Spalanie FJ Cruisera
Moderator: Mroczny
Spalanie FJ Cruisera
Witam ponownie szanownych forumowiczow. Mam tym razem krotkie i konkretne pytanie : czy jest ktos na forum kto uzytkuje - lub ma doswiadczenie w tym temacie - w PL FJ cruisera i moglby sie podzielic praktyczna wiedza dotyczaca jego spalania ?
Ile ten motorek - 4,0 V6 - pochalnia benzyny w normalnej eksploatacji / miasto, trasa, mieszane / oraz w trakcie eskapady poza utwardzone dukty ? No i jeszcze jedno - jakim paliwem sie zadawala - 95 czy musi byc 98 ? w stanach pisza ze potrzebuje paliwa premium ale to co u nich premium wcale nie musi oznaczac u nas 98.
Ile ten motorek - 4,0 V6 - pochalnia benzyny w normalnej eksploatacji / miasto, trasa, mieszane / oraz w trakcie eskapady poza utwardzone dukty ? No i jeszcze jedno - jakim paliwem sie zadawala - 95 czy musi byc 98 ? w stanach pisza ze potrzebuje paliwa premium ale to co u nich premium wcale nie musi oznaczac u nas 98.
Zycie sklada sie z krotkich chwil radosci...
FJ CRUISER 4,0 V6, BMW R 1150 GS
FJ CRUISER 4,0 V6, BMW R 1150 GS
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Nikt na forum nie ma FJ Cruisera, ale to kwestia czasu.
Spalanie silnika 4.0 jest z pewnością takie, że musi Cię być stać na to, żeby go nie liczyć
W jednym z testów napisali:
Wir w baku
W dużym mieście trzeba się liczyć ze spalaniem min. 16-18 l/100 km, a przy dużym ruchu lub wykorzystaniu mocy silnika będzie to 20-25 l. Na trasie [...] w 14 l można się już jednak zmieścić, i to nawet w czasie ponad 30-stopniowych upałów. Dynamiczna jazda skutkuje spalaniem na poziomie 16 i więcej l/100 km.
Licz dwadzieścia litrów na 100km
Spalanie silnika 4.0 jest z pewnością takie, że musi Cię być stać na to, żeby go nie liczyć

W jednym z testów napisali:
Wir w baku
W dużym mieście trzeba się liczyć ze spalaniem min. 16-18 l/100 km, a przy dużym ruchu lub wykorzystaniu mocy silnika będzie to 20-25 l. Na trasie [...] w 14 l można się już jednak zmieścić, i to nawet w czasie ponad 30-stopniowych upałów. Dynamiczna jazda skutkuje spalaniem na poziomie 16 i więcej l/100 km.
Licz dwadzieścia litrów na 100km

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
F-Jot spala średnio 14 litrów przy normalnej jeździe - czyli na 6 biegu do 120
Przy bardziej dynamicznej jeździe wychodzi jakies 16
Z lawetą spalił ostatnio koło 20 litrów
Na 95 oktanowym paliwku pracuje normalnie.
Przy bardziej dynamicznej jeździe wychodzi jakies 16
Z lawetą spalił ostatnio koło 20 litrów
Na 95 oktanowym paliwku pracuje normalnie.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
Pokopalem troche na zagranicznych forach i dosc precyzyjne dane maja koledzy z kanady.Wychodzi na to ze po pierwsze jezdza nawet na ichniejszej tzw. normalnej benzynie co oznacza 86 oktanow
dla nich premium to 95
Spalanie : trasa 12-13 , miasto 15-17 , srednio 14-15. Da sie przezyc i chyba nie jest to tak tragicznie.
Znajomy kupil ostatnio Pajero 3,2 DID i jemu srednio pali 13-15 w zaleznosci od stylu jazdy. Na tym tle FJ wypada niezle zwazywszy ze cena ropy i benzyny jest na podobnym poziomie.Oczywiescie porownujac z Tojka i D4D to wynik FJ jest conajmniej o 30-40 % wyzszy.
Dla porownania jak pala wasze autka i jakie maja silniki ?


Spalanie : trasa 12-13 , miasto 15-17 , srednio 14-15. Da sie przezyc i chyba nie jest to tak tragicznie.
Znajomy kupil ostatnio Pajero 3,2 DID i jemu srednio pali 13-15 w zaleznosci od stylu jazdy. Na tym tle FJ wypada niezle zwazywszy ze cena ropy i benzyny jest na podobnym poziomie.Oczywiescie porownujac z Tojka i D4D to wynik FJ jest conajmniej o 30-40 % wyzszy.
Dla porownania jak pala wasze autka i jakie maja silniki ?
Zycie sklada sie z krotkich chwil radosci...
FJ CRUISER 4,0 V6, BMW R 1150 GS
FJ CRUISER 4,0 V6, BMW R 1150 GS
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Toyota Land Cruiser KZJ70 na 33x12,5 MT:
miasto 13-14/100km
trasa (przelotowa 110km/h) 12/100km
trasa (przelotowa 70km/h) 10/100km
Toyota Land Cruiser LJ70 na 33x12,5 MT
miasto 12/100km
trasa 10-11/100
Land Cruiser KZJ90 na 265/75R16
miasto 12/100km
trasa 10-12/100km
Licz spokojnie spalanie 20/100 benzyny
W Kanadzie nie ma korków
Chcesz założyć większe opony
Kanadyjczycy wypuścili Barbarę Streisand, to co oni mogą wiedzieć o samochodach
miasto 13-14/100km
trasa (przelotowa 110km/h) 12/100km
trasa (przelotowa 70km/h) 10/100km
Toyota Land Cruiser LJ70 na 33x12,5 MT
miasto 12/100km
trasa 10-11/100
Land Cruiser KZJ90 na 265/75R16
miasto 12/100km
trasa 10-12/100km
Licz spokojnie spalanie 20/100 benzyny
W Kanadzie nie ma korków
Chcesz założyć większe opony
Kanadyjczycy wypuścili Barbarę Streisand, to co oni mogą wiedzieć o samochodach

