Strona 1 z 1

land cruiser 90 napęd

: śr lut 06, 2008 4:31 pm
autor: Mieczyslav
szukam samochodu 25-50tyś zł, na początku padło na pajero 2, później 3 a teraz zacząłem myśleć o 90tce...

z katalogów wynika że były wersje z centralnym mechanizmem różnicowym (czyli że można śmigać po asfalcie na 4x4 na czym mi zależy) oraz bez centralnego...
jak je rozpoznać ?

w mitsubishi są 4 położenia dźwigni + luz w napędzie z centralnym i się to nazywa super select, a jak jest w toyocie ?

i jeszcze jedna prośba... czy jest gdzieś strona z pokazanymi modelami landcruisera ? bo ja się w tych oznaczeniach gubię... na początku myślałem że 90 to długość budy jak w defenderach :oops:

zadałbym jeszcze pytanie na co zwrócić uwagę przy zakupie... ale bym dostał odpowiedzi żeby archiwum przejrzeć... więc może przejrzę :)

: śr lut 06, 2008 4:38 pm
autor: Damian
90 - krótki
95 - długi

na rynku europejskim wszystkie są ze stałym napędem 4x4 i centralnym dyfrem
na skrzyni rozdzielczej masz:
- 4x4 stałe z dyfrem
- 4x4 stałe z blokadą dyfra
- 4x4 stałe z reduktorem
- luz

średnio co kilka dni ktoś pyta o coś co wiele razy było wałkowane na forum lub można znaleźć w necie za pomocą google w czasie krótszym od minuty

Re: land cruiser 90 napęd

: śr lut 06, 2008 4:42 pm
autor: TomaszRT
Mieczyslav pisze:i jeszcze jedna prośba... czy jest gdzieś strona z pokazanymi modelami landcruisera ? bo ja się w tych oznaczeniach gubię... na początku myślałem że 90 to długość budy jak w defenderach :oops:
http://www.buschtaxi.org

: śr lut 06, 2008 10:55 pm
autor: Myszek

: czw lut 07, 2008 11:42 am
autor: gkozi
myślę, że rozpoznasz po napisach na lewarku od napędów - jak pojawi się tam gdzieś cyfra dwa to coś nie teges...

: czw lut 07, 2008 11:45 am
autor: Damian
gkozi pisze:myślę, że rozpoznasz po napisach na lewarku od napędów - jak pojawi się tam gdzieś cyfra dwa to coś nie teges...
Nie będzie cyfry "2", tylko H-N-L

: czw lut 07, 2008 12:45 pm
autor: gkozi
uuu a w parcholu chyba jest dwója :D

: czw lut 07, 2008 12:52 pm
autor: Damian
Prawdopodobieństwo spotkania u nas J9 bez centralnego dyfra jest równie abstrakcyjne jak nie psujący się Land Rover. O ile wiem, to było ich trochę na rynku brazylijskim, skojarzonych z silnikami 3L (2,8D) i 2LT-II (2,4TD).

: czw lut 07, 2008 3:57 pm
autor: CZOBI

: czw lut 07, 2008 4:10 pm
autor: Damian
CZOBI pisze:tu masz pan po polsku

http://www.toyotaclub.hg.pl/modele.htm
tam jest dużo nieścisłości i uogólnień :)