LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
Romeo

- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Romeo » czw paź 04, 2007 6:59 pm
Mam pytanko czy ktoś może ćwiczył temat

?
Właśnie się okazało że mam na nich luz

Jakieś zamienniki....
Może od razu warto wymienić łożyska kosza

?
4 RUNNER
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » czw paź 04, 2007 7:17 pm
Jak wymieniasz jedne to wymień i drugie. KOYO chyba coś tam ma bo leży u nas tego trochę. Chłopaki biorą z magazynu ze starym w ręku. Nie podam Ci konkretnych numerów bo w tym wyznaje się Rafał a on na podróży poślubnej.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
Romeo

- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Romeo » czw paź 04, 2007 7:33 pm
Dzięki ....zadam ci jeszcze jedno pytanie czy występowały mosty w hilach z pełną blokadą czy tylko LSD bo jakieś plotki słyszałem i zastanawiam się czy by całej główki nie poszukać i jak wtedy z kompatybilnością

?
4 RUNNER
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

-
kpeugeot
-

- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kpeugeot » pt paź 05, 2007 5:30 am
jeśli masz takie łożysko jak w hilu to dziś wieczorem napiszę wszystkie wymiary
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » pt paź 05, 2007 6:34 am
Samej główki nie przełożysz. Pochwa (bez skojarzeń proszę) mostu jeszcze troszku się różni a to oznacza, że pochwa od Hila nie pasuje do 4 Runnera. Chyba że w rachubę wchodzi rzeźba.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
powa
Post
autor: powa » pt paź 05, 2007 10:28 am
Kylon pisze:Jak wymieniasz jedne to wymień i drugie. KOYO chyba coś tam ma bo leży u nas tego trochę. Chłopaki biorą z magazynu ze starym w ręku. Nie podam Ci konkretnych numerów bo w tym wyznaje się Rafał a on na podróży poślubnej.
Proponujesz inne niż jedynie słuszne części z ASO? Z centralnego magazynu z Belgii? Ze 3 dni temu miałeś inne zdanie niż dzisiaj

-
Romeo

- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Romeo » pt paź 05, 2007 11:05 am
Kylon pisze:Samej główki nie przełożysz. Pochwa (bez skojarzeń proszę) mostu jeszcze troszku się różni a to oznacza, że pochwa od Hila nie pasuje do 4 Runnera. Chyba że w rachubę wchodzi rzeźba.
Czyli gdyby co to cały most ?
Zastanawiam się czy nie zmienić po prostu mostu bo w oleju w trakcie wymiany kawałki zębów były i wiedziałem że się kiedyś skończy....pytanie tylko czy z anglików mosty pasują bo ich jako dawców najwięcej

?
Jak rozbiorę to zobaczę....problem w tym że auto poza przyjemnością pracuje na co dzień a zastępczego nie ma

4 RUNNER
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » pt paź 05, 2007 5:34 pm
powa pisze:
Proponujesz inne niż jedynie słuszne części z ASO? Z centralnego magazynu z Belgii? Ze 3 dni temu miałeś inne zdanie niż dzisiaj

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. KOYO to właśnie oryginał tylko tańszy bo w innym pudełku. A po drugie jest szybciej niz trzy dni bo z mojej piwnicy

Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » pt paź 05, 2007 5:36 pm
Romeo pisze:Kylon pisze:Samej główki nie przełożysz. Pochwa (bez skojarzeń proszę) mostu jeszcze troszku się różni a to oznacza, że pochwa od Hila nie pasuje do 4 Runnera. Chyba że w rachubę wchodzi rzeźba.
Czyli gdyby co to cały most ?
Zastanawiam się czy nie zmienić po prostu mostu bo w oleju w trakcie wymiany kawałki zębów były i wiedziałem że się kiedyś skończy....pytanie tylko czy z anglików mosty pasują bo ich jako dawców najwięcej

?
Jak rozbiorę to zobaczę....problem w tym że auto poza przyjemnością pracuje na co dzień a zastępczego nie ma

Cały most ale w Hilu zupełnie inaczej są wykonane wszelkie mocowania. ty masz sprężyny a Hil resory. Jakie masz przełożenie?
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
powa
Post
autor: powa » pt paź 05, 2007 6:27 pm
Kylon pisze:powa pisze:
Proponujesz inne niż jedynie słuszne części z ASO? Z centralnego magazynu z Belgii? Ze 3 dni temu miałeś inne zdanie niż dzisiaj

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. KOYO to właśnie oryginał tylko tańszy bo w innym pudełku. A po drugie jest szybciej niz trzy dni bo z mojej piwnicy

Zobacz w temat "TOYOTA LAND CRUISER - KOYOT".
A oryginał to Toyota Genuine i koniec. A że w środku KOYO czy NSK czy coś jeszcze innego to nie wolno wnikać

. Ostatnio oglądałem takie Genuine simmeringi z ASO(min. do Hiluxa) - większość z nich to był Genuine Taiwan(NAK)

-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » pt paź 05, 2007 6:48 pm
No i wszystko się zgadza. To samo łożysko może mieć różną liczbę wałeczków, różną wytrzymałość oraz różne luzy. Czyli np. Łożysko 6308 RS jest inne od 6308 LTS CBD gr oraz XYZ. Czyli jak w pudełku Genuine jest część tego samego producenta z literką C to łożysko w pudełku innym tego samego producenta też ma mieć oznaczenie C. Nie wnikam wtedy gdy Koyo mówi, że sprowadzi za 3 miesiące a Toyota za dwa dni.
To samo tyczy się głowic. Wolę kupić oryginał w pudełku Toyoty za 2200 niż kiepską podróbkę za 3500. Trzeba tylko wiedzeć skąd i jak. Oryginał w Toyocie koło 7 tysi.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
powa
Post
autor: powa » sob paź 06, 2007 7:49 am
no i zapodawałem linka już gdzieś, ale zapodam raz jeszcze:
http://www.timken.com/industries/automo ... talog.aspx
oraz
http://www.timken.com/products/bearings/catalogs/
szukać w pierwszym katalogu, weryfikować w drugim i z
dokładnymi danymi/wymiarami można w zasadzie namierzyć prawie każde łożysko w niedalekim sklepiku.
Simmeringi z katalogu Timkena to produkcja Nationa Industrial Seals - raczej mało popularna w Polsce firma, choć są sklepy/firmy które w ciągu kilku dni potrafią z USA ściągnąć potrzebne nam części.
Z reguły szybciej udaje się dostać zamienniki Corteco - prawie wszystkie simmery dostępne jest w czasie do 24 godzin. Niestety link do katalogu CORTECO mi nie działa. Ale mając z katalogu Timkena typ, wymiary i materiał simmeringa można sprawdzić zamiennik w pdf'ach na stronie
http://www.alfa-pl.com/corteco.htm
-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » sob paź 06, 2007 9:02 pm
Najprawdopodobniej do tylnego mostu idą tylko Genuiny. To jest seria specjalna KOYO dla Toyoty i to większe kosztuje 460zł a mniejsze 320zł. Łożyska kosza po 280zł. Simeringi w ASO są to simeringi NAK 1:1 takie same jak w pudełeczkach CORTECO. P
-
powa
Post
autor: powa » sob paź 06, 2007 10:42 pm
boris.blank pisze:[...]simeringi NAK 1:1 takie same jak w pudełeczkach CORTECO. P
na szczęście nie we wszystkich.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość