 2 problemy:
1. jak zachowa się alarm jesli otworze tylna szybę i wsadze łapę. To znaczy czy uaktywnienie dodatkowego kanalu spowoduje wyłączenie alarmu?
2. nigdzie nie znalazłem modułu domykania szyb na 5 wyjść. W koncu jak zakładać to na całość auta. A może można jakoś zmotać 4 wyjściowy na 5 szyb, np szyby na tylnej kanapie pod jeden sterownik, ponieważ są najrzadziej używane.
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.
Było: Toyota 4Runner SR5.
Ja mam coś takiego. Przy okazji założenia zdalnego sterowania zamkiem z pilota zamontowano mi siłownik, który może opuszczać lub podnosić tylną szybę niezależnie (ja wybrałem opuszczanie-tylko 1 kanał-więcej jest podobno w lepszych alarmach...-alarmu nie chciałem...). Działa już kilka miesięcy... zamykam szybę z kabiny (standardowym przyciskiem). Kosztowało mnie to jakieś 250zł (170ster+siłownik itd.).
Zadowolenie połowiczne, bo tylko opuszcza szybę, a chciałem, żeby też domykał, ale co tam... zawsze wygodniej niż 2 razy latać, a tak to ewentualnie latam tylko 1 raz.
pozdrawiam
Rafał
Zadowolenie połowiczne, bo tylko opuszcza szybę, a chciałem, żeby też domykał, ale co tam... zawsze wygodniej niż 2 razy latać, a tak to ewentualnie latam tylko 1 raz.
pozdrawiam
Rafał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości