Gdzie podziać koło zapasowe w 4 Runnerze...
: pn lip 30, 2007 10:34 pm
Hej. Mam 4 Runnera i proszę o pomoc w umiejscowieniu koła zapasowego. Odkąd zainstalowałem troidalną butlę gazową w miejscu koła zastanawiam się, gdzie podziać to wielkie koło zapasowe? Teraz leży w garażu...
Chyba najlepiej wewnątrz bagażnika, jakoś w pionie jak np. Jeep-y mają...? Co o tym myślicie koledzy??? Tylko bez jaj!!!
1. Początkowo myślałem o umiejscowieniu na zewnątrz z tyłu klapy, ale że z tym zbyt dużo zachodu by było i wygląda to średnio (jakiś pałąk odchylany...) to raczej odpada. Choć widziałem ML-a z ładnym odchylanym od spodu "koszykiem" na koło... Może ...
? Ma to dużą zaletę ponieważ koło nie zajmuje miejsca w samochodzie!!!
2. Drugim pomysłem jest właśnie wnętrze bagażnika, pionowo np. z lewej strony, ale jak i do czego to zamocować nie mam pomysłu, a koło trochę waży... Pewnie można gdzieś na szrocie znaleźć taki wspornik do mocowania, ale jak go zamocować stabilnie i do czego (same plastikowe osłony). Pamiętam w "Syrence" było wgłębienie na koło i koło przytrzymywała guma z uchwytem
(nawet fajne rozwiązanie...). Ale to koło trochę waży i mierzy więc tak prosto nie będzie.
3. Pozostał jeszcze dach. Ale musiałbym dokupić relingi, zamocować je, do relingów kosz i go też mocować, a potem jakoś stabilnie zamocować koło na samej górze. Trochę tego jest. Minusy: w codziennym użytkowaniu po czarnym auto ma zwiększony opór powietrza (więcej pali) i pewnie też jest wyższy szum opływającego powietrza...
Poradźcie koledzy, który wariant najlepszy (mile widziane fotki rozwiązań w tym modelu).
pozdrawiam
Rafał
Chyba najlepiej wewnątrz bagażnika, jakoś w pionie jak np. Jeep-y mają...? Co o tym myślicie koledzy??? Tylko bez jaj!!!
1. Początkowo myślałem o umiejscowieniu na zewnątrz z tyłu klapy, ale że z tym zbyt dużo zachodu by było i wygląda to średnio (jakiś pałąk odchylany...) to raczej odpada. Choć widziałem ML-a z ładnym odchylanym od spodu "koszykiem" na koło... Może ...

2. Drugim pomysłem jest właśnie wnętrze bagażnika, pionowo np. z lewej strony, ale jak i do czego to zamocować nie mam pomysłu, a koło trochę waży... Pewnie można gdzieś na szrocie znaleźć taki wspornik do mocowania, ale jak go zamocować stabilnie i do czego (same plastikowe osłony). Pamiętam w "Syrence" było wgłębienie na koło i koło przytrzymywała guma z uchwytem

3. Pozostał jeszcze dach. Ale musiałbym dokupić relingi, zamocować je, do relingów kosz i go też mocować, a potem jakoś stabilnie zamocować koło na samej górze. Trochę tego jest. Minusy: w codziennym użytkowaniu po czarnym auto ma zwiększony opór powietrza (więcej pali) i pewnie też jest wyższy szum opływającego powietrza...
Poradźcie koledzy, który wariant najlepszy (mile widziane fotki rozwiązań w tym modelu).
pozdrawiam
Rafał