HIL - 32/11,5/15

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
jurgen
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt maja 22, 2007 6:26 pm
Lokalizacja: Piaseczno

HIL - 32/11,5/15

Post autor: jurgen » czw kwie 24, 2008 9:10 am

Samochód na ome, standardowy alus 15, czyli brak danych.

Pytanka. Czy wejdzie i czy trzeba tylko podciac z przodu nadkole.
I najważniejsze czy nic nie klęknie za szybko. Jak zmieni się charakterystyka jazdy. Teraz mam załozone 31.

Jezeli go bardzo zmuli założę jakieś VTG, a co? :lol:
Śmieję się ale zależy mi na utrzymaniu w miarę przyzwoitych osiagów przy wyprzedzaniu dłuzszych zestawów.


pozdrawiam

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw kwie 24, 2008 10:28 am

moje auto jest na 32' ale ja mam dwa sztywne mosty i lift 2'

moje auto jest bardziej zmulone ale na szczęście nie tak bardzo jak przy oponach 33'

zasięg na baku zmalał z 500-550 km do 400-450 km
ja mam silnik 2,4D 2LII - czyli maleństwo bez turbiny - daje radę - ale o ja raczej nie wyprzedzam i jeżdżę razem z tirami

mosty wytrzymują ładnie - ale to i tak w 80 % zależy od kierowcy i jego prawej stopy
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw kwie 24, 2008 10:52 am

znany mi jest niezależny zawias i 33 x 12.5 plus szalony kierownik :)21 i benzynowy motor - i robiło bezawaryjnie

znany mi jest sztywnomostowiec i 33 x 12.5 i kilka razy kaput przedni dyfer przy 2LII


nie ma reguły :)21

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » czw kwie 24, 2008 10:57 am

Mroczny pisze:...

znany mi jest sztywnomostowiec i 33 x 12.5 i kilka razy kaput przedni dyfer przy 2LII


nie ma reguły :)21
mi też jest znany 8) 8) ...reguła jest: padnie prędzej czy później...zależy ile w terenie jeździ...i jak kierownik pedały naciska
coś będzie....

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw kwie 24, 2008 11:23 am

przedni sztywny most wymaga bieżącego kasowania luzów
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
jurgen
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt maja 22, 2007 6:26 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: jurgen » czw kwie 24, 2008 11:57 am

Hil 3.0 , oczywiście z niezaleznym przodem, funkiel nówka, ome +2", wejdą te kapcie po podcięciu nadkola i nie będa obcierały przy skrecie?

Maniek, to tak jak z twardzielami. Dzielą się na te, które już padły i te, które jeszcze nie. Niestety. Wczoraj systemowy odmówił mi posluszeństwa. :evil:

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw kwie 24, 2008 12:19 pm

no to silnik powinien dawać radę - wręcz nie powinnien tego odczuć

ale nie wiem co z zawiasem tylny most pewnie wytrzyma ale przód tego nie wiem
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw kwie 24, 2008 12:31 pm

ja się na nowych samochodach zupełnie nie znam, ale niedawno w Belgii widziałem nowego hila na OME i chyba bodylifcie, koła miał 33 calowe AT (chyba 285/75R16) i był używany normalnie na codzień, jako auto w firmie :roll:
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » czw kwie 24, 2008 3:00 pm

Przy lifcie 2" nie powinno być problemów. A jak siły na kółkach brakuje, to się przekładnie w dyfrach wymienia :wink:
Tak poważniej, to po zmianie kół na większe zmienia się sumaryczne przełożenie (obroty silnika - prędkość pojazdu). Ale jak chodzi o wyprzedzanie, to akurat na kożyść, bo dłużej można auto ciągnąć na niższych biegach. Przykładowo, jak w standardzie kończyły mi się obroty na 3 biegu przy 100km/h, to na kołach 33" kończą się przy 115km/h. Brak konieczności maglowania biegami zazwyczaj ułatwia ten manewr.
A w Twoim przypadku, zmiana z 31 na 32" będzie wogóle nieznaczna (ok. 3%)
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw kwie 24, 2008 8:40 pm

a skąd te 3%? :o
nie myl średnicy z obwodem (a raczej droga pokonaną przez auto po jednym obrocie np półosi)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » czw kwie 24, 2008 9:10 pm

Srednica jest proporcjonalna do obwodu - liniowo :wink:
Zapomniało się wzoru? - obwód=średnica razy liczba "pi" :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw kwie 24, 2008 9:13 pm

czyli załozenie kół 60" spowoduje spadek dynamiki o 100% czyli auto nie drgnie?
:)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt kwie 25, 2008 12:39 am

Mroczny, z matematyką to coś u Ciebie nietęgo.... :)21

62" byłoby 2x większe, a więc siła na obwodzie koła 2x mniejsza, czyli spadek o 50% (bo dzielone przez 2) , ale teoretyczny wzrost prędkości o 100% (bo mnożone przez 2)

W tym konkretnym przypadku, czyli zmiana z 31 na 32":
- bazą jest 31" - czyli wyjściowe 100%
- opcja 32" - dla tego koła jest to 103,23% wielkości wyjściowej, o tyle więc powiększą się prędkości na każdym biegu
- 96,87% - tyle zostanie z bazowej siły uciągu (na obwodzie koła) w stosunku do wielkości wyjściowej.

Jak widać, przy takiej "kosmetycznej" zmianie wielkości kół te różnice są w zasadzie nieodczuwalne.
Odczuwalne za to bardziej będą opory toczenia, bo zmiana szerokości opony jest z 10,5 na 11,5", czyli 109,5% wielkości wyjściowej.
To się bardzo konkretnie na stacji benzynowej odczuwa. W tym przypadku to będzie wzrost średniego zużycia tak ok. 05 - 08 L/100km.
U mnie, w 4R, po zmianie ze standardów (225 szerokość) na 33/12,5" (czyli 317,5 szerokość) zużycie średnie paliwa wzrosło z 12 do 14 - 14,5 :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

dydekkala
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: czw maja 22, 2008 11:02 am
Lokalizacja: Bieszczady

jak to zrobić

Post autor: dydekkala » czw maja 22, 2008 11:09 am

Mam hiluxa 2001, kupiłem opony 31 cali i felgi lekko odsadzone et 30. No i problem bo mi zasuwają po zderzaku i nadkolach. Jak najprościej i najlepiej podnieść żeby nie ocierały?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości