Zawias +2" do LJ70 i 90

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

powa

Zawias +2" do LJ70 i 90

Post autor: powa » ndz paź 28, 2007 7:00 pm

W nieco skomplikowanych okolicznościach zostałem wrobiony w temat: lift 2" do LJ70 i 90. Nie będę przytaczał całej historyjki, bo nie ma ona dla nikogo poza mną żadnego znaczenia. Jako, że o Toyotach mam jeszcze marniejsze pojęcie niż o Pajerach, to liczę na pomoc kolegów.

Otóż są do zrobienia dwie rzeczy:
- lift 2" w Toyocie LC LJ70 z roku 1993 - samochód w 100% oryginalny, nigdy nie modyfikowany;
- Lift 2" w Toyotce LC 3.0TD model chyba KJ90 - samochód również nie dłubany.

Wymagania są takie:
- lift ~2";
- bez druciarstwa;
- bez mocnego utwardzania zawieszenia - ma się nadal komfortowo jeździć;

No i dodatkowy warunek: elementy liftu mają być "firmowe" a najlepiej OME bo właścicielom pojazdów markę tę zarekomendowali jacyś ich znajomi.

Przegrzebałem trochę ofert sklepów internetowych i niestety ani kompletnych kitów OME ani sprężyn odpowiednich nie znalazłem. Nie umiem również znaleźć katalogu OME w necie. Czy OME robi wogóle zawieszenia do LC spełniające "moje" wymagania? Czy ktoś takowe posiada i czy może podzielić się doświadczeniami? Ja znalazłem tylko sprężyny o zwiększonej ładowności i tyle.

Wdzięczny będę za info wszelkie.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz paź 28, 2007 8:14 pm

Kupić OME to żaden problem :) W zasadzie kity są od ręki. Sprzedawane zestawy są w specyfikacji medium.

NIe przejmuj się tym, że samochód będize twardszy. Problem jest inny - zaczyna się robić miękki :D Trochę "pływa", co jest szczególnie widoczne przy poprzecznych nierównościach asfaltu, czy też w chwili gdy na pobooczu są uskoki. Samochód dostaje wtedy lekkiej dyskotezy, jest lekka amplituda bujania :lol:

Ale oczywiście da się jeździć, jest bezpiecznie, zakręty to nie problem, komfort nawet wzrasta w stosunku do oryginału.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » ndz paź 28, 2007 9:02 pm

Kity są, i to conajmniej po 3 w OME ;-) Ponieważ równie niewiele znam się na LC to tylko dodam
- krótkie J9 jakikolwiek lift = koniec komfortu - to z doświadczeń kolegów, ja mam długiego :)23 i na medium jeździ się milej jak na serii
- o +2" w J9 z przodu to tylko katalogi piszą ;-) realnie +35-40mm wychodzi, a to jednak ciut mniej ;-)
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

powa

Post autor: powa » ndz paź 28, 2007 9:26 pm

Black pisze:Kity są, i to conajmniej po 3 w OME ;-) Ponieważ równie niewiele znam się na LC to tylko dodam
- krótkie J9 jakikolwiek lift = koniec komfortu - to z doświadczeń kolegów, ja mam długiego :)23 i na medium jeździ się milej jak na serii
- o +2" w J9 z przodu to tylko katalogi piszą ;-) realnie +35-40mm wychodzi, a to jednak ciut mniej ;-)
No dzięki wam obu za informacje.

Niecałe 2" z przodu wystarczą, o 1 cm się bić nie będziemy :)21 Upadek komfortu - poinformuję usera.

A jest gdzieś w sieci katalog OME żebym sobie te kity OME wyczaił? Chciałbym, psiakrew, wiedzieć o czym z kolesiami gadam :wink:

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » ndz paź 28, 2007 10:09 pm

Katalog to może ma ktoś kto handluje, po szybkim rzucie okiem do najbliższych sklepików netowych do krótkiego J9 proponuję:

Komplet sprężyn OME J9 +40mm
nr kat.: OME891/881

Komplet sprężyn Old Man Emu do Samochodu Toyota Land Cruiser J90/95 (Prado). Sprężyny dostosowane są do ciężaru np. wyciągarki na przodzie samochodu oraz ładunku w bagażniku około 150kg. Tylne sprężyny mają progresywna charakterystykę. Doskonale nadają się do jazdy turystycznej i wypraw. Zestaw zawiera 2 sprężyny przednie i 2 sprężyny tylne.

Bez dociążenia będzie może ciut więcej niż te 4cm, krótkie J9 juz będzie trzęsącą piłeczką, ale da się to jeszcze podobno przeżyć,
do długiego mam twardsze 892/882, ale właśnie go dociążam bo moje plomby domagają się wizyty u dentysty ;-)
"Miększe" jak już ktoś pisał podobno są, ale tak dostęone jak UFO, przynajmniej u nas ;-) to tyle co do OME i J9... jak sie mylę może jakiś kolega uzupełni, co do J7 to Damian niedawno temat przerabiał może coś dopisze
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

<mario>
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt lut 06, 2007 7:09 pm
Lokalizacja: ok. Bełchatowa

Post autor: <mario> » ndz paź 28, 2007 10:11 pm

Ja mam w swoim LJcie z przodu sprężyny OME 872 z przewidywanym obciążeniem + 50 kg (nie mam wyciągarki, jedyne dodatkowe obciążenie to osłona drążków UPa), z tyłu OME 873 z obciążeniem + 100 kg. Amory OME są chyba takie same do wszystkich kitów liftujących zawieszenie o ok. 2 cale.
Zawiecha generalnie sprawuje się bardzo dobrze. Jedynie na pustym aucie tył mi trochę pieje do góry w porównaniu do przodu no i zaobserwowałem, że przy maksymalnych wykrzyżach w tylnym zawieszeniu luzują się sprężyny w gniazdach co objawia się charakterystycznymi "strzałami".
LJ 70

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz paź 28, 2007 10:19 pm

a na pewno masz je dobrze założone? wg oznaczeń na sprężynie?

u mnie nie wypinają się z kielicha
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

<mario>
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt lut 06, 2007 7:09 pm
Lokalizacja: ok. Bełchatowa

Post autor: <mario> » ndz paź 28, 2007 10:30 pm

Damian pisze:a na pewno masz je dobrze założone? wg oznaczeń na sprężynie?

u mnie nie wypinają się z kielicha
Zdaje się, że dobrze. Normalnie siedzą we właściwych miejscach. Podkładki gumowe posiadam, odboje również, innych luzów w zawieszeniu nie ma. Dodam, że mam mt'ki 31cali.
LJ 70

powa

Post autor: powa » wt paź 30, 2007 8:41 am

No i sprawa rozwiązana. Przynajmniej dla mnie.

Otóż gadałem z kolesiami od tych Toyot i w miarę dokładnie wyłuszczyłem temat liftów. Wspomniałem o ubytku komfortu przy 90, o cenach za komplet do jednego i drugiego samochodu i o tym, że warto by było jeszcze parę pierdołek przeglądnąć itp.
Na to wszystko przyplątał się jakiś ich koleżka, przedstawił mi się jako "były pracownik ASO, który odszedł na własne życzenie" i dopiero wtedy zaczął się prawdziwy r'n'r lub d'n'b jak kto woli.

Sypał tekstami w stylu:
- "australijczycy mają całkowicie inne drogi i styl jazdy, u nas się to nie sprawdzi";
- "prawdziwy lift robi się na specjalnych podkładkach wydłużających sprężyny. Komplety liftów są dla głupich amerykanów co mają gruby portfel i nic nie umieją";
- "można zastosować podkładki ze specjalnego teflonu - dobry tokarz za 2 flaszki dorobi takie pod konkretny samochód a za flaszke da się to założyć";
- "dłuższe amortyzatory są niepotrzebne, przecież i tak się nie wysuną dalej niż mogą";

Pierwszy raz pożałowałem, że mam stary telefon bez dyktafonu, bo zapamiętałem tylko kilka "złotych myśli" tego pana. W miarę szybko wyplątałem się z tej rozmowy, bo zaczęli się na mnie patrzeć jak na jakiegoś naciągacza. Zwłaszcza, że podniesienie tych dwóch samochodów miało być przysługą a kolesie mieli tylko za graty zapłacić. :evil:

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » wt paź 30, 2007 9:05 am

:)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt paź 30, 2007 9:54 am

rotfl :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość