musze sie pochwalic szanowni koledzy ze po dlugich poszukiwaniach, dylematach, rozwarzaniach nad wyzszoscia nissana nad land roverem, mercedesa nad nimi wszystkimi ponownie wybralem Toyote!
Do rodzinki kilka dni temu dolaczyl piekny Land Cruiserek 95, rocznik 99, taki jakis dziewiczy w porownaniu z moim Hilem...
juz prawie wzialem D4D ale w ostatniej chwili mnie tchnelo, postanowilem posluchac intuicji i wybralem 1KZTE...moze troche slabszy od D4D ale calkiem przyjemnie sie nim powozi nawet na 32" MTkach...
mam nawet na wysposarzeniu Diff Locka z czego sie chyba najbardziej ciesze
jak narazie musze stwierdziec ze jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, samochod naprawde swietnie sie prowadzi po drodze, a i w terenie nie mialem zadnych zastrzezen, chociarz jak narazie tylko 2 wizyty uskutecznilem na okolicznych "bagnach"... niewarzne... koniec trucia...czas na PYTANIA.
u mechnaiora jeszcze nie bylem...wizyte szykuje na przyszly tydzien, oleje w silniku, skrzyni(manual), reduktorku i mostach chce wymienic sam jak to zwyklem robic od dawien dawna...tylko napiszcie prosze jakie oleje mam lac i jakie ilosci zakupic bo instrukcji niestety nie dostalem w pakiecie...do Hiluxa zawsze zalewalem Mobilem1, myslicie ze to dobry pomysl na LC? wlasciciel twierdzi ze do silnika lal Mobila SuperS 10W40...czy to dobry wybor? i powinienem go kontynuowac? jak z reszta? co zalac do hamulcow?(dot3 czy 4) jaki dextron do wspomagania? idt...itp...
czy do tylnego mostu jesli jest tam blokada to leje jakis specialny olej? LSD chyba tam nie mam.... ale reki sobie nie dam uciac...
czy sa jakies specialne rzeczy na ktore powinienem zwrocic uwage przywracajac go do stanu jak najlepszego? czego sie bac w tym aucie, czego najbardziej pilnowac? (tak tak o przekladni juz slyszalem
mam tez taki dylemat...bo jak np. wrzuce 2 i po wrzuceniu mam jakies 1600-1800obr. to troszke nim szarpie przy przyspieszaniu....w hilu tak nie jest. czy to moze jakis problem ze sprzeglem? aha, jak dam mu 4 i na tej 4 przy ok1600obr przycisne do podlogi gazik to tez nie ma takiej plynnosci ruchu...ale jak delikatnie przyspieszam to wszystko jest ok, po przekroczeniu 2000obr idzie jak "burza" i wszystko gra pieknie zarowno na 2 jak i na 4... poradzcie co koledzy please!
jeszcze tak sobie myslalem czy jesli mam tam staly naped na 4lapy z centralnym dyferkiem to czy przedni dyfer jest tam moze 4satelitowy? czy toyota nie pomyslala i dalej pakuja tam 2satelity?
ok, jak narazie to tyle... z dnia na dzien pewnie bedzie przybywalo pytan o czym pierwsi sie dowiecie
a tak BTW to SZCZESLIWEGO NOWEGO ROKU! no i oczywiscie z gory dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi
z noworocznym pozdrowieniem
Piotrek