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
aaaa - to znaczy że kłamałem odpowiadając koledze post wyżej... to co ostatnio spaliła f-Jota nie pokrywa się co do litra z tym co u kanadoli hehPeter4x4 pisze:Pokopalem troche na zagranicznych forach i dosc precyzyjne dane maja koledzy z kanady.Wychodzi na to ze po pierwsze jezdza nawet na ichniejszej tzw. normalnej benzynie co oznacza 86 oktanowdla nich premium to 95
![]()
Spalanie : trasa 12-13 , miasto 15-17 , srednio 14-15. Da sie przezyc i chyba nie jest to tak tragicznie.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
..., bo to są informacje z forum "obiektywnych" uzytkownikówszary pisze:aaaa - to znaczy że kłamałem odpowiadając koledze post wyżej... to co ostatnio spaliła f-Jota nie pokrywa się co do litra z tym co u kanadoli hehPeter4x4 pisze:Pokopalem troche na zagranicznych forach i dosc precyzyjne dane maja koledzy z kanady.Wychodzi na to ze po pierwsze jezdza nawet na ichniejszej tzw. normalnej benzynie co oznacza 86 oktanowdla nich premium to 95
![]()
Spalanie : trasa 12-13 , miasto 15-17 , srednio 14-15. Da sie przezyc i chyba nie jest to tak tragicznie.

Jak zajrzysz na forum Jeepa to sie okazuje, że niektóre to palą 10-12/100 w mieście z silnikiem V8

Dlaczego piszesz ze klamales
? Przeciez Twoje dane pokrywaja sie z tymi z Kanady.
Ty : srednio 14
Kanada : srednio 14-15 tez pewnie przy predkosciach na trasie ok 120 bo takie maja ograniczenia.
Z laweta lub w terenie to przeciez wiemy ze inna bajka
Rozumiem ze jezdzisz takim FJ. Jestes zadowolony ? kupilbys ponownie.?
Ja sie po takowego wybieram w tym roku i stad te moje posty dotyczace FJ Cruisera. Chce sie upewnic w 100% co do slusznosci swojej decyzji zanim wyskocze z powaznej kasy.

Ty : srednio 14
Kanada : srednio 14-15 tez pewnie przy predkosciach na trasie ok 120 bo takie maja ograniczenia.
Z laweta lub w terenie to przeciez wiemy ze inna bajka

Rozumiem ze jezdzisz takim FJ. Jestes zadowolony ? kupilbys ponownie.?
Ja sie po takowego wybieram w tym roku i stad te moje posty dotyczace FJ Cruisera. Chce sie upewnic w 100% co do slusznosci swojej decyzji zanim wyskocze z powaznej kasy.
Zycie sklada sie z krotkich chwil radosci...
FJ CRUISER 4,0 V6, BMW R 1150 GS
FJ CRUISER 4,0 V6, BMW R 1150 GS
heh
owszem jeździłem jakiś czas f-jotem , ostatnio w lawecie ... jednakże egzemplarz kolegi to był - ja wyznaję jedyną słuszną wiarę -Patrolizm
Niestety do f-jota nie mogłem się przyczepić zasadniczo...choć stosunkowo słaby wypas fabryczny , ciągła kontrola trakcji nie pozwalała składać syfa na zakrętach , mały w środku , deska rozdzielcza nie do końca dopracowana - w zamysle konstruktorów miało być chyba połaczenie old skullu z nowoczesnoscią. Generalnie siermiężna w wykończeniach...ale to nie stanowi - zajebisty układ napedowy , szczególnie motór - moment dostepny zawsze i wszędzie.Hamuje również bardzo przyzwoicie.
W całym rachunku nakładów finansowych pomiędzy kilku letnim gr plus zawiecha plus koło plus snorkel itd plus mała różnica cen pomiędzy benzyna a napędem plus nic nie warty 3 litrowy motór ( wczoraj znowu zwybuchował się był) śmiem twierdzić że gdy by f-j nazywała się nissan to biere
Ale się nie nazywa heh.
owszem jeździłem jakiś czas f-jotem , ostatnio w lawecie ... jednakże egzemplarz kolegi to był - ja wyznaję jedyną słuszną wiarę -Patrolizm

Niestety do f-jota nie mogłem się przyczepić zasadniczo...choć stosunkowo słaby wypas fabryczny , ciągła kontrola trakcji nie pozwalała składać syfa na zakrętach , mały w środku , deska rozdzielcza nie do końca dopracowana - w zamysle konstruktorów miało być chyba połaczenie old skullu z nowoczesnoscią. Generalnie siermiężna w wykończeniach...ale to nie stanowi - zajebisty układ napedowy , szczególnie motór - moment dostepny zawsze i wszędzie.Hamuje również bardzo przyzwoicie.
W całym rachunku nakładów finansowych pomiędzy kilku letnim gr plus zawiecha plus koło plus snorkel itd plus mała różnica cen pomiędzy benzyna a napędem plus nic nie warty 3 litrowy motór ( wczoraj znowu zwybuchował się był) śmiem twierdzić że gdy by f-j nazywała się nissan to biere

Ale się nie nazywa heh.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
Tu akurat ćwiekiem mnie nie zabijesz - ceny śledzę na bieżąco. ale dzięki.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość