1KZT-E a kopcenie

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
hesus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt mar 30, 2004 11:56 pm
Lokalizacja: Warszawa

1KZT-E a kopcenie

Post autor: hesus » wt wrz 18, 2007 8:33 am

Witam,
Takie pytanie do użytkowników aut z tym silnikiem [czyli LC 90/95 jak mniemam]. Otóż moja Toya kopci [czarny dym] przy np. gwałtownym przyspieszaniu, lub przy rozruchu [wtedy taki lekko siwy dym]. Czy u was też tak jest? Nie mam niestety porównania więc liczę na odzew - jak jest u tych z was, co użytkują auta z takim silnikiem.
Pytam, bo zauważyłem, że niektóre diesle kopcą bo tak już mają [nawet nowoczesne z common railem] a niektóre mało lub prawie wcale , więc zakładam, iż jak dany typ silnika normalnie nie kopci a zaczął, to jest to jakiś objaw złej pracy silnika\podzespołów.
Z góry dzięki!

PS
Pali ok. 10 - 11l\miasto, ok 8l trasa.
Dum spiro spero

GG 36740

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt wrz 18, 2007 9:15 am

U mnie w silniku 1KZT jest tak samo. Nie bierze oleju, świeże filtry, pracuje równo i cicho, wszystko gra i buczy, a kopci tak samo jak Twój.

Kwiatkowy 1KZT tak nie kopci przy ostrym przybuceniu (inna sprawa że Kwiatek ma cegłę pod gazem). Tak samo tatełowe KZJ90 - nie kopci nic a nic, zero!

Tłumaczę to sobie dołożonym interkulerem i zmianami ustawień pompy wtryskowej pod niego. Być może wymaga też regulacji dawki. Zbieram się do jakieś dobrego dizlarza od pół roku i zebrać nie mogę :)

Na oponach 33/12,5 pali 12l w mieście i ok. 10l na trasie.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: 1KZT-E a kopcenie

Post autor: Zachary » wt wrz 18, 2007 10:00 am

hesus pisze:Witam,
Takie pytanie do użytkowników aut z tym silnikiem [czyli LC 90/95 jak mniemam]. Otóż moja Toya kopci [czarny dym] przy np. gwałtownym przyspieszaniu, lub przy rozruchu [wtedy taki lekko siwy dym]. Czy u was też tak jest? Nie mam niestety porównania więc liczę na odzew - jak jest u tych z was, co użytkują auta z takim silnikiem.
Pytam, bo zauważyłem, że niektóre diesle kopcą bo tak już mają [nawet nowoczesne z common railem] a niektóre mało lub prawie wcale , więc zakładam, iż jak dany typ silnika normalnie nie kopci a zaczął, to jest to jakiś objaw złej pracy silnika\podzespołów.
Z góry dzięki!

PS
Pali ok. 10 - 11l\miasto, ok 8l trasa.


Możliwym powodem takiej sytuacji może być zabrudzona pompa i uszkodzony/"zabity"/ zawór zwrotny na tejże pompie wtryskowej. Jeśli dodatkowo silnik zapala z pewnymi trudnościami, tzn. nie "od strzału" prawdopodobieństwo rzeczonej usterki jest jeszcze większe. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia rozregulowanej i zbyt dużej dawki na pompie.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt wrz 18, 2007 10:13 am

To by pasowało :)2 Mój nie pali od pierwszego strzała, ale kręci ze 2-3 razy zanim zagada.

Czy ten zawór zwrotny to element wymienny? Chyba nie muszę całej pompy kupować?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

powa

Post autor: powa » wt wrz 18, 2007 10:32 am

Kopcić przy "bucie" może z powodu zasyfiałych końcówek wtryskiwaczy, źle ustawionej pompy wtryskowej(wtrysk za wczesny) a nawet z powodu brudnego filtra powietrza. Najprościej pojechać do warsztatu gdzie mają dymomierz - od strzała powiedzą co się dzieje - wyjdzie taniej i szybciej niż gdybanie. Zawór zwrotny jest częścią zamienną - pompiarz Ci go wymieni. Aby sprawdzić czy zawór kaput - przed odpaleniem troszkę podpumpuj paliwo ręczną pompką. Jak wtedy odpali od razu to masz nieszczelności w układzie paliwowym.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt wrz 18, 2007 10:39 am

:)2 :)2 :)2
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: michusz » wt wrz 18, 2007 9:19 pm

Panowie, mam to samo w moim 1KZ-TE!
Przy odpalaniu lekko zadymi na szaro a na czarno przy "przygazówce" na zimnym silniku. Przy przyśpieszaniu, gdy silnik jest już rozgrzany puszcza szarego dyma. Poza tym silnik w dobrym stanie, nie bierze oleju, spalanie w normie. Znajomy mechanik z Toyoty również proponował wybranie się do dymiarza. Kiedyś w innym wątku poruszałem już ten temat i Kylon sugerował sprawdzenie wtrysków i pompy. Zawór zwrotny mam chyba OK bo pali na dotyk.
KZJ90

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » wt wrz 18, 2007 9:25 pm

moja podobnie przy odpaleniu pusci szara chmurke , ale przy wcisnieciu (doslownie) w podloge minimalnie na czarno (widac dopiero gdy ktos jedzie za mna ) , spalanie mam zato zaje.iste na 32x11.5 cykl mieszany 14,2 l/100km :)3 :)3 :)3
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
hesus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt mar 30, 2004 11:56 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hesus » śr wrz 19, 2007 5:53 am

No to muszę sprawdzić na tym dymomierzu, bo dwa wtryski mam w sumie nowe. Swoją drogą jak je wymieniłem, to spalanie spadło o 2-3 litry... Dziś sprawdzę z tą pompką, czy lepiej będzie.

Ten dymomierz to jakaś standardowa rzecz w wyposażeniu warsztatu, czy trzeba się naszukać? Chyba, że poleci kto na priva taki warsztat w W-wie...
Dum spiro spero

GG 36740

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr wrz 19, 2007 8:23 am

Ten dymomierz to nie jest standardowe wyposażenie każdego warsztatu. Niech ktoś poleci jakiś w wawie, ale nie na priva tylko tutaj, publicznie.

Po to chyba stworzyliśmy to forum co? Czas skończyć z państwem policyjnym :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
heniu
 
 
Posty: 1108
Rejestracja: czw lip 21, 2005 8:43 am
Lokalizacja: Kielce/Bilcza

Post autor: heniu » śr wrz 19, 2007 8:51 am

powa pisze:Kopcić przy "bucie" może z powodu zasyfiałych końcówek wtryskiwaczy, źle ustawionej pompy wtryskowej(wtrysk za wczesny) a nawet z powodu brudnego filtra powietrza. Najprościej pojechać do warsztatu gdzie mają dymomierz - od strzała powiedzą co się dzieje - wyjdzie taniej i szybciej niż gdybanie. Zawór zwrotny jest częścią zamienną - pompiarz Ci go wymieni. Aby sprawdzić czy zawór kaput - przed odpaleniem troszkę podpumpuj paliwo ręczną pompką. Jak wtedy odpali od razu to masz nieszczelności w układzie paliwowym.
Czyli to jest nic innego jak analiza spalin? Pytam bo mam ten sam problem tylko w 2LT.
Adrenalina uzależnia
MTM Profi

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » śr wrz 19, 2007 9:30 pm

heniu pisze:Czyli to jest nic innego jak analiza spalin? Pytam bo mam ten sam problem tylko w 2LT.
Heniu.. nie marudź :wink: Twoja toyka puszcza dymka tylko pod obciążeniem i na sporym bucie, czyli jak każdy diesel. :wink:

Moja ma wtryski jak nówki, spalanie małe, odpala od strzała i też lubi pokopcić. Ale faktem jest, że od zrobienia wtrysków podczas odpalenia praktycznie dymka nie puszcza. :wink:
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr wrz 19, 2007 10:23 pm

Damian pisze:Ten dymomierz to nie jest standardowe wyposażenie każdego warsztatu. Niech ktoś poleci jakiś w wawie, ale nie na priva tylko tutaj, publicznie.

Po to chyba stworzyliśmy to forum co? Czas skończyć z państwem policyjnym :)21
Teoretycznie każda stacja diagnostyczna - czyli miejsce do którego jeździmy by podbić przegląd w dowodzie , a już na pewno praktycznie każda która zajmuje się przeglądami samochodów ciężarowych - ITS tego wymaga ....
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
hesus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt mar 30, 2004 11:56 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hesus » czw wrz 20, 2007 9:30 am

Na dniach jadę na stację diagnostyczną - poproszę o sprawdzenie.
Dum spiro spero

GG 36740

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 20, 2007 9:50 am

E tam, o kant dupy potłuc diagnostów, u nich ma się norma zgadzać i tyle.

Mi potrzebny warsztat, który mi zdiagnozuje a nie wbije pieczątkę za 120zł.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw wrz 20, 2007 10:09 am

Damian pisze:E tam, o kant dupy potłuc diagnostów, u nich ma się norma zgadzać i tyle.

Mi potrzebny warsztat, który mi zdiagnozuje a nie wbije pieczątkę za 120zł.
Chciałes dymomierz - podałem Ci gdzie można spotka - mi by starczyło podjechac do diagnosty , wziąś wydruk z dymomierza i poprosic o tabele ITS , sprawdzic jakie wartosci fabrycznie ma moj model samochodu , z tym wszytskim do dobrego pompiarza ..... A tobie widze najlepiej to bedzie sie udac do ASO ;) Oni napewno ci pomoga :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 20, 2007 10:34 am

Patrzcie no jakie to pyskate wyrosło :)21

Szkoda że nie ma starszych postów, tych z początków Twojej działalności na forum. Zapomniał już wół że cielęciem był? :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw wrz 20, 2007 1:41 pm

Damian pisze:Patrzcie no jakie to pyskate wyrosło :)21

Szkoda że nie ma starszych postów, tych z początków Twojej działalności na forum. Zapomniał już wół że cielęciem był? :)21
No prosze , na forum jest rok z hakiem dluzej ode mnie i juz narzeka ;) Chce się z dobroci serca koledze pomóc to będzie jeszcze narzekał ;)
:)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 20, 2007 1:58 pm

Radę zanotowałem i będzie przydatna - na silnikach znam się z grubsza jak Tasiemiec na landroverach :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
heniu
 
 
Posty: 1108
Rejestracja: czw lip 21, 2005 8:43 am
Lokalizacja: Kielce/Bilcza

Post autor: heniu » pt wrz 21, 2007 2:09 pm

Karson pisze:
heniu pisze:Czyli to jest nic innego jak analiza spalin? Pytam bo mam ten sam problem tylko w 2LT.
Heniu.. nie marudź :wink: Twoja toyka puszcza dymka tylko pod obciążeniem i na sporym bucie, czyli jak każdy diesel. :wink:

Moja ma wtryski jak nówki, spalanie małe, odpala od strzała i też lubi pokopcić. Ale faktem jest, że od zrobienia wtrysków podczas odpalenia praktycznie dymka nie puszcza. :wink:
Daj mi namiary na PW tego magika od wtrysków
Adrenalina uzależnia
MTM Profi

Awatar użytkownika
fuda
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: 1KZT-E a kopcenie

Post autor: fuda » pt wrz 28, 2007 11:25 am

hesus pisze:Witam,
Takie pytanie do użytkowników aut z tym silnikiem [czyli LC 90/95 jak mniemam]. Otóż moja Toya kopci [czarny dym] przy np. gwałtownym przyspieszaniu, lub przy rozruchu [wtedy taki lekko siwy dym]. Czy u was też tak jest? Nie mam niestety porównania więc liczę na odzew - jak jest u tych z was, co użytkują auta z takim silnikiem.
Pytam, bo zauważyłem, że niektóre diesle kopcą bo tak już mają [nawet nowoczesne z common railem] a niektóre mało lub prawie wcale , więc zakładam, iż jak dany typ silnika normalnie nie kopci a zaczął, to jest to jakiś objaw złej pracy silnika\podzespołów.
Z góry dzięki!

PS
Pali ok. 10 - 11l\miasto, ok 8l trasa.


hesus a zaglądałeś do przewodów paliwowych przy wlewie (nadmiar/przelew) u mnie było bardzo podobnie - słaby rozruch i kopcenie a pod plastikową osłoną w w prawym nadkolu sterczały tylko rdzawe kikuty
KZJ70 94' MT 33" OME
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
hesus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt mar 30, 2004 11:56 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1KZT-E a kopcenie

Post autor: hesus » pn paź 01, 2007 5:38 pm

hesus a zaglądałeś do przewodów paliwowych przy wlewie (nadmiar/przelew) u mnie było bardzo podobnie - słaby rozruch i kopcenie a pod plastikową osłoną w w prawym nadkolu sterczały tylko rdzawe kikuty
Nie, nie zaglądałem.
Dum spiro spero

GG 36740

Awatar użytkownika
fuda
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: 1KZT-E a kopcenie

Post autor: fuda » pn paź 01, 2007 6:16 pm

Nie, nie zaglądałem.
moje były przegnite i zalepione jakims syfem - robiło sie podcisnienie, paliwo sie cofało i rozruch był kiepski. proponuje zrobic test z przezroczystym węzykiem przed i za filtrem paliwa.
KZJ70 94' MT 33" OME
www.tlc.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości