znalazłem nieco dokładniejsze dane dotyczące różnicy pomiędzy optima yellow i red
http://www.batterymart.com/p-optima-34- ... ttery.html
optima yellow top:
capacity: 55Ah - pojemnosc
* CCA@0°F: 750 Amps prad rozladowania
* MCA@32°F: 870 Amps prad rozladowania
* J240 Life Cycle: 10,000 to 12,000 cycles liczba cykli ladowania
* Cycle Life - Deep Cycle: 350 Cycles liczba cykli glebokiego rozladowania
* Reserve capacity: 120 Minutes pojemnosc rezerwowa
Optima red top:
capacity 50Ah
* CCA@0°F: 800 Amps
* CA: 1000 Amps
* J240 Life Cycle: 10,000 to 12,000 cycles
* Cycle Life - 50 Cycles
* Reserve capacity: 110 Minutes
pojemosc rezerwowa liczona jest przy 25A w temp ok 25C.
Wniosek - YellowTop jest polecany do zastosowań prowadzących do jego pełnego rozładowania (np windowanie lub muzykowanie do upadłego) co mozna wykonac ok 300 razy a potem akumulator ma prawo przestać działac. I rzecczywiście jest w tym kilka razy lepszy niż RedTop. Dla potrzeb startowania silnika YellowTop zachowuje się jak normalny akumulator. Przewagi Optim widać w możliwościach szybkiego ładowania prądami do 60A.
Nie jest to jednak wieczna zabawka - na ile rajdów wystarczy 300 cykli głębokiego rozładowania? I dlatego w extremie to jednak mechanik jest taki polecany
karty katalogowe moge wysłac zainteresowanym na email
