LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
jaceksulej
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: warszawice
Post
autor: jaceksulej » śr sie 29, 2007 10:49 pm
temat wkleiłem w inne techniczne nie wiem jak to przenieść to piszę drugi raz tu ,latają mi pólośki w kołachprzednich (mam sprzęgła ręczne) czy one powinny być sztywno czy ma to tak być ,kiedyś tam jak kupiłem hila pisałem na forum o klepiących klockach hamulc. alle to nie było to i teraz sie zapytowywuje jak to ma być sztywno czy luźno

jak luźno to do dupy bo hałasuje jak sie jedzie po drodze nierównej ,jak sztywno to jak to usztywnić

piszcie piszcie nie wstydźcie sie

hilux 2,4D. DC.
-
Miras M
-

- Posty: 845
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
- Lokalizacja: lubelskie
Post
autor: Miras M » czw sie 30, 2007 7:19 am
Ale rusza sie góra-dół czy poosiowo? Jak góra-dół to masz do wymiany tulejki ślizgowe półosiek (można takie dotoczyć, pasowane ciasno). Jak poosiowy to jest to duży luz czy minimalny? Ja mam minimalny poosiowy i nic sie nie dzieje

same starocie
-
jaceksulej
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: warszawice
Post
autor: jaceksulej » czw sie 30, 2007 8:55 pm
odp.do Miras M z tego co oblukałem to i,, połosiowo'' i góra dół a wszystko wyszło na jaw kiedy jechałem z otwartymi szybami po nierównej drodze tego roku w jednym miasteczku.Myślałem że ludkom podoba sie moja fura tak sie przyglądali a tu jeden gostek na chodniku mówi dokręć se koła bo ci chyba odpadają

hilux 2,4D. DC.
-
jaceksulej
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: warszawice
Post
autor: jaceksulej » czw sie 30, 2007 9:06 pm
OOO gościu tyżeś chhyba PROROK albo NOSTRADAMUS

jutro pędze do mechasia niech rozbiera i walczymy ile części mogą kosztować cirka

dzięki za wsparcie mam mechasia z toyoty że on na to nie wpadł to dziwne

jest dobrym mechanikiem ,no to mu sie dostanie jak sie twoje proroctwa sprawdzą

hilux 2,4D. DC.
-
gosc

- Posty: 2385
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
- Lokalizacja: north east of england
Post
autor: gosc » czw sie 30, 2007 9:15 pm
jedne tulejki cos kolo 25 funtow drugie 17 , czyli calosc ok 80 funtow

Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
-
jaceksulej
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: warszawice
Post
autor: jaceksulej » czw sie 30, 2007 9:39 pm
gosc pisze:jedne tulejki cos kolo 25 funtow drugie 17 , czyli calosc ok 80 funtow

Wcale nie tanio ,,ale jak kupiłeś sobie konia to daj mu jeść''mówisz mi o cenach królewskich ? czy to tak i w kraju Rydzyka?

hilux 2,4D. DC.
-
Mich
-

- Posty: 247
- Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mich » pt sie 31, 2007 1:12 am
Za uszczelnienia i tulejki + łożysko rolkowe półosi(występuje od końca 97 r), zapłaciłem ok 500 za stronę.
-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » pt sie 31, 2007 5:49 am
Same tuleje 160 w ASO.
-
jaceksulej
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: warszawice
Post
autor: jaceksulej » pt sie 31, 2007 5:52 pm
Mechanik zepchnoł mnie z naprawą na przyszły tydzień będę wiedział co jest potrzebne i TAK JUŻ DUŻO MI POMOGLIŚCIE samym naprowadzeniem na usterkę O WIELKIE DZIĘKI DLA WAS

TYLKO MI TU NIE ŚWIŃTUSZYĆ POPROSTU NIEMA IKONKI UKŁONU ALLAHA , przydały by mi sie jakieś numery katalogowe to bym wyprzedził tok myślowy mego mecha.BO jak mu powiedziałem o tych tulejkach to tak zczerwieniał i chyba mu sie głupio zrobiło że z kanału niewyszedł dopuki nie odjechałem.Naprawił bym pewnie to sam bo kpucyn nie jestem ale troche czasu brak.
hilux 2,4D. DC.
-
jaceksulej
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: warszawice
Post
autor: jaceksulej » pt sie 31, 2007 5:56 pm
Mich pisze:Za uszczelnienia i tulejki + łożysko rolkowe półosi(występuje od końca 97 r), zapłaciłem ok 500 za stronę.

są to orginały czy podroby

drogawo, jak to długo pochodzi po naprawie

hilux 2,4D. DC.
-
jaceksulej
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: warszawice
Post
autor: jaceksulej » pt sie 31, 2007 5:58 pm
boris.blank pisze:Same tuleje 160 w ASO.
a można wymienić tylko same te tuleje?
hilux 2,4D. DC.
-
Mich
-

- Posty: 247
- Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mich » sob wrz 01, 2007 12:49 am
Wg, mnie nie ma sensu naprawa bez wymiany uszczelnień.
Trwałośc hmm moje auto to 98r kupiłem 4 lata temu jak miał 155 kkm, teraz ma 283 kkm, naprawiane pierwszy raz. Odgłos tłuczenia towarzyszył mi jakiś czas , ale podczas ostatniego długiego wyjazdu, lewa strona powiedziała "dość"

rozleciało się łożysko rolkowe zapiekło się wszystko, zreanimowałem to poprzez przesmarowanie, i wróciłem z Bieszczad do Trójmiasta na naprawę.Po rozbiórce okazało się że jest wytarty rowek w półośce i też jest do wymiany. Warto przy okazji zmienić łożyska piast. Jutro mogę podać Ci kody części.
-
jaceksulej
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: warszawice
Post
autor: jaceksulej » sob wrz 01, 2007 4:13 pm
Mich pisze:Wg, mnie nie ma sensu naprawa bez wymiany uszczelnień.
Trwałośc hmm moje auto to 98r kupiłem 4 lata temu jak miał 155 kkm, teraz ma 283 kkm, naprawiane pierwszy raz. Odgłos tłuczenia towarzyszył mi jakiś czas , ale podczas ostatniego długiego wyjazdu, lewa strona powiedziała "dość"

rozleciało się łożysko rolkowe zapiekło się wszystko, zreanimowałem to poprzez przesmarowanie, i wróciłem z Bieszczad do Trójmiasta na naprawę.Po rozbiórce okazało się że jest wytarty rowek w półośce i też jest do wymiany. Warto przy okazji zmienić łożyska piast. Jutro mogę podać Ci kody części.
NO JA BARDZO BYM CIEBIE OTO PROSIŁ

hilux 2,4D. DC.
-
Romeo

- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Romeo » czw wrz 13, 2007 9:33 am
Więc tak...ćwiczone jakiś miesiąc temu...
Koszt gratów z upustami w aso około 950 komplet na dwie strony(tuleje uszczelniacze...zamienników nie stwierdzono)
Po założeniu nadal na jednej z półosi luz pozostał mniejszy ale zawsze i następnym razem najzwyczajniej w świecie dotoczę owe tuleje...ot...co
Do wymiany tulei należy rozebrać i zdjąć całą piastę, to przy okazji powiem o sworzniach zwrotnicy koszt około 120 za sztukę, bo mocno prawdopodobne że dopiero po zdjęciu piasty/zwrotnicy może się okazać że zwłaszcza górne mają luzy

Jak chcesz mieć numery fabryczne części to podeślij maila na PW odeślę pełną specyfikacje

4 RUNNER
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » czw wrz 13, 2007 10:44 am
No i półośki często latają również przy moście

Zrobienie ich tylko od strony zwrotnic często nie eliminuje całkowicie terkotania na wybojach.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
Romeo

- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Romeo » czw wrz 13, 2007 10:57 am
Kylon pisze:No i półośki często latają również przy moście

Zrobienie ich tylko od strony zwrotnic często nie eliminuje całkowicie terkotania na wybojach.
A prawda guru

U mnie też trzeba będzie to zrobić, ale to i łożyska kosza jak i z drugiej strony....oj boleć drenaż kieszeni będzie

Swoją drogą może jakieś zamienniki łożysk występują coby za znaczek prasowanego ryżu nie dopłacać ? ? ?
4 RUNNER
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » czw wrz 13, 2007 12:39 pm
Łożyska wałeczkowe w ASO koło 296 za sztukę. Próbowaliśmy coś dobrać z KOYO ale było ciśnienie i na szybko nie udało się. Przy tej opercacji warto też wymienić co znacząco wpływa na likwidację luzów podkładki wypukłe pod kołami satelitów.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
gosc

- Posty: 2385
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
- Lokalizacja: north east of england
Post
autor: gosc » czw wrz 13, 2007 9:31 pm
Romeo pisze:Więc tak...ćwiczone jakiś miesiąc temu...
Koszt gratów z upustami w aso około 950 komplet na dwie strony(tuleje uszczelniacze...zamienników nie stwierdzono)
Po założeniu nadal na jednej z półosi luz pozostał mniejszy ale zawsze i następnym razem najzwyczajniej w świecie dotoczę owe tuleje...ot...co
Do wymiany tulei należy rozebrać i zdjąć całą piastę, to przy okazji powiem o sworzniach zwrotnicy koszt około 120 za sztukę, bo mocno prawdopodobne że dopiero po zdjęciu piasty/zwrotnicy może się okazać że zwłaszcza górne mają luzy

Jak chcesz mieć numery fabryczne części to podeślij maila na PW odeślę pełną specyfikacje

niewiem jak w polsce ale w UK sa trzy grubosci tulejek do wyboru
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
-
jaceksulej
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: warszawice
Post
autor: jaceksulej » czw wrz 13, 2007 11:09 pm
Kylon pisze:No i półośki często latają również przy moście

Zrobienie ich tylko od strony zwrotnic często nie eliminuje całkowicie terkotania na wybojach.
u mnie prawa wysuwa sie z dyfra jakby nie była zablokowana w dyfsze lewa siedzi sztywno tak bylo jak kupiłem auto
hilux 2,4D. DC.
-
jaceksulej
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: warszawice
Post
autor: jaceksulej » czw wrz 13, 2007 11:12 pm
a ja

sobie czekam w kolejce na naprawe tych półosi

ale już bliżej jak dalej
hilux 2,4D. DC.
-
jaceksulej
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: warszawice
Post
autor: jaceksulej » pt wrz 28, 2007 7:19 pm
hilux 2,4D. DC.
-
Romeo

- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Romeo » pt wrz 28, 2007 10:04 pm
Sugeruje wymianę uszczelniaczy jeśli masz zamiar jeździć w teren

W przypadku wody tam tędy może dostać się do piast i wtedy problem również z łożyskami

Warto też zwrócić uwagę na luz po osiowy nie tylko centryczny

4 RUNNER
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » sob wrz 29, 2007 10:55 am
jaceksulej pisze:odp.do Miras M z tego co oblukałem to i,, połosiowo'' i góra dół a wszystko wyszło na jaw kiedy jechałem z otwartymi szybami po nierównej drodze tego roku w jednym miasteczku.Myślałem że ludkom podoba sie moja fura tak sie przyglądali a tu jeden gostek na chodniku mówi dokręć se koła bo ci chyba odpadają

A nie wariował Ci przy okazji ABS? Jeśli oczywiście go masz. W mojej J80 był niewielki luz na tulei i jedynym objawem był właśnie "świrujący" ABS.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
jaceksulej
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: warszawice
Post
autor: jaceksulej » sob wrz 29, 2007 6:48 pm
ABS

. O Bracie w moim aucie to żecz nieznana

za ABS u mnie robi skacząca noga na pedale hamulca

hilux 2,4D. DC.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości