Jakie wybrac amortyzatory do Hila 97-05 ??

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

qbanie
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Jakie wybrac amortyzatory do Hila 97-05 ??

Post autor: qbanie » ndz mar 02, 2008 3:33 pm

Zamierzam kupić amortyzatory do mojego hila i szczerze mówiąc juz mi się chyba w głowie pomieszało od ilosci informacji i rozbierzności zdań co do amortyzatorów. Ostatnio kolega założył sobie do LC95 całe zawieszenie OME i musze przyznać ze jest OK :). Jednak myśle jeszczę nad KONI, albo RANCHO 9000. Nie zależy mi na komforcie, tylko dobrym prowadzeniu i wybieraniu nierownosci..... musi się dać szybko jeździć !!!! OME działa naprawde bardzo fajnie, ale zastanawia mnie ta regulacja w KONI i RANCHO.... co byście mi mogli koledzy powiedzieć o tych amortyzatorach jak one wypadają w porównaniu do OME ??

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz mar 02, 2008 5:05 pm

KONI albo RANCHO


:)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
XchaosX
Posty: 408
Rejestracja: wt lut 19, 2008 9:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: XchaosX » ndz mar 02, 2008 6:07 pm

koni :)2 ome :)2 na rancho nie jeździłem

qbanie
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: qbanie » ndz mar 02, 2008 7:54 pm

A jak mam wybrać model Rancho 9000, bo nie mogę znaleść ich w katalogu, niestety nie ma Hiluxa..... Znalazłem 4Rannera, ale z tego co wyczytałem to są inne dłuchości amortyzatorów...

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz mar 02, 2008 8:13 pm

Znalazłem 4Rannera, ale z tego co wyczytałem to są inne dłuchości amortyzatorów...
W tym roczniku to już zupełnie inne auta, niewiele wspólnych rzeczy im zostało. Jeżeli udało Ci się namierzyć elektroniczny katalog Rancho to sprubój znaleźć zamiennik po wymiarch oryginału (ctrl + f i wpisujesz szukaną fraze na stronie, np długość lub skok). Bo po modelach to będzie cięzko...
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Bury-Tom
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Bury-Tom » ndz mar 02, 2008 9:36 pm

A myslałeś o Dobinsonie. Ja założyłem i jestem mega zadowolony
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » ndz mar 02, 2008 10:07 pm

no mieszanka z tymi amorami jak zbój! kazdy ceni co innego.
dobrze jahobo napisales, zadowolony jestem co nie miara, zreszta sam wiesz :)23 hehe.
ja ci proponuje taki kąplecik gwintowanego Ohlinsa na zamowienie i tez bedziesz mega zadowolony 8)

panowie a co z tymi rancho9000? ktos musial na nich smigac :-?
a dobinsoons? gdzie to mozna kupic? pewnie u kangorow? sprowadza to ktos do kraju nad wisla?
TOYOTA

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » pn mar 03, 2008 8:11 am

wklep w google dobinsons i Ci się wyświetli dystrybutor na Polskę :wink:

też polecam, amory mają wyjątkowo grube i ładnie pracują :)2
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn mar 03, 2008 8:12 am

Ja zrobiłem na Rancho 9000 około 50 tys. Ogólnie rzecz biorąc to dobry amortyzator. 9 stopniowa regulacja to o parę poziomów za dużo lub różnica miedzy nimi jest mało wyczuwalna. W moim aucie które wazy około 1800 kg pierwsze 3/4 zakresy robiły tak samo. Natomiast przestawianie na wyższe zakresy oraz na 9 stopień z połowy było bardzo wyczuwalne. Nie mniej jednak po dwóch latach regulacja się zepsuła. Zbiegło się to u mnie z wymianą na TJM więc nie wiem czy to pokrętło się obraca na jakieś osi czy poważna usterka gdzieś wewnątrz . Amorek oczywiście robił i mam go to tej pory ale pracuje na takim zakresie na jakim się zatrzymał.

Niewątpliwą wadą Rancho jest jakość tulei poliuretanowych oraz gumowych osłon tłoka. Jedno i drugie wybuchło po kilku tysiącach kilometrów. Mimo iż osłona pękła potem, druga powierzchnia tłoka nie pokryła się rdzą.

Ogólnie rzecz biorąc mogę polecić Rancho 9000 do aut z IFS lub na sprężynie. Montaż tego amortyzatora na oś z resorem piórowym to taki sobie pomysł. Lepszy byłby RSX

@qbanie wiedz o tym że,
KONI Heavy Truck ma regulacje ale przeregulowanie charakterystyki pracy tego amortyzatora wymaga demontażu z auta. Po drugie Koni Heavy truck jest amortzatorem medium duty a Rancho 9000 heavy duty.
Skoro Ci
qbanie pisze:. Nie zależy mi na komforcie, tylko dobrym prowadzeniu i wybieraniu nierownosci..... musi się dać szybko jeździć
to Koni Heavy Truck oraz Rancho 9000 skreśli z listy i zastanów się nad Rancho RSX lub w jednak w tym przedziale cenowym nad OME, TJM Trail Master

BTW to Hiluksem da sie szybko jedzić :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

qbanie
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: qbanie » pn mar 03, 2008 8:44 am

Właśnie się zastanawiałem czy ta regulacja w tych Rancho 9000 sie nie psuje. Teraz już mi się troche rozjaśniło w głowie :) Dzięki za pomoc.
Poczytałem troche o tych Dobinsons... a jak one wypadają w porównaniu z OME, Trail Master czy Rancho RSX ??
A co do Hiluxa... chyba się da szybko jeździć :wink:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn mar 03, 2008 9:12 am

Ogólnie rzecz biorąc wszystkie wymienione przez Ciebie amortyzatory są dobrymi i uznanymi na rynku amortyzatorami. Nikt nie robił porwań testów długodystansowych, wytrzymałościowych amortyzatorów różnych producentów w takich samych auta eksploatowanych w identycznych warunkach. Wszystkie te amortyzatory mają identyczną średnicę cylindra i grubość tłoczyska. Jedne mają stalowe osłony inne gumowe osłony a jeszcze inne plastikowe osłony tłoczyska ( KONI )
Większości opinii są to subiektywne odczucia użytkowników pt. mam i jest gitara. :wink:

Moje subiektyne wrażenia :wink:

Miałem w jednym i tym samym aucie:
KYB 10 tys - Wady mięki, mało wytrzymały szybko przegrzewający sie
Iron Man – 30 tys km Wady: rdzewieją.Tłok się zaczął pocić
Rancho – 50 tys Wady: polibusze i osłony tłoczyska słaba żywotność
TJM XGS – 20 tys żadnych strat
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

qbanie
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: qbanie » pn mar 03, 2008 9:52 am

Masz rację trzeba przetestować samemu, bo kazdy inaczej jeździ i ma inne wymagania.
Poszukujac informacji o Dobinsons'ach znalazlem cos takiego:
We will now recommend OME or Ranchos if you want a more comfortable ride or the Dobisons if you want a stiff ride.
Znalazłem jeszcze kilka innych podobnych opinii, wiec możliwe że będą sztywniejsze te Dobinsons'y :D
Zamiawiam, zobaczymy :D

qbanie
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: qbanie » pn mar 03, 2008 11:48 am

Dobinsons'ow prawdopodobnie nie ma do mojego modelu :)3

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » pn mar 03, 2008 11:53 am

Eskapada pisze: BTW to Hiluksem da sie szybko jedzić :)21
kurnaaaa, hilem to sie da zapier.alac :)21
ciekawe jaka bedzie roznica na tych dobinsonach nie?

ale mysle eskapada ze masz racje...wszystkie te amory o ktorych mowa to pewnie tak naprawde to samo, roznice sa drobne (np w oslonach) a tjm i ome sie nie psuja bo jak to mowia "czego niema to sie nie psuje" regulacji nie maja wiec sie nie jeb...ia... :)2 i tak niech pozostanie.
HEJ

lykaj qba te dobinsony i bedzie MOC! byle by szybko doszly to juz za tydzien potestujemy na naszej "testowej" :)23
TOYOTA

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » pn mar 03, 2008 11:54 am

qbanie pisze:Dobinsons'ow prawdopodobnie nie ma do mojego modelu :)3
jakto kur.a niema!?!?!?!

to w takim razie OME? 8)
TOYOTA

qbanie
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: qbanie » pn mar 03, 2008 11:58 am

Może przednie Dobinsons(przód pasuje), a tył OME ?? :roll:

qbanie
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: qbanie » pn mar 03, 2008 11:59 am

a Ty banann zamiast pracować to na forum siedzisz ... nieładnie 8)

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » pn mar 03, 2008 12:06 pm

@qbanie.. zadzwoń do chłopaków od Dobinsons'a i zapytaj, a nie będziesz tak szukał po omacku :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » pn mar 03, 2008 12:14 pm

Karson pisze:@qbanie.. zadzwoń do chłopaków od Dobinsons'a i zapytaj, a nie będziesz tak szukał po omacku :)21
juz dzwonil ze 3razy i oni tez do qby dzwonili :D
zatem zadnych omackow tu niema. hehe.

czyli masz wybor:
przod dobinsons, tyl np.OME
albo wszystko OME...

jak myslicie panowie? co bedzie lepsze?
moze ten dobinson na przedzie robil by fajnie? mowia ze podobno twardszy od OME... a jak ci na tym...no...komforcie nie zalezy to wybor wydaje sie wlasciwy...szkoda ze na tyl nie pasuja...
ale te dobinsony to tez sa na lift 2'?
TOYOTA

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pn mar 03, 2008 12:39 pm

Twardszy od którego OME ?? Twardszego czy miększego - są dwa rodzaje :wink:
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » pn mar 03, 2008 1:16 pm

sam chcialbym wiedziec...
a powiedz mi kylon, czy na amorach OME i sprezynach znajde jaki one maja numerek katalogowy? jest to tam gdzies napisane?

a tak BTW. to dlugo trzeba by czekac na te twardsze amory do Hiluxa (97-05) mowie o kaplecie(p+t) i pytam w imieniu qbanie :)
TOYOTA

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pn mar 03, 2008 6:44 pm

Mnie nie pytaj bo ja do 11 marca jestem w pracy ale nie w firmie. Dzwoń do Rafała. On teraz u mnie rządzi.
Na amorkach i spręzynach są oznaczenia. Na amorkach grawerowane a a na sprężynach drukowane na karteczkach.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » pn mar 03, 2008 8:12 pm

dzieki :)2
TOYOTA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości