LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » pn sty 28, 2008 10:29 am
Może ktoś ma szczegółowe dane na temat luzów w silniku VM 2,5 td?
Czasiu obiecałeś

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
borman

- Posty: 656
- Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
- Lokalizacja: sanok
Post
autor: borman » pn sty 28, 2008 10:31 am
wydaje mi się że jestem pewien ..............że VM ma hydrauliczne zawory (a nawet coś takiego leży gdzieś u mnie na strychu )
-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » pn sty 28, 2008 10:34 am
No mój ma mechaniczne wszystko.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » pn sty 28, 2008 10:40 am
A tylko nieśmiało zauważę, że może nie na Toyocie, tylko na Jeepie lepiej zapytać?
Psujesz nam tu dobrą opinię

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » pn sty 28, 2008 10:42 am
No wiem, wiem ale wiesz chciałem zasięgnąć informacji u fachowców

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » pn sty 28, 2008 10:47 am
Opinię znasz
Bogumiła zapytaj, wiesz którego - z pewnością ma właściwe dane.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn sty 28, 2008 10:48 am
a po czym wnosisz, ze nie takie?
dzwwni coś? popukuje z lekka... ?

-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » pn sty 28, 2008 10:50 am
Nic z tych rzeczy - po prostu zrobiłem ponad 1000 km od czasu złożenia głowicy i wymieniam oleje na lepsze i ustawiam zaworki...
A Ty zaraz jak ta Kasandra...

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
selim
-

- Posty: 4788
- Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: Sląsk
Post
autor: selim » pn sty 28, 2008 10:54 am
Luz zaworowy
Zimny element
Wlot 0.30 (mm)
Wylot 0.30 (mm)
Jeep ma hydrauliczne , w dziale Toyota VM nie wystepuje
znalazłem w RR
-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » pn sty 28, 2008 10:56 am
Dzięki Selim, to że w Toyce nie występuje to wiem...cały czas traktuje się mnie jak bękarta

taki swoisty off road

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » pn sty 28, 2008 10:57 am
03/03 na zimnym
potwierdzam
kolejność zapłonu 1342
dane dla silnika HR4924
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 10:57 am przez
czesław&jarząbek, łącznie zmieniany 1 raz.
#noichuj
-
selim
-

- Posty: 4788
- Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: Sląsk
Post
autor: selim » pn sty 28, 2008 10:57 am
Silnik
Kod silnika VM 84 A
Pojemność 2500 (cc)
Bieg jałowy 875 - 925 (rpm)
Luz zaworowy
Zimny element
Wlot 0.30 (mm)
Wylot 0.30 (mm)
Ciśnienie oleju 3.5 - 5.0/5000 (bar / rpm)
Pompa wtryskowa (marka i typ) Bosch VE4
Kolejność zapłonu - wtryskiwacz 1-3-4-2
Ustawienia rozrządu na pompie wtryskowej (statyczne) 0.78 - 0.80 (mm)
Ciśnienie na wtryskiwaczu 147 - 155 (bar)
Bieg jałowy, minimum 750 (rpm)
Bieg jałowy, maksimum 850 (rpm)
Temperatura oleju w czasie testu 80 (°C)
Czas testu 1 (s)
Analiza spalin (nieprzeźroczystość) 48 (%)
Analiza spalin 1.50 m-1
Min. prędkość regulowana przy pustym przebiegu 4550 (rpm)
Maks. prędkość regulowana przy pustym przebiegu 4750 (rpm)
Analiza spalin metoda badań (tylko Niemcy) B
Układ chłodzenia
Ciśnienie 0.6 - 0.8 (bar)
Termostat otwiera się przy 83 ± 2 (°C)
Wentylator działa przy 84 - 88 (°C)
Elementy elektryczne
Akumulator 60 (Ah)
Alternator 70 (A)
Pojemności
Miska olejowa silnika, razem z filtrem 7.2 (l)
Układ chłodzenia 10.0 (l)
Ustawienia momentu obrotowego
Głowica cylindra
(Lekko naoliwione gwinty)
Etap 1
(Rzędy wewnętrzne) 29 (Nm)
Etap 2
(Rzędy wewnętrzne) +50° (°)
Etap 3
(Rzędy zewnętrzne) 88 (Nm)
Etap 4
(Włączyć silnik na 20 minut)
Etap 5
(Poczekać aż silnik ostygnie)
Etap 6
(Rzędy wewnętrzne) +30° (°)
Etap 7
(Rzędy zewnętrzne) -30° (°)
Etap 8
(Rzędy zewnętrzne) 88 (Nm)
Dysza wtryskiwacza
(Lekko naoliwione gwinty) 24 - 29 (Nm)
Świece żarowe 22 - 24 (Nm)
zerknij jeszcze czy masz taki kod silnika ?
-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » pn sty 28, 2008 10:59 am
VM66A - i tu pojawia się problem bo praktycznie nigdzie go nie ma

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » pn sty 28, 2008 11:17 am
w rrc 2.5 miał oznaczenie 95A
wcześniej był 2.4 i też miał regulowane zawory. dane te same.
#noichuj
-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » pn sty 28, 2008 11:22 am
Dziekulsja!!

