Blokady HDJ 80

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Blokady HDJ 80

Post autor: Fiba » śr maja 21, 2008 7:11 pm

Witam!

Mam na oku jedną taką HDJ z blokadami, które niestety nie działają :roll: tzn. po przekręceniu przełącznika migają ale nie zapalają się na stałe...
Drogo będzie kosztowało doprowadzenie tego do stanu użyteczności?
Z tego co się dowiadywałem to tam sa magnesiki i to one szwankują bo to nie jest do końca udane rozwiązanie.
No i częsci do zrobienia tego to tylko oryginały? Nie ma jakiś akcesoryjnych innych firm, które można by zamowić w PL lub sciągnąć z zagranicy?
Z resztą podejrzewam, że cena oryginałów w innym kraju jest sporo tańsza niż w PL.
A druga sprawa to jest ten fakt, że ta Toyota nie posiada w środku na desce tego guzika "Cental Diff-lock" czy coś w tym stylu, tylko centralna blokada załącza się razem z włączeniem reduktora. Jeździłem inną HDJ z 1990r. i ona miała właśnie przełącznik obok kierownicy do blokad tył-przód oraz przycisk koło przycisków na środku deski.

Inna sprawa już zupełnie nie dotycząca blokad.
Czy taka dziura wielkości amerykańskiej tablicy rejestracyjnej na środku zderzaka z przodu oznacza, że w przeszłosci Toyota posiadała wyciągarke mechaniczną?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam!
Fiba
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Blokady HDJ 80

Post autor: Damian » śr maja 21, 2008 7:15 pm

Fiba pisze:Czy taka dziura wielkości amerykańskiej tablicy rejestracyjnej na środku zderzaka z przodu oznacza, że w przeszłosci Toyota posiadała wyciągarke mechaniczną?
Jakąś wyciągarkę tak, ale raczej nie seryjną i nie mechaniczną, które trafiały do serii 4.

Co do blokad - nie jestem biegły w temacie 80tek, ale np. elockery od Tacomy da się przerobić na sterowanie ręczne (linka) - musisz poszukać w necie, gdzieś widziałem opisy przy okazji przeszczepów tychże elockerów do innych modeli Toyoty.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » śr maja 21, 2008 7:33 pm

Technologia wykonania tych blokad jest dziadoska jak mało na świecie. Jeżeli juz raz masz skaszanione to po kiełbasie. Silniczki bedziesz kleił co najmniej raz w miesiącu- nowe po 3kzł w ASO, przerobić można- poszperaj w necie na amerykańskich stronach jest tam kilka rozwiązań. Prościej jednak pobawić się na ukompresorowanie układu i podciśnieniowy system załączania blokad. Bardzo często również znika prąd na drodze do silniczka :wink: Tu niestety pomoże juz tylko magik- schemat Toyoty jest do dupy. Dziura może oznaczac mechanika sprawdź czy masz wyjście z rediego na pto lub to, że kiedys mieszkała tam np elektryczna wyciągarka. A w ogóle to przemyśl ten zakup :D bo będzie sz potem nadawał na ten złom jak ja :wink:
Pzdr
Franc
Higway to hell

Awatar użytkownika
srudnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: sob mar 15, 2008 9:41 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: srudnik » śr maja 21, 2008 7:47 pm

Jestem własnie po remoncie silniczka blokady tylnego mostu - główne uszkodzenia to straszna korozja korpusu, który jest wykonany z aluminium no i odklejone magnesiki - drobiazg. Dospawałem uszkodzone elemnty korpusu, poczyściłem, pomalowałem i poskładałem do kupy. Wygląda ok, ale jak pisał Francek - brakuje mi teraz prądu - nie dochodzi do silniczka... pisałem o tym kilka dni temu. Mam nadzieję, że uda się to naprawić ;)
LC HDJ80, Gaz 67 Czapajew
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Blokady HDJ 80

Post autor: Qbartx » śr maja 21, 2008 7:51 pm

Damian pisze:
Fiba pisze:Czy taka dziura wielkości amerykańskiej tablicy rejestracyjnej na środku zderzaka z przodu oznacza, że w przeszłosci Toyota posiadała wyciągarke mechaniczną?
Jakąś wyciągarkę tak, ale raczej nie seryjną i nie mechaniczną, które trafiały do serii 4.

Co do blokad - nie jestem biegły w temacie 80tek, ale np. elockery od Tacomy da się przerobić na sterowanie ręczne (linka) - musisz poszukać w necie, gdzieś widziałem opisy przy okazji przeszczepów tychże elockerów do innych modeli Toyoty.
Za duzo gadasz :)21 Ty go lepiej namow zeby wyjal te z blokada a zalozyl bez a tamte sprzedal nam po okazyjnej cenie :lol:
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr maja 21, 2008 8:04 pm

:lol:

tak tak, na seszele wyjedziemy :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » śr maja 21, 2008 8:26 pm

A druga sprawa to jest ten fakt, że ta Toyota nie posiada w środku na desce tego guzika "Cental Diff-lock" czy coś w tym stylu, tylko centralna blokada załącza się razem z włączeniem reduktora. Jeździłem inną HDJ z 1990r. i ona miała właśnie przełącznik obok kierownicy do blokad tył-przód oraz przycisk koło przycisków na środku deski.
Już od kilku ludków słyszałem że powinien być ten guziczek....u mnie i u kumpla nie ma..ja mam benz..on ropke...czyli na prosty chłopski rozum...albo od któregoś roku przestali je wsadzać ...albo jak mieli dostawe do fabryki to wsadzali do skończenia zapasów :wink: .......tak na marginesie u mnie przy centralnej nie działa ten dynks w skrzyni co uruchamia blokadę...więc zleje go i wepne sie w kabelki i będe miał wspomiany wczesniej guziczek...ufff.
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Awatar użytkownika
srudnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: sob mar 15, 2008 9:41 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: srudnik » śr maja 21, 2008 8:57 pm

Te przyciski były montowane tylko do któregoś roku ('92?). W późniejszych modelach blokada centralnego mechanizmu włącza się automatycznie z włączeniem reduktora. Ja mam '94 i u mnie nie było ale kupiłem sobie na allegro za 80 zł i wstawiłem, bo straszni mi się podoba! ;).
Podobno istnieje możliwość podłączenia go, jeżeli ktoś coś o tym wie będę wdzięczny za info.
LC HDJ80, Gaz 67 Czapajew
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » czw maja 22, 2008 9:28 am

Podejdz do kogos co ma pojecie o elektryce....nie koniecznie Elektryka :wink:
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Awatar użytkownika
TomaszHDJ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lis 20, 2007 9:09 am

Post autor: TomaszHDJ » czw maja 22, 2008 3:15 pm

Kurcze gadacie, gadacie a niewiele wiecie...

Od pewnego momentu nie montowali przycisku blokującego centralny dyfer. W benzyniakach chyba w ogóle go nie było. Ale za to w KAŻDYM z tych samochodów jest wiązka odpowiedzialna za blokadę centralnego dyfra i wystarczy kupić przycisk. Podłączenie go to tylko 10-15 minut i dzięki temu mozna blokować dyfer będąc na H. Wiadomo, że na reduktorze zapina się automatycznie (chociaż odłączając jeden kabelek możemy również spowodować to, że zapinamy i odpinamy dyfer kiedy chcemy).

A więc każdy może mieć dodatkową blokadę centralnego dyfra niezależnie od położenia na reduktorze. Powiedziałbym też jakie przyciski się nadają bez przeróbek do blokady, ale pewnie to już za wiele jak na jeden post :lol:

Co do silniczków blokad, to faktycznie zacinają się, zwłaszcza gdy są długo nieużywane. Ich naprawa jest jednak prosta. Najczęściej wystarczy rozebrać, przeczyścić, nasmarować i uszczelnić i już nigdy problemów nie będzie.

Można też 'ożywić' taki silniczek poprzez włłączanie go wiele razy. U mnie po 50 załączeniach puścił i od tej pory działa bez problemu.

Awatar użytkownika
srudnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: sob mar 15, 2008 9:41 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: srudnik » czw maja 22, 2008 3:48 pm

Tomasz, podpowiedz gdzie szukać tej wiązki przewodów do centralnego difflocka. W miejscu montowania przycisku nie było jej widać a wolałbym uniknąć rozebrania poowy samochodu w poszukiwaniu kabelków ;)
LC HDJ80, Gaz 67 Czapajew
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » czw maja 22, 2008 7:29 pm

W benzyniakach chyba w ogóle go nie było
Były...jak w każdym innym LC80 do pewnego roku...to tak jak ktoś mówi że benzyny wogóle nie miały 100% blokad , g..no prawda...niektóre też miały.... :evil:
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pn maja 26, 2008 4:29 pm

IMO w niektórych benzyach były a w niektórych już nie. To wszystko zalezy. U mnie na przykład nie ma żadnej blokady, ale reduktor mam taki jak w starych parchach i dlatego defoltowo po wrzuceniu z 2H na 4l albo na 4H jest zblokowany.

Pozostałe dyfry mam otwarte.

I stąd pytanie- jest jakaś szansa na aftermarketowe rozwiązanie, czy trzeba bawić się w przekładanie dyfrów od egzemplarza z blokadami?

Przynajmniej na tył bym sobie blokadę sprawił...

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » wt maja 27, 2008 4:50 pm

a od czego są ARB-y
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » śr cze 04, 2008 4:54 pm

Tak na marginesie jak ktoś ma taki przełacznik "Cental Diff-lock" na zbyciu to z checią zakupie :)2
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Awatar użytkownika
srudnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: sob mar 15, 2008 9:41 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: srudnik » śr cze 04, 2008 5:33 pm

Popytaj sprzedawców części do HDJ z allegro. Mi się udało, dałem 80zł ;)
LC HDJ80, Gaz 67 Czapajew
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4

timba5764
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.

Re: Blokady HDJ 80

Post autor: timba5764 » wt sie 31, 2010 12:37 am

Prosze bardzo.Instrukcja zamontowania przelaczniczka:
http://www.youtube.com/results?search_q ... &aq=f&aq=f

Jezdze misiem,ale chyba zmienie na LC80
Pozdrawiam wszystkich
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Blokady HDJ 80

Post autor: rokfor32 » wt sie 31, 2010 7:58 am

Fabryczna blokada na tył wymaga wymiany główki mostu i prawej półośki. ARB chyba taniej wyjdzie. Z przodu wystarczy samą główkę wymienić, i przerobić nieco otwór w pochwie mostu.

Te blokady pod względem mechanicznym są bardzo solidne, felerem jest silniczek załączający. Opcja przerobienia tego na siłownik membranowy pędzony podciśnieniem wydaje się najbardziej sensowna (podciśnienie w aucie jest zawsze, wymusza je wspomaganie hamulców).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Blokady HDJ 80

Post autor: Piter69A » wt sie 31, 2010 1:48 pm

Używam w HZJ73 blokad mostów przynajmniej raz w miesiacu, czasem tylko po to aby wlaczyc i wylaczyc i nie mam z nimi żadnych problemow. Zawsze dzialaja wzorowo :)2 i jestem z nich bardzo zadowolony :lol:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Re:

Post autor: Nikos » pn wrz 06, 2010 10:07 am

srudnik pisze:Te przyciski były montowane tylko do któregoś roku ('92?). W późniejszych modelach blokada centralnego mechanizmu włącza się automatycznie z włączeniem reduktora. Ja mam '94 i u mnie nie było ale kupiłem sobie na allegro za 80 zł i wstawiłem, bo straszni mi się podoba! ;).
Podobno istnieje możliwość podłączenia go, jeżeli ktoś coś o tym wie będę wdzięczny za info.
Jak wyjmiesz jedna z zaslepek zobaczysz kostke z jednym żółtym przewodem ktory pełni role ,, mostka,, - spina dwa piny w wtyczce. Wtyczka bedzie 6-cio pinowa.

Wypinasz kostke z tą zworką w jej miejsce wpinasz przełącznik diff locka i masz manualne sterowanie :) kiedy tylko chcesz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości