łożyska
Moderator: Mroczny
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Witam. Odświeżam temat bo mam mały problem. Padły mi łożyska na wałku ataku mostu tylnego w LJ 73 2,4 TD do 89 r. Łożyska od naszego wiodącego w ryżu miały pasować do wszystkich LJ i tu ZONG nie pasują. Się okazało że u mnie w na wałku są insze nabite
KOYO TR070904-I-N duże (od wiodącego dostałem KOYO TR070803C ale jest mniejsze i niższe)
NSK R30-13 małe (dostałem KOYO TRA0607RYR o 0,5 cm niższe)
Po kilku dłuższych rozmowach znalazłem zamiennik tego dużego czyli
KOYO TR070904-I-9 cena ~ 250 zł
mam nadzieję że zamiana N na 9 nie będzie miała znaczenia.
natomiast mam problem z małym NSK R30-13 , bo nikt nic nie może mi znaleść ani po numerze ani po wymiarach., Znalazłem nawet stronę gdzie jest podany zamiennik KOYO TR0607J-1 ale tego też nikt nie ma w katalogach. Jedyna propozycja jaką wszedzie słyszę to to co dostałem od widącego KOYO TRA0607RYR ale niestety jest niższe od mojego.
Może ktoś już przerabiał podobny problem lub mo dostęp do takiego łożyska. No i tak z czystej ciekawości na znalezionej stronie jest napisane że te łożyska były montowane w tojkach o ile dobrze rozumiem z silnikiem V6
cytat
88~95 V6 models
inner pinion
Toyota part # 90366-35028
KOYO TR070904-1-N same verified
outer pinion
Toyota part # 90366-30025
KOYO TR0607J-1 same verified
NSK R30-13
carrier
KOYO TR100802-1-N cone/TR100802-2-N cup verified
TIMKEN JLM104948 cone/LM104912 cup verified
może ma ktoś jakąś wiedzę w tym temacie
Most wygląda na nieprzerabiany. Mocowania, łożyska kół i simeringi LJ otowskie
Fajny link do stony o dyfrach w TOJKACH
http://home.4x4wire.com/erik/diffs/#top
KOYO TR070904-I-N duże (od wiodącego dostałem KOYO TR070803C ale jest mniejsze i niższe)
NSK R30-13 małe (dostałem KOYO TRA0607RYR o 0,5 cm niższe)
Po kilku dłuższych rozmowach znalazłem zamiennik tego dużego czyli
KOYO TR070904-I-9 cena ~ 250 zł

natomiast mam problem z małym NSK R30-13 , bo nikt nic nie może mi znaleść ani po numerze ani po wymiarach., Znalazłem nawet stronę gdzie jest podany zamiennik KOYO TR0607J-1 ale tego też nikt nie ma w katalogach. Jedyna propozycja jaką wszedzie słyszę to to co dostałem od widącego KOYO TRA0607RYR ale niestety jest niższe od mojego.
Może ktoś już przerabiał podobny problem lub mo dostęp do takiego łożyska. No i tak z czystej ciekawości na znalezionej stronie jest napisane że te łożyska były montowane w tojkach o ile dobrze rozumiem z silnikiem V6
cytat
88~95 V6 models
inner pinion
Toyota part # 90366-35028
KOYO TR070904-1-N same verified
outer pinion
Toyota part # 90366-30025
KOYO TR0607J-1 same verified
NSK R30-13
carrier
KOYO TR100802-1-N cone/TR100802-2-N cup verified
TIMKEN JLM104948 cone/LM104912 cup verified
może ma ktoś jakąś wiedzę w tym temacie
Most wygląda na nieprzerabiany. Mocowania, łożyska kół i simeringi LJ otowskie
Fajny link do stony o dyfrach w TOJKACH
http://home.4x4wire.com/erik/diffs/#top
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Sprawdź w katalogu f-my TIMKEN, jedna z najlepszych od łożysk. Mają znacznie większy wachlaż rozmiarów niż np. SKF czy FAG. Na ich stronie mjest katalog interaktywny.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
DZIĘKI
Jutro z ciekawości popytam o dostępność tego Timkena ( bo już zamówiłem KOYO N na 9) natomiast nie masz gdzieś numeru Timkena na małe łozysko, bo Koyo z koncówką J-1 niet a tym bardziej NSK.
A czy w Twoich notatkach jest może napisane co to mam za most albo dlaczego nie mam tak jak większość


Jutro z ciekawości popytam o dostępność tego Timkena ( bo już zamówiłem KOYO N na 9) natomiast nie masz gdzieś numeru Timkena na małe łozysko, bo Koyo z koncówką J-1 niet a tym bardziej NSK.
A czy w Twoich notatkach jest może napisane co to mam za most albo dlaczego nie mam tak jak większość


Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
A możesz podać wymiary?Bury-Tom pisze:No ale dalej mam problem z znalezieniem małego łozyska czyli NSK R30-13 ( KOYO TR0607J-1 )
Duże Timken jest na pólce a i cena rewelacja 104 zeta![]()
Może ktoś jednak posiada Timkenowski numer???
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
(30x72x24) małe NSK R30-13 lub KOYO TR0607J-1
(35×89×38.2) duże KOYO TR070904-I-N lub KOYO TR070904-I-9
niestety ale zamiennik od Maga69 dużego łożyska wałka ataku czyli TIMKEN 32307 a i owszem metalowe, z wałeczkami, stożkowe, śr. wewn. OK lecz przy zewnetrznej ZONG brakuje 9 mm. (sprawdzone dziś organoleptycznie) Można by naspawać ale ja wiem czy jest sens rzezbić

A tak na poważnie to może te łożyska są zastrzeżone dla handlu ogólnego
(35×89×38.2) duże KOYO TR070904-I-N lub KOYO TR070904-I-9
niestety ale zamiennik od Maga69 dużego łożyska wałka ataku czyli TIMKEN 32307 a i owszem metalowe, z wałeczkami, stożkowe, śr. wewn. OK lecz przy zewnetrznej ZONG brakuje 9 mm. (sprawdzone dziś organoleptycznie) Można by naspawać ale ja wiem czy jest sens rzezbić


A tak na poważnie to może te łożyska są zastrzeżone dla handlu ogólnego

Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 6:25 pm przez Bury-Tom, łącznie zmieniany 1 raz.
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.
z tym zamiennikiem KOYO TR070904-I-9 może być jeden problem a mianowicie wysokość w złożeniu bo katalogi podają dziwny wymiar 38/ 39,2. Może ktoś jest w stanie odszyfrować różnice w końcówce oznaczenia N na 9.
Ja wysokości w złożeniu nie mam bardzo jak sprawdzić bo przy demontażu skatowany został koszyczek. Zastanawiam się czy różnica nawet kilku setek w wysokości łożyska będzie miała znaczenie na pracę zębów ataku o talerz.
Ja wysokości w złożeniu nie mam bardzo jak sprawdzić bo przy demontażu skatowany został koszyczek. Zastanawiam się czy różnica nawet kilku setek w wysokości łożyska będzie miała znaczenie na pracę zębów ataku o talerz.
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.
ten pierwszy ZONG był właśnie z łożyskami zamówionymi z Kylonowego sklepiku
a w poniedziałek zadzwonię do tego stożka choć trochę hurtowni juz obdzwoniłem
Pier....ne skośnookie kurduple , czy oni nie rozumieją co oznacza słowo normalizacja
Przepraszam, zdenerwowałem się


Pier....ne skośnookie kurduple , czy oni nie rozumieją co oznacza słowo normalizacja

Przepraszam, zdenerwowałem się



Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
To się regulujeBury-Tom pisze:... Zastanawiam się czy różnica nawet kilku setek w wysokości łożyska będzie miała znaczenie na pracę zębów ataku o talerz.

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Wg katalogu zamienników Tmkena (dla numerów fabrycznych) wychodzi, że to powinny być jak najbardziej standardowe łożyska wg norm ISO, czyli:
30306M - małe
32307 - duże
Literka M nie wiem co oznacza, ale na pewno nie na wpływu na wymiary
30306M - małe
32307 - duże
Literka M nie wiem co oznacza, ale na pewno nie na wpływu na wymiary
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Dziś byłem w hurtowni i miałem w ręce ten zamiennik TIMKENA 32307 i tak jak napisałem wcześniej srednica zewnętrzna jest o 9 mm za mała ( ma 80 mm). Ale łozysko które przyszło od Kylona również ma srednice 80 mm więc może są dwa rodzaje główek mostów w tym modelu bo mag69 po moim VINie odczytał wymiar prawidłowy jaki ja mam w u siebie czyli 89 mm.
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości