nowy czlonek rodziny!

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

nowy czlonek rodziny!

Post autor: banano » pt sty 04, 2008 12:39 am

witam!

musze sie pochwalic szanowni koledzy ze po dlugich poszukiwaniach, dylematach, rozwarzaniach nad wyzszoscia nissana nad land roverem, mercedesa nad nimi wszystkimi ponownie wybralem Toyote! :)2
Do rodzinki kilka dni temu dolaczyl piekny Land Cruiserek 95, rocznik 99, taki jakis dziewiczy w porownaniu z moim Hilem...
juz prawie wzialem D4D ale w ostatniej chwili mnie tchnelo, postanowilem posluchac intuicji i wybralem 1KZTE...moze troche slabszy od D4D ale calkiem przyjemnie sie nim powozi nawet na 32" MTkach...
mam nawet na wysposarzeniu Diff Locka z czego sie chyba najbardziej ciesze :)23
jak narazie musze stwierdziec ze jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, samochod naprawde swietnie sie prowadzi po drodze, a i w terenie nie mialem zadnych zastrzezen, chociarz jak narazie tylko 2 wizyty uskutecznilem na okolicznych "bagnach"... niewarzne... koniec trucia...czas na PYTANIA.

u mechnaiora jeszcze nie bylem...wizyte szykuje na przyszly tydzien, oleje w silniku, skrzyni(manual), reduktorku i mostach chce wymienic sam jak to zwyklem robic od dawien dawna...tylko napiszcie prosze jakie oleje mam lac i jakie ilosci zakupic bo instrukcji niestety nie dostalem w pakiecie...do Hiluxa zawsze zalewalem Mobilem1, myslicie ze to dobry pomysl na LC? wlasciciel twierdzi ze do silnika lal Mobila SuperS 10W40...czy to dobry wybor? i powinienem go kontynuowac? jak z reszta? co zalac do hamulcow?(dot3 czy 4) jaki dextron do wspomagania? idt...itp...

czy do tylnego mostu jesli jest tam blokada to leje jakis specialny olej? LSD chyba tam nie mam.... ale reki sobie nie dam uciac... 8)

czy sa jakies specialne rzeczy na ktore powinienem zwrocic uwage przywracajac go do stanu jak najlepszego? czego sie bac w tym aucie, czego najbardziej pilnowac? (tak tak o przekladni juz slyszalem :roll: , ale czy ona faktycznie jest taka slabiutka?)

mam tez taki dylemat...bo jak np. wrzuce 2 i po wrzuceniu mam jakies 1600-1800obr. to troszke nim szarpie przy przyspieszaniu....w hilu tak nie jest. czy to moze jakis problem ze sprzeglem? aha, jak dam mu 4 i na tej 4 przy ok1600obr przycisne do podlogi gazik to tez nie ma takiej plynnosci ruchu...ale jak delikatnie przyspieszam to wszystko jest ok, po przekroczeniu 2000obr idzie jak "burza" i wszystko gra pieknie zarowno na 2 jak i na 4... poradzcie co koledzy please!

jeszcze tak sobie myslalem czy jesli mam tam staly naped na 4lapy z centralnym dyferkiem to czy przedni dyfer jest tam moze 4satelitowy? czy toyota nie pomyslala i dalej pakuja tam 2satelity?

ok, jak narazie to tyle... z dnia na dzien pewnie bedzie przybywalo pytan o czym pierwsi sie dowiecie :)21

a tak BTW to SZCZESLIWEGO NOWEGO ROKU! no i oczywiscie z gory dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi :)2

z noworocznym pozdrowieniem
Piotrek
TOYOTA

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » pt sty 04, 2008 9:54 pm

Gratuluję wyboru, trochę to trwało ale się udało :-) oj jeszcze pamiętam Twe pierwsze pytania o J9 ;-)
Podpowie co pamiętam:
olej mam od niedawna Shella 10w40, ale ten mobil to chiba też niezły, więc lej go dalej...
wspomaganie Dexcron III (a może i dextron się pisze) marka chiba nieistotna ;-)
hamulce DOT 4 (ale i 3 od bidy może być jak potrzeba a nic pod ręką lepszego)
most :oops: nie wiem
przekładnia no cóż, zależy od pamiętania o spuszczaniu wody z gumowych osłon drążków i częstotliwości "siłowego" pokonywania przeszkód, moja po 230kkm regenorawana dożyła do 300kkm i wywaliłem wsadziłem nową (ma starczyć do końca tego egzemplarza ;-), znaczy nie przewiduję tak długo jeździć nim by ją dobić), zazwyczaj najpierw padają gumy mocujące ją do ramy, w ASO nie występują samodzielnie, w polibuszach u "hien" jak najbardziej, jak szybko zainwestujesz około 150PLN to i przekładnia dłużej pożyje
drugi słaby punkt - pompa wspomagania - jak się dużo po lesie kręci to pada w miarę szybko, ja już 2 razy regenerowałem a od niedawna mam świeżą używkę, tamta na szrot się nadawała
drążki kierownicze to jak w każdym IFSie jak "przydupczysz" parę razy w kamienie trza będzie wymienić, ale z kosztami tragedii nie ma i na jakieś 25-50kkm starczają
obroty i szarpanie - hmm Panie to nie rakieta, tym się nie lata ;-), ale szarpać raczej nie powinno, oględziny u mechaniora wskazane
nie podałeś rocznika więc co do przedniego mostu wiem tyle, że od końca 99r zdaje się są 4ro satelitowe mosty, starsze jak się przekonałem mieli się całkiem sympatycznie ;-) teraz mam już 4ro ;-) jak masz w słabym stanie to daj PW, wiem kto ma tanio "prawie nówkę" na zbyciu
Wzajemnie najlepszego w nowym roku życzę i zadowolenia z bulwarowego autobusu ;-)
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » sob sty 05, 2008 1:03 am

dzieki black za odpowiedzi!
no masz racje!, juz dosyc od dawna ciekawil mnie ten model bo nota bene jak hiluxa kupowalem to tez nad takowym J9 sie zastanawialem ale wtedy wybralem hila...teraz czas na zmiany a w zasadzie powiekszenie rodzinki:)

ok, zatem podam wiecej szczegolow.
model 1999 pierwsza rejestracja 16.06.1999... ciekawe czy to juz 4 satelitowy dyfer? a jak dlugo wytrzymal twoj bo rozumiem ze miales 2satelitowy ale umarl i zmieniles na 4sat? widze ze z ta przekladnia nie jest tak tragicznie...moj ma przebiegu (mam nadzieje ze orginalnego) 140tys. jak narazie wszystko pieknie dziala, elektryka, mechanika bez zarzutu. z tym sprzeglem moze troszke przesadzilem ale i tak moze polece zrzucic skrzynie i zbadac organoleptycznie...tak dla pewnosci.

Jesli moge spytac Black, jaki ty masz rocznik, przebieg i...oponki? ja od tygodnia na 265/75R16 MT pociskam i jestem baaardzo zadowolony(szczegolnie w terenie, a w szczegolnosci po dzisiejszej wycieczce po lesno-piaskowych okolicach :)23 ) robia cudnie, a jak sie dolozy diff Locka do akcji to juz wogole jestem baaaardzo usmiechniety za kierownica 8) hehe.

P.S. po jakim przebiegu regenerowales ta pompe wspomagania?
domyslam sie ze czesto urzywasz w terenie?

ok, zatem raz jeszcze dzieki za pomoc.
i czekam na dalsze odpowiedzi dot. olejow w mostach oraz w skrzyni i redkutorze(chociarz tu slyszalem ze ma byc 75W90 gl5...czy to prawda?)
TOYOTA

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » sob sty 05, 2008 1:40 am

dyfer padł przy 245kkm z tym, że w tym samym miejscu i czasie padło kilka innych dyfrów m.in. w dwóch gelendach i 2 patrolach ;-), więc mu wybaczyłem
98 rocznik i około 310-315kkm obecnie
zadzwoń do ASO i uprzyj się, że mają akcję serwisową na wymianę tylnych półosi (niestety przeważnie udają, że nie wiedzą), podaj swój VIN i sprawdzą czy Twój egzemplarz podlega - ale zdaje się wszystkie przed 2001r podpadały, będziesz miał za free nowe o ile poprzedni właściciel z tego nie skorzystał - miłe bo zostaje tylko stara główka mostu i tarcze+zaciski tyle przekładają, reszta funkiel nówka z magazynu
pompa zeszła (no nie do końca, ale nie lubię jak mi coś buczy) po 230kkm, regeneracja pomogła jej na trochę - charakterystyczne stałe buczenie między 1800-2400 obrotów + połączone z mocnymi efektami dzwiękowymi przy skręcaniu do oporu kierą na postoju - oznaki że jej czas nadchodzi
ostatnio niestety mniej w terenie niż bym chciał... nawet tym miejskim ;-)
a gumki masz jedyny słuszny rozmiar do tego modelu - oczywiście poza czarnym :P, tam seryjne trochę ekonomiczniejsze i żwawsze są
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Zyzol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: wt paź 09, 2007 1:00 pm
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Zyzol » sob sty 05, 2008 3:41 pm

banano a krajowa maszyna czy zagramaniczna ??

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » sob sty 05, 2008 6:58 pm

kolego Black, takie wywody na temat to LUBIE :)2 same konkrety.
narazie malo czau mam wiec odpisze cos pozniej...

a co do pytania Zyzola to powiem tak.
jak poprzedni wlasciciel deklarowal, to 2 lata temu byla ze slonecznej itali sciagana...no wiesz same dziewice niepalace nia podobno smigaly, no i jak na szanujaca sie wloszke zawsze ale to ZAWSZE serwisowana tylko i wyłącznie w ASO.... :)21 :)21 :)21 :lol: :lol: :lol: od tego czasu w polsce... jak narazie przyznam ze w calkiem ladnym stanie....czas pokaze 8)
TOYOTA

Zyzol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: wt paź 09, 2007 1:00 pm
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Zyzol » ndz sty 06, 2008 5:11 pm

tak pytam bo lookałem w niemcowni od dealera 8) się mi spodobało autko :lol:
w porównaniu z krajowymi to mniejsze przebiegi, i papiery są.

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » ndz sty 06, 2008 11:51 pm

hmm...ciekawe o co chodzi z ta akcja serwisowa? moze jakies dokladniejsze wyjasnienie? a moze jest ktos na forum komu wymienili te polosie? skad wogole ten pomysl? czyzby jakas wada fabryczna? :-?
ufff, ciezki dzionek za mna...ale udalo sie nowe radyjko zamontowac no i oczywiscie CB 8) kurna, nie moglem zdecydowac gdzie je ulokowac ale juz po wszystkim...zostala tylko antena...i tu mam dopiero dylemat, antenke mam presidenta Texas (taka przykrecana na stale) dluga na 2metry...i niewiem gdzie toto zainstalowac...moze macie koledzy jakies pomysly? ja myslalem o tylnych drzwiach...ale sam niewiem czy to dobry pomysl...najlepiej to na dachu albo masce ale z wiadomych przyczyn odpada...ew. moze zakupie magnetyczna...coby na trasie miec na dachu a w teren na maske i git 8)

P.S. czy jest ktos na tym forum kto moglby mi powiedziec jaki olej i w jakich ilosciach mam zakupic do dyfrow w moim LC95? (tyl ma blokade)
do hiluxa na przod lalem 85W90 gl5 ale czy tutaj bedzie to samo? i czy na obu osiach? pomocy!
TOYOTA

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » pn sty 07, 2008 12:15 am

Z tą akcją serwisową to już był temacik: użyj szukaj a znajdziesz, słabą mam pamięć, a szczególnie przy 4tym browarku ;-) W każdym razie mi i co najmniej jednemu koledze z tego forum wymienili bez narzekania, tylko trza się było samemu przypomnieć i umówić termin.
update: http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=29637

Kylon, pomóż z tymi olejami, do J9 rozpiski jeszcze nie było.
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » pn sty 07, 2008 11:47 am

wlasnie bylem w ASO, sprawdzili VIN i powiedzieli zebym umowil sie na wymiane :)2 hehehe, takie ASO to mi sie podoba! zadnych problemow.

nooo panie KYLONIE prosze o pomoc z tymi olejami.. bo instrukcji niestety nie dostalem a na necie tez jakis konkretow nie udalo mi sie odnalezc... jesli ktos wie to szukam info co lac i w jakich ilosciach do: skrzyni biegow, reduktora, przedniego mostu, tylnego mostu (dodam ze auto to 99r, z blokada dyfra i stalym napedem na 4)

HELP!
TOYOTA

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9721
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn sty 07, 2008 12:00 pm

Wybraleś samochód Toyota Land Cruiser II 2.4 Turbo D, 3.0 Turbo D.
Poniżej podajemy zalecane przez nas oleje:



silnik 5,8L synthetic: Havoline Synthetic 5W-40
semisynthetic: Havoline Extra 10W-40
mineral: Havoline Diesel 15W-40

skrzynia 3L Geartex EP-A 75W-90
Geartex S4 75W-90

mosty
1,9-2L Geartex EP-B 85W-90LS ten jak jest LSD
ten jak normalnyMultigear 80W-90
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » pn sty 07, 2008 1:12 pm

Dzieki Gebels :)2

ale co z reduktorem? domyslam sie ze lepkosc taka sama jak w skrzyni biegow ale jaka ilosc?
a co do mostu to te 2l dotycza tylnego...a jak jest z przodem?

ma ktos jakies informacje?
najlepiej z orginalnej instrukcji 8)

Piotrek
TOYOTA

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9721
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn sty 07, 2008 2:14 pm

banano pisze:Dzieki Gebels :)2

ale co z reduktorem? domyslam sie ze lepkosc taka sama jak w skrzyni biegow ale jaka ilosc?
a co do mostu to te 2l dotycza tylnego...a jak jest z przodem?

ma ktos jakies informacje?
najlepiej z orginalnej instrukcji 8)

Piotrek
podają tylko że taki Skrzynia przekładniowa: EP-A 75W-90

w nowszym katalogu podają Transfer Box MULTIGEAR 75W-90 R 1.1 / 1.2 L ten spełnia normy GL4 a ten już GL%Geartex EP-A 75W-90
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » pn sty 07, 2008 2:51 pm

Wlasnie ta klasa tez jest bardzo warzna...ale wydaje mi sie ze zarowno do skrzyni b, reduktora i mostow powinienem zalac GL5...? czy tak?

Kylon!! do tablicy :D
TOYOTA

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9721
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn sty 07, 2008 2:56 pm

pytanie co jest w papierach jak zalejesz GL5 to nic sie nie stanie choć jeśli skrzynia ma mieć GL4 to po jakimś tam przebiegu synchronizatory padną :cry:

ja bym do skrzyni i reduktora lał multigear 75w90 bo ma GL4,5 a mosty 80W90, no chyba że w papierach jest że GL 5 a tak pewnie jest bo przeca nie jest zabytkowa konstrukcja to wsio 80W90
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » pn sty 07, 2008 3:17 pm

w hiluxie leje do skrzyni i reduktora gl5 a w instrukcji jest napisane ze moze byc gl4 lub gl5. zawsze zalewam Mobil SHC 75W90 (syntetyk)
myslisz ze w LC95 tez moge lac ten olej?

do mostow tez chyba lepiej cos syntetycznego niz mineralnego?
ja osobiscie zawsze auta zalewalem Mobilem...cena niezla a i z jakosci jestem bardzo zadowolony :)2 mysle ze w tym przypadku tez pozostane wierny marce :wink:
tyle ze niewiem czy jest z mobila jakis 80W90 bo z tego co pamietam to w hilu do przodu lalem Mobil 85W90 a do tylnego LSD Shell 90LS... chodzilo i chodzi nadal pieknie.
TOYOTA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości