Strona 1 z 2

seria J7 - ciężki zapas na drzwiach

: wt cze 17, 2008 10:31 am
autor: Damian
Jak wiadomo zawiasy w naszych J7 nie należą do najmocniejszych. u mnie kiedyś jazda z 33x12,50 na stalowym mangelsie zakończyła się wymianą zawiasów.

Nie chcę wozić opony na dachu - zupełnie odpada.
W środku - na krótkich dystansach może i tak - na dalszych wyjazdach odpada.

Macie jakiś patent? Jak wzmocnić drzwi, ewentualnie może wzmocnić zawiasy? Ktoś poda gotową receptę? Czasu mam mało.

: wt cze 17, 2008 10:37 am
autor: Wąż
maska Damian, maska :)21

: wt cze 17, 2008 10:42 am
autor: Damian
Wąż pisze:maska Damian, maska :)21
sam jesteś maska :)21 nie kasztań, gamoniu jeden :)21

: wt cze 17, 2008 10:44 am
autor: Elwood
Zrób sobie mocowanie dla koła na tylnym zderzaku, proste i funkcjonalne.

: wt cze 17, 2008 10:46 am
autor: rokfor32
Czasu trzeba na to więcej, ale ...

Robisz solidny tylny zdeżak. Montujesz do niego ramkę na odpowiednio solidnym zawiasie, do tej ramki montujesz koło, i np. drabinkę, coby łatwiej na dach auta się wyskrobać, pojemnik na szpeje, np. łopatę albo hi-lifta, itp.

: wt cze 17, 2008 10:47 am
autor: seburaj
eeeeetam
w Norauto widziałem rozwiązanie Twoich rozterek :)21

: wt cze 17, 2008 10:47 am
autor: Damian
Elwood pisze:Zrób sobie mocowanie dla koła na tylnym zderzaku, proste i funkcjonalne.
odpada, tylny zderzak mam szczątkowy - to prosta belka z mocowaniami, nie wystająca w zasadzie poza obrys samochodu

a gdyby tak dało się dopasować inne, mocniejsze, jakieś jebitne zawiasy? oczywiście trzeba by zrobić nowe otwory i dać solidniejsze śruby...

: wt cze 17, 2008 10:48 am
autor: Damian
rokfor32 pisze: Robisz solidny tylny zdeżak. Montujesz do niego ramkę na odpowiednio solidnym zawiasie, do tej ramki montujesz koło, i np. drabinkę, coby łatwiej na dach auta się wyskrobać, pojemnik na szpeje, np. łopatę albo hi-lifta, itp.
znam to rozwiązanie ;) belki z kaskadą rurek i drabinek robił nie będę, choćby z powodu takiego, że nie zdążę

@Seba - ?? :D

: wt cze 17, 2008 10:48 am
autor: rokfor32
To w końcu połamiesz słupek. Zawiasy są tańsze w naprawie.

: wt cze 17, 2008 10:51 am
autor: seburaj
zrób tak jak radza posiadacze jepów, kiedy im gaz zajmuje miejsce kola zapasowego :)21 czyli koło won i zestaw naprawczy w spraju :)20

: wt cze 17, 2008 10:58 am
autor: Damian
tak, szczególnie ów szprej działa na rozerwanego na 3cm emteka :)21

: wt cze 17, 2008 10:59 am
autor: Wiechu
nie możesz oprzeć koła o zderzak po zamknięciu drzwi ?

: wt cze 17, 2008 11:00 am
autor: rokfor32
No to chyba tylko przyczepka na zapasówkę zostaje ... :wink:

: wt cze 17, 2008 11:01 am
autor: Qbartx
Kup sobie 2 deskorolki i sznurek, tylko na duzych kolach te dechy zeby w terenie dobrze robily :lol:

: wt cze 17, 2008 11:01 am
autor: Damian
Wiechu pisze:nie możesz oprzeć koła o zderzak po zamknięciu drzwi ?
zderzak wystaje minimalnie poza obrys budy
w sumie mógłbym zrobić przedłużkę i "łapkę", ale łapki to...do łapania much
zresztą jak Kuba słusznie zauważył mi na GG - drzwi w J7 są lekko pochylone do wnętrza samochody i mimo łapki ciężar i tak szedłby na drzwi/zawiasy

: wt cze 17, 2008 11:07 am
autor: Karson
to pod najbliższy wyjazd? zamierzasz upalać w terenie czy raczej szutry itp? może podwieś zapas pod zbiornikiem paliwa? :wink:

: wt cze 17, 2008 11:08 am
autor: Qbartx
To chyba kiepski pomysl bo przeciez juz oryginalny zbiornik jest dosyc nisko ;)

: wt cze 17, 2008 11:14 am
autor: Wiechu
Damian pisze: zderzak wystaje minimalnie poza obrys budy
w sumie mógłbym zrobić przedłużkę i "łapkę", ale łapki to...do łapania much
zresztą jak Kuba słusznie zauważył mi na GG - drzwi w J7 są lekko pochylone do wnętrza samochody i mimo łapki ciężar i tak szedłby na drzwi/zawiasy
Jaka łapka ? :roll:

Robisz na zderzaku ślizg. na tyle wysoki i szeroki, żeby opona sięo niego opierała. W momencie zamykania drzwi, koło wchodzi na zderzak po wyżej wymienionym. Nie ma możliwości, żeby zawiasy się wyrabiały w tej sytuacji, bo koło masz zawsze oparte na zderzaku.
Sprawdzone w dwóch autach, najprostsze i skuteczne rozwiązanie. :)2

...a nissan miał wręcz legendarnie słabe zawiasy. :wink:

: wt cze 17, 2008 11:22 am
autor: Damian
Wiechu pisze:Jaka łapka ? :roll:
łapka, bo mój zderzak nie wystaje poza obrys budy, więc łapka musiałaby być
jeszcze musi być spełniony warunek - dolna krawędź zapasu musi być na wysokości zderzaka...
dziś wieczorem pomyślę

: wt cze 17, 2008 11:26 am
autor: JarekK
Damian pisze:
Wiechu pisze:Jaka łapka ? :roll:
łapka, bo mój zderzak nie wystaje poza obrys budy, więc łapka musiałaby być
jeszcze musi być spełniony warunek - dolna krawędź zapasu musi być na wysokości zderzaka...
dziś wieczorem pomyślę
jak będziesz robił jakies podtrzymanie to pomyśł o regulacji jego wysokości - zmienisz oponę na inną trochę większą i juz dupa będzie

: wt cze 17, 2008 11:28 am
autor: Damian
JarekK pisze:jak będziesz robił jakies podtrzymanie to pomyśł o regulacji jego wysokości - zmienisz oponę na inną trochę większą i juz dupa będzie
i to, że łapka sama będzie musiała być na jakimś zawiasie, bo przeca drzwi inaczej nie otworzę...dziś przymierzę

: wt cze 17, 2008 11:31 am
autor: JarekK
Damian pisze:
JarekK pisze:jak będziesz robił jakies podtrzymanie to pomyśł o regulacji jego wysokości - zmienisz oponę na inną trochę większą i juz dupa będzie
i to, że łapka sama będzie musiała być na jakimś zawiasie, bo przeca drzwi inaczej nie otworzę...dziś przymierzę
rozwiązanie "na szybko"

Obrazek

: wt cze 17, 2008 11:57 am
autor: seburaj
klinik z drewna :D

: wt cze 17, 2008 12:09 pm
autor: Piter69A
Sam zawias jest mocny. Słabym punktem są sworznie, które się wycierają. Można zrobić nowe sworznie z odpowiedniej stali z obróbką cieplną, dodać smarowniczkę i po sprawie :)2

: wt cze 17, 2008 12:10 pm
autor: seburaj
a na szybko mozna zrobic nowe sworznie z... wiertła