Bodylift dla lj70/ bundera.

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Bodylift dla lj70/ bundera.

Post autor: WYRZYK » wt wrz 11, 2007 10:54 pm

Małe pytanie. Czy przy bodylifcie w lj70 o 60mm są jakieś niespodzianki?
Przerabiałem to wcześniej na tyrranie i większych nie było ale na toyotce sie jeszcze nie znam takze sie pytam ładnie.
:)2 :)21

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » śr wrz 12, 2007 7:00 am

Podstawowe rzeczy które należy zrobić:
1. Obudowa wiatraka chłodnicy-obniżyć
2. Rura od filtra powietrza do turbiny-przerobić
3. osłony w nadkolach przednich -dorobić nowe dłuższe
4. osłony w tylnych nadkolach-dorobić
5. przewody hydrauliczne od serwa kierownicy-podnieść
6. ewentualnie tylny zderzak nowy żeby dziury widać nie było :wink:

Może coś jeszcze ale nie pamiętam
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr wrz 12, 2007 11:18 am

z powyższego obligatoryjny jest tylko p. 1 z tą uwagą, ze obudowy nie trzeba obnizać, mozna ją od dołu wyciąć... 8) :lol: a zgodnie ze sztuką budowlaną to należałoby obniżyć, ale chłodnice - bo inaczej bedziesz miał problem z odpowietrzaniem (choć jest na to sposob)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Bodylift dla lj70/ bundera.

Post autor: seburaj » śr wrz 12, 2007 11:19 am

WYRZYK pisze: Przerabiałem to wcześniej na tyrranie i większych nie było ale na toyotce sie jeszcze nie znam takze sie pytam ładnie.
:)2 :)21
podnoszenie terrano to akt odwagi przy jego stosunku szerokosci do wysokości :)21
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » śr wrz 12, 2007 2:23 pm

To była 1 wersja WD21 także było w miare ok chodz zdarzyło sie pare fajnych momentów w terenie :)21

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr wrz 12, 2007 9:21 pm

Piter69A pisze:Podstawowe rzeczy które należy zrobić:
1. Obudowa wiatraka chłodnicy-obniżyć
2. Rura od filtra powietrza do turbiny-przerobić
3. osłony w nadkolach przednich -dorobić nowe dłuższe
4. osłony w tylnych nadkolach-dorobić
5. przewody hydrauliczne od serwa kierownicy-podnieść
6. ewentualnie tylny zderzak nowy żeby dziury widać nie było :wink:

Może coś jeszcze ale nie pamiętam
7. wlew paliwa
8. przewody hamulcowe


:)21
LJ 70

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » czw wrz 13, 2007 7:41 am

Podnoszenie budy jest do kitu. Lepiej błotniki podciąć, albo sprężyny/amortyzatory troszkę dłuższe.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » czw wrz 13, 2007 8:28 am

Mag69 pisze:
Piter69A pisze:Podstawowe rzeczy które należy zrobić:
1. Obudowa wiatraka chłodnicy-obniżyć
2. Rura od filtra powietrza do turbiny-przerobić
3. osłony w nadkolach przednich -dorobić nowe dłuższe
4. osłony w tylnych nadkolach-dorobić
5. przewody hydrauliczne od serwa kierownicy-podnieść
6. ewentualnie tylny zderzak nowy żeby dziury widać nie było :wink:

Może coś jeszcze ale nie pamiętam
7. wlew paliwa
8. przewody hamulcowe


:)21
a po co wlew, zbiornik jest mocowany do nadwozia więc nic się nie zmienia, ja mam oryginalnie, nic nie zmieniane przy wlewie.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw wrz 13, 2007 8:51 am

Mag69 pisze:
7. wlew paliwa
8. przewody hamulcowe


:)21
a wlew paliwa to niby po co :o
w siedemdziesiatce zbiornik idzie w góre razem z budą, a nie jak np w patrolu zostaje z ramą...

przewodów hamulcowych tez nie trzeba przedluzac, ale jak kto sie z tym bedzie lepiej czuł to można :wink:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw wrz 13, 2007 8:56 am

AdAm pisze:Podnoszenie budy jest do kitu. Lepiej błotniki podciąć, albo sprężyny/amortyzatory troszkę dłuższe.
Adaś, tradycyjnie sie z Tobą nie zgodzę 8)

lift budy jest operacja prostą, mało inwazyjną i łatwą do wykonania - jezeli ktos chce w miare bezkosztowo wsadzic nieco większe gumy to jest to dobry sposób... doskonale wiesz, ze lift zawieszenia to juz koszty wieksze nieporównywalnie (jezeli mowimy o zawieszeniu firmowym) lub koszty mniejsze ale początek wydatków (jezeli samoróba)

aaa, i przepraszam za powyzszego posta o wlewie paliwa - nie zauwazylem, ze jest juz odpowiedz :wink:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » pn wrz 17, 2007 9:42 am

podnoszenie budy jest do bani, bo:

1. buda na dystansach pracuje,
2. na śruby działają spore siły.
3. masz podniesiony środek ciężkości ( na trawersach kiepskie uczucie)
Jestem zwolennikiem modyfikacji zawieszenia, fakt sporo to droższe, ale skuteczne rozwiązanie. Nie ruszaj budy z miejsca :)2
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn wrz 17, 2007 9:49 am

lift zawieszenia podnosi środek ciężkości jeszcze bardziej :)21

optimum na początek to lekki lift budy (max 5cm) i interwencja blacharska w błotniki

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » pn wrz 17, 2007 10:05 am

Mroczny pisze:lift zawieszenia podnosi środek ciężkości jeszcze bardziej :)21

optimum na początek to lekki lift budy (max 5cm) i interwencja blacharska w błotniki
powątpiewam, ale spierać się nie mam zamiaru. Za dużo gwiazdek masz :)21
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn wrz 17, 2007 10:07 am

powątpiewasz w środek ciężkosci czy podcinanie błotników?

:)21
a gwiazdki związku nie mają

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Bodylift dla lj70/ bundera.

Post autor: Maqlinka » pn wrz 17, 2007 10:14 am

WYRZYK pisze:Małe pytanie. Czy przy bodylifcie w lj70 o 60mm są jakieś niespodzianki?
Przerabiałem to wcześniej na tyrranie i większych nie było ale na toyotce sie jeszcze nie znam takze sie pytam ładnie.
:)2 :)21
Lift budy jest spoko z kilku względów ..... ale zostawmy to na chwilkę. W innym wątku pytasz o podniesienie zawieszenia o 4" :o - to mam rozumieć, że lift budy ma być alternatywą ? ... czy chcesz podnieść i budę i zawiechę o te wartości ?
Nasuwa mi się pytanie - po co Ci to? Co chcesz uzyskać ?
Masz w planach jakieś kolosalne koła ?
Jak chcesz LJtę wywindować w górę i założyć duże kółka to odpuść sobie to wszystko i od razu zbieraj kasę na laplandery - ominiesz kłopoty z mostami i słabym silnikiem.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn wrz 17, 2007 10:14 am

Mroczny pisze:lift zawieszenia podnosi środek ciężkości jeszcze bardziej :)21

optimum na początek to lekki lift budy (max 5cm) i interwencja blacharska w błotniki
:)2 dokładnie , w końcu elementy najcięższe jak silnik, skrzynia, rama pójdą w górę, a na body lifcie zostają w starym miejscu, jednak zdecydowanie jestem zwolennikiem na zawieszeniu, więcej zalet.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Re: Bodylift dla lj70/ bundera.

Post autor: Bartas » pn wrz 17, 2007 10:18 am

Maqlinka pisze: Jak chcesz LJtę wywindować w górę i założyć duże kółka to odpuść sobie to wszystko i od razu zbieraj kasę na laplandery - ominiesz kłopoty z mostami i słabym silnikiem.
no ale na 31' tojtoj ładnie śmiga, po co mu więcej :D
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn wrz 17, 2007 10:33 am

jeep_user pisze:podnoszenie budy jest do bani, bo:

1. buda na dystansach pracuje,
2. na śruby działają spore siły.
3. masz podniesiony środek ciężkości ( na trawersach kiepskie uczucie)
Jestem zwolennikiem modyfikacji zawieszenia, fakt sporo to droższe, ale skuteczne rozwiązanie. Nie ruszaj budy z miejsca :)2
a miales Ty kiedyś lift budy, hę? i to jeszcze normalnie (czyt. dobrze) zrobiony?
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pn wrz 17, 2007 1:16 pm

Właśnie, czy to lift budy czy zawieszenia, musi to być dobrze zrobione. Jako przykład (negatywny) podam Parchola GR który był ok 1,5 roku temu na giełdzie w Gliwicach. Facet strasznie się chwalił super modyfikacjami do terenu, profesionalnym podniesieniu auta itp. a wyglądało to tak: Buda podniesiona na ramie ok 10-12 cm na stalowych rurkach fi 50mm, gniazda spręzyn odcięte od mostów i przyspawane wyżej na dystansach z kątowników w pionie. Spręzyny oczywiście stare, do odboju ok 1,5cm(15mm!!!!). Ciekawe jak się tym jeździło :wink: ale na masce oczywiście był napis SEX CYLINDER POWER :)2
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » pn wrz 17, 2007 1:18 pm

Piter69A pisze:Ciekawe jak się tym jeździło ....
Jak motocyklem :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » pn wrz 17, 2007 6:27 pm

Ogólnie to plan jest taki. Auto już stoi w warsztacie totalnie rozdłubane.
1. Podnosze bude o 2". Najpierw myślałem o klockach poliuretanowych ale miałem kiedyś takie 6cm w terrano i strasznie buda chodziła.
Aluminiowe też odpadaja bo zachodzi reakcja pomiędzy alu i ramą(rdza)
Znalazłem złoty środek na Ebayu. http://cgi.ebay.co.uk/SWB-2-Body-Lift-K ... dZViewItem
Klocki z podobnego materiału z którego sie robi liny do wyciągarek.

2. Zawieszenie .EMU +2"
3. Oponki Kumho 35"

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » pn wrz 17, 2007 8:36 pm

WYRZYK pisze: 3. Oponki Kumho 35"
słabo to widzę
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » pn wrz 17, 2007 8:48 pm

[quote="sebastian dziurdzik]

a miales Ty kiedyś lift budy, hę? i to jeszcze normalnie (czyt. dobrze) zrobiony?[/quote]

no mam takie coś- czy dobrze nie wiem, pewnie tak, zgodnie z feng shui
i mnie się ten patent nie widzi.
Mam porównanie, bo wcześniej dawałem lift zawiechy w peepie ( bo tylko tak sie dało:)21, teraz mam lift budy i tro drugie rozwiązanie, pomijając już aspekt wizualny jest kupowate. A ile więcej roboty?
W tych punktach to do zapomnieliście dopisać o podgięciu drążków zmiany biegów i reduktora
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » pn wrz 17, 2007 9:21 pm

35" dlaczego nie?
Dużo osób tak jeżdzi lj i hiluxami i jakoś dają rade.Wiem że nie będzie to wyścigówka ale mi wcale na tym nie zależy. Chodzi o zabawe w błocku.

Po drugie z dwojga złego to wybrałem 2"lift budy + 2" zawieszenia zamiast samych 4" na zawieszeniu. Jak podnosisz bude to podnosisz jedynie ja a nie rame,silnik, skrzynie itp..i nikt mi nie wmówi że na bodylifcie masz bardziej wywrotne auto jak na lifcie zawieszenia.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn wrz 17, 2007 10:11 pm

jeep_user pisze:[
opisz jak masz ten bodylitf zrobiony..
czy robileś sam czy tez to produkcja blizej niesprecyzowoanego zmociarza... na czym oparty - z czego (na wymiar zewn/wewn) zrobione wałki ??

jeżeli masz zrobiona prowizorkę, to może byc równie... zwłaszcza ważne przednie szpilki w ramie - które są długie i mało kto stosuje odpowiednio długie i twarde śruby... tył też nie jest łatwy do demontażu :-(
robok rzępoli w harapuciu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości