Mroczny, z matematyką to coś u Ciebie nietęgo....
62" byłoby 2x większe, a więc siła na obwodzie koła 2x mniejsza, czyli spadek o 50% (bo dzielone przez 2) , ale teoretyczny wzrost prędkości o 100% (bo mnożone przez 2)
W tym konkretnym przypadku, czyli zmiana z 31 na 32":
- bazą jest 31" - czyli wyjściowe 100%
- opcja 32" - dla tego koła jest to 103,23% wielkości wyjściowej, o tyle więc powiększą się prędkości na każdym biegu
- 96,87% - tyle zostanie z bazowej siły uciągu (na obwodzie koła) w stosunku do wielkości wyjściowej.
Jak widać, przy takiej "kosmetycznej" zmianie wielkości kół te różnice są w zasadzie nieodczuwalne.
Odczuwalne za to bardziej będą opory toczenia, bo zmiana szerokości opony jest z 10,5 na 11,5", czyli 109,5% wielkości wyjściowej.
To się bardzo konkretnie na stacji benzynowej odczuwa. W tym przypadku to będzie wzrost średniego zużycia tak ok. 05 - 08 L/100km.
U mnie, w 4R, po zmianie ze standardów (225 szerokość) na 33/12,5" (czyli 317,5 szerokość) zużycie średnie paliwa wzrosło z 12 do 14 - 14,5
