krotki lc

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
lomiarz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 21, 2005 9:52 am
Lokalizacja: polska

krotki lc

Post autor: lomiarz » pn paź 22, 2007 11:10 pm

witam wszystkich.rozwazam zakup krotkiej toyki serii 90 z rocznika po 1999r. auto chce przerobic do jazdy w ciezkim terenie. mam kilka pytan.
1.czy wszystkie toyki mialy diff lock?
2.czy sa jakies wersje ktore sa lepsze od pozostalych?
3.ktory silnik najlepiej wybrac?
4.czy sa roczniki ktore powinienem szczegolnie brac pod uwage?
5.ktore silniki sa najmniej awaryjne?

z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich automaniakow
Nie mozesz zatrzymac zadnego dnia, ale mozesz go nie stracic
Pajero

Awatar użytkownika
hesus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt mar 30, 2004 11:56 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: krotki lc

Post autor: hesus » wt paź 23, 2007 1:12 am

[quote="lomiarz"]witam wszystkich.rozwazam zakup krotkiej toyki serii 90 z rocznika po 1999r. auto chce przerobic do jazdy w ciezkim terenie. mam kilka pytan.
1.czy wszystkie toyki mialy diff lock?
2.czy sa jakies wersje ktore sa lepsze od pozostalych?
3.ktory silnik najlepiej wybrac?
4.czy sa roczniki ktore powinienem szczegolnie brac pod uwage?
5.ktore silniki sa najmniej awaryjne?

Ad.1 Niektóre nie miały [tak jak moja ;(]
Ad.2 Tak są takie. Te które mają niski przebieg i jezdził nimi dziadek. A serio, to bodaj po 2002 roku kładli do nich silnik D4D. Ja bym go chciał w mojej Toyce. Czytając posty kolegów z forum mających tą wersję, zapamiętałem taki, iż turbina D4D bardzo nie lubi śladowych ilości wody.
Ad.3 Wyboru nie ma aż tak dużego, w sumie w Polsce spotkasz 3 silniki: 2 diesle i jeden benzynowy.
Ad.4 Nowszy zawsze bardziej człowieka cieszy
Ad.5 Nie wiem jak benzyna, ale ja z mojego jestem zadowolony, 250kkm, i jest OK. Podobno w KZT-E był problem z pękającymi głowicami.
Dum spiro spero

GG 36740

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » wt paź 23, 2007 7:09 am

A ja uważam że szkoda J9 do ciężkiego terenu (chodzi o ilość nakładów jakie trzeba ponieść). Zwłaszcza konstrukcja przedniego zawieszenia oraz układu kierowniczego nie jest zbyt mocna. Duże koła (nawet już od 285/75R16) gwarantują częste naprawy tego układu, który do tanich nie należy.
Do turystyki, przygody, wyścigów - tak
Do ekstremu - raczej nie
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » wt paź 23, 2007 8:15 am

lomiarz

w uzupelnieniu do rady Kylona do pracy w ciezkim terenie przygladnij sie raczej innej polce LC np.:HJ70
http://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser

90 lub 120 to outback, szeroka turystyka, wyprawy, poszperaj sobie:
http://www.pradopoint.com/
Ewentualnie Baja.

Duze kola powoduja szybsze zuzycie podzespolow, aczkolwiek bez druciarstawa nie powinno byc wiekszych problemow przy 33''...
http://www.arctictrucks.com/?pageid=1062&categoryid=192
w Polsce to chyba juz Ci magicy podpowiedzeli http://www.wyprawa4x4.pl/
reszty dobrych adresow nie znam, poza jeszcze jednym ale on sie w LR'ach specjalizuje... :wink:
Latwo liste znajdziesz http://www.rajdy4x4.pl/warsztaty/

podsumowujac 90'ki w ciezkim terenie nie szarp nie jest do tego przeznaczona, choc dzielna jest i kilku kolegow ma doswiadczenia... :)21
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt paź 23, 2007 9:07 am

seria 90 jest w dużej części tożsama w konstrukcji podwozia z modelem 4Runner, a co za tym idzie nie jest autem przeznaczonym do ciężkiego terenu, ze względu na mniej solidną ramę, dyfry, przednie zawieszenie niezależne (słaby skok, trudności przy podnoszeniu). W krótkiej wersji blokada występuje rzadko, silnik jak brać to 1-KZTE ze względu na lepszą pracę w niższym zakresie obrotów i prostszą konstrukcję.

Do ciężkiego terenu toyota przeznacza serię 7. Model HZJ7 z silnikiem 4,2 jest jednak również dość kontrowersyjnym rozwiązaniem do przepraw ze względu na trochę kiepski rozkład masy w krótkim egzemplarzu - przód jest strasznie ciężki z powodu solidnego silnika żeliwnego. Ale to chyba jedyna wada, szczególnie że po 99 roku były już sprężyny z przodu.

Warto rozważyć 3,0TD w wersji light duty, czyli KZJ70, lekka i z mocnym, żwawym silnikiem. Układ napędowy daje radę przy 35 calach.

A tak w ogóle to czasy takie, że do ciężkiego terenu to trzeba coś budować i już ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » wt paź 23, 2007 9:17 am

Yo, yo. KZJ 70 to bardzo rozsądne rozwiązanie do ekstremu.

Dobry silnik, bardzo dobry stosunek masy do mocy nawet nie ogolona do minimum, krótka i zwinna, dwa sztywne mosty i sprężyny.

Czego chcieć więcej? No chyba tylko budy od "czterdzestki" dla bajeru :-)

Aha, blokady ARB, mocna wyciągarka, klatka ... i samochód objeżdża wiele różnych zmot ... no jeśli jest dobry kierowca :-)
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » wt paź 23, 2007 9:28 am

out of topic
Damian, Kylon chodzi mi po glowie takie 35'', ale Francek'owe przygody jakos ostudzily moj zapal... :-?
Czy ktos w PL posadzil 120 na tych kolach...??

Obrazek
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » wt paź 23, 2007 1:53 pm

Japan pisze:... 35'', ale Francek'owe przygody jakos ostudzily moj zapal... :-?...
A co mu się narobiło?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » wt paź 23, 2007 1:57 pm

Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt paź 23, 2007 2:01 pm

Trochę już mu przeszło ;) Każdy miewa kryzysy związane ze spuścizną przodków (poprzednich właścicieli).

Japan, z Twoim pytaniem do chyba warto na Islandię się wybrać ;) zamailuj do arctic trucks i podpytaj
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » wt paź 23, 2007 2:12 pm

z ich strony wszystko OK sa gotowi i nawet twierdza, ze bez utraty gwarancji sie da, homologacja no problem, otwieraja oddzial w krajach nadbaltyckich... itd. itp.

chodzilo mi bardziej o opinie i doswiadczenia uzytkownika niz z f-rmy z wiadomych przyczyn...
:)21
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » wt paź 23, 2007 2:22 pm

Japan pisze:Czy ktos w PL posadzil 120 na tych kolach...??

Obrazek
Oj trza wungiel kupować, bo chyba zima będzie ostra w tym roku :lol:

A na poważnie, to chyba w promieniu 1000 km od Wawy nie ma czegoś takiego.

Widziałem 120 Islander na BTT, ale tak normalnie wyglądała, chyba na 33", lekko uniesiona.
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » wt paź 23, 2007 2:30 pm

emsi
35'' na piasek tez sie nada, ale nie wiem jak z kamiennym podlozem by sobie radzily, przy ostrych podjazdach i na czarnym... :-?
Na moim podworku nikt tego typu przekladek nie robi maks 33'' wkladaja... :-?
(ciach)...chyba w promieniu 1000 km od Wawy nie ma czegoś takiego... (ciach)
Moze jednak ktos cos slyszal, cos ktos wie...

P.S.
no jesienne chlody juz sa, temp. spadly do 33C... 8)
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
lomiarz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 21, 2005 9:52 am
Lokalizacja: polska

Post autor: lomiarz » śr paź 24, 2007 9:28 am

witam.dziekuje za wszystkie odpowiedzi. mam jeszcze jedno pytanie.jaki rozmiar kola wytrzymaja seryjme mosty?bez znacznego zmiejszenia ich zywotnisci? pozdrawiam
Nie mozesz zatrzymac zadnego dnia, ale mozesz go nie stracic
Pajero

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr paź 24, 2007 10:06 am

32 cale (265/75R16) łyka bez zająknięcia
33 cale (285/75R16) podobno też, ale nie jeździłem
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr paź 24, 2007 10:11 am

Damian pisze:32 cale (265/75R16) łyka bez zająknięcia
33 cale (285/75R16) podobno też, ale nie jeździłem
265/75R16 :)2
285/75R16 troszku trzeba popodcinać. Dją radę ale już przekładnia i przedni most dostaje w d...
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
lomiarz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 21, 2005 9:52 am
Lokalizacja: polska

Post autor: lomiarz » śr paź 24, 2007 5:17 pm

ktora z tych opon to odpowiednik 33x12.50R15 ? czy taki rozmiar wytrzymaja napedy? czy mozna zalozyc felgi 15'? pozdrawiam
Nie mozesz zatrzymac zadnego dnia, ale mozesz go nie stracic
Pajero

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr paź 24, 2007 5:41 pm

lomiarz pisze:ktora z tych opon to odpowiednik 33x12.50R15 ? czy taki rozmiar wytrzymaja napedy? czy mozna zalozyc felgi 15'? pozdrawiam
żadna. To jest jeszcze większa od tych podanych (w sensie szerokości). Mam wrażenie że na siłę chcesz zrobić z tego monstrum.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
rico69
 
 
Posty: 183
Rejestracja: pt lut 02, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Leszno-Wielkopolska

Post autor: rico69 » śr paź 24, 2007 6:22 pm

Podepnę się pod temat, mam mieć docelowo lift +60 mm. Myślałem właśnie o oponach MT 265/75/16 - teraz mam 265/70/16 czyli standardowy rozmiar a przy skręcie w przednich nadkolach jednak aż tak dużo miejsca nie zostaje.
Jak więc jest z rozmiarem 265/75/16 ? Wchodzi bez problemu ?
No bo większy 285/75/16 to już wymaga na pewno rzeźby.
Felga 15" z tego co wiem odpada ze względu na tarcze.
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 7:05 pm przez rico69, łącznie zmieniany 2 razy.
Adrian
LC 95 mota się

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr paź 24, 2007 6:27 pm

a myslales moze nad opona 235x85x16 ? jest w miare wysoka , a nie traci sie mocy, skretu itp na .... walcowatosci takich ok 12 x, co jak wiadomo wcale nie jest tez takie kozystne.

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr paź 24, 2007 7:20 pm

rico69 pisze:Podepnę się pod temat, mam mieć docelowo lift +60 mm. Myślałem właśnie o oponach MT 265/75/16 - teraz mam 265/70/16 czyli standardowy rozmiar a przy skręcie w przednich nadkolach jednak aż tak dużo miejsca nie zostaje.
Jak więc jest z rozmiarem 265/75/16 ? Wchodzi bez problemu ?
No bo większy 285/75/16 to już wymaga na pewno rzeźby.
Felga 15" z tego co wiem odpada ze względu na tarcze.
A na czym ten lift +60 mm?
265/75 R16 na feldze 7x16 ET+13 wchodzi bez problemu. Przerobiłęm to wielokrotnie.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
lomiarz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 21, 2005 9:52 am
Lokalizacja: polska

Post autor: lomiarz » śr paź 24, 2007 9:46 pm

wita.jestem na etapie poszukiwania zawiasu ktory mi dzwignie auto do gory. i chce wlozyc kola ktore beda mialy rozmiar odpowiadajacy 33x12.50R15(jaki jest ich odpowiednik w 16"? ) . czy po zmianie zawieszenia takie kola sie zmieszcza? pozdrawiam
Nie mozesz zatrzymac zadnego dnia, ale mozesz go nie stracic
Pajero

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw paź 25, 2007 5:26 am

Przy sześciu cm i tych oponach:
- szukaj też półosi (duży kąt pracy)
- przedniego mostu (małe koło ataku, które nie będzie dobrze znosić tej opony,
- zapasowej przekładni kierowniczej (listwa a nie ślimak)
- wzmacnianych końcówek kierowniczych (w Toyocie są nie tanie)
- brak możliwości montażu amortyzatora skrętu (kołą będą latały na boki bez umiaru)
- szukaj felg stalowych o odpowiednim ET (tak aby opona na skręcie nie zawadzała o wewnętrzne nadkole (musisz podciąć i podklepać troszkę budę)
- prawdopodobnie jeszcze trzeba podnięś budę
- co z tego, że podniesiesz samochód o 2 cm wiecej niż standardowe lifty jak i tak koło pracuje w nadkolu (góra dół oraz prawo i lewo). No chyba że monsterek na asfalt bez wykrzyżu.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw paź 25, 2007 11:11 am

lomiarz pisze:wita.jestem na etapie poszukiwania zawiasu ktory mi dzwignie auto do gory. i chce wlozyc kola ktore beda mialy rozmiar odpowiadajacy 33x12.50R15(jaki jest ich odpowiednik w 16"? )
średnicę 33 cali ma popularny rozmiar 285/75R16, natomiast szerokość 12,5 cala występuje w rozmiarze 315/75R16, ale to już jest średnica 34,3 cala

265/75R16 (32 cale) na felgę 7x16 ET+13 wchodzi bez modyfikacji zawieszenia, nie obciera też nigdzie na pełnych wykrzyżach (dotyczy wersji podstawowej bez plastikowych nakładek na nadkola, o ile w ogóle one kolidują)

Podejście "wsadzę jak największe kapcie" jest...co najmniej nierozsądne, w każdym samochoddzie :)3
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
rico69
 
 
Posty: 183
Rejestracja: pt lut 02, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Leszno-Wielkopolska

Post autor: rico69 » czw paź 25, 2007 1:06 pm

Kylon pisze:
rico69 pisze:Podepnę się pod temat, mam mieć docelowo lift +60 mm. Myślałem właśnie o oponach MT 265/75/16 - teraz mam 265/70/16 czyli standardowy rozmiar a przy skręcie w przednich nadkolach jednak aż tak dużo miejsca nie zostaje.
Jak więc jest z rozmiarem 265/75/16 ? Wchodzi bez problemu ?
No bo większy 285/75/16 to już wymaga na pewno rzeźby.
Felga 15" z tego co wiem odpada ze względu na tarcze.
A na czym ten lift +60 mm?
265/75 R16 na feldze 7x16 ET+13 wchodzi bez problemu. Przerobiłęm to wielokrotnie.
Kit TJM
Adrian
LC 95 mota się

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości