Strona 1 z 1
Łożyska ataku w tylnym moście 4 runner???
: czw paź 04, 2007 6:59 pm
autor: Romeo
Mam pytanko czy ktoś może ćwiczył temat

?
Właśnie się okazało że mam na nich luz

Jakieś zamienniki....
Może od razu warto wymienić łożyska kosza

?
: czw paź 04, 2007 7:17 pm
autor: Kylon
Jak wymieniasz jedne to wymień i drugie. KOYO chyba coś tam ma bo leży u nas tego trochę. Chłopaki biorą z magazynu ze starym w ręku. Nie podam Ci konkretnych numerów bo w tym wyznaje się Rafał a on na podróży poślubnej.
: czw paź 04, 2007 7:33 pm
autor: Romeo
Dzięki ....zadam ci jeszcze jedno pytanie czy występowały mosty w hilach z pełną blokadą czy tylko LSD bo jakieś plotki słyszałem i zastanawiam się czy by całej główki nie poszukać i jak wtedy z kompatybilnością

?
: pt paź 05, 2007 5:30 am
autor: kpeugeot
jeśli masz takie łożysko jak w hilu to dziś wieczorem napiszę wszystkie wymiary
: pt paź 05, 2007 6:34 am
autor: Kylon
Samej główki nie przełożysz. Pochwa (bez skojarzeń proszę) mostu jeszcze troszku się różni a to oznacza, że pochwa od Hila nie pasuje do 4 Runnera. Chyba że w rachubę wchodzi rzeźba.
: pt paź 05, 2007 10:28 am
autor: powa
Kylon pisze:Jak wymieniasz jedne to wymień i drugie. KOYO chyba coś tam ma bo leży u nas tego trochę. Chłopaki biorą z magazynu ze starym w ręku. Nie podam Ci konkretnych numerów bo w tym wyznaje się Rafał a on na podróży poślubnej.
Proponujesz inne niż jedynie słuszne części z ASO? Z centralnego magazynu z Belgii? Ze 3 dni temu miałeś inne zdanie niż dzisiaj

: pt paź 05, 2007 11:05 am
autor: Romeo
Kylon pisze:Samej główki nie przełożysz. Pochwa (bez skojarzeń proszę) mostu jeszcze troszku się różni a to oznacza, że pochwa od Hila nie pasuje do 4 Runnera. Chyba że w rachubę wchodzi rzeźba.
Czyli gdyby co to cały most ?
Zastanawiam się czy nie zmienić po prostu mostu bo w oleju w trakcie wymiany kawałki zębów były i wiedziałem że się kiedyś skończy....pytanie tylko czy z anglików mosty pasują bo ich jako dawców najwięcej

?
Jak rozbiorę to zobaczę....problem w tym że auto poza przyjemnością pracuje na co dzień a zastępczego nie ma

: pt paź 05, 2007 5:34 pm
autor: Kylon
powa pisze:
Proponujesz inne niż jedynie słuszne części z ASO? Z centralnego magazynu z Belgii? Ze 3 dni temu miałeś inne zdanie niż dzisiaj

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. KOYO to właśnie oryginał tylko tańszy bo w innym pudełku. A po drugie jest szybciej niz trzy dni bo z mojej piwnicy

: pt paź 05, 2007 5:36 pm
autor: Kylon
Romeo pisze:Kylon pisze:Samej główki nie przełożysz. Pochwa (bez skojarzeń proszę) mostu jeszcze troszku się różni a to oznacza, że pochwa od Hila nie pasuje do 4 Runnera. Chyba że w rachubę wchodzi rzeźba.
Czyli gdyby co to cały most ?
Zastanawiam się czy nie zmienić po prostu mostu bo w oleju w trakcie wymiany kawałki zębów były i wiedziałem że się kiedyś skończy....pytanie tylko czy z anglików mosty pasują bo ich jako dawców najwięcej

?
Jak rozbiorę to zobaczę....problem w tym że auto poza przyjemnością pracuje na co dzień a zastępczego nie ma

Cały most ale w Hilu zupełnie inaczej są wykonane wszelkie mocowania. ty masz sprężyny a Hil resory. Jakie masz przełożenie?
: pt paź 05, 2007 6:27 pm
autor: powa
Kylon pisze:powa pisze:
Proponujesz inne niż jedynie słuszne części z ASO? Z centralnego magazynu z Belgii? Ze 3 dni temu miałeś inne zdanie niż dzisiaj

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. KOYO to właśnie oryginał tylko tańszy bo w innym pudełku. A po drugie jest szybciej niz trzy dni bo z mojej piwnicy

Zobacz w temat "TOYOTA LAND CRUISER - KOYOT".
A oryginał to Toyota Genuine i koniec. A że w środku KOYO czy NSK czy coś jeszcze innego to nie wolno wnikać

. Ostatnio oglądałem takie Genuine simmeringi z ASO(min. do Hiluxa) - większość z nich to był Genuine Taiwan(NAK)

: pt paź 05, 2007 6:48 pm
autor: Kylon
No i wszystko się zgadza. To samo łożysko może mieć różną liczbę wałeczków, różną wytrzymałość oraz różne luzy. Czyli np. Łożysko 6308 RS jest inne od 6308 LTS CBD gr oraz XYZ. Czyli jak w pudełku Genuine jest część tego samego producenta z literką C to łożysko w pudełku innym tego samego producenta też ma mieć oznaczenie C. Nie wnikam wtedy gdy Koyo mówi, że sprowadzi za 3 miesiące a Toyota za dwa dni.
To samo tyczy się głowic. Wolę kupić oryginał w pudełku Toyoty za 2200 niż kiepską podróbkę za 3500. Trzeba tylko wiedzeć skąd i jak. Oryginał w Toyocie koło 7 tysi.
: sob paź 06, 2007 7:49 am
autor: powa
no i zapodawałem linka już gdzieś, ale zapodam raz jeszcze:
http://www.timken.com/industries/automo ... talog.aspx
oraz
http://www.timken.com/products/bearings/catalogs/
szukać w pierwszym katalogu, weryfikować w drugim i z
dokładnymi danymi/wymiarami można w zasadzie namierzyć prawie każde łożysko w niedalekim sklepiku.
Simmeringi z katalogu Timkena to produkcja Nationa Industrial Seals - raczej mało popularna w Polsce firma, choć są sklepy/firmy które w ciągu kilku dni potrafią z USA ściągnąć potrzebne nam części.
Z reguły szybciej udaje się dostać zamienniki Corteco - prawie wszystkie simmery dostępne jest w czasie do 24 godzin. Niestety link do katalogu CORTECO mi nie działa. Ale mając z katalogu Timkena typ, wymiary i materiał simmeringa można sprawdzić zamiennik w pdf'ach na stronie
http://www.alfa-pl.com/corteco.htm
: sob paź 06, 2007 9:02 pm
autor: boris.blank
Najprawdopodobniej do tylnego mostu idą tylko Genuiny. To jest seria specjalna KOYO dla Toyoty i to większe kosztuje 460zł a mniejsze 320zł. Łożyska kosza po 280zł. Simeringi w ASO są to simeringi NAK 1:1 takie same jak w pudełeczkach CORTECO. P
: sob paź 06, 2007 10:42 pm
autor: powa
boris.blank pisze:[...]simeringi NAK 1:1 takie same jak w pudełeczkach CORTECO. P
na szczęście nie we wszystkich.