krotki lc
Moderator: Mroczny
krotki lc
witam wszystkich.rozwazam zakup krotkiej toyki serii 90 z rocznika po 1999r. auto chce przerobic do jazdy w ciezkim terenie. mam kilka pytan.
1.czy wszystkie toyki mialy diff lock?
2.czy sa jakies wersje ktore sa lepsze od pozostalych?
3.ktory silnik najlepiej wybrac?
4.czy sa roczniki ktore powinienem szczegolnie brac pod uwage?
5.ktore silniki sa najmniej awaryjne?
z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich automaniakow
1.czy wszystkie toyki mialy diff lock?
2.czy sa jakies wersje ktore sa lepsze od pozostalych?
3.ktory silnik najlepiej wybrac?
4.czy sa roczniki ktore powinienem szczegolnie brac pod uwage?
5.ktore silniki sa najmniej awaryjne?
z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich automaniakow
Nie mozesz zatrzymac zadnego dnia, ale mozesz go nie stracic
Pajero
Pajero
Re: krotki lc
[quote="lomiarz"]witam wszystkich.rozwazam zakup krotkiej toyki serii 90 z rocznika po 1999r. auto chce przerobic do jazdy w ciezkim terenie. mam kilka pytan.
1.czy wszystkie toyki mialy diff lock?
2.czy sa jakies wersje ktore sa lepsze od pozostalych?
3.ktory silnik najlepiej wybrac?
4.czy sa roczniki ktore powinienem szczegolnie brac pod uwage?
5.ktore silniki sa najmniej awaryjne?
Ad.1 Niektóre nie miały [tak jak moja ;(]
Ad.2 Tak są takie. Te które mają niski przebieg i jezdził nimi dziadek. A serio, to bodaj po 2002 roku kładli do nich silnik D4D. Ja bym go chciał w mojej Toyce. Czytając posty kolegów z forum mających tą wersję, zapamiętałem taki, iż turbina D4D bardzo nie lubi śladowych ilości wody.
Ad.3 Wyboru nie ma aż tak dużego, w sumie w Polsce spotkasz 3 silniki: 2 diesle i jeden benzynowy.
Ad.4 Nowszy zawsze bardziej człowieka cieszy
Ad.5 Nie wiem jak benzyna, ale ja z mojego jestem zadowolony, 250kkm, i jest OK. Podobno w KZT-E był problem z pękającymi głowicami.
1.czy wszystkie toyki mialy diff lock?
2.czy sa jakies wersje ktore sa lepsze od pozostalych?
3.ktory silnik najlepiej wybrac?
4.czy sa roczniki ktore powinienem szczegolnie brac pod uwage?
5.ktore silniki sa najmniej awaryjne?
Ad.1 Niektóre nie miały [tak jak moja ;(]
Ad.2 Tak są takie. Te które mają niski przebieg i jezdził nimi dziadek. A serio, to bodaj po 2002 roku kładli do nich silnik D4D. Ja bym go chciał w mojej Toyce. Czytając posty kolegów z forum mających tą wersję, zapamiętałem taki, iż turbina D4D bardzo nie lubi śladowych ilości wody.
Ad.3 Wyboru nie ma aż tak dużego, w sumie w Polsce spotkasz 3 silniki: 2 diesle i jeden benzynowy.
Ad.4 Nowszy zawsze bardziej człowieka cieszy
Ad.5 Nie wiem jak benzyna, ale ja z mojego jestem zadowolony, 250kkm, i jest OK. Podobno w KZT-E był problem z pękającymi głowicami.
Dum spiro spero
GG 36740
GG 36740
A ja uważam że szkoda J9 do ciężkiego terenu (chodzi o ilość nakładów jakie trzeba ponieść). Zwłaszcza konstrukcja przedniego zawieszenia oraz układu kierowniczego nie jest zbyt mocna. Duże koła (nawet już od 285/75R16) gwarantują częste naprawy tego układu, który do tanich nie należy.
Do turystyki, przygody, wyścigów - tak
Do ekstremu - raczej nie
Do turystyki, przygody, wyścigów - tak
Do ekstremu - raczej nie
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
lomiarz
w uzupelnieniu do rady Kylona do pracy w ciezkim terenie przygladnij sie raczej innej polce LC np.:HJ70
http://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser
90 lub 120 to outback, szeroka turystyka, wyprawy, poszperaj sobie:
http://www.pradopoint.com/
Ewentualnie Baja.
Duze kola powoduja szybsze zuzycie podzespolow, aczkolwiek bez druciarstawa nie powinno byc wiekszych problemow przy 33''...
http://www.arctictrucks.com/?pageid=1062&categoryid=192
w Polsce to chyba juz Ci magicy podpowiedzeli http://www.wyprawa4x4.pl/
reszty dobrych adresow nie znam, poza jeszcze jednym ale on sie w LR'ach specjalizuje...
Latwo liste znajdziesz http://www.rajdy4x4.pl/warsztaty/
podsumowujac 90'ki w ciezkim terenie nie szarp nie jest do tego przeznaczona, choc dzielna jest i kilku kolegow ma doswiadczenia...
w uzupelnieniu do rady Kylona do pracy w ciezkim terenie przygladnij sie raczej innej polce LC np.:HJ70
http://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser
90 lub 120 to outback, szeroka turystyka, wyprawy, poszperaj sobie:
http://www.pradopoint.com/
Ewentualnie Baja.
Duze kola powoduja szybsze zuzycie podzespolow, aczkolwiek bez druciarstawa nie powinno byc wiekszych problemow przy 33''...
http://www.arctictrucks.com/?pageid=1062&categoryid=192
w Polsce to chyba juz Ci magicy podpowiedzeli http://www.wyprawa4x4.pl/
reszty dobrych adresow nie znam, poza jeszcze jednym ale on sie w LR'ach specjalizuje...

Latwo liste znajdziesz http://www.rajdy4x4.pl/warsztaty/
podsumowujac 90'ki w ciezkim terenie nie szarp nie jest do tego przeznaczona, choc dzielna jest i kilku kolegow ma doswiadczenia...

Toyka Prado - autobus wycieczkowy 

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
seria 90 jest w dużej części tożsama w konstrukcji podwozia z modelem 4Runner, a co za tym idzie nie jest autem przeznaczonym do ciężkiego terenu, ze względu na mniej solidną ramę, dyfry, przednie zawieszenie niezależne (słaby skok, trudności przy podnoszeniu). W krótkiej wersji blokada występuje rzadko, silnik jak brać to 1-KZTE ze względu na lepszą pracę w niższym zakresie obrotów i prostszą konstrukcję.
Do ciężkiego terenu toyota przeznacza serię 7. Model HZJ7 z silnikiem 4,2 jest jednak również dość kontrowersyjnym rozwiązaniem do przepraw ze względu na trochę kiepski rozkład masy w krótkim egzemplarzu - przód jest strasznie ciężki z powodu solidnego silnika żeliwnego. Ale to chyba jedyna wada, szczególnie że po 99 roku były już sprężyny z przodu.
Warto rozważyć 3,0TD w wersji light duty, czyli KZJ70, lekka i z mocnym, żwawym silnikiem. Układ napędowy daje radę przy 35 calach.
A tak w ogóle to czasy takie, że do ciężkiego terenu to trzeba coś budować i już
Do ciężkiego terenu toyota przeznacza serię 7. Model HZJ7 z silnikiem 4,2 jest jednak również dość kontrowersyjnym rozwiązaniem do przepraw ze względu na trochę kiepski rozkład masy w krótkim egzemplarzu - przód jest strasznie ciężki z powodu solidnego silnika żeliwnego. Ale to chyba jedyna wada, szczególnie że po 99 roku były już sprężyny z przodu.
Warto rozważyć 3,0TD w wersji light duty, czyli KZJ70, lekka i z mocnym, żwawym silnikiem. Układ napędowy daje radę przy 35 calach.
A tak w ogóle to czasy takie, że do ciężkiego terenu to trzeba coś budować i już

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Yo, yo. KZJ 70 to bardzo rozsądne rozwiązanie do ekstremu.
Dobry silnik, bardzo dobry stosunek masy do mocy nawet nie ogolona do minimum, krótka i zwinna, dwa sztywne mosty i sprężyny.
Czego chcieć więcej? No chyba tylko budy od "czterdzestki" dla bajeru
Aha, blokady ARB, mocna wyciągarka, klatka ... i samochód objeżdża wiele różnych zmot ... no jeśli jest dobry kierowca
Dobry silnik, bardzo dobry stosunek masy do mocy nawet nie ogolona do minimum, krótka i zwinna, dwa sztywne mosty i sprężyny.
Czego chcieć więcej? No chyba tylko budy od "czterdzestki" dla bajeru

Aha, blokady ARB, mocna wyciągarka, klatka ... i samochód objeżdża wiele różnych zmot ... no jeśli jest dobry kierowca

CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl
www.coyot.pl
Oj trza wungiel kupować, bo chyba zima będzie ostra w tym rokuJapan pisze:Czy ktos w PL posadzil 120 na tych kolach...

A na poważnie, to chyba w promieniu 1000 km od Wawy nie ma czegoś takiego.
Widziałem 120 Islander na BTT, ale tak normalnie wyglądała, chyba na 33", lekko uniesiona.
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl
www.coyot.pl
emsi
35'' na piasek tez sie nada, ale nie wiem jak z kamiennym podlozem by sobie radzily, przy ostrych podjazdach i na czarnym...
Na moim podworku nikt tego typu przekladek nie robi maks 33'' wkladaja...
P.S.
no jesienne chlody juz sa, temp. spadly do 33C...
35'' na piasek tez sie nada, ale nie wiem jak z kamiennym podlozem by sobie radzily, przy ostrych podjazdach i na czarnym...

Na moim podworku nikt tego typu przekladek nie robi maks 33'' wkladaja...

Moze jednak ktos cos slyszal, cos ktos wie...(ciach)...chyba w promieniu 1000 km od Wawy nie ma czegoś takiego... (ciach)
P.S.
no jesienne chlody juz sa, temp. spadly do 33C...

Toyka Prado - autobus wycieczkowy 

żadna. To jest jeszcze większa od tych podanych (w sensie szerokości). Mam wrażenie że na siłę chcesz zrobić z tego monstrum.lomiarz pisze:ktora z tych opon to odpowiednik 33x12.50R15 ? czy taki rozmiar wytrzymaja napedy? czy mozna zalozyc felgi 15'? pozdrawiam
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
Podepnę się pod temat, mam mieć docelowo lift +60 mm. Myślałem właśnie o oponach MT 265/75/16 - teraz mam 265/70/16 czyli standardowy rozmiar a przy skręcie w przednich nadkolach jednak aż tak dużo miejsca nie zostaje.
Jak więc jest z rozmiarem 265/75/16 ? Wchodzi bez problemu ?
No bo większy 285/75/16 to już wymaga na pewno rzeźby.
Felga 15" z tego co wiem odpada ze względu na tarcze.
Jak więc jest z rozmiarem 265/75/16 ? Wchodzi bez problemu ?
No bo większy 285/75/16 to już wymaga na pewno rzeźby.
Felga 15" z tego co wiem odpada ze względu na tarcze.
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 7:05 pm przez rico69, łącznie zmieniany 2 razy.
Adrian
LC 95 mota się
LC 95 mota się
A na czym ten lift +60 mm?rico69 pisze:Podepnę się pod temat, mam mieć docelowo lift +60 mm. Myślałem właśnie o oponach MT 265/75/16 - teraz mam 265/70/16 czyli standardowy rozmiar a przy skręcie w przednich nadkolach jednak aż tak dużo miejsca nie zostaje.
Jak więc jest z rozmiarem 265/75/16 ? Wchodzi bez problemu ?
No bo większy 285/75/16 to już wymaga na pewno rzeźby.
Felga 15" z tego co wiem odpada ze względu na tarcze.
265/75 R16 na feldze 7x16 ET+13 wchodzi bez problemu. Przerobiłęm to wielokrotnie.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
wita.jestem na etapie poszukiwania zawiasu ktory mi dzwignie auto do gory. i chce wlozyc kola ktore beda mialy rozmiar odpowiadajacy 33x12.50R15(jaki jest ich odpowiednik w 16"? ) . czy po zmianie zawieszenia takie kola sie zmieszcza? pozdrawiam
Nie mozesz zatrzymac zadnego dnia, ale mozesz go nie stracic
Pajero
Pajero
Przy sześciu cm i tych oponach:
- szukaj też półosi (duży kąt pracy)
- przedniego mostu (małe koło ataku, które nie będzie dobrze znosić tej opony,
- zapasowej przekładni kierowniczej (listwa a nie ślimak)
- wzmacnianych końcówek kierowniczych (w Toyocie są nie tanie)
- brak możliwości montażu amortyzatora skrętu (kołą będą latały na boki bez umiaru)
- szukaj felg stalowych o odpowiednim ET (tak aby opona na skręcie nie zawadzała o wewnętrzne nadkole (musisz podciąć i podklepać troszkę budę)
- prawdopodobnie jeszcze trzeba podnięś budę
- co z tego, że podniesiesz samochód o 2 cm wiecej niż standardowe lifty jak i tak koło pracuje w nadkolu (góra dół oraz prawo i lewo). No chyba że monsterek na asfalt bez wykrzyżu.
- szukaj też półosi (duży kąt pracy)
- przedniego mostu (małe koło ataku, które nie będzie dobrze znosić tej opony,
- zapasowej przekładni kierowniczej (listwa a nie ślimak)
- wzmacnianych końcówek kierowniczych (w Toyocie są nie tanie)
- brak możliwości montażu amortyzatora skrętu (kołą będą latały na boki bez umiaru)
- szukaj felg stalowych o odpowiednim ET (tak aby opona na skręcie nie zawadzała o wewnętrzne nadkole (musisz podciąć i podklepać troszkę budę)
- prawdopodobnie jeszcze trzeba podnięś budę
- co z tego, że podniesiesz samochód o 2 cm wiecej niż standardowe lifty jak i tak koło pracuje w nadkolu (góra dół oraz prawo i lewo). No chyba że monsterek na asfalt bez wykrzyżu.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
średnicę 33 cali ma popularny rozmiar 285/75R16, natomiast szerokość 12,5 cala występuje w rozmiarze 315/75R16, ale to już jest średnica 34,3 calalomiarz pisze:wita.jestem na etapie poszukiwania zawiasu ktory mi dzwignie auto do gory. i chce wlozyc kola ktore beda mialy rozmiar odpowiadajacy 33x12.50R15(jaki jest ich odpowiednik w 16"? )
265/75R16 (32 cale) na felgę 7x16 ET+13 wchodzi bez modyfikacji zawieszenia, nie obciera też nigdzie na pełnych wykrzyżach (dotyczy wersji podstawowej bez plastikowych nakładek na nadkola, o ile w ogóle one kolidują)
Podejście "wsadzę jak największe kapcie" jest...co najmniej nierozsądne, w każdym samochoddzie

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Kit TJMKylon pisze:A na czym ten lift +60 mm?rico69 pisze:Podepnę się pod temat, mam mieć docelowo lift +60 mm. Myślałem właśnie o oponach MT 265/75/16 - teraz mam 265/70/16 czyli standardowy rozmiar a przy skręcie w przednich nadkolach jednak aż tak dużo miejsca nie zostaje.
Jak więc jest z rozmiarem 265/75/16 ? Wchodzi bez problemu ?
No bo większy 285/75/16 to już wymaga na pewno rzeźby.
Felga 15" z tego co wiem odpada ze względu na tarcze.
265/75 R16 na feldze 7x16 ET+13 wchodzi bez problemu. Przerobiłęm to wielokrotnie.
Adrian
LC 95 mota się
LC 95 mota się
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości