hilux, dla rolnika?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

megakura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 27, 2007 9:47 pm

hilux, dla rolnika?

Post autor: megakura » śr lis 28, 2007 5:08 pm

od dluzszego czasu przymierzam sie do jakiegos pick up`a, z tego co do tej pory widzialem najbardziej odpowiadaja mi toyoty hilux(1989-97). z tym ze szukam auta do bolu uniwersalnego i do konca nie jestem przekonany czy hilux taki jest. zalozenia mam takie:
- osobowka dla rodziny, na zakupy do miasta, na wakacje do chorwacji
- towarowka, 1 tona na pake
- stosunkowo mocnyw terenie, wiadomo na wsi dziury, koleiny, bloto, zaspy sniezne
- malo awaryjny
- ekonomiczny do 8l oleju napedowego przy spokojnej jezdzie 80-90km/h na asfalcie
- przynajmniej tak wygodny jak sprinter
- rozsadna dynamika silnika, tak aby wyprzedzic tira bez stresu.

tak to sobie wymyslilem. nie wiem czy sie pakowac w takie auto, sa stosunkowo drogie(chce wydac ok 25tys), a w tej cenie napewno wyrwe mlodsze vito. tyle ze juz mam dosc dostawczych samochodow. prosze uzytkownikow o opinie.

czym sie rozni hilux od taro?

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr lis 28, 2007 5:21 pm

uuuu panie, takie rzeczy to tylko w erze

sam osobiście nie mam doświadczenia z hiluxem, ale mój przyjaciel używa go na głębokiej suwalszczyźnie, w zasadzie w 100% na drogach gruntowych i jako wół roboczy, sam też sporo tym hilem powoziłem. więc tak:

- jeździ od ok. 8 lat po dziurawych drogach, błotnistych, glinianach, kamulcach, zjazdy, podjazdy, jeżdżą nim też pracownicy, więc nikt się z nim nie patyczkuje - traktowany jest jak twardy robol i taki jest
- towary wozi różne, od zarżniętego świniaka po wielkie kamienie polne (tona spokojnie), które wwoził na duuużą górę do budowy gościńca
- komfort jazdy jak w polonezie, projektanci trochę zapomnieli o ergonomii wnętrza - sprinter przy tym to luksus i przemyślane rozwiązania, tylne ławeczki wersji double cab są dla dzieci a nie dla człowieków
- przez te 8 lat wymieniane są tylko rzeczy eksploatacyjne (aaa, raz w zimę nam się zblokował reduktor - drobny problem z wodzikami)
- pali ok. 12l/100, ale ma cały czas zapięte sprzęgiełka, teren w zasadzie górzysty, często reduktor, na trasie 9-10l/100km
- przyspieszenia...nie przyspiesza tylko majestatycznie zwiększa prędkość przelotową

Dotyczy to hila double-cab 2,4 diesel 1996 rok

Taro od hila różni się znaczkiem
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

CZOBI
Posty: 545
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 5:30 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: CZOBI » śr lis 28, 2007 7:21 pm

wszystko sie zgadza jak pisze DAMIAN
hilu mistrzem autostrady nie jest, da sie z tym zyc. w zamian jest dzielny terenowo, niezawodny,prosta i solidna konstarukcja,"bezobslugowy" o czym swiadczy fakt ze cala afryka,azja i australia nimi jezdzi a tam czesto do servisu bardzo daleko. juz z samego zalozenia stworzone jako auto "dla rolnika". wersja "double cab" wzglednie rodzinna przestrzennie.
paka 1.5x1.5m w praktyce okazuje sie przewiezc prawie wszystko i pociagnie ciezka przyczepe jak trzeba bez protestu z ta sama predkoscia co bez niej.
przejedz sie , zobacz.
pick-upy albo sie kocha albo nienawidzi.

mi robi :)2

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Re: hilux, dla rolnika?

Post autor: Miras M » śr lis 28, 2007 10:29 pm

megakura pisze: 1- osobowka dla rodziny, na zakupy do miasta, na wakacje do chorwacji
2- towarowka, 1 tona na pake
3- stosunkowo mocnyw terenie, wiadomo na wsi dziury, koleiny, bloto, zaspy sniezne
4- malo awaryjny
5- ekonomiczny do 8l oleju napedowego przy spokojnej jezdzie 80-90km/h na asfalcie
6- przynajmniej tak wygodny jak sprinter
7- rozsadna dynamika silnika, tak aby wyprzedzic tira bez stresu.
1 - tak
2 - tak
3 - tak
4 - tak
5 - tak, na fabrycznych kołach
6 - nie wiem, nie jeździłem sprinterem, dla mnie wygodny
7 - :)21 ...to jest 83KM i 1,7t. masy, bez stresu sie wyprzedza Jeepem V8

hilux = taro

polecam

...mam leniwy dzień :wink:
same starocie

megakura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 27, 2007 9:47 pm

Post autor: megakura » śr lis 28, 2007 10:52 pm

a jakie sa montowane silniki w tych autach, z tego co zaobserwowalem to glownie diesel 2.4 , czy sa modele z turbina?

faktycznie do tego auta trzeba wsiasc i troche pojezdzc, ale z tego co piszecie auto ma wady , ktore juz mi troche przeszkadzaja - komfort jazdy, osiagi i paliwozernosc.

dzieki z pomoc

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr lis 28, 2007 11:00 pm

megakura pisze: faktycznie do tego auta trzeba wsiasc i troche pojezdzc, ale z tego co piszecie auto ma wady , ktore juz mi troche przeszkadzaja - komfort jazdy, osiagi i paliwozernosc.

dzieki z pomoc
jak luksusowe limuzyny będą miały pakę o ładowności 1 tony, przyśpieszenie do setki w granicach 12s i spalanie corsy w dieslu to damy ci znać :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

megakura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 27, 2007 9:47 pm

Post autor: megakura » śr lis 28, 2007 11:01 pm


megakura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 27, 2007 9:47 pm

Post autor: megakura » śr lis 28, 2007 11:34 pm

Tapeworm
w tej chwili jezdze sprinterem 208 i jest to auto miod, modele z silnikiem 3.0l to juz bajka, wygoda, ekonomika, osiagi tyle ze jednak jest troche za duzy jak na zakupy itp. dlatego tez jestem lekko rozczarowany, iz jak wspominacie hilux jako pick up(czyli teoretycznie kompromis miedzy dostawczakiem a osobowka) jest malo wygodny i raczej nieruchawy.

powa

Post autor: powa » czw lis 29, 2007 12:43 am

tona na pace Hiluxa to sprawdzony fakt podczas jazdy czy próba statyczna? :)21

powa

Post autor: powa » czw lis 29, 2007 12:48 am

megakura: jeśli masz jeździć po polnej drodze i dziurawym asfalcie a chcesz pikapa co mało pali to może kup pikapa 4x2 - np. Hiluxa czy inne podobne. Jest tańszy w utrzymaniu a ładowności o ile pamiętam, ma parę kilo więcej.

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw lis 29, 2007 1:11 am

megakura pisze:Tapeworm
w tej chwili jezdze sprinterem 208 i jest to auto miod, modele z silnikiem 3.0l to juz bajka, wygoda, ekonomika, osiagi tyle ze jednak jest troche za duzy jak na zakupy itp. dlatego tez jestem lekko rozczarowany, iz jak wspominacie hilux jako pick up(czyli teoretycznie kompromis miedzy dostawczakiem a osobowka) jest malo wygodny i raczej nieruchawy.
nie istnieje samochód który by cię w pełni zadowolił, przykro mi niezmiernie :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » czw lis 29, 2007 7:08 am

megakura pisze:(...)ale z tego co piszecie auto ma wady , ktore juz mi troche przeszkadzaja - komfort jazdy, osiagi i paliwozernosc.
i będzie totalnie wkurzać, jak już Ci amok minie po zakupie
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw lis 29, 2007 7:56 am

hilux nie jest autem kompromisowym

hilux to hilux

ja w swoim wożę 2 dzieci - na trasie do wytrzymania = prędkości przeolotowe około 90/100km/h

spalanie między 10-12L

paka duża nie jest ale po wzmocnieniu tylnych resorów - maxymalną ładowność limituja mi tera tylko opony

ergonomia w środku wg mnie bardzo dobra - bo w aucie sidzi sie jak w osobówce

a ja mam ten jeden z bardziej hardkorowych czyli dwa sztywne mosty
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw lis 29, 2007 10:10 am

megakura pisze:...
kup se navare :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » czw lis 29, 2007 10:43 am

powa pisze:tona na pace Hiluxa to sprawdzony fakt podczas jazdy czy próba statyczna? :)21
1200kg cegieł na pace podczas jazdy wystarczy? :)21

@megakura
Daruj sobie Hiluxa, w tym przedziale cenowym kup lepiej Opla Combo czy jakieś Berlingo HDI. Hilux to auto użytkowe a nie na zakupy :lol:
same starocie

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw lis 29, 2007 11:22 am

Miras M pisze:
powa pisze:tona na pace Hiluxa to sprawdzony fakt podczas jazdy czy próba statyczna? :)21
1200kg cegieł na pace podczas jazdy wystarczy? :)21
To ja dodam jeszcze pakę pełną wielkich kamieni polnych, jazda na reduktorze i wjazd zabłoconą drogą pod ostrą górę, kilkaset metrów.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw lis 29, 2007 11:56 am

a przednie zawieszenie i ukł kierowniczy nie będzie bardziej awaryjny ze względu na jazdę dziurawymi drogami? może coś ze sztywnym mostemz przodu?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » czw lis 29, 2007 12:13 pm

gkozi pisze:a przednie zawieszenie i ukł kierowniczy nie będzie bardziej awaryjny ze względu na jazdę dziurawymi drogami? może coś ze sztywnym mostem z przodu?
Bardziej awaryjny może nie ale droższy w serwisowaniu. Mimo intensywnego użytkowania na wybitych gruntówkach narazie klękł tylko wspornik drążków ukł. kierowniczego i końcówka na nim, reszta jest jeszcze fabryczna i trzyma sie dobrze, ale jak zacznie sie sypać (bo kiedyś musi) to koszta będa wyższe niż regeneracja "resoraka".

Jeśli pickup na dwóch sztywnych mostach to tylko Hilux, ale koledze od tematu bardzo zależy na komforcie więc sugeruje jednak wahacze z przodu a jeszcze bardziej zakup Berlingo ;)
same starocie

CZOBI
Posty: 545
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 5:30 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: CZOBI » czw lis 29, 2007 4:20 pm

sztywnomostowiec marzenie scietej glowy, niestety w praktyce kompletnie nie osiagalny.zrobili tego malo wiec nie kupisz.
w drazkowachaczach jest oryginalnie bardzo dobre zawieszenie znoszace absolutnie wszystko jedyna rzecza ktora trzeba wymieniac (+-raz do roku) to sworzenie wachacza, taka uroda.reszta niezawodna.
silnik o ktorym mowisz byl do 97
98-02 do silnika dokaladaja turbo, 90KM
02-05 dokaladaj troche elektroniki, 102KM
po 05 nowy hil

hilux to hilux,przemysl temat

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » czw lis 29, 2007 11:33 pm

CZOBI pisze:jedyna rzecza ktora trzeba wymieniac (+-raz do roku) to sworzenie wachacza
Chyba te z JC, mój ma ca. 250k km i sworznie wahaczy nigdy nie były wymieniane (oryginalne).
CZOBI pisze: silnik o ktorym mowisz byl do 97
98-02 do silnika dokaladaja turbo, 90KM
02-05 dokaladaj troche elektroniki, 102KM
po 05 nowy hil
Od 2002 roku był zupełnie nowy silnik serii D4D. Hiluxy były też z masą innych silników ale zdychawe diesle są najbardziej popularne w naszym rejonie :wink: można też spotkać benzynowe 2.4 EFI
same starocie

megakura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 27, 2007 9:47 pm

Post autor: megakura » pt lis 30, 2007 12:53 pm

dzieki za pomoc
chyba sobie jednak opuszcze ten samochod, nie chce wkladac kij w mrowisko, ale biorac pod uwage to co napisaliscie uwazam,iz ten samochod duzo nie oferuje. przynajmniej z mojego punktu widzenia.
najbardziej odstrasza mnie jego paliwozernosc, argument , ze hilux wazy 1,7t w ogole mnie nie przekonuje. sprinter wazy 2t ,przy najslabszej wersji silnikowej 2,3pali mniej, nie dosc ze jest ciezszy i wiekszy to mowie tu o spalaniu w sytaucji gdy auto jest non stop pod ladunkiem(w zaresie od 1 do 2t).
osiagi hiluxa rowniez nie przyprawiaja o zawrot glowy,slaby komfort jazdy, malo miejsca z tylu...
dam sobie z tym spokoj, ewentualnie jak bede mial okazje to zwerywikuje sam jak to wlasciwie jest z tym pick up`em.

tak czy inaczej dzieki z informacje
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt lis 30, 2007 1:23 pm

sa tez sprintery z napedem na 4 kola, widzialem ambulanse na takich, moze to by lepiej do Twoich potrzeb pasowalo ?
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » pt lis 30, 2007 1:33 pm

A może Żuk w wersji rolniczej, tylko ta Chorwacja... :)23

Nie wiem, jaki to Sprinter w najsłabszej wersji, ale mój 316 pali więcej od Patrola...

megakura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 27, 2007 9:47 pm

Post autor: megakura » pt lis 30, 2007 2:47 pm

mercedes sprinter 208/308 z silnikiem 2,3 d ok 90KM (bez turbiny) spalanie 8-10l/100km, w cyklu mieszanym z obciazeniem

212/312 z silnikiem 3.0 z turbina 120KM , spalanie 10-12l. no ,ale to juz jest rakieta

316 moj drogi kolego to juz silnik z wyzszej polki, ma 160KM, common rail bodajze, takze nie ma co porownywac.

Awatar użytkownika
Grześ K.
 
 
Posty: 831
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
Lokalizacja: LBI

Post autor: Grześ K. » pt lis 30, 2007 3:09 pm

megakura pisze:mercedes sprinter 208/308 z silnikiem 2,3 d ok 90KM (bez turbiny) spalanie 8-10l/100km, w cyklu mieszanym z obciazeniem

208/308 to ok. 80 km, 79 chyba
Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości