Otwieranie tylnej szyby z pilota
Moderator: Mroczny
Otwieranie tylnej szyby z pilota
Jakiś czas temu wymyśliłem sobie taki mały bajer do swojego 4R:
otwieranie/zamykanie tylnej szyby z pilota.
Ponieważ używam swojego auta tez w mieście ułatwiłoby mi to życie.
Nie mam wielkiego doświadczenia z elektryka w autach pytam się o radę, czy ktoś może ma pomysł jak to zrobić?
Chodzi mi o takie rozwiązanie, które pod jednym przyciskiem będzie miało całkowite otwarcie szyby, natomiast pod drugim całkowite zamknięcie.
Do otwierania i zamykania można użyć chyba tych samych kanałów, które otwierają z kluczyka.
Nie wiem jednak gdzie znajdują się czujniki całkowitego zamknięcia/otwarcia szyby?
A no i jaka centralka obsłuży taką funkcjonalność.
otwieranie/zamykanie tylnej szyby z pilota.
Ponieważ używam swojego auta tez w mieście ułatwiłoby mi to życie.
Nie mam wielkiego doświadczenia z elektryka w autach pytam się o radę, czy ktoś może ma pomysł jak to zrobić?
Chodzi mi o takie rozwiązanie, które pod jednym przyciskiem będzie miało całkowite otwarcie szyby, natomiast pod drugim całkowite zamknięcie.
Do otwierania i zamykania można użyć chyba tych samych kanałów, które otwierają z kluczyka.
Nie wiem jednak gdzie znajdują się czujniki całkowitego zamknięcia/otwarcia szyby?
A no i jaka centralka obsłuży taką funkcjonalność.
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.
W teorii proste, ale w praktyce trochę roboty...
Teoria:
1. Najłatwiej kupić nową centralkę alarmową i po prostu zamontować nowy alarm. Dzięki temu nie będziesz musiał nosić tych takich dwóch 'balasów' z przyciskami. Koszt ok 200zł
Centralka musi mieć osobne przyciski do otwierania/zamykania szyb.
2. Podpinasz pod to przewody od otwierania/zamykania tylnej szyby.
3. Centralki zamykające szyby mają chyba trzy rodzaje mechanizmów rozpoznających krańcowe pozycje szyby.
a. Czujniki krańcowe dające sygnał do centralki.