Akumulator do KZJ70

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
WojtekSz
 
 
Posty: 260
Rejestracja: pn mar 20, 2006 9:57 pm
Lokalizacja: na północ od Warszawy...
Kontaktowanie:

Akumulator do KZJ70

Post autor: WojtekSz » ndz gru 02, 2007 11:24 pm

po naprawie mechanicznej przyszła pora na elektrykę - tzn auto nie chce zapalać - cos tam terkocze ale wskaźnik napięcia leci w dół i silnik, który zapalał od pierwszego dotknięcia nawet nie zaczyna sie kręcić.
Sądzę, że to akumulator. Lądowałem go przez całą noc i rano efekty jak powyżej opisałem. Sprawdziłem, że w stanie normalnym auto prawie nie ciągnie prądu z akumulatora (miernik nic nie pokazywał :)
Dwa pytania:
- czy to rzeczywiście akumulator jest pierwszym podejrzanym?
- jaki powinien byc akumulator dla Toyoty KZJ70 z dużym silnikiem Diesla?

nie ma danych firmowych, google pokazują do takich zastosowań akumulatory 800..100Ah i prądy rozruchowe powyżej 600A. Problem jest z miejscem bo akumulator powinien mieć długość max 310mm

co dobrego jest na rynku?
Wojtek

my, ludzie północy, mamy w sobie coś z wikingów
KZJ70 +MM12000
www.treadlightly.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn gru 03, 2007 8:33 am

Optima :)21
lub jakiś polski który ma CCA minimum 600, rozmiary pasują, temat przerabiałem.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
WojtekSz
 
 
Posty: 260
Rejestracja: pn mar 20, 2006 9:57 pm
Lokalizacja: na północ od Warszawy...
Kontaktowanie:

Post autor: WojtekSz » pn gru 03, 2007 8:38 am

Zbowid pisze:Optima :)21
lub jakiś polski który ma CCA minimum 600, rozmiary pasują, temat przerabiałem.
czy może wiesz jakie sa przewagi takiej optimy nad bosch silver bo udało mi sie odszukać w katalogach ze S4029 to jest to tygrysy lubią najbardziej :) tzn 95AH i 830A/EN przy wymiarach długości ok 306mm co wsam raz sie miesci
Wojtek

my, ludzie północy, mamy w sobie coś z wikingów
KZJ70 +MM12000
www.treadlightly.pl

powa

Post autor: powa » pn gru 03, 2007 9:23 am

WojtekSz pisze:
Zbowid pisze:Optima :)21
lub jakiś polski który ma CCA minimum 600, rozmiary pasują, temat przerabiałem.
czy może wiesz jakie sa przewagi takiej optimy nad bosch silver bo udało mi sie odszukać w katalogach ze S4029 to jest to tygrysy lubią najbardziej :) tzn 95AH i 830A/EN przy wymiarach długości ok 306mm co wsam raz sie miesci
O Optimie było sporo na forum już: są RED i Yellow i nie jest to tylko kolor góry obudowy.

A jakieś Boshe Silvery to sobie podaruj - kosztują sporo, zwłaszcza po podwyżkach ostatnich. Dołóż troszkie i kup Optimę. Z moich doświadczeń wynika, że warto też zainwestować w MOLLa, Bannera czy nawet Centrę(aczkolwiek miałem przypadek "spięciowy" z Centrą) - jeśli chcesz wydać mniej niż Optima kosztuje. Unikaj Exide'a Maxxima.

Playboy26
 
 
Posty: 256
Rejestracja: sob lis 17, 2007 8:02 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Playboy26 » pn gru 03, 2007 10:37 am

polecam dwie marki optima i centra futura.
moja futura w toyce ma 900 CCA czyli 900 amper rozruchowych na zimno.

Awatar użytkownika
GM
Posty: 471
Rejestracja: śr sie 22, 2007 6:40 pm
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: GM » pn gru 03, 2007 1:06 pm

Hm, Centra i Exide to to samo.

Wiem, bo duzo dla nich robilem swego czasu w Poznaniu

GM

Awatar użytkownika
Kwiatec
 
 
Posty: 1254
Rejestracja: czw paź 28, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Re: Akumulator do KZJ70

Post autor: Kwiatec » pn gru 03, 2007 1:27 pm

WojtekSz pisze:po naprawie mechanicznej przyszła pora na elektrykę - tzn auto nie chce zapalać - cos tam terkocze ale wskaźnik napięcia leci w dół i silnik, który zapalał od pierwszego dotknięcia nawet nie zaczyna sie kręcić.
Sądzę, że to akumulator. Lądowałem go przez całą noc i rano efekty jak powyżej opisałem. Sprawdziłem, że w stanie normalnym auto prawie nie ciągnie prądu z akumulatora (miernik nic nie pokazywał :)
Dwa pytania:
- czy to rzeczywiście akumulator jest pierwszym podejrzanym?
- jaki powinien byc akumulator dla Toyoty KZJ70 z dużym silnikiem Diesla?

nie ma danych firmowych, google pokazują do takich zastosowań akumulatory 800..100Ah i prądy rozruchowe powyżej 600A. Problem jest z miejscem bo akumulator powinien mieć długość max 310mm

co dobrego jest na rynku?
wiesz co dziwne jest że samochód po odpaleni prądu nie bierze. ja miałem kiedyś objaw podobny wywaliłem aku a potem okazało sie ze klemy zarąbane były także może zacznij od tego.
co do aku kupuj bosha. za jedną optimę po dobrych rabatach bedziesz miał 2-3 bosche lub inne jakieś. optima moim zdaniem fajna bo mała ale to chyba nie o to ci biega ;)

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Akumulator do KZJ70

Post autor: MaxLux » pn gru 03, 2007 2:00 pm

Kwiatec pisze:
co do aku kupuj bosha. za jedną optimę po dobrych rabatach bedziesz miał 2-3 bosche lub inne jakieś. optima moim zdaniem fajna bo mała ale to chyba nie o to ci biega ;)
Kwiatek, ale ja wole 1 optime niz 2-3 boshe (ktore zapewne w takim tepie sie zuzyja niz jedna Optima)

Optima ma jeszcze jedna fajna ceche - nawet totalnie wyladowana po jakims czasie odpoczynku jeszcze potrafi odpalic, :o co jest mile widzane jak sie spi w nocy w aucie posrodku bagna 8)

powa

Post autor: powa » pn gru 03, 2007 3:54 pm

GM pisze:Hm, Centra i Exide to to samo.

Wiem, bo duzo dla nich robilem swego czasu w Poznaniu

GM
no widzisz, prawie. Exide jest właścicielem Centry. Tyle, że maxximy przychodzą do nas z USA - tamże są robione. Z nimi akurat Centra nie ma wiele wspólnego.

powa

Re: Akumulator do KZJ70

Post autor: powa » pn gru 03, 2007 4:06 pm

Kwiatec pisze:
WojtekSz pisze:po naprawie mechanicznej przyszła pora na elektrykę - tzn auto nie chce zapalać - cos tam terkocze ale wskaźnik napięcia leci w dół i silnik, który zapalał od pierwszego dotknięcia nawet nie zaczyna sie kręcić.
Sądzę, że to akumulator. Lądowałem go przez całą noc i rano efekty jak powyżej opisałem. Sprawdziłem, że w stanie normalnym auto prawie nie ciągnie prądu z akumulatora (miernik nic nie pokazywał :)
Dwa pytania:
- czy to rzeczywiście akumulator jest pierwszym podejrzanym?
- jaki powinien byc akumulator dla Toyoty KZJ70 z dużym silnikiem Diesla?

nie ma danych firmowych, google pokazują do takich zastosowań akumulatory 800..100Ah i prądy rozruchowe powyżej 600A. Problem jest z miejscem bo akumulator powinien mieć długość max 310mm

co dobrego jest na rynku?
wiesz co dziwne jest że samochód po odpaleni prądu nie bierze. ja miałem kiedyś objaw podobny wywaliłem aku a potem okazało sie ze klemy zarąbane były także może zacznij od tego.
co do aku kupuj bosha. za jedną optimę po dobrych rabatach bedziesz miał 2-3 bosche lub inne jakieś. optima moim zdaniem fajna bo mała ale to chyba nie o to ci biega ;)
skąd Ty te ceny wziąłeś? Aż se zadzwoniłem do sklepu pobliskiego:

Bosch silver 74Ah/750A - 400 pln
Bosch silver 95Ah/830A - 550 pln(dł 30cm)

a Optima YellowTop to ok. 800 zł a RedTop to ok. 650 zł. Obie Optimy mają wyższe prądy rozruchu, zwłaszcza przy ujemnych temperaturach. Dodatkowo mają parę innych przydatnych cech.

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn gru 03, 2007 4:26 pm

No chciałbym potwierdzić bo przejrzałem właśnie oferty Centry i Bosha...lepiej zainwestować w Optime. No i mam zła doświadczenia z aku innymi - generalnie wysiadają przy różnych wygibasach w terenie...a Optima nie :)21 żółta !!
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
WojtekSz
 
 
Posty: 260
Rejestracja: pn mar 20, 2006 9:57 pm
Lokalizacja: na północ od Warszawy...
Kontaktowanie:

Post autor: WojtekSz » pn gru 03, 2007 4:32 pm

znalazłem nieco dokładniejsze dane dotyczące różnicy pomiędzy optima yellow i red http://www.batterymart.com/p-optima-34- ... ttery.html

optima yellow top:
capacity: 55Ah - pojemnosc
* CCA@0°F: 750 Amps prad rozladowania
* MCA@32°F: 870 Amps prad rozladowania
* J240 Life Cycle: 10,000 to 12,000 cycles liczba cykli ladowania
* Cycle Life - Deep Cycle: 350 Cycles liczba cykli glebokiego rozladowania
* Reserve capacity: 120 Minutes pojemnosc rezerwowa

Optima red top:
capacity 50Ah
* CCA@0°F: 800 Amps
* CA: 1000 Amps
* J240 Life Cycle: 10,000 to 12,000 cycles
* Cycle Life - 50 Cycles
* Reserve capacity: 110 Minutes

pojemosc rezerwowa liczona jest przy 25A w temp ok 25C.

Wniosek - YellowTop jest polecany do zastosowań prowadzących do jego pełnego rozładowania (np windowanie lub muzykowanie do upadłego) co mozna wykonac ok 300 razy a potem akumulator ma prawo przestać działac. I rzecczywiście jest w tym kilka razy lepszy niż RedTop. Dla potrzeb startowania silnika YellowTop zachowuje się jak normalny akumulator. Przewagi Optim widać w możliwościach szybkiego ładowania prądami do 60A.

Nie jest to jednak wieczna zabawka - na ile rajdów wystarczy 300 cykli głębokiego rozładowania? I dlatego w extremie to jednak mechanik jest taki polecany :)

karty katalogowe moge wysłac zainteresowanym na email :)
Wojtek

my, ludzie północy, mamy w sobie coś z wikingów
KZJ70 +MM12000
www.treadlightly.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn gru 03, 2007 10:02 pm

To nie wszystko :)21 Praca w każdej pozycji, odporność na wstrząsy i niekolizyjne cele - najczęściej przyczyna wybuchów w normalnych aku...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pn gru 03, 2007 10:18 pm

A znalazłeś jakie powinno być napięcie ładowania?
Takie Ci Twój alternator nie zagwarantuje... chodzi o OPTIMĘ i każdy inny akumulator trakcyjny.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
WojtekSz
 
 
Posty: 260
Rejestracja: pn mar 20, 2006 9:57 pm
Lokalizacja: na północ od Warszawy...
Kontaktowanie:

Post autor: WojtekSz » pn gru 03, 2007 11:17 pm

Elwood pisze:A znalazłeś jakie powinno być napięcie ładowania?
Takie Ci Twój alternator nie zagwarantuje... chodzi o OPTIMĘ i każdy inny akumulator trakcyjny.
ofkorz :)
dla RedTop alternator 13,8V do 15,0V bez limitu prądu ładowania
dla YellowTop alternator tak samo

napięcia i prądy ładowania sa inne dla obu tych akyumulatorów dla ładowarek pracujących z różnymi cyklami.

pozdrawiam
Wojtek

my, ludzie północy, mamy w sobie coś z wikingów
KZJ70 +MM12000
www.treadlightly.pl

Awatar użytkownika
WojtekSz
 
 
Posty: 260
Rejestracja: pn mar 20, 2006 9:57 pm
Lokalizacja: na północ od Warszawy...
Kontaktowanie:

Post autor: WojtekSz » pn gru 03, 2007 11:21 pm

Elwood pisze:A znalazłeś jakie powinno być napięcie ładowania?
Takie Ci Twój alternator nie zagwarantuje... chodzi o OPTIMĘ i każdy inny akumulator trakcyjny.
wysłałem Ci szczegółowe karty techniczne akumulatorów Optima emailem
pozdrawiam
Wojtek

my, ludzie północy, mamy w sobie coś z wikingów
KZJ70 +MM12000
www.treadlightly.pl

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pn gru 03, 2007 11:27 pm

Potwierdzam spostrzeżenia Powy. U nas Exide służy za podpórkę do stawania jak jest coś za nisko bo prądu w nim od dawna nie ma choć był świerzy. Sporo Exidów nie dawało rady z wyciągarkami. Dwa przypadki wybochowe :wink: .
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pn gru 03, 2007 11:36 pm

Dzięki, powinny byc ładowane napięciem poniżej 14V, silnie rozładowane moga być ladowane wyższym.
Alterantor samochodowy daje 14,4V więc nie jest to komfort dla tych aku. Jako trakcyjne powinny być ładowane w jednym cyklu po rozładowaniu a nie doładowywane, to zdecydowanie skraca ich żywotność.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
WojtekSz
 
 
Posty: 260
Rejestracja: pn mar 20, 2006 9:57 pm
Lokalizacja: na północ od Warszawy...
Kontaktowanie:

Post autor: WojtekSz » wt gru 04, 2007 12:13 am

czy ktokolwiek słyszał cos o bateriach ODYSSEY - podobna technologia jak Optima ale militarne wykonanie i zastosowania. Równiez z USA. Na razie widze tylko dystrybutora w Czechach i na Słowacji. Na forum Difflock wspominaja gościa który wymienił obie swoje Optimy na Odyssey i jest b.zadowolony.
Przykładowe kontakty na
http://www.odysseybatteries.com/batteries.htm
dokumnetacja bez porównania lepsza ...
pozdrawiam
Wojtek

my, ludzie północy, mamy w sobie coś z wikingów
KZJ70 +MM12000
www.treadlightly.pl

Awatar użytkownika
WojtekSz
 
 
Posty: 260
Rejestracja: pn mar 20, 2006 9:57 pm
Lokalizacja: na północ od Warszawy...
Kontaktowanie:

Post autor: WojtekSz » wt gru 04, 2007 12:20 am

dokumnetacja jest o 2 klasy lepsza - polecam http://www.odysseybatteries.com/files/techbook.pdf


jestem pod wrażeniem ...

a to link do producenta: http://www.odysseyfactory.com
Wojtek

my, ludzie północy, mamy w sobie coś z wikingów
KZJ70 +MM12000
www.treadlightly.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość