Padła turbina w 4r
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz sty 06, 2008 3:08 pm
Padła turbina w 4r
Witam, mam do wymiany turbo i mam w związku z tym pytanie od czego jescze może pasowac turbo do 4runnera 2.4 td?? Turbo ma oznaczenie 20 ct, w camry nie było takich samych turbin??
Turbo normalnie pompuje dobrze tylko bierze dużo oleju i kopci na siwo. Było już 2 razy regenerowane także lepiej szukac teraz innego. Może tylko uszczelnic je trzeba co??
Turbo normalnie pompuje dobrze tylko bierze dużo oleju i kopci na siwo. Było już 2 razy regenerowane także lepiej szukac teraz innego. Może tylko uszczelnic je trzeba co??
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
swego czasu znalazłem fajną tabelę z podanymi najczęstszymi objawami zużycia turbo i sposobu ich usunięcia
http://www.turbosprezarki.pl/diagnozowa ... omagan.htm
co do CT20 - turbo jest dość popularne, można je czasem kupić na allegro, ale zwykle to używki lub po regeneracji (zwykle z gwarancją)
nie wiem od jakich modeli pasuje, niestety np. w lekkich samochodach dostawczych Toyoty ten silnik występował w wersji wolnossącej
http://www.turbosprezarki.pl/diagnozowa ... omagan.htm
co do CT20 - turbo jest dość popularne, można je czasem kupić na allegro, ale zwykle to używki lub po regeneracji (zwykle z gwarancją)
nie wiem od jakich modeli pasuje, niestety np. w lekkich samochodach dostawczych Toyoty ten silnik występował w wersji wolnossącej
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Taka sprezarka byla w silnikach 3T-GTEU, 22R-TE, 1C-T, 2C-T, 2L-T
Czyli camry, carina 1.8 2.0 turbodiesel,celica corona hilux 4runner 2.4 w benzynie z tymze niby jest to ct20 a jednak kazda sie od siebie rozni wiec trud daremny
Czyli camry, carina 1.8 2.0 turbodiesel,celica corona hilux 4runner 2.4 w benzynie z tymze niby jest to ct20 a jednak kazda sie od siebie rozni wiec trud daremny

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz sty 06, 2008 3:08 pm
,
na allegro patrzyłem, tą od cariny widziałem ale ona nie podejdzie raczej. znowu regenerowanej też nie chce ta co mam była regenerowana już 2 razy(przez mojego tate i poprzedniego własciciela) jedzie teraz ok ale bierze b. dużo oleju i ma duży luz na boki.(oddał bym na gwarancje ale po smierci taty auto stało 9 mies. i nie wiedziałem że bierze tyle oleju, a teraz już po gwarancji)
Dlatego mysle nad oryginalną używką jak trafi się ok to napewno pojezdzi dłużej o regenerowanej. jest jakaś za 900zł nad tą chyba się zastanowie.
a możecie mi jeszcze podac jakas strone z czesciami albo takie orientacyjne ceny czesci, chodzi mi o sprzegło do 2.4td, tarcze i klocki przód, łożyska przód.
i ile by wyszedł remont całego zawieszenia?? tak mniej wiecej
na allegro patrzyłem, tą od cariny widziałem ale ona nie podejdzie raczej. znowu regenerowanej też nie chce ta co mam była regenerowana już 2 razy(przez mojego tate i poprzedniego własciciela) jedzie teraz ok ale bierze b. dużo oleju i ma duży luz na boki.(oddał bym na gwarancje ale po smierci taty auto stało 9 mies. i nie wiedziałem że bierze tyle oleju, a teraz już po gwarancji)
Dlatego mysle nad oryginalną używką jak trafi się ok to napewno pojezdzi dłużej o regenerowanej. jest jakaś za 900zł nad tą chyba się zastanowie.
a możecie mi jeszcze podac jakas strone z czesciami albo takie orientacyjne ceny czesci, chodzi mi o sprzegło do 2.4td, tarcze i klocki przód, łożyska przód.
i ile by wyszedł remont całego zawieszenia?? tak mniej wiecej

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz sty 06, 2008 3:08 pm
hehe
tak tylko pytam, narazie wszystko ok tylko sprzęgło chyba się konczy bo czasem na 4 ciagnie tak miedzy 2,2 a 3 tys.
Pytam poprostu bo wacham się nad sprzedazą 4r jak zrobie turbo. Obawiam się cen czesci a auto nie jest nowe i napewno trzeba bedzie cos wymieniac. przez 2,5 roku nie było robione nic poza turbem także napewno niedługo zacznie się cos dziac.

Pytam poprostu bo wacham się nad sprzedazą 4r jak zrobie turbo. Obawiam się cen czesci a auto nie jest nowe i napewno trzeba bedzie cos wymieniac. przez 2,5 roku nie było robione nic poza turbem także napewno niedługo zacznie się cos dziac.
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
o cenach dokładnych można się dowiedzieć w kilka minut, dzwoniąc lub googlując
ale z pamięci:
- kpl sprzęgła 800zł
- tarcze najtańsze (lipa) 130zł sztuka
- klocki najtańsze (lipa) kpl 80zł
- łożyska pewnie ok. 150-200zł sztuka SKF lub Koyo
remont całego zawieszenia? pytanie zbyt szerokie...amory, wahacze, elementy gumowe, sprężyny, drążki...wyjdzie jakiś milion
ale z pamięci:
- kpl sprzęgła 800zł
- tarcze najtańsze (lipa) 130zł sztuka
- klocki najtańsze (lipa) kpl 80zł
- łożyska pewnie ok. 150-200zł sztuka SKF lub Koyo
remont całego zawieszenia? pytanie zbyt szerokie...amory, wahacze, elementy gumowe, sprężyny, drążki...wyjdzie jakiś milion

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz sty 06, 2008 3:08 pm
ok dzieki, o zawieszenie tak spytałem bo napewno już długo nic ruszane nie było i tego się najbardziej boje
ok to jeszcze tylko powiedzcie mi czy jak turbina ma luz na boki i do góry to czy mi się nie rozleci podczas jazdy?? co ewentualnie mogła by narobic?
aha i gdzie jest w 4r pompa paliwa??
Wielkie dzieki za pomoc

ok to jeszcze tylko powiedzcie mi czy jak turbina ma luz na boki i do góry to czy mi się nie rozleci podczas jazdy?? co ewentualnie mogła by narobic?
aha i gdzie jest w 4r pompa paliwa??
Wielkie dzieki za pomoc

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
W dieslu tego typu pompa paliwa jest zintegrowana z pompą wtryskową. Prawie zawsze. Jest jeszcze dodatkowa pompa ręczna, umieszczana zwykle albo na pompie wtryskowej albo na filtrze paliwa. Służy ona do zalewania pompy wtryskowej w przypadku osuszenia układu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Jak rozpadnie się wirnik turbiny w czasie pracy, to nastąpi połączenie gazowe kolektora wydechowego ze ssącym. A jak kawałki będą drobne, to wciągnie je do cylindrów przez zawory. W dieslach tego typu miejsca między denkami tłoków a głowicą jest raczej niewiele (tak około 0,5 mm), więc te wciągnięte kawałki powbijają się albo do głowicy albo do denka tłoka. (zwykle rozwalają tłok)
Jeżeli na obudowie maszsz ślady obcierania łopatek wirnika, to taka turbina nadaje się natychmiastowo na śmietnik (albo do regeneracji, po raz trzeci, jak rozumiem
)
Jeżeli na obudowie maszsz ślady obcierania łopatek wirnika, to taka turbina nadaje się natychmiastowo na śmietnik (albo do regeneracji, po raz trzeci, jak rozumiem

Ostatnio zmieniony śr maja 07, 2008 7:00 pm przez rokfor32, łącznie zmieniany 1 raz.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Ja tam zalewam filtr zanim go wkrece ale skoro chce Ci sie pompowac...Damian pisze:Tak, w 2LT-II rolę pompy paliwa pełni pompa wtryskowa, dodatkowo jest ręczna pompka na filtrze paliwa - bardziej służy ona do zalewania filtra na wypadek jego wymiany

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości