Strona 1 z 1
problem ze sprzęgłem lub skrzynią biegów
: ndz sie 26, 2007 11:21 am
autor: avan
Witam, mam problem z biegami mianowicie nie jestem wstanie wrzucać poszczególnych biegów. Sprzegło nie wysprzęgla. Prawdopodobnie odpowiedzialny za to jest silownik czy tłoczek przy sprzęgle. Specialnie sie na tym nie znam i wzwiązku a tym mam pytanie jaka moze byc jeszcze przyczyna, dodam iż pedal sprzegła opadł i luzno sie go wciska.
Re: problem ze sprzęgłem lub skrzynią biegów
: ndz sie 26, 2007 12:15 pm
autor: Roger
avan pisze:Witam, mam problem z biegami mianowicie nie jestem wstanie wrzucać poszczególnych biegów. Sprzegło nie wysprzęgla. Prawdopodobnie odpowiedzialny za to jest silownik czy tłoczek przy sprzęgle. Specialnie sie na tym nie znam i wzwiązku a tym mam pytanie jaka moze byc jeszcze przyczyna, dodam iż pedal sprzegła opadł i luzno sie go wciska.
Avan a co za różnica skoro jak piszesz specjalnie sie na tym nie znasz ?
Jedź do warsztatu i zapłać Panu...
Jak w każdym ukladzie hydraulicznym, przyczyn może być wiele
od najbardziej błahych:
- brak płynu
- instalacja zapowietrzona
do bardziej złożonych
- uszkodzone lub wyeksploatowane tłoczysko w pompie lub siłowniku
Najpierw sprawdź czy nie jest płyn i czy nie widać wycieków - może pękł przewód
Jak nic nie znajdziesz jedź do warsztatu
Re: problem ze sprzęgłem lub skrzynią biegów
: ndz sie 26, 2007 7:54 pm
autor: avan
Roger pisze:avan pisze:Witam, mam problem z biegami mianowicie nie jestem wstanie wrzucać poszczególnych biegów. Sprzegło nie wysprzęgla. Prawdopodobnie odpowiedzialny za to jest silownik czy tłoczek przy sprzęgle. Specialnie sie na tym nie znam i wzwiązku a tym mam pytanie jaka moze byc jeszcze przyczyna, dodam iż pedal sprzegła opadł i luzno sie go wciska.
Avan a co za różnica skoro jak piszesz specjalnie sie na tym nie znasz ?
Jedź do warsztatu i zapłać Panu...
Jak w każdym ukladzie hydraulicznym, przyczyn może być wiele
od najbardziej błahych:
- brak płynu
- instalacja zapowietrzona
do bardziej złożonych
- uszkodzone lub wyeksploatowane tłoczysko w pompie lub siłowniku
Najpierw sprawdź czy nie jest płyn i czy nie widać wycieków - może pękł przewód
Jak nic nie znajdziesz jedź do warsztatu
Zauważyłem ironię w twoim poście, nie żałuję wydać kasę na mechanika tylko nie sztuka zostać nabitym w butelkę.
To że sie nie znam na danym problemie to nie znaczy ze nie chcę sie nauczyc, a poza tym dobrze wiedzieć co sie dzieje z samochodem.
: pn sie 27, 2007 8:22 am
autor: Romeo
Zgadzam się, ale odsyłam do manuala i wszystko się rozjaśni jak nie chcesz być nabity w butelkę

Gdzieś na forum krąży link manuala właśnie do twojego modelu

Gdybyś miał problem napisz na PW to go wykopię i podeślę, albo PDF'a dotyczącego problemu

: pn sie 27, 2007 10:29 pm
autor: Roger
Eee... nie
zero ironii.
Naprawa wygląda tak:
1.sprawdzasz gdzie cieknie
2. wymieniasz lub regenerujesz element który "cieknie"
jak nigdzie nie cieknie i nie ma ubytku płynu to znaczy (przeważnie) że wyrobiły się tłoczki w pompie albo siłowniku - wymieniasz pompe lub siłownik lub same tłoczki (jeśli jest możliwość)
wartość naprawy jest zależna (m.in) od ceny części zamiennej.
.Warto stosować zamienniki (cena) ale tylko renomowanych producentów
Przed naprawą poproś mechanika żeby nie wyrzucał części które wymienia, niech Ci pokaże i wytłumaczy co się zepsuło
: wt sie 28, 2007 8:57 am
autor: avan
Bardzo miła i sensowna odpowiedz

Dzieki wielkie
