"SPOA" w LJ73?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

"SPOA" w LJ73?

Post autor: FAT ASS » pt cze 06, 2008 8:42 pm

Czy są przeciwwskazania, żeby zamontować wahacz "od góry" a nie "od dołu" jak jest fabrycznie? Oczywiście przyjmując, że nic nie stoi na "drodze" ruchu wahacza... Pytam, bo pomyślałem, że tak zamontuję (bardziej mi się komponuje) ale może coś przeoczyłem :lol: Oczywiście uchwyty przerabiane od nowa...

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Post autor: Bogdan 4x4 » pt cze 06, 2008 10:29 pm

Można, ale po co auto psuć :roll:
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » pt cze 06, 2008 10:39 pm

Nie ma auta :lol: są części scalane w całość... I nie będzie to bynajmniej LJ73 (nie żebym nie lubił... :wink: )

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob cze 07, 2008 10:38 am

Taki lift robiono całkiem często w HZJ60, tyle, że z resorami. W oryginale szły od dołu mostów. Lift wychodził konkretny....

W przypadku wachaczy efektu liftu wogóle nie będie bo o tym decydują sprężyny. A ze względu na geometrię mocowania wachaczy po ich odwróceniu główki mostów mogą pochylić się w dół. :)3

Generalnie operacja niezalecana, przynajmniej na zdrowym aucie :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » sob cze 07, 2008 3:17 pm

A kto mówi o lifcie? Ustaliłem sobie pożądaną wysokość samochodu (tym samym długość sprężyn i skok amotryzatorów), odspawałem oryginalne mocowanie wahaczy, żeby główki mostu nie przekrzywiać, tym samym nie stracić kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i... pomyślałem o zamocowaniu wahaczy o jakim mowa, zawsze zostaje więcej miejsca pod mostem... Działanie nie miało na celu uzyskanie większego liftu...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob cze 07, 2008 3:22 pm

w teorii to większe siły będą działać na mocowanie wahacza do mostu, na tulejki itd

w teorii, bo w prktyce to niekoniecznie.

Moim (!) zdaniem nie ma w tym nic zdrożnego, zyskasz odrobinę miejsca pod mostem i utrudnisz późniejszy serwis tulejek )21

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » sob cze 07, 2008 5:16 pm

Dzięki... Twoje zdanie jak zwykle jest dla mnie opiniotwórcze... :)2

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob cze 07, 2008 9:29 pm

Wachacze w toyocie są znacznie mocniejsze niż pochwy mostu. To taki kawał dobrej, kutej stali. Robią poniekąd zaswego rodzaju osłony, szczególnie jak się po skałkach jeździ.

Jak uważasz, tak zrobisz. Różne zeczy można wymyślać, jak się ma jakieś nietypowe zapotrzebowanie. Z mojego doświadczenia jednak wynika, że poprawianie rozwiązań fabrycznych, w szczególności toyoty :wink: , jest dosyć trudnym zadaniem (znaczy żeby wyszło lepiej).

ps. W przedim zawieszeniu prawdopodobnie będzie przeszkadzał tylny drążek kierowniczy.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » sob cze 07, 2008 10:54 pm

rokfor32 pisze:Wachacze w toyocie są znacznie mocniejsze niż pochwy mostu. To taki kawał dobrej, kutej stali. Robią poniekąd zaswego rodzaju osłony, szczególnie jak się po skałkach jeździ.

.

wcale nie są takie mocne jak się wydaje,gną się bez problemu...
tel660675798

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » sob cze 07, 2008 11:24 pm

rokfor32 pisze:Wachacze w toyocie są znacznie mocniejsze niż pochwy mostu. To taki kawał dobrej, kutej stali. Robią poniekąd zaswego rodzaju osłony, szczególnie jak się po skałkach jeździ.

Jak uważasz, tak zrobisz. Różne zeczy można wymyślać, jak się ma jakieś nietypowe zapotrzebowanie. Z mojego doświadczenia jednak wynika, że poprawianie rozwiązań fabrycznych, w szczególności toyoty :wink: , jest dosyć trudnym zadaniem (znaczy żeby wyszło lepiej).

ps. W przedim zawieszeniu prawdopodobnie będzie przeszkadzał tylny drążek kierowniczy.
Nie będzie... Ale dziękuję za uwagi, wszystkie przyjmuję do przemyślenia...

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » sob cze 07, 2008 11:26 pm

profesorr pisze:
rokfor32 pisze:Wachacze w toyocie są znacznie mocniejsze niż pochwy mostu. To taki kawał dobrej, kutej stali. Robią poniekąd zaswego rodzaju osłony, szczególnie jak się po skałkach jeździ.

.

wcale nie są takie mocne jak się wydaje,gną się bez problemu...
Masz jakieś doświadczenie w tym temacie...?

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » ndz cze 08, 2008 9:06 am

rokfor32 pisze:Wachacze w toyocie są znacznie mocniejsze niż pochwy mostu. To taki kawał dobrej, kutej stali. Robią poniekąd zaswego rodzaju osłony, szczególnie jak się po skałkach jeździ.
są mega mocne na czarnym. w terenie lepiej uważać.
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » ndz cze 08, 2008 9:36 am

rokfor32 pisze:Taki lift robiono całkiem często w HZJ60...
A co to za autko, ta HZJ 60?
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz cze 08, 2008 9:42 am

Elwood pisze:
rokfor32 pisze:Taki lift robiono całkiem często w HZJ60...
A co to za autko, ta HZJ 60?
Wcześniejsza odmiana HZJ 80 :wink: , Resory przód/tył, dyfry 9,5". Taki czołg w cywilnym wykonaniu. :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz cze 08, 2008 9:46 am

Karson pisze:
rokfor32 pisze:Wachacze w toyocie są znacznie mocniejsze niż pochwy mostu. To taki kawał dobrej, kutej stali. Robią poniekąd zaswego rodzaju osłony, szczególnie jak się po skałkach jeździ.
są mega mocne na czarnym. w terenie lepiej uważać.
Wachacze da się zgiąć w środkowej części. A tu akurat ich odwrócenie niewiele zmienia. Mi chodziło o ten fragment, gdzie wachacz opasuje pochwę mostu.

No i kute wachacze są znacznie mocniejsze od rurowych, tu chyba nikt nie będzie miał wątpliwości :)2
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz cze 08, 2008 9:51 am

no ale jak fat ass będzie robił nowe mocowania z góry mostu to chyba nie przyspawa starych... może wykonać dowolnie mocne, w dobie laseru to banał jest

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz cze 08, 2008 10:00 am

Jasne że można. Czasem nawet trzeba :wink:


Można też jeszcze jedną żecz zapodać, jak zejdę do garażu to zrobię zdjęcie. Myślę, że warto.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » ndz cze 08, 2008 10:49 am

No to czekamy... :)2

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » ndz cze 08, 2008 1:02 pm

FAT ASS pisze:
profesorr pisze:
rokfor32 pisze:Wachacze w toyocie są znacznie mocniejsze niż pochwy mostu. To taki kawał dobrej, kutej stali. Robią poniekąd zaswego rodzaju osłony, szczególnie jak się po skałkach jeździ.

.

wcale nie są takie mocne jak się wydaje,gną się bez problemu...
Masz jakieś doświadczenie w tym temacie...?

już nie raz prostowaliśmy,jakbyś go wkręcił w imadło i założył rurę to problem wyprostować ale jak położysz na betonie i coś podłożysz i duży młot to idzie bez problemu 8) ,weż tylny z pajero a weź z lj to zobaczysz różnice..
tel660675798

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz cze 08, 2008 3:09 pm

Obiecane zdjęcie
Obrazek
Słabo widać, bo trochę zardzewiałe 8) , więc opiszę. Pochwa mostu od dolnej strony ma podwójną ściankę, znaczy do standardowej rury jest dospawany dodatkowy profil. Chroni przed roztarganiem, ale też znacznie podnosi wytrzymałość na zginanie. I jest to rozwiązanie fabryczne, auto to 4R z 85 roku.

A odniesieniu do mostów LC (takiego wzmocnienia nie mają, przynajmniej mój), odwrócenie mocowania wachaczy nabiera sensu, jeżeli się zastosuje tego typu wzmocnienie jak na zdjęciu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » ndz cze 08, 2008 5:47 pm

Ciekawe czy te "amory" na zdjęciu jeszcze działają... :lol:

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz cze 08, 2008 8:48 pm

Wszystko działa. No, może z wyjątkiem silnika, bo jeszcze nie wszystko pospinałem do kupy po wymianie.

Te resory, pomimo wyglądu, są prawie niezużyte (znacznie młodsze niż reszta auta), a amory są trailmastera, zapewniają komfort godny taczek na pełnym kółku :wink: .

Klimat wyspiarski niestety powoduje dosyć szubkie rdzewienie. Ale to co na zdjęciu, pomimo wyglądu jest w całkiem niezłej kondycji.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości