LJ73 - 2H - 4H Pytanie!!!
Moderator: Mroczny
LJ73 - 2H - 4H Pytanie!!!
Wczoraj zostałem szczęśliwcem ! Kupiłem we Wiedniu i mam wreszcie lj73 i 0 doświadczenia z Toyotką. Jest tylko problem. Włączając przyciskiem 4H nie zapala się kontrolka. Na postoju wł. cicho a w trakcie jazdy z terkotem. Za każdym razem terkot krótszy. Włączając blokadę zapalają się kontr. razem dwie naraz. Auto od kobietki raczej nigdy nie używane dwa napędy. Proszę o pomoc.
- Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
"w Wiedniu" 
Jaką blokadę? To auto seryjnie nie ma blokad.
Pewnie piszesz o reduktorze (wajcha 4L) - jego włączenie też, tak jak przycisk 4H, zapina przedni most.
I jakie dwie kontrolki? Od napędów jest tylko jedna - zielona "4WD" po lewej stronie zegarów
Po pierwsze, przełącz sprzęgiełka (pokrętła w przednich piastach) na pozycję lock. Dopiero potem włącz 4H, sprawdź też reduktor (nie rób tego na asfalcie...). Jeśli się nie załącza, to:
- po podniesieniu maski po prawej stronie komory silnikowej, przy błotniku blisko podszybia są takie dwa małe plastikowe "grzybki", zdejmij i bardzo solidnie przedmuchaj
- wejdź pod samochód i sprawdź przewody, które idą do skrzyni rozdzielczej. może któryś się wypiął
- wymień oleje w skrzyni i mostach
Jak nadal nie działa to jedź do specjalizowanego warsztatu 4x4
Jaką blokadę? To auto seryjnie nie ma blokad.
Pewnie piszesz o reduktorze (wajcha 4L) - jego włączenie też, tak jak przycisk 4H, zapina przedni most.
I jakie dwie kontrolki? Od napędów jest tylko jedna - zielona "4WD" po lewej stronie zegarów
Po pierwsze, przełącz sprzęgiełka (pokrętła w przednich piastach) na pozycję lock. Dopiero potem włącz 4H, sprawdź też reduktor (nie rób tego na asfalcie...). Jeśli się nie załącza, to:
- po podniesieniu maski po prawej stronie komory silnikowej, przy błotniku blisko podszybia są takie dwa małe plastikowe "grzybki", zdejmij i bardzo solidnie przedmuchaj
- wejdź pod samochód i sprawdź przewody, które idą do skrzyni rozdzielczej. może któryś się wypiął
- wymień oleje w skrzyni i mostach
Jak nadal nie działa to jedź do specjalizowanego warsztatu 4x4
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
lj73
obok przycisku 4h ma jeszcze przycisk "coś tam"...lock. Teraz nie wiem dokładnie co przed lock jest napisane bo przyjeżdza auto we czwartek. Przy przednich piastach nie ma sprzęgiełek. Jakaś wersja z napisem o stałym włączeniu. Może to jakiś klon lj73. Włączając te dwa przyciski zapalają się po lewej stronie dwie kontrolki zielone - 4x4 oraz ...lock. Podaj mi proszę meila to postaram Ci się wysłać zdjęcie tego auta. A co do pytań wstrzymam się do czwartku jak poczytam instrukcję i dokładnie odpiszę napis na przycisku.
- Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
ładniutka
LJ73 po 90 roku, silnik 2LT-II
sprzęgiełka są automatyczne, rzadkość
nie chce mi się wierzyć, żeby to była wersja ze stałym 4x4 i blokowanym dyfrem, bo...po prostu takich nie było! w tej linii land cruiserów taki układ napędowy został zastosowany dopiero w następcy, który to podwoziowo w dużym stopniu jest 4runnerem.
masz zdjęcie wnętrza i podwozia?
LJ73 po 90 roku, silnik 2LT-II
sprzęgiełka są automatyczne, rzadkość
nie chce mi się wierzyć, żeby to była wersja ze stałym 4x4 i blokowanym dyfrem, bo...po prostu takich nie było! w tej linii land cruiserów taki układ napędowy został zastosowany dopiero w następcy, który to podwoziowo w dużym stopniu jest 4runnerem.
masz zdjęcie wnętrza i podwozia?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
- Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
bez zgody właściciela nie wrzucę 
Toyka jak toyka, ze zdjęcia wygląda na zadbaną - choć lakier jest nieoryginalny (za świeży, brak oryg. naklejki "turbo", w kolorze nadwozia pomalowane nieoryginalne poszerzenia)
stoi na starych szosowych 33x12,5 na feldze 15x10 (zerknąłbym na ew. luzy na łożyskach i wyrobionie bieżnie czopów piast, bo można podejrzewać że auto na tych kołach zrobiło duuużo km)
lekko już siądnięte sprężyny z tyłu
sprzęgiełka automatyczne (albo ja ślepy jestem, tudzież na sprzęgiełku jakiś szary farfocel jest
)
Toyka jak toyka, ze zdjęcia wygląda na zadbaną - choć lakier jest nieoryginalny (za świeży, brak oryg. naklejki "turbo", w kolorze nadwozia pomalowane nieoryginalne poszerzenia)
stoi na starych szosowych 33x12,5 na feldze 15x10 (zerknąłbym na ew. luzy na łożyskach i wyrobionie bieżnie czopów piast, bo można podejrzewać że auto na tych kołach zrobiło duuużo km)
lekko już siądnięte sprężyny z tyłu
sprzęgiełka automatyczne (albo ja ślepy jestem, tudzież na sprzęgiełku jakiś szary farfocel jest
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
- Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: lj73
zc69 pisze:obok przycisku 4h ma jeszcze przycisk "coś tam"...lock
auto hub lock ?
nie pamiętam już dokładnie, ale właśnie te wersje z automatycznymi sprzęgiełkami mają taki przycisk obok 4H, wypina on i zapina automatyczne sprzęgiełko
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: lj73
Takie rozwiązanie było chyba w niektórych J8 z dołączalnym przodemDamian pisze: auto hub lock ?
nie pamiętam już dokładnie, ale właśnie te wersje z automatycznymi sprzęgiełkami mają taki przycisk obok 4H, wypina on i zapina automatyczne sprzęgiełko
same starocie
- krzysiek-gdansk

- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Biorąc pod uwagę ten przycisk "auto hub lock" to na pewno jest to wersja z automatami, padniętymi już zresztą, biorąc pod uwagę owe "terkotanie"Qbartx pisze:Faktycznie to wyglada jak automaty. Albo dekielki co nawet srubki maja
Kolego, szukaj manualów Aisin'a (oryginalne stosowane fabrycznie), są w zasadzie bezproblemowe.
Toyka ładna, sam już powoli dojrzewam do dłuższej wersji - krótka fajna w teren, ale ciężko się zapakować na dalszy wyjazd, no i długą tak nie rzuca na wyjebach...ale to za jakiś czas, i to pewnie w hzj już. Chyba że na tego mastifa się zdecyduję
Kolego, zeznaj ile zapłaciłeś
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Jestem.Z tym terkotaniem to chyba mój błąd. Jeżeli lewy przycisk to automatyczne sprzęgiełka to włączając 4h najpierw powinienem wcisnąć lewy, potem prawy. Zapalały się wówczas 2 kontrolki i wchodziło bezszelestnie. Myślę że nic nie uszkodziłem....
Toyota ma książkę serwisową z wbitymi właścicielami i przeglądami. 150 tys. przebiegu. Nie znalazłem luzu w zawieszeniu. Rama i blacha super, tylko przy tych wstawkach poszerzających parę spuchnięć (pęcherzyków). Srodek super, siedzenia z amortyzacją sprężynową na korbkę (dziwne). Radio, 4 głośniki. Szyberdach. Cena 5500. Może i wysoka ale autko lepiej wygląda jak na zdjęciu. Jadąc tam nie byłem przekonany, ale jak ją zobaczyłem to wiedziałem, że będzie moją kochanką.......
Toyota ma książkę serwisową z wbitymi właścicielami i przeglądami. 150 tys. przebiegu. Nie znalazłem luzu w zawieszeniu. Rama i blacha super, tylko przy tych wstawkach poszerzających parę spuchnięć (pęcherzyków). Srodek super, siedzenia z amortyzacją sprężynową na korbkę (dziwne). Radio, 4 głośniki. Szyberdach. Cena 5500. Może i wysoka ale autko lepiej wygląda jak na zdjęciu. Jadąc tam nie byłem przekonany, ale jak ją zobaczyłem to wiedziałem, że będzie moją kochanką.......
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości