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » pn sty 28, 2008 11:22 am
czesław&jarząbek pisze:kolejność zapłonu 1342
A którą częściej występuje (ogólnie w motórach 4cyl)? Powyższa czy ta druga (1243) ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
selim
-

- Posty: 4788
- Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: Sląsk
Post
autor: selim » pn sty 28, 2008 11:24 am
VM66A - nie wchodzi mi nigdzie
te oznaczenie- chyba tylko Toyota stosowała
a ta się do tego nie przyznaje

-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » pn sty 28, 2008 12:03 pm
Przyznaje się ale a Portugalii i Hiszpanii.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
Mich
-

- Posty: 247
- Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mich » śr lut 20, 2008 9:20 pm
selim pisze:Silnik
Kod silnika VM 84 A
Pojemność 2500 (cc)
Bieg jałowy 875 - 925 (rpm)
Luz zaworowy
Zimny element
Wlot 0.30 (mm)
Wylot 0.30 (mm)
Ciśnienie oleju 3.5 - 5.0/5000 (bar / rpm)
Pompa wtryskowa (marka i typ) Bosch VE4
Kolejność zapłonu - wtryskiwacz 1-3-4-2
Ustawienia rozrządu na pompie wtryskowej (statyczne) 0.78 - 0.80 (mm)
Ciśnienie na wtryskiwaczu 147 - 155 (bar)
Bieg jałowy, minimum 750 (rpm)
Bieg jałowy, maksimum 850 (rpm)
Temperatura oleju w czasie testu 80 (°C)
Czas testu 1 (s)
Analiza spalin (nieprzeźroczystość) 48 (%)
Analiza spalin 1.50 m-1
Min. prędkość regulowana przy pustym przebiegu 4550 (rpm)
Maks. prędkość regulowana przy pustym przebiegu 4750 (rpm)
Analiza spalin metoda badań (tylko Niemcy) B
Układ chłodzenia
Ciśnienie 0.6 - 0.8 (bar)
Termostat otwiera się przy 83 ± 2 (°C)
Wentylator działa przy 84 - 88 (°C)
Elementy elektryczne
Akumulator 60 (Ah)
Alternator 70 (A)
Pojemności
Miska olejowa silnika, razem z filtrem 7.2 (l)
Układ chłodzenia 10.0 (l)
Ustawienia momentu obrotowego
Głowica cylindra
(Lekko naoliwione gwinty)
Etap 1
(Rzędy wewnętrzne) 29 (Nm)
Etap 2
(Rzędy wewnętrzne) +50° (°)
Etap 3
(Rzędy zewnętrzne) 88 (Nm)
Etap 4
(Włączyć silnik na 20 minut)
Etap 5
(Poczekać aż silnik ostygnie)
Etap 6
(Rzędy wewnętrzne) +30° (°)
Etap 7
(Rzędy zewnętrzne) -30° (°)
Etap 8
(Rzędy zewnętrzne) 88 (Nm)
Dysza wtryskiwacza
(Lekko naoliwione gwinty) 24 - 29 (Nm)
Świece żarowe 22 - 24 (Nm)
zerknij jeszcze czy masz taki kod silnika ?
Masz może takie dane dla silnika 2LT-II

-
profesorr

- Posty: 788
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
- Lokalizacja: małopolska
Post
autor: profesorr » śr lut 20, 2008 10:53 pm
kto wymyślil takie dokręcanie głowicy

tel660675798
-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » czw lut 21, 2008 12:26 am
Nieważne, ale działa

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
selim
-

- Posty: 4788
- Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: Sląsk
Post
autor: selim » czw lut 21, 2008 9:03 am
Silnik
Kod silnika 2L-T
Pojemność 2446 (cc)
Bieg jałowy 700 (rpm)
Luz zaworowy
Zimny element
Wlot 0.20 - 0.30 (mm)
Wylot 0.40 - 0.50 (mm)
Ciśnienie sprężania
Stan normalny 32 (bar)
Minimum 20 (bar)
Ciśnienie oleju 2.5 - 6.0/3000 (bar / rpm)
Pompa wtryskowa (marka i typ) Denso VE
Kolejność zapłonu - wtryskiwacz 1-3-4-2
Ustawienia rozrządu na pompie wtryskowej (statyczne) 0.75 - 0.87 (mm)
Ciśnienie na wtryskiwaczu 112 - 122 (bar)
Minimum 102 (bar)
Analiza spalin (nieprzeźroczystość) 66 (%)
Analiza spalin 2.50 m-1
Maks. prędkość regulowana przy pustym przebiegu 4800 - 5000 (rpm)
Układ chłodzenia
Termostat otwiera się przy 82 (°C)
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
-
Mich
-

- Posty: 247
- Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mich » czw lut 21, 2008 10:51 am
Dzięki
Muszę jeszcze poszukać potwierdzenia czy 2LTII ma takie same dane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość