Strona 1 z 1

Toyoty LC 3.0TD/5d - pomocy

: pn lis 19, 2007 6:13 pm
autor: powa
Użyczam swojego konta znajomemu - sam nie umiałem mu nic poradzić.
-------------------------------------------------------
Witam.

Mam na imie Tomasz i jest to moj pierwszy post na forum, zatem prosze o wyrozumialosc.

Od kilkunastu lat mieszkam w W.Brytanii. Jednym z moich zainteresowan są samochody 4wd. Mamy w rodzinie 2 takie samochody - Toyoty Land Cruiser Prado 3.0TD - wersje 5 drzwi z lat 1995 i 1996. W ciągu ostatnich kilku lat objechalismy tymi Toyotami bardzo wiele ciekawych miejsc w Europie, Azji i Afryce. Oba samochody utrzymywane sa w perfekcyjnym stanie technicznym i jeszcze nigdy nie zawiodly podczas podrozy. Jestem bardzo z nich zadowolony i jednoczesnie czuje sie do nich przywiazany - zaden z wczesniej posiadanych przezemnie samochodow 4WD(a mialem ich w sumie 8)nie dorastal Toyotom do piet.

Niedawno pojawila sie mozliwosc, abym na wiosne wrocil do Polski. Bardzo bym chcial z tej mozliwosci skorzystac i w zasadzie wszystko juz zalatwilem, badz jestem w trakcie, ale nie umiem rozwiazac jednego problemu. Sa nimi wlasnie moje oba samochody - sa niestety RHD, czyli maja kierownice po Prawej stronie.

Chcialbym wlasnie Was zapytac, czy istnieje jakas mniej lub bardziej legalna(hehe) droga, aby samochody z kierownica po prawej stronie przerobic na lewa strone? Usilowalem cos sie w tym temacie dowiedziec, ale nic wiarygodnego sie nie dowiedzialem, albo zaproponowano mi koszt ok 6 tys. euro za przerobienie. Ktos proponowal mi przerobienie, ale uczulal mnie na jakies problemy z dokumentami. Myslalem, ze kupie takie same Toyoty ale z kierownica po lewej stronie i przeloze cale wyposazenie wyprawowe naszych Toyot, ale modele 5 dzwi sa bardzo trudne do znalezienia na kontynencie, zwlaszcza w wresji ktora mnie interesuje. No a poza tym wtedy mosialbym sprzedac moje wypieszczone samochody na czym sporo bym stracil....

Czy ktos moglby mnie oswiecic w adaptacji moich brytyjskich Toyot aby zarejestrowac je w Polsce?

: pn lis 19, 2007 6:52 pm
autor: emsi
elo, rozumiem, że kolega ma 2 KZJ 77 - hmmm to raczej nie kupi takich w Polsce.

skoro ma je dobrze utrzymane to niech je rozszpei i sprzeda, szpej zabierze i kupi sobie HZJ 105 lub HDJ 80 lub coś innego.

przekładka to syf.

: pn lis 19, 2007 7:33 pm
autor: N2O
no chyba, że będzie to mienie przesiedleńcze - wtedy chyba zarejestrujesz bez przekładki, ale nie wiem czy można w ten sposób więcej niż jeden zarejestrować. :D

: pn lis 19, 2007 8:36 pm
autor: powa
emsi pisze:elo, rozumiem, że kolega ma 2 KZJ 77 - hmmm to raczej nie kupi takich w Polsce.

skoro ma je dobrze utrzymane to niech je rozszpei i sprzeda, szpej zabierze i kupi sobie HZJ 105 lub HDJ 80 lub coś innego.

przekładka to syf.
Właśnie podobne rozwiązanie mu sugerowałem. Ale po:

1. Właściciel jest już w wieku hmm, no po 50-tce jest... :wink: i zmianę na inny model określił jako "prowokowanie nieszczęścia";
2. Toyotki to wersje 5 drzwi, silnik 3.0TD + automat + klima.
3. Samochody są dosyć porządnie doposażone - niektóre graty były robione pod zamówienie właściciela.
4. Nie znam się na przepisach przesiedleńczych, ale z jakiegoś powodu ta możliwość na ponoć 90% odpada.

Dlatego wydawało nam się, że przekładka wykonana w jakimś solidnym i doświadczonym warsztacie(z nowymi częściami) nie będzie jakimś kolosalnym problemem. Kolega dowiadywał się w jakimś ASO, ale nie pamiętam już jaki był finał rozmów.

Naprawdę jest to duży kłopot? Cena nie jest najbardziej kluczową kwestią. Da się takiego przełożonego zarejestrować?

: wt lis 20, 2007 11:36 am
autor: Mazur
...jako że to nowszy model to koszt części do przekładki wyniesie 2000-4000zł zaleznie gdzie ?? co ?? i jak ??
...ale porzędne zrobienie przekładki to już cięższy temat

: wt lis 20, 2007 3:28 pm
autor: rico69
No więc właśnie "porządne zrobienie przekładki" - ciężko mi w coś takiego uwierzyć.

: wt lis 20, 2007 5:32 pm
autor: Karson
Czemu jesteście tacy sceptyczni? Założę się, że niejeden znany, forumowy, szanowany mechanik zrobiłby to porządnie. :wink:
Skoro budują kapitalne zmoty, zmieniają resory na sprężyny, układy kierownicze, ba nawet samochody od podstaw, to przekładka R na L jest dla nich pestką. :)2

No chyba, że nie macie do ich umiejętności zaufania. :)21

: śr lis 21, 2007 9:58 pm
autor: Black
powa pisze:...
2. Toyotki to wersje 5 drzwi, silnik 3.0TD + automat + klima.
3. Samochody są dosyć porządnie doposażone - niektóre graty były robione pod zamówienie właściciela.
...

Naprawdę jest to duży kłopot? Cena nie jest najbardziej kluczową kwestią. Da się takiego przełożonego zarejestrować?
Znaczy, że pewnie chodzi o KZJ 95?
Zresztą mniej istotne, wytłumacz koledze, że jak chce mieć nadal "porządne" LC "porządnie" doposażone, którymi nadal będzie chciał gdzieś dalej pojechać i wrócić na kołach, to niech sie postara przyzwyczaić do wyprzedzania na komendę pilota po lewej ;-), te autka z racji IFSa z przodu i "komfortowej" ale słabej przekładni, są dość czułe na jakiekolwiek grzebania w przednim zawieszeniu, ciężko już jest poradzić sobie z poprawną geometrią i idealnym prowadzeniem już po drobnym lifcie, a wolę nie myśleć co się będzie działo po "przekładce".

: śr lis 21, 2007 11:21 pm
autor: seburaj
Black pisze: Znaczy, że pewnie chodzi o KZJ 95?
zapewne nie
ale cenimy Kolegi znajomosc modelu ...95 :lol:

: czw lis 22, 2007 12:05 am
autor: Black
Się mnie jakoś nie wydaje coby 77 w automacie bywały, ale fakt ja tylko o 95 mogę pobajdurzyć trochę ;-) zresztą ten 95r mi nie pasi

: czw lis 22, 2007 5:59 am
autor: powa
Ustaliłem z właścicielem Toyot, że jeśli trzeba będzie np. ciąć ścianę grodziową itp. to nie ma sensu - jeśli kwestia jest tylko w wykręcaniu/przykręcaniu i przerobieniu instalacji elektrycznej to można spróbować. Co myślicie? No i czy da się takiego "przeszczepa" później zarejestrować?

: czw lis 22, 2007 8:13 am
autor: emsi
Black pisze:Się mnie jakoś nie wydaje coby 77 w automacie bywały,
Bardzo popularne w Japonii (widziałem takie w Kazachstanie, właśnie RHD).

I na moją komendę kierowca wyprzedzał Tiry.

Przez pierwsze pół godziny myślałem, że zginę. Później mogłem już spać "na lewym fotelu".

: czw lis 22, 2007 10:02 pm
autor: Francek
Panowie co wy się tak boicie tych przekładek ??

Widziałem trzy samochody ( parcha, hila i vauxhalla ) przełożone z anglika na resztę europy :wink: i szczerze powiedziawszy poza pewnym niedociagnięciem w postaci sterowaniem elektryką po stronie pasażera reszta był git. Geometria wzorowa- lepsza niż w syfach robionych u polskich mechaników, wszystko spasowane i żadnej bandytki !! !! - oglądaliśmy z Fredkiem ze dwie godziny i nie było o co się przyczepić !! !! !!
Koszt takiej przekładki to z robocizną i częściami +/- 10000 zł w przypadku 3 wyżej wymienionych marek.
O co zatem kaman ??

: czw lis 22, 2007 11:37 pm
autor: pirate
to niech się boją albo sprzedają :D :D :D

: pt lis 23, 2007 12:13 am
autor: gri74
te autka z racji IFSa z przodu i "komfortowej" ale słabej przekładni, są dość czułe na jakiekolwiek grzebania w przednim zawieszeniu, ciężko już jest poradzić sobie z poprawną geometrią i idealnym prowadzeniem już po drobnym lifcie, a wolę nie myśleć co się będzie działo po "przekładce".
a co ma sie niby dziać ??
A jak wymieniasz wszystko w zawieszeniu to niby co nie grzebiesz ?

: pt lis 23, 2007 5:58 am
autor: powa
Francek pisze:Panowie co wy się tak boicie tych przekładek ??

Widziałem trzy samochody ( parcha, hila i vauxhalla ) przełożone z anglika na resztę europy :wink: i szczerze powiedziawszy poza pewnym niedociagnięciem w postaci sterowaniem elektryką po stronie pasażera reszta był git. Geometria wzorowa- lepsza niż w syfach robionych u polskich mechaników, wszystko spasowane i żadnej bandytki !! !! - oglądaliśmy z Fredkiem ze dwie godziny i nie było o co się przyczepić !! !! !!
Koszt takiej przekładki to z robocizną i częściami +/- 10000 zł w przypadku 3 wyżej wymienionych marek.
O co zatem kaman ??
a gdzie takowe rzeczy robią, jeśli mogę zapytać...??

: pt lis 23, 2007 12:52 pm
autor: Francek
Np. w Lądku Zdroju :D