Strona 1 z 2

Wały HZJ/BJ a inne

: śr lut 06, 2008 1:47 pm
autor: Zbowid
Panowie, czy wały napędowe, a konkretnie tylni od BJ jest taki sam jak w HZJ? A może w innych modelach też jest taki sam? Poszukuję dobrego wału do BJ... Może jakieś podpowiedzi?

: śr lut 06, 2008 6:15 pm
autor: Wojteeek
Leży gdzieś w garażu przedni od Lj - Jutro rano wjade na kanał i porównam. Krzyżaki są inne.

: śr lut 06, 2008 6:25 pm
autor: Pepek
A co się stało z oryginalnym ??

: śr lut 06, 2008 6:31 pm
autor: Damian
pewnie zwichrowany...
wyjściem jest zrobienie nowych wałów od podstaw, tylko nie daj sobie wstawić kitu że na krzyżakach od lublina czy żuka będzie banglać

: śr lut 06, 2008 6:36 pm
autor: Pepek
W Poznaniu jest firma która naprawia wały. Można też u nich zamówić nowy

: śr lut 06, 2008 6:38 pm
autor: Damian
We wsi Warszawa jest kilka firm dorabiających wały.

: śr lut 06, 2008 6:38 pm
autor: Karson
do Kielc bliżej, też jest firma co naprawia i robi wały od podstaw :wink:

: śr lut 06, 2008 6:41 pm
autor: Damian
to jeszcze dla porównania:

cztery lata temu w Mechanixie za 2 wały do LJ70 zapłaciłem 1200zł brutto, z roczną gwarancją, niestety są na lublinowskich krzyżakach, które przy 33" i jeździe w terenie lecą po 10-15 tys. km

zresztą tak sobie teraz myślę, że w kzj70 oryginalne przy katowaniu i dużych kołach też szybko lecą :P

: śr lut 06, 2008 6:41 pm
autor: Pepek
Takie firmy są też we Wrocku. Ale nie mają wyważarek do wałów. A remont polega na wymianie wielowypustu na żukowski i wspawaniu go. Jak się uda to ok a jak nie to trudno

: śr lut 06, 2008 6:43 pm
autor: Damian
no właśnie ten wielowypust żukowski jest słaby, zwłaszcza jak masz mocny motor i duże koła
wyważanie robi się na samochodzie, na sucho to se można na oko wyważać :wink:

: śr lut 06, 2008 6:56 pm
autor: Mroczny
rzeźbiarze
:)21

coś jeszcze z tych żuków/lublinów pasuje?
:)21

: śr lut 06, 2008 6:58 pm
autor: Damian
to było cztery, prawie pięć lat temu i moją alternatywą były nowe wały z tujoty za kupe szelestów lub używki niewiadomego stanu za 1500zł

więc wziąłem nową produkcję z roczną gwarancją za 1200zł
chodzi bdb, tylko te krzyżaki co 2 miesiące trzeba wymieniać (koszt 40zł)

więc paszoł :)21 zresztą w kzj mam koszerne :)21

: śr lut 06, 2008 7:06 pm
autor: Patry
Tyż mam wały dorabiane w Mechanixie, auto waży 2550, turbodiesel 4,2 180km+, przebieg około 6tyś, koła 35".... krzyżaki z Lublina... i działają, zero luzów, bicia, stukania, strzelania :wink:

: śr lut 06, 2008 7:09 pm
autor: Damian
yhy, ale Ty cały przebieg zrobiłeś w terenie, a ja do tego terenu to czasem pycę po kilkaset km, na kołach i z przelotową 100-110km/h 8)
generalnie eljotka zrobiła na tych wałach jakieś 80 tys. km

: śr lut 06, 2008 7:10 pm
autor: Wojteeek
Byłem i przymierzyłem choć ciemno i mokro.
Na oko z latarką powinny pasować wymiennie (Bj/Lj)
Mam z 800m do tego gościa o którym pisze Karson. Robi nowe wały, nie na podzespołach żuk/lublin, a chyba na MAN'a. Dysponuje nowoczesnym sprzętem. Dosyć drogi ale po negocjacjach cena spada.

: śr lut 06, 2008 7:15 pm
autor: Patry
Damian pisze:yhy, ale Ty cały przebieg zrobiłeś w terenie, a ja do tego terenu to czasem pycę po kilkaset km, na kołach i z przelotową 100-110km/h 8)
generalnie eljotka zrobiła na tych wałach jakieś 80 tys. km
ano prawda, teren+dojazdówki, pycenie po okolicznych terenach, najdłuższa trasa to na mazury i z powrotem a tam tydzień włóczęgi offroad :)

: śr lut 06, 2008 7:45 pm
autor: Zbowid
Wojteeek pisze:Byłem i przymierzyłem choć ciemno i mokro.
Na oko z latarką powinny pasować wymiennie (Bj/Lj)
Mam z 800m do tego gościa o którym pisze Karson. Robi nowe wały, nie na podzespołach żuk/lublin, a chyba na MAN'a. Dysponuje nowoczesnym sprzętem. Dosyć drogi ale po negocjacjach cena spada.
Wojtek a Ty sprawdzałeś tylni czy przedni? Bo mnie trzeba tylni...
Damian mój wał właśnie wyważyłem, ale gościu przy mnie na maszynie pokazywał mi w czym rzecz - wieloklin jest OK ale wałem ktoś przygrzmocił w cóś - objawiało się to dziwnymi wibracjami całej budy. Wyważyłem koła zmieniłem opony a to nadal było, no i się okazało, że długo mój wał nie pociągnie, chociaż został wyważony na "0".

: śr lut 06, 2008 8:02 pm
autor: Wojteeek
Porównywałem przednie, tyłu z Lj nie mam.

: śr lut 06, 2008 8:04 pm
autor: Zbowid
Wojteeek pisze:Porównywałem przednie, tyłu z Lj nie mam.
Dzięki za chęć pomocy!

: śr lut 06, 2008 8:10 pm
autor: Karson
Powinienem gdzieś mieć stary tylni wał od LJ, wieloklin trza by zrobić i krzyżaki zapodać, jeśli by pasował to... :wink:
Ale musiałbym go najpierw znaleźć.

: śr lut 06, 2008 8:28 pm
autor: Wojteeek
Karson pisze:Powinienem gdzieś mieć stary tylni wał od LJ, wieloklin trza by zrobić i krzyżaki zapodać, jeśli by pasował to... :wink:
Ale musiałbym go najpierw znaleźć.
To go znajdź i weź jutro ze sobą. Jak znajdę chwile wolnego, to podskoczę i przymierzymy.

: śr lut 06, 2008 9:04 pm
autor: Kylon
HZJ ma większe krzyżaki a co za tym idzie wał jest inny :wink:

: śr lut 06, 2008 9:22 pm
autor: Zbowid
No nie chciałem sugerować ale krzyżaki są większe 32x92

: śr lut 06, 2008 9:32 pm
autor: Wojteeek
Kylon pisze:HZJ ma większe krzyżaki a co za tym idzie wał jest inny :wink:
Sam wał (porównywałem przedni) jest tych samych wymiarów - na oko, dokładnie nie mierzyłem. Wielkość krzyżaka stanowi różnicę jedynie w wielkości ucha, więc można by zaadoptować od lj wał z kompletem krzyżaków i mocowan jeżeli tylko pasowałyby w otwory (bez przeróbek).
Długość (w przypadku przedniego w bj i lj jest identyczna).

A jak wygląda sprawa mocowań/otworów we flanszach? Takie same w Bj, Lj, Hzj? Wie ktoś?

: czw lut 07, 2008 6:12 am
autor: Kylon
Wszystko można zaadoptować. Krzyżaki większe bo pewnie przeciążenia w HZJ większe.