Mosty LJ70/73

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Mosty LJ70/73

Post autor: Piter69A » wt wrz 11, 2007 11:39 am

Czy ma ktoś możliwość sprawdzenia jaka jest waga mostu od LJ70/73 ?? Jakie wytępują przełożenia ?? Ile zniosą takie mosty przy kołach 35", wadze auta ok 1600kg, mocy ok 110KM ??
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt wrz 11, 2007 4:06 pm

Na te pytania może odpowiedzieć AdAm, bo tak ma :lol:

a mosty jak zważę ,zmierzę i policzę to Ci odpowiem


:)21
LJ 70

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » śr wrz 12, 2007 8:00 am

Ja tam nic nie wiem.
Przełożenia gdzieś na forum są wrzucone (u mnie jest 4,875) - jak nei to w necie pełno tego.
W mojej Toy mam 35" z automatycznym lockerem z tyłu i jakośto żyje, ale moje auto więcej stoi niż jeździ więc to miarodajne specjalnie nie jest. No i u mnie tylko ~90 KM.
Do suzuki to może bym takie mosty włożył (chociaż bez blokad to nie jazda), ale do cięższego sprzęta to szkoda roboty. Biorąc pod uwagę nakład pracy przy ew. przeszczepie to lepiej to robić na innych mostach, chyba że masz cały dół i tylko z góry coś odchudzasz.
Wg. zeznać takiego jednego "szpeca" to patrolowe są niewiele cięższe.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr wrz 12, 2007 11:13 am

bedą patrolowe do sprzedania niedługo 8)

Adaś, gadaj jak Ci ten locker robi, wiela to wyszło i czy samemu do zamontowania :D
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » śr wrz 12, 2007 11:21 am

73 to od HZJ mogą być mocne trwałe mosty, Skiter miał w suzuce jakieś takie z silnikiem BMW 2,5 l benzyna i nawet to śmigało. Jedyne co to suzuka krótka jest i na wyjebach skacze jak taboret więc moim zdaniem taki przeszczep do szybkościówki to pomyłka a do przeprawówki to mała fobia. I tak z czasem trza dołożyć wyciągary i mase innych szpei a do suzuki cieżko to zmieścic, generalnie będzie to jak ruchanie bociana przez stado słoni, wszystkie by chciały tylko bociek nie wydoli. Teoretycznie oczywiście możliwe 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » śr wrz 12, 2007 12:53 pm

...nie wiem do jakiego konkretnie syfa chcesz te mosty docelowo motać jak do duuuużego/mocnego to partoloskie (nie lekceważą potęgi mocy 8) ) -i wszyscy wiedzą że duuużo wytrzymają

...ale jak do rozmiaru "samurajowskiego" i pochodnych (lekkich !! ) to moim zdaniem zdecydowanie Toyotoskie...
-dlaczego?
1. otóż Panocki Kochane nikt nie pisze o promieniu skrętu przecież parch zakręca jak star z przyczepą a Toya "w miejscu" !!
2. co do odporności na moc to się nie obawiam myślę że Toyotoskie do 120-130kucy powinny spokojnie dać sobie radę...
3. lżejsze od parchowatych
4. są do nich mega porządne i zayebiście wytrzymałe wahacze (zdecydowani lepsae jak w parchu)
5. :)21

!! HOUK !!
Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2007 9:29 pm przez Mazur, łącznie zmieniany 3 razy.
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr wrz 12, 2007 1:07 pm

Mazur pisze:...nie wiem do jakiego konkretnie syfa chcesz te mosty ...
prawdopodobnie do ....

"GAZ 69A 2,4TD; 34" :wink:




:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr wrz 12, 2007 4:21 pm

Mazur pisze:...
5. :)21

!! HOUK !!

:)20
LJ 70

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » śr wrz 12, 2007 9:14 pm

BĄKU pisze:73 to od HZJ
...BĄKU ...BĄKU słoneczko me najmilejsze 8)
73 to rodzaj nadwozia a nie napądu !!
...a właśnie "literki" mówią o silniku i mostach ...i faktycznie HZJ to "pancer cardinal" wśród mostów :lol:
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » czw wrz 13, 2007 7:53 am

sebastian dziurdzik pisze:bedą patrolowe do sprzedania niedługo 8)

Adaś, gadaj jak Ci ten locker robi, wiela to wyszło i czy samemu do zamontowania :D
Locker robi super ;-) Zupełnie inna jazda.
Do założenia we własnym zakresie jak najbardziej. Całość mnie wyszła ok 1 tyś.
Jakby ktoś kupował to zwrócić uwagę na fakt że locker do V6/Turbo nie pasuje do mostów LSD (częstych na naszym rynku)

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » czw wrz 13, 2007 8:25 am

Mag69 pisze:
Mazur pisze:...nie wiem do jakiego konkretnie syfa chcesz te mosty ...
prawdopodobnie do ....

"GAZ 69A 2,4TD; 34" :wink:




:)21
Dokładnie tak :wink: :)2
Gaz wagowo jest pomiędzy Suzuką a Patrolem, więc Mosty z Toyki wydają się dobre do tego celu.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
daniła
Posty: 524
Rejestracja: wt cze 06, 2006 12:09 pm
Lokalizacja: 4x4.net.pl 4xdrive.com Żary
Kontaktowanie:

Post autor: daniła » pt maja 30, 2008 9:49 am

a jak bym chciał założyć takie mosty do jimnika? bo oryginały są za słabe. mam właśnie dylemat czy tojka czy z samurajka. auto ma byc na przeprawy

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pt maja 30, 2008 1:21 pm

Ja kończę montaż w GAZie :)2 Kolega ma mosty z LJ70 w SJ413 blaszance high-roof i jeździ to fajnie.
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... 260402.JPG
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt maja 30, 2008 9:45 pm

Jedna uwaga. Mosty (oba, przedni i tylny) LJ/RJ mają przesunięte dyfry w prawo. Jak auto ma wyjście napędu tylnego osiowo, to wał będzie pod dosyć dużym kątem w bok.
Tylny dyfer z gruchą centralnie mają hile i 4R, ale żeby spasować je do wachaczy LJ trzeba dospawać mocowania.
Przełożenia wolniejsze od fabrycznych i dostępne w miarę łatwo to 4,88 (niektóre LJ chyba miały fabrycznie takie) 5,29 i 5,71. Producenci, przykłądowo: Masiero, Yukon, R&P, Motive gear. Najszybsze mi znane to 4,11 (standard hil benzyna). I LJ ma dyfry 8". HZJ, i jak się nie mylę Patrol mają 9,5"
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt maja 30, 2008 9:54 pm

Mazur pisze: 5. :)21

!! HOUK !!
6. mniejsza grucha niż w partolu, czyli większy prześwit na dużych kołach
7. te mosty przy kierowcy bez postępującego ADHD wyttrzymują 140KM i 35 cali z blokadami.
8. mam takie mosty '92 luzem, razem z kpl zaiwasem i są mi niepotrzebne :)21

Gazika na podwoziu LJ70 ma mój kolega, niejaki Jacek. Jak chcesz kontakt celem wymiany doświadczeń - pisz na PW

@AdAm - czy Ty piszesz o elockerze od tacomy/4R ??
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » sob maja 31, 2008 12:18 am

AdAm pisze:
sebastian dziurdzik pisze:bedą patrolowe do sprzedania niedługo 8)

Adaś, gadaj jak Ci ten locker robi, wiela to wyszło i czy samemu do zamontowania :D
Locker robi super ;-) Zupełnie inna jazda.
Do założenia we własnym zakresie jak najbardziej. Całość mnie wyszła ok 1 tyś.
Jakby ktoś kupował to zwrócić uwagę na fakt że locker do V6/Turbo nie pasuje do mostów LSD (częstych na naszym rynku)
Gdzie kupowałeś ?? ??

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob maja 31, 2008 12:38 am

FAT ASS pisze:
Gdzie kupowałeś ?? ??

Adam jeszcze na Magamie, więc nie prędko odpowie :lol:

ale z tego co wiem, to na ebaju w Usa (przystawkę też kupił za 300$)



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » sob maja 31, 2008 2:14 pm

Damian pisze:7. te mosty przy kierowcy bez postępującego ADHD wyttrzymują 140KM i 35 cali z blokadami.
...już kilka takich suzuk po Polsce pomyka 8)
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » sob maja 31, 2008 4:28 pm

Mag69 pisze:
FAT ASS pisze:
Gdzie kupowałeś ?? ??

Adam jeszcze na Magamie, więc nie prędko odpowie :lol:

ale z tego co wiem, to na ebaju w Usa (przystawkę też kupił za 300$)



:)21

Sprzedawca alledrogo ze wschodu nie odpowiedział... :(

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » sob maja 31, 2008 8:59 pm

Damian pisze: @AdAm - czy Ty piszesz o elockerze od tacomy/4R ??
Nie. Mam chyba Detroit ez-locker czy jakoś tak.

Kupowałem w sklepie w US, ale tak jak pisałem wcześniej do mostów z LSD bez dłubnięcia nie pasują.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob maja 31, 2008 9:50 pm

Nie jestem całkiem pewien, ale chyba blokady elektryczne w 4R/Tacoma były tylko na przód, i przy IFS. (znaczy na przód były na pewno, nie wiem jak na tył). Natomiast, to, co było w przednim dyfrze to była normalna blokada 100%, tylko załączana elektrycznie, a nie torsen.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob maja 31, 2008 9:57 pm

to dobrze że nie jesteś pewien ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » sob maja 31, 2008 10:04 pm

:lol:
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz cze 01, 2008 10:55 am

Damian pisze:to dobrze że nie jesteś pewien ;)
Przednie widziałem na własne oczy, tylnych nie. I w serwisówce 4R do '95 o tylnych nic nie pisze.

Jak wiesz coś o fabrycznych blokadach do 4R na tył to nie duś w sobie tylko napisz, chętnie się rozglądnę za taką :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
konefka
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: konefka » pt gru 26, 2008 10:09 am

Koledzy mam takie pytanko :P
Jakie mosty przeszczepic do Vitary ?? Czy od LJ70 beda ok ?? Wogole sie na tych oznaczeniach nie znam przy toyotach .... Chodzi mi o to żeby most juz bym na sprezynie (zeby nie przerabiac) i byly dostepne blokady ARB do takiego mostu :)
Z gory dziekuje i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość