Powitanie w raz z zapytaniem

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

DaroZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw lut 07, 2008 10:45 pm
Lokalizacja: Kamienna Góra

Powitanie w raz z zapytaniem

Post autor: DaroZ » czw lut 07, 2008 11:21 pm

Na wstępie oczywiście witam wszystkich użytkowników forum i pozdrawiam.
Wczoraj stałem się użytkownikiem Toyoty Hi Lux 4X4 2,4 td w automacie,właściwie dwóch toyot [ta druga to 4runner w manualu ] z silnikiem 2,4 td tyle że prawdopodobnie z przeznaczeniem na części.
Moje pytanie zmierza w kierunku hiluxa w terenie jest super ma moc i wszystko działa ok , zaś po wyjechaniu na asfalt nie ma wcale odejścia zbiera się do 3 tyś obrotów i to strasznie zamulenie i przy tych obrotach zmienia biegi i robi się coraz słabszy nie mogę go rozbujać na wyższe obroty, na postoju zbiera się do 5 tyś obrotów ,turbinę słychać i przy gazowaniu niemal chce wyrwać silnik z nadwozia myślę że to nie jest normalne i prosze was o jakąś pomoc co tu robić bo nie chciałbym się zawieść na nim tym bardziej że takiego auta zawsze pragnąłem :oops: POMOCY ?? ??
Toyota Hi Lux

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt lut 08, 2008 9:12 am

jeepa se kup...będzie szybko...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lut 08, 2008 9:31 am

Hilux ma dosc mocno redukowane przelozenie w terenie, wiec jest ok :)2

Niestety 2.4td 2LT silnik nie jest krolem przyspieszen w manualu, a automat zamula go dodatkowo :)3

Silnik 2LT ma moment max 2400rpm a moc max 3500, ciagnal mi od 2300 do 3300, dalej bez sensu.

Lepiej pomysl nad reanimacja 4Runnera, w sumie prawie to samo w terenie, chyba ze masz Hi-luxa ze sztywnym mostem z przodu.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

DaroZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw lut 07, 2008 10:45 pm
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: DaroZ » pt lut 08, 2008 10:33 am

Damian pisze:jeepa se kup...będzie szybko...
nie chodzi o szybko lecz o jakieś w miarę przyśpieszenie a tak jak ja mieszkam w górach i jadąc u siebie pod górkę z 200 metrów to nie chce się bujnąć nawet do 3000 tyś obrotów ja mu gaz a on zero reakcji, a po zatym mruga mi kontrolka O/D OFF może przyczyną jest EGR że pod obciążeniem nie chce ciągnąć ?
Toyota Hi Lux

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt lut 08, 2008 10:37 am

nie znam się na automatach w toyotach, ale 2LT-II z definicji jest raczej silnym osiołkiem niż hartem-sprinterem ;) a w automacie ma jeszcze mniej werwy.

ta kontrolka to OverDrive i nie wiem czemu mruga, ale jak się włączy O/D to może pomóc ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lut 08, 2008 11:25 am

Bo w gorach automatem trzeba sie nauczyc jezdic. Niestety na D pod Gorke nie chce jechac.

Automatem w gorach trzeba wajchowac, O/D, 3,2,1,L czy co tam jest w tej skrzyni.

Nawet jezdzac BMW 320 z automatem w gorach, nie padaka, musialem redukowac zarowno jadac w gore, a tym bardziej w dol.

Jezdziles Ty kiedys automatem ??
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » pt lut 08, 2008 11:25 am

DaroZ pisze:
Damian pisze:jeepa se kup...będzie szybko...
nie chodzi o szybko lecz o jakieś w miarę przyśpieszenie a tak jak ja mieszkam w górach i jadąc u siebie pod górkę z 200 metrów to nie chce się bujnąć nawet do 3000 tyś obrotów ja mu gaz a on zero reakcji, a po zatym mruga mi kontrolka O/D OFF może przyczyną jest EGR że pod obciążeniem nie chce ciągnąć ?
Uuu bracie, ciesz sie że Ci nie zwalnia :lol: hilux 2.4d w automacie to koszmar street racera... Przy jakich obrotach wbija Ci wyższy bieg? O/D off wyłącza nadbieg, a jak miga to coś nie gra i pewnie ciśniesz pod górki na najwyższym biegu :wink:

Od kiedy w tym silniku jest EGR?
same starocie

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » pt lut 08, 2008 11:30 am

Myślę że kolega powinien wstawić sobie skrzynię manualną z drugiego auta, albo naprawić automatyczną
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lut 08, 2008 11:30 am

Miras M pisze:
DaroZ pisze:
Damian pisze:jeepa se kup...będzie szybko...
nie chodzi o szybko lecz o jakieś w miarę przyśpieszenie a tak jak ja mieszkam w górach i jadąc u siebie pod górkę z 200 metrów to nie chce się bujnąć nawet do 3000 tyś obrotów ja mu gaz a on zero reakcji, a po zatym mruga mi kontrolka O/D OFF może przyczyną jest EGR że pod obciążeniem nie chce ciągnąć ?
Uuu bracie, ciesz sie że Ci nie zwalnia :lol: hilux 2.4d w automacie to koszmar street racera... Przy jakich obrotach wbija Ci wyższy bieg? O/D off wyłącza nadbieg, a jak miga to coś nie gra i pewnie ciśniesz pod górki na najwyższym biegu :wink:

Od kiedy w tym silniku jest EGR?
Miga, bo juz nie daje rady i chce redukowac
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

DaroZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw lut 07, 2008 10:45 pm
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: DaroZ » pt lut 08, 2008 12:45 pm

Przyczyna była banalna przy filtrze powietrza jest czujnik podłączony do prądu i do podciśnienia , przełożyłem z drugiego i hula bez zarzutów czyli już spełnia to na co byłem nastawiony.
Chciałby jeszcze się dowiedzieć czy ten hilux ma blokady mostu tak aby wszystkie cztery koła mieszały , czy też załącza się mechanizm różnicowy i kręci tylko jedno przednie i jedno tylne ?
Toyota Hi Lux

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt lut 08, 2008 12:46 pm

hilux nie posiada blokad mostów
przód jest dopinany na sztywno - czyli jest brak centralnego dyfra
od blokad ważniejsza jest dobra opona
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

DaroZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw lut 07, 2008 10:45 pm
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: DaroZ » sob lut 09, 2008 10:26 pm

bieg przełącza mi przy 3 tyś obrotów i i nie zawsze chce mi wyłączyć 4WD ,przycisk wyłączam a na liczniku pali mi się dalej ?
Toyota Hi Lux

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob lut 09, 2008 11:01 pm

Po otwarciu maski zerknij na lewą stronę komory - do błotnika, przy podszybiu masz przykręcone ustrojstwo z dwoma plastikowymi grzybkami. Zdejmij je, solidnie przedmuchaj i załóż z powrotem. Powinno załatwić sprawę.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

DaroZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw lut 07, 2008 10:45 pm
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: DaroZ » ndz lut 10, 2008 2:38 pm

Przedmuchałem te podciśnieniowe na brązową i zieloną wtyczkę i nadal jest to samo dopiero po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu gaśnie.
Toyota Hi Lux

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość