Strona 1 z 1
Wiecej mocy w 2.5 D4D
: czw lis 01, 2007 7:12 pm
autor: Swietlik
Interesuja mnie metody podniesienia mocy silnika 2KD-FTV fabrycznie
102 koniki, a w obecnym modelu 120 (dodali intercooler). Jakie sa mozliwosci "dorzucenia" coolera do poprzedniej wersji silnika?
Moze ktos z was ma doswiadczenie z chipami do tych silnikow i
podzieli sie wrazeniami? Jakie rodzime firmy tuningowe sa godne
polecenia, a jakie odradzacie w tym przypadku?
Pozdrowionka.
: czw lis 01, 2007 9:11 pm
autor: Bartek 4.7
Montaż intercoolera to kiepsi pomysł. Części i robocizna to ok 10Kzł. Dodam że montaż fabryczny a montaż w salonie to są dwa światy.
Moim zdaniem są lepsze sposoby
Metoda 1.
Idziesz do salonu i kupujesz fabryczny update. Wymieniają ci takie sporawe czarne pudełk - zdaje się komputer sterujący. Nie tracisz gwarancji, osiągi rosną do 130 KM i 300Nm. Jeden Hil w tej kompletacji jest ujeżdżany w Carolina Car Company. Właściciel twierdzi, że Hile z intercoolerem "robi jak chce". Moje subiektywne wrażenie po przejażdżce to znacznie lepiej ciągnie na wysokich obrotach.
Zabawa kosztuje ok 6500PLN (drogo kruca)
Metoda 2.
Jedziesz do firmy VTG w Sulejówku lub na ul. Modlińskiej za stacją BP. wpinają ci tzw. boxa. Deklarowany wzrost mocy to ok 20%. Montaż boxa trwa 30 sekund. Można się przejechać na próbę przed zakupem. tzn. montują ci boxa w twoim aucie, wsiada ktoś z tobą i jedziesz sobie potestować brykę. Jak się nie podoba to bez zobowiązań wypinają box i jedziesz w swoją stronę.
Box ma kilku stopniową (chyba siedmio) regulację nastawów. Ale uwierz tylko na hamowni dobrze to zestroją. Samemu to można sobie popstrykać

Swoją drogą hamownia to wydatek ok 200PLN za godzinę zatem nie aż tak dużo.
Koszt boxa to ok 2400PLN
Boxa przed wjazdem do serwisu sam sobie możesz wypiąć aby nie stracić gwarancji (czas operacji wspomniane 30 sek łącznie z podnoszeniem maski)
: czw lis 01, 2007 10:28 pm
autor: Miras M
Bartek 4.7 pisze:
Koszt boxa to ok 2400PLN
Troche drogo jak na opornik z potencjometrem
Za ten IC cena też 10x przesadzona, no chyba że genuinach z aso
: czw lis 01, 2007 10:42 pm
autor: gosc
do mojej 4R inter(orginal) z przewodami kosztowal 350 funtow

: czw lis 01, 2007 11:56 pm
autor: Swietlik
Dzieki , sadzilem ze z intercoolerem to prostsza sprawa. Co do ceny
takiej "wariacji" w saloonie to wierze ze spoko sa w stanie wygenerowac
10tysi - tacy klienci sa traktowani "specjalnie". Ja staram sie z uslug
autoryzowanych nie korzystac, poprostu nie mam zaufania, z wielu
powodow (ale to inna historia). Auto bez gwarancji wiec nie ma klopotu,
narazie bedzie troszke naprawaiane- dostalo lekko w oczko, potem
zastanowie sie nad chipem. Do VTG mam rzut beretem i przemawia do mnie ta hamownia, cena niemala, ale chyba najwieksze szanse na efektywne dzialanie. Acha jeszcze pytanko: czy chip trzeba co jakis czas
regulowac, czy wystarczy tylko raz przy zakupie i swiety spokoj? Jak mi wpadnie do glowy skorzystac to podziele sie wrazeniami.
No coz moze ktos ma jeszcze cos ciekawego do dodania w temacie - zapraszam.
: pt lis 02, 2007 7:05 pm
autor: Bartek 4.7
Byłem osobiście na Modlińskiej. W recepcji jest taka miła lala. Niby obeznana w temacie, ale faktycznie niewiele wie. Faktem jest że "coś może" bo po ok 5-10 min "negocjacji" cena boxa brutto spadła do 2000PLN. Także warto się dobrze ubrać i być "przemiłym" i szarmanckim od samego początku.
Do mnie ten box nie do końca przemawia. Niby wzrost mocy spory, ale wszelkie rodzaje emulacji mnie nieco odstraszają. Wolałbym zminę mapy, no ale nie za 6500