Strona 1 z 3
bj75 bez napędu przedniego.
: ndz gru 23, 2007 11:24 pm
autor: bartollini
witam uprzejmie wszystkich!
jestem tu pierwszy raz i od razu z problemem

.
nabyłem w afekcie toyotę land cruiser prawdopodobnie bj75 pick up 1986 rok, ale trudno stwierdzić to na pewno, gdyż jest trochę przerobiona.
nie dołącza się przód. kontrolka 4wd pali się na tablicy po przełorzeniu dźwigni w pozycję 4h, ale napędu nie ma. jestem początkujący w temacie 4x4 i bardzo proszę o pomoc.
pozdrawiam
: ndz gru 23, 2007 11:35 pm
autor: Zbowid
Zacznij od innego tematu, na przykład jestem z... mam 100 lat i ... itd itp...
A odpowiedź sama się napisze...można też użyć opcji :szukaj

: ndz gru 23, 2007 11:40 pm
autor: Szupryk46
Wpada nowy, na imprezę

: ndz gru 23, 2007 11:56 pm
autor: Damian
dobra, bez przesady, przywitał się jakoś i wiadomo że jest z Nowych Załubic
Kupiłeś taki bordowy wynalazek z paką z blachy ryflowanej, od myśliwego? Ten z komisu w Wołominie? Jeżeli to ten to jest już do sprzedaży od paru lat, jeździłem nim i nie zachwycił mnie pod wzgędem stanu. Zresztą właściciel, zarówno 3 lata temu jak i teraz chciał jakieś chore pieniądze, rzędu 30-40 tys. zł
To wersja bushtaxi, z niewiadomych przyczyn przerobiona na pickup'a przez poprzedniego właściciela.
Nie wiem na ile jesteś zielony, więc zapytam: czy zapiąłeś sprzęgiełka w piastach? Czy przy włączonym 4H lub 4L kręci się przedni wał?
: pn gru 24, 2007 12:00 am
autor: Patry
Już nie przesadzajcie, chłopak ma problem to trzeba jakoś mu pomóc, przecież napisał że wita serdecznie wszystkich i że jest tu pierwszy raz.
Po pierwsze- sprawdź czy masz wał napędowy

Po drugie- sprzęgiełka masz zapięte ?
Po trzecie- jeśli masz wał i zapięte sprzęgiełka to może nie masz którejś półosi ?
Po czwarte... nie wiem może wodziki od reduktora ?
: pn gru 24, 2007 12:01 am
autor: Patry
Ubiegłeś mnie Damian o 4 minuty

: pn gru 24, 2007 12:03 am
autor: Damian
Ale o brakującym wale nie pomyślałem, a to wielce prawdopodobne

: pn gru 24, 2007 12:04 am
autor: Playboy26
moja pierwsza toyota 70 nie miała przedniego wału, okazało się dopiero przy pierwszej wtopie

: pn gru 24, 2007 12:06 am
autor: Patry
Nigdy nie wiadomo
Ostatnio znajomy kupił KZJ70 i od początku nie działała elektryczna szyba kierowcy, a kostki sie rozpieły... dobra auto na warsztat a tu

nie ma silnika i prowadnic tylko kołek z drzewa podtrzymuje szybe

: pn gru 24, 2007 12:08 am
autor: Qbartx
Playboy26 pisze:moja pierwsza toyota 70 nie miała przedniego wału, okazało się dopiero przy pierwszej wtopie

Zebym ja kiedys na takiego kupca trafil co kupuje terenowke i nawet nie sprawdzi czy naped dziala
@
Damian, a moze to Ty jakis sabotaz przeprowadziles zeby cene zbic a potem Cie ktos ubiegl
A i poprosimy o fotki tego wynalazku

: pn gru 24, 2007 12:14 am
autor: Playboy26
Qbartx pisze:Playboy26 pisze:moja pierwsza toyota 70 nie miała przedniego wału, okazało się dopiero przy pierwszej wtopie

Zebym ja kiedys na takiego kupca trafil co kupuje terenowke i nawet nie sprawdzi czy naped dziala
@
Damian, a moze to Ty jakis sabotaz przeprowadziles zeby cene zbic a potem Cie ktos ubiegl
A i poprosimy o fotki tego wynalazku

było to w 98 roku

cena atrakcyjna była a ja zielony

: pn gru 24, 2007 12:15 am
autor: Damian
Qbartx pisze:
@
Damian, a moze to Ty jakis sabotaz przeprowadziles zeby cene zbic a potem Cie ktos ubiegl

Ja to tylko tak z ciekawości, 3 lata temu naiwnie myślałem że jak facet dziany (szef pewnej dużej firmy z branży moto), to będzie chciał rzęcha za psi grosz oddać i się go na przeprawy zrobi. Ale jak doszło to gadki to pieniądzach i usłyszałem "40 tys. bez negocjacji" to do końca dnia trauma mnie trzymała

Gość się niewiele nauczył, bo po 3 latach sprzedawca w komisie w Wołominie krzyknął coś ok. 30 tysi.
A jak wygląda? Bushtaxi, obcięte do gołej ramy za fotelami kierowcy i pasażera, dobudowana ścianka z blachy. Na ramie postawiona wanna z blachy aluminiowej. Do tego chromowane orurowanie na pace i na pysku.
Może być nawet fajny materiał na zmotę.
: pn gru 24, 2007 12:23 am
autor: Qbartx
Dzieki za opis ale i tak chce fotki
Ja tez niedawno mialem takie nadzieje jak Ty wtedy tyle ze mi sie przyfarcilo akurat

Co do takich dzianych gosci to zazwyczaj niezle sknery...
: pn gru 24, 2007 12:27 am
autor: bartollini
Damian, to ten sprzęt dokładnie

! z Wołomina. Obserwuję to forum od kilku dni i widzę, że w temacie 4x4 jesteście wielcy, ale że aż tak

!!!???? szacunek !
sprzęgiełka zapinałem, ale zero efektu. jak wajhę zapnę na 4h to wał się obraca. nic poza tym. po lewej stronie kierownicy mam jakiś nieoznakowany przycisk bez dołączonych przewodów, ale czy ten rocznik miał coś "na guzik"?
: pn gru 24, 2007 12:30 am
autor: Patry
Jeśli sprzęgiełka zapięte i wałecek się kryńci to półośki nie masz prawdopodobnie

lub może koła talerzowego na dyferencjale ale to raczej niemożliwe

: pn gru 24, 2007 12:33 am
autor: bartollini
zrobię jutro fotki.
dzisiaj przejechałem po niewielkim błotku i utonąłem. vw transporter mnie wyciągnął, a transportera grizzly. wstyd...

: pn gru 24, 2007 12:52 am
autor: Qbartx
Nie sprawdzales napedow jak kupowales? Nieladnie...
Na poczatek sprawdz stan sprzegielek bo moze ktores powiedzialo papa.
Potem tak jak mowi
Patry, sprawdz czy masz poloski.
: pn gru 24, 2007 12:56 am
autor: TomaszRT
Patry pisze:Jeśli sprzęgiełka zapięte i wałecek się kryńci to półośki nie masz prawdopodobnie

lub może koła talerzowego na dyferencjale ale to raczej niemożliwe

Może mieć cały most wypatroszony.

: pn gru 24, 2007 1:36 am
autor: bartollini
wiem, że głupio to zabrzmi, ale jak sprawdza się stan sprzęgiełek?

: pn gru 24, 2007 2:43 am
autor: Playboy26
rozkręcić, zobaczyć czy wszystko całe, czy nic nie połamane, czy wysuwa się i chowa no i przy okazji zobaczysz czy przegub jest
bo właśnie chyba jeszcze nikt nie napisał, że to przegub może być zmielony.
Najlepiej jak podjedziesz do kogoś kto się zna i spojrzy co i jak.
Pozatym remontuj i ciesz się naprawde fajnym sprzętem.
: pn gru 24, 2007 8:50 am
autor: Romeo
Powitać nowego....heh...i miłej zabawy

Szkoda że zanim kupowałeś nie napisałeś co chcesz kupić i na co zwracać uwagę, bo pierwsze co byś usłyszał to sprawdź napędy

Teraz zrób to co poprzednicy prawią, a dowiesz się co Mikołaj powinien ci pod choinkę przynieść

Wesołych świąt

: pn gru 24, 2007 9:11 am
autor: Mroczny
bartollini pisze:wiem, że głupio to zabrzmi, ale jak sprawdza się stan sprzęgiełek?

podnieś auto, zapnij napęd, zapnij sprzęgiełka zakręć kołem
jak się drugie obraca to możliwe, ze sprzęgiełka są sprawne

wtedy podstaw miskę i odkręć dekiel mostu
zrób zdjęcie i wklej co widzisz
aaa i zrób zdjęcie sprzęgiełka
jeśli weryfikacja da negatyny obraz sprzęgiełek... rozbierz je sprawdź czy nie są puste..
jak nie sa puste to wymyj, wycyzść i zabierz do domu
rozparceluj je na stole, otwórz browar i staraj się zrozumieć zasadę ich działania.. i wszystko stanie się jasne
: pn gru 24, 2007 10:25 am
autor: Marcin
o ile mnie pamiec nie zawodzi to ta czerwona(czy wisniowa) bj miala jakies straszne przygody zyciowe-ktos ja tu opisywal...
: pn gru 24, 2007 10:32 am
autor: Mag69
bartollini pisze:Damian, to ten sprzęt dokładnie

! z Wołomina. Obserwuję to forum od kilku dni i widzę, że w temacie 4x4 jesteście wielcy, ale że aż tak

!!!???? szacunek !
sprzęgiełka zapinałem, ale zero efektu. jak wajhę zapnę na 4h to wał się obraca. nic poza tym. po lewej stronie kierownicy mam jakiś nieoznakowany przycisk bez dołączonych przewodów, ale czy ten rocznik miał coś "na guzik"?
w którym momencie wał sie obraca ? jak jedziesz, czy na podniesionym ?
ile masz pozycji na reduktorze ?
nie wiem jak w BJ,bo np w LJ dołączanie przodu jest realizowane podciśnieniowo i możliwe,że to właśnie Ci nie działa.
Podaj VIN, sprawdzimy, co na to EPC

: pn gru 24, 2007 10:51 am
autor: bartollini
wał się obraca podczas jazdy. na dźwigni mam:2H, 4H, N, 4L. dziękuję bardzo za wskazówki. zrobię jak radzicie i wkleję fotki, ale to już chyba po świętach, bo trza jeszcze karpiowi dołożyć.
vin podaję z dowodu rejestracyjnego, bo faktycznego już dziś nie odczytam:
JT1V0BJ7509000631
ten samochód to chyba niezły kanał, ale mimo wszystko już go kocham!!!