Strona 1 z 1
Blokady HDJ 80
: śr maja 21, 2008 7:11 pm
autor: Fiba
Witam!
Mam na oku jedną taką HDJ z blokadami, które niestety nie działają

tzn. po przekręceniu przełącznika migają ale nie zapalają się na stałe...
Drogo będzie kosztowało doprowadzenie tego do stanu użyteczności?
Z tego co się dowiadywałem to tam sa magnesiki i to one szwankują bo to nie jest do końca udane rozwiązanie.
No i częsci do zrobienia tego to tylko oryginały? Nie ma jakiś akcesoryjnych innych firm, które można by zamowić w PL lub sciągnąć z zagranicy?
Z resztą podejrzewam, że cena oryginałów w innym kraju jest sporo tańsza niż w PL.
A druga sprawa to jest ten fakt, że ta Toyota nie posiada w środku na desce tego guzika "Cental Diff-lock" czy coś w tym stylu, tylko centralna blokada załącza się razem z włączeniem reduktora. Jeździłem inną HDJ z 1990r. i ona miała właśnie przełącznik obok kierownicy do blokad tył-przód oraz przycisk koło przycisków na środku deski.
Inna sprawa już zupełnie nie dotycząca blokad.
Czy taka dziura wielkości amerykańskiej tablicy rejestracyjnej na środku zderzaka z przodu oznacza, że w przeszłosci Toyota posiadała wyciągarke mechaniczną?
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam!
Fiba
Re: Blokady HDJ 80
: śr maja 21, 2008 7:15 pm
autor: Damian
Fiba pisze:Czy taka dziura wielkości amerykańskiej tablicy rejestracyjnej na środku zderzaka z przodu oznacza, że w przeszłosci Toyota posiadała wyciągarke mechaniczną?
Jakąś wyciągarkę tak, ale raczej nie seryjną i nie mechaniczną, które trafiały do serii 4.
Co do blokad - nie jestem biegły w temacie 80tek, ale np. elockery od Tacomy da się przerobić na sterowanie ręczne (linka) - musisz poszukać w necie, gdzieś widziałem opisy przy okazji przeszczepów tychże elockerów do innych modeli Toyoty.
: śr maja 21, 2008 7:33 pm
autor: Francek
Technologia wykonania tych blokad jest dziadoska jak mało na świecie. Jeżeli juz raz masz skaszanione to po kiełbasie. Silniczki bedziesz kleił co najmniej raz w miesiącu- nowe po 3kzł w ASO, przerobić można- poszperaj w necie na amerykańskich stronach jest tam kilka rozwiązań. Prościej jednak pobawić się na ukompresorowanie układu i podciśnieniowy system załączania blokad. Bardzo często również znika prąd na drodze do silniczka

Tu niestety pomoże juz tylko magik- schemat Toyoty jest do dupy. Dziura może oznaczac mechanika sprawdź czy masz wyjście z rediego na pto lub to, że kiedys mieszkała tam np elektryczna wyciągarka. A w ogóle to przemyśl ten zakup

bo będzie sz potem nadawał na ten złom jak ja
Pzdr
Franc
: śr maja 21, 2008 7:47 pm
autor: srudnik
Jestem własnie po remoncie silniczka blokady tylnego mostu - główne uszkodzenia to straszna korozja korpusu, który jest wykonany z aluminium no i odklejone magnesiki - drobiazg. Dospawałem uszkodzone elemnty korpusu, poczyściłem, pomalowałem i poskładałem do kupy. Wygląda ok, ale jak pisał Francek - brakuje mi teraz prądu - nie dochodzi do silniczka... pisałem o tym kilka dni temu. Mam nadzieję, że uda się to naprawić

Re: Blokady HDJ 80
: śr maja 21, 2008 7:51 pm
autor: Qbartx
Damian pisze:Fiba pisze:Czy taka dziura wielkości amerykańskiej tablicy rejestracyjnej na środku zderzaka z przodu oznacza, że w przeszłosci Toyota posiadała wyciągarke mechaniczną?
Jakąś wyciągarkę tak, ale raczej nie seryjną i nie mechaniczną, które trafiały do serii 4.
Co do blokad - nie jestem biegły w temacie 80tek, ale np. elockery od Tacomy da się przerobić na sterowanie ręczne (linka) - musisz poszukać w necie, gdzieś widziałem opisy przy okazji przeszczepów tychże elockerów do innych modeli Toyoty.
Za duzo gadasz

Ty go lepiej namow zeby wyjal te z blokada a zalozyl bez a tamte sprzedal nam po okazyjnej cenie

: śr maja 21, 2008 8:04 pm
autor: Damian
tak tak, na seszele wyjedziemy

: śr maja 21, 2008 8:26 pm
autor: jezus
A druga sprawa to jest ten fakt, że ta Toyota nie posiada w środku na desce tego guzika "Cental Diff-lock" czy coś w tym stylu, tylko centralna blokada załącza się razem z włączeniem reduktora. Jeździłem inną HDJ z 1990r. i ona miała właśnie przełącznik obok kierownicy do blokad tył-przód oraz przycisk koło przycisków na środku deski.
Już od kilku ludków słyszałem że powinien być ten guziczek....u mnie i u kumpla nie ma..ja mam benz..on ropke...czyli na prosty chłopski rozum...albo od któregoś roku przestali je wsadzać ...albo jak mieli dostawe do fabryki to wsadzali do skończenia zapasów

.......tak na marginesie u mnie przy centralnej nie działa ten dynks w skrzyni co uruchamia blokadę...więc zleje go i wepne sie w kabelki i będe miał wspomiany wczesniej guziczek...ufff.
: śr maja 21, 2008 8:57 pm
autor: srudnik
Te przyciski były montowane tylko do któregoś roku ('92?). W późniejszych modelach blokada centralnego mechanizmu włącza się automatycznie z włączeniem reduktora. Ja mam '94 i u mnie nie było ale kupiłem sobie na allegro za 80 zł i wstawiłem, bo straszni mi się podoba!

.
Podobno istnieje możliwość podłączenia go, jeżeli ktoś coś o tym wie będę wdzięczny za info.
: czw maja 22, 2008 9:28 am
autor: jezus
Podejdz do kogos co ma pojecie o elektryce....nie koniecznie Elektryka

: czw maja 22, 2008 3:15 pm
autor: TomaszHDJ
Kurcze gadacie, gadacie a niewiele wiecie...
Od pewnego momentu nie montowali przycisku blokującego centralny dyfer. W benzyniakach chyba w ogóle go nie było. Ale za to w KAŻDYM z tych samochodów jest wiązka odpowiedzialna za blokadę centralnego dyfra i wystarczy kupić przycisk. Podłączenie go to tylko 10-15 minut i dzięki temu mozna blokować dyfer będąc na H. Wiadomo, że na reduktorze zapina się automatycznie (chociaż odłączając jeden kabelek możemy również spowodować to, że zapinamy i odpinamy dyfer kiedy chcemy).
A więc każdy może mieć dodatkową blokadę centralnego dyfra niezależnie od położenia na reduktorze. Powiedziałbym też jakie przyciski się nadają bez przeróbek do blokady, ale pewnie to już za wiele jak na jeden post
Co do silniczków blokad, to faktycznie zacinają się, zwłaszcza gdy są długo nieużywane. Ich naprawa jest jednak prosta. Najczęściej wystarczy rozebrać, przeczyścić, nasmarować i uszczelnić i już nigdy problemów nie będzie.
Można też 'ożywić' taki silniczek poprzez włłączanie go wiele razy. U mnie po 50 załączeniach puścił i od tej pory działa bez problemu.
: czw maja 22, 2008 3:48 pm
autor: srudnik
Tomasz, podpowiedz gdzie szukać tej wiązki przewodów do centralnego difflocka. W miejscu montowania przycisku nie było jej widać a wolałbym uniknąć rozebrania poowy samochodu w poszukiwaniu kabelków

: czw maja 22, 2008 7:29 pm
autor: jezus
W benzyniakach chyba w ogóle go nie było
Były...jak w każdym innym LC80 do pewnego roku...to tak jak ktoś mówi że benzyny wogóle nie miały 100% blokad , g..no prawda...niektóre też miały....

: pn maja 26, 2008 4:29 pm
autor: Bullitt
IMO w niektórych benzyach były a w niektórych już nie. To wszystko zalezy. U mnie na przykład nie ma żadnej blokady, ale reduktor mam taki jak w starych parchach i dlatego defoltowo po wrzuceniu z 2H na 4l albo na 4H jest zblokowany.
Pozostałe dyfry mam otwarte.
I stąd pytanie- jest jakaś szansa na aftermarketowe rozwiązanie, czy trzeba bawić się w przekładanie dyfrów od egzemplarza z blokadami?
Przynajmniej na tył bym sobie blokadę sprawił...
: wt maja 27, 2008 4:50 pm
autor: jezus
a od czego są ARB-y
: śr cze 04, 2008 4:54 pm
autor: jezus
Tak na marginesie jak ktoś ma taki przełacznik "Cental Diff-lock" na zbyciu to z checią zakupie

: śr cze 04, 2008 5:33 pm
autor: srudnik
Popytaj sprzedawców części do HDJ z allegro. Mi się udało, dałem 80zł

Re: Blokady HDJ 80
: wt sie 31, 2010 12:37 am
autor: timba5764
Prosze bardzo.Instrukcja zamontowania przelaczniczka:
http://www.youtube.com/results?search_q ... &aq=f&aq=f
Jezdze misiem,ale chyba zmienie na LC80
Pozdrawiam wszystkich
Re: Blokady HDJ 80
: wt sie 31, 2010 7:58 am
autor: rokfor32
Fabryczna blokada na tył wymaga wymiany główki mostu i prawej półośki. ARB chyba taniej wyjdzie. Z przodu wystarczy samą główkę wymienić, i przerobić nieco otwór w pochwie mostu.
Te blokady pod względem mechanicznym są bardzo solidne, felerem jest silniczek załączający. Opcja przerobienia tego na siłownik membranowy pędzony podciśnieniem wydaje się najbardziej sensowna (podciśnienie w aucie jest zawsze, wymusza je wspomaganie hamulców).
Re: Blokady HDJ 80
: wt sie 31, 2010 1:48 pm
autor: Piter69A
Używam w HZJ73 blokad mostów przynajmniej raz w miesiacu, czasem tylko po to aby wlaczyc i wylaczyc i nie mam z nimi żadnych problemow. Zawsze dzialaja wzorowo

i jestem z nich bardzo zadowolony

Re:
: pn wrz 06, 2010 10:07 am
autor: Nikos
srudnik pisze:Te przyciski były montowane tylko do któregoś roku ('92?). W późniejszych modelach blokada centralnego mechanizmu włącza się automatycznie z włączeniem reduktora. Ja mam '94 i u mnie nie było ale kupiłem sobie na allegro za 80 zł i wstawiłem, bo straszni mi się podoba!

.
Podobno istnieje możliwość podłączenia go, jeżeli ktoś coś o tym wie będę wdzięczny za info.
Jak wyjmiesz jedna z zaslepek zobaczysz kostke z jednym żółtym przewodem ktory pełni role ,, mostka,, - spina dwa piny w wtyczce. Wtyczka bedzie 6-cio pinowa.
Wypinasz kostke z tą zworką w jej miejsce wpinasz przełącznik diff locka i masz manualne sterowanie

kiedy tylko chcesz