1KZT-E a kopcenie
Moderator: Mroczny
1KZT-E a kopcenie
Witam,
Takie pytanie do użytkowników aut z tym silnikiem [czyli LC 90/95 jak mniemam]. Otóż moja Toya kopci [czarny dym] przy np. gwałtownym przyspieszaniu, lub przy rozruchu [wtedy taki lekko siwy dym]. Czy u was też tak jest? Nie mam niestety porównania więc liczę na odzew - jak jest u tych z was, co użytkują auta z takim silnikiem.
Pytam, bo zauważyłem, że niektóre diesle kopcą bo tak już mają [nawet nowoczesne z common railem] a niektóre mało lub prawie wcale , więc zakładam, iż jak dany typ silnika normalnie nie kopci a zaczął, to jest to jakiś objaw złej pracy silnika\podzespołów.
Z góry dzięki!
PS
Pali ok. 10 - 11l\miasto, ok 8l trasa.
Takie pytanie do użytkowników aut z tym silnikiem [czyli LC 90/95 jak mniemam]. Otóż moja Toya kopci [czarny dym] przy np. gwałtownym przyspieszaniu, lub przy rozruchu [wtedy taki lekko siwy dym]. Czy u was też tak jest? Nie mam niestety porównania więc liczę na odzew - jak jest u tych z was, co użytkują auta z takim silnikiem.
Pytam, bo zauważyłem, że niektóre diesle kopcą bo tak już mają [nawet nowoczesne z common railem] a niektóre mało lub prawie wcale , więc zakładam, iż jak dany typ silnika normalnie nie kopci a zaczął, to jest to jakiś objaw złej pracy silnika\podzespołów.
Z góry dzięki!
PS
Pali ok. 10 - 11l\miasto, ok 8l trasa.
Dum spiro spero
GG 36740
GG 36740
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
U mnie w silniku 1KZT jest tak samo. Nie bierze oleju, świeże filtry, pracuje równo i cicho, wszystko gra i buczy, a kopci tak samo jak Twój.
Kwiatkowy 1KZT tak nie kopci przy ostrym przybuceniu (inna sprawa że Kwiatek ma cegłę pod gazem). Tak samo tatełowe KZJ90 - nie kopci nic a nic, zero!
Tłumaczę to sobie dołożonym interkulerem i zmianami ustawień pompy wtryskowej pod niego. Być może wymaga też regulacji dawki. Zbieram się do jakieś dobrego dizlarza od pół roku i zebrać nie mogę
Na oponach 33/12,5 pali 12l w mieście i ok. 10l na trasie.
Kwiatkowy 1KZT tak nie kopci przy ostrym przybuceniu (inna sprawa że Kwiatek ma cegłę pod gazem). Tak samo tatełowe KZJ90 - nie kopci nic a nic, zero!
Tłumaczę to sobie dołożonym interkulerem i zmianami ustawień pompy wtryskowej pod niego. Być może wymaga też regulacji dawki. Zbieram się do jakieś dobrego dizlarza od pół roku i zebrać nie mogę

Na oponach 33/12,5 pali 12l w mieście i ok. 10l na trasie.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: 1KZT-E a kopcenie
hesus pisze:Witam,
Takie pytanie do użytkowników aut z tym silnikiem [czyli LC 90/95 jak mniemam]. Otóż moja Toya kopci [czarny dym] przy np. gwałtownym przyspieszaniu, lub przy rozruchu [wtedy taki lekko siwy dym]. Czy u was też tak jest? Nie mam niestety porównania więc liczę na odzew - jak jest u tych z was, co użytkują auta z takim silnikiem.
Pytam, bo zauważyłem, że niektóre diesle kopcą bo tak już mają [nawet nowoczesne z common railem] a niektóre mało lub prawie wcale , więc zakładam, iż jak dany typ silnika normalnie nie kopci a zaczął, to jest to jakiś objaw złej pracy silnika\podzespołów.
Z góry dzięki!
PS
Pali ok. 10 - 11l\miasto, ok 8l trasa.
Możliwym powodem takiej sytuacji może być zabrudzona pompa i uszkodzony/"zabity"/ zawór zwrotny na tejże pompie wtryskowej. Jeśli dodatkowo silnik zapala z pewnymi trudnościami, tzn. nie "od strzału" prawdopodobieństwo rzeczonej usterki jest jeszcze większe. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia rozregulowanej i zbyt dużej dawki na pompie.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Kopcić przy "bucie" może z powodu zasyfiałych końcówek wtryskiwaczy, źle ustawionej pompy wtryskowej(wtrysk za wczesny) a nawet z powodu brudnego filtra powietrza. Najprościej pojechać do warsztatu gdzie mają dymomierz - od strzała powiedzą co się dzieje - wyjdzie taniej i szybciej niż gdybanie. Zawór zwrotny jest częścią zamienną - pompiarz Ci go wymieni. Aby sprawdzić czy zawór kaput - przed odpaleniem troszkę podpumpuj paliwo ręczną pompką. Jak wtedy odpali od razu to masz nieszczelności w układzie paliwowym.
Panowie, mam to samo w moim 1KZ-TE!
Przy odpalaniu lekko zadymi na szaro a na czarno przy "przygazówce" na zimnym silniku. Przy przyśpieszaniu, gdy silnik jest już rozgrzany puszcza szarego dyma. Poza tym silnik w dobrym stanie, nie bierze oleju, spalanie w normie. Znajomy mechanik z Toyoty również proponował wybranie się do dymiarza. Kiedyś w innym wątku poruszałem już ten temat i Kylon sugerował sprawdzenie wtrysków i pompy. Zawór zwrotny mam chyba OK bo pali na dotyk.
Przy odpalaniu lekko zadymi na szaro a na czarno przy "przygazówce" na zimnym silniku. Przy przyśpieszaniu, gdy silnik jest już rozgrzany puszcza szarego dyma. Poza tym silnik w dobrym stanie, nie bierze oleju, spalanie w normie. Znajomy mechanik z Toyoty również proponował wybranie się do dymiarza. Kiedyś w innym wątku poruszałem już ten temat i Kylon sugerował sprawdzenie wtrysków i pompy. Zawór zwrotny mam chyba OK bo pali na dotyk.
KZJ90
No to muszę sprawdzić na tym dymomierzu, bo dwa wtryski mam w sumie nowe. Swoją drogą jak je wymieniłem, to spalanie spadło o 2-3 litry... Dziś sprawdzę z tą pompką, czy lepiej będzie.
Ten dymomierz to jakaś standardowa rzecz w wyposażeniu warsztatu, czy trzeba się naszukać? Chyba, że poleci kto na priva taki warsztat w W-wie...
Ten dymomierz to jakaś standardowa rzecz w wyposażeniu warsztatu, czy trzeba się naszukać? Chyba, że poleci kto na priva taki warsztat w W-wie...
Dum spiro spero
GG 36740
GG 36740
Czyli to jest nic innego jak analiza spalin? Pytam bo mam ten sam problem tylko w 2LT.powa pisze:Kopcić przy "bucie" może z powodu zasyfiałych końcówek wtryskiwaczy, źle ustawionej pompy wtryskowej(wtrysk za wczesny) a nawet z powodu brudnego filtra powietrza. Najprościej pojechać do warsztatu gdzie mają dymomierz - od strzała powiedzą co się dzieje - wyjdzie taniej i szybciej niż gdybanie. Zawór zwrotny jest częścią zamienną - pompiarz Ci go wymieni. Aby sprawdzić czy zawór kaput - przed odpaleniem troszkę podpumpuj paliwo ręczną pompką. Jak wtedy odpali od razu to masz nieszczelności w układzie paliwowym.
Adrenalina uzależnia
MTM Profi
MTM Profi
Heniu.. nie marudźheniu pisze:Czyli to jest nic innego jak analiza spalin? Pytam bo mam ten sam problem tylko w 2LT.


Moja ma wtryski jak nówki, spalanie małe, odpala od strzała i też lubi pokopcić. Ale faktem jest, że od zrobienia wtrysków podczas odpalenia praktycznie dymka nie puszcza.

Teoretycznie każda stacja diagnostyczna - czyli miejsce do którego jeździmy by podbić przegląd w dowodzie , a już na pewno praktycznie każda która zajmuje się przeglądami samochodów ciężarowych - ITS tego wymaga ....Damian pisze:Ten dymomierz to nie jest standardowe wyposażenie każdego warsztatu. Niech ktoś poleci jakiś w wawie, ale nie na priva tylko tutaj, publicznie.
Po to chyba stworzyliśmy to forum co? Czas skończyć z państwem policyjnym
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Chciałes dymomierz - podałem Ci gdzie można spotka - mi by starczyło podjechac do diagnosty , wziąś wydruk z dymomierza i poprosic o tabele ITS , sprawdzic jakie wartosci fabrycznie ma moj model samochodu , z tym wszytskim do dobrego pompiarza ..... A tobie widze najlepiej to bedzie sie udac do ASODamian pisze:E tam, o kant dupy potłuc diagnostów, u nich ma się norma zgadzać i tyle.
Mi potrzebny warsztat, który mi zdiagnozuje a nie wbije pieczątkę za 120zł.


Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

No prosze , na forum jest rok z hakiem dluzej ode mnie i juz narzekaDamian pisze:Patrzcie no jakie to pyskate wyrosło![]()
Szkoda że nie ma starszych postów, tych z początków Twojej działalności na forum. Zapomniał już wół że cielęciem był?



Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Daj mi namiary na PW tego magika od wtryskówKarson pisze:Heniu.. nie marudźheniu pisze:Czyli to jest nic innego jak analiza spalin? Pytam bo mam ten sam problem tylko w 2LT.Twoja toyka puszcza dymka tylko pod obciążeniem i na sporym bucie, czyli jak każdy diesel.
![]()
Moja ma wtryski jak nówki, spalanie małe, odpala od strzała i też lubi pokopcić. Ale faktem jest, że od zrobienia wtrysków podczas odpalenia praktycznie dymka nie puszcza.
Adrenalina uzależnia
MTM Profi
MTM Profi
- fuda
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: 1KZT-E a kopcenie
hesus pisze:Witam,
Takie pytanie do użytkowników aut z tym silnikiem [czyli LC 90/95 jak mniemam]. Otóż moja Toya kopci [czarny dym] przy np. gwałtownym przyspieszaniu, lub przy rozruchu [wtedy taki lekko siwy dym]. Czy u was też tak jest? Nie mam niestety porównania więc liczę na odzew - jak jest u tych z was, co użytkują auta z takim silnikiem.
Pytam, bo zauważyłem, że niektóre diesle kopcą bo tak już mają [nawet nowoczesne z common railem] a niektóre mało lub prawie wcale , więc zakładam, iż jak dany typ silnika normalnie nie kopci a zaczął, to jest to jakiś objaw złej pracy silnika\podzespołów.
Z góry dzięki!
PS
Pali ok. 10 - 11l\miasto, ok 8l trasa.
hesus a zaglądałeś do przewodów paliwowych przy wlewie (nadmiar/przelew) u mnie było bardzo podobnie - słaby rozruch i kopcenie a pod plastikową osłoną w w prawym nadkolu sterczały tylko rdzawe kikuty
KZJ70 94' MT 33" OME
www.tlc.org.pl
www.tlc.org.pl
Re: 1KZT-E a kopcenie
Nie, nie zaglądałem.hesus a zaglądałeś do przewodów paliwowych przy wlewie (nadmiar/przelew) u mnie było bardzo podobnie - słaby rozruch i kopcenie a pod plastikową osłoną w w prawym nadkolu sterczały tylko rdzawe kikuty
Dum spiro spero
GG 36740
GG 36740
- fuda
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: 1KZT-E a kopcenie
moje były przegnite i zalepione jakims syfem - robiło sie podcisnienie, paliwo sie cofało i rozruch był kiepski. proponuje zrobic test z przezroczystym węzykiem przed i za filtrem paliwa.Nie, nie zaglądałem.
KZJ70 94' MT 33" OME
www.tlc.org.pl
www.tlc.org.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości