EGR-y - pewnie temat wałkowany 100 razy ale gdzie.?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

EGR-y - pewnie temat wałkowany 100 razy ale gdzie.?

Post autor: farmer » pn lip 07, 2008 9:41 am

EGR-y - pewnie temat wałkowany 100 razy ale gdzie? Znajomy namawia mnie na "mocy przybywaj" zaślepienie EGR-ów w mojej HDJ80 4,2TD 24v. Co mogę zyskać a co stracić? :-?

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Post autor: farmer » wt lip 08, 2008 4:35 pm

?? Nikt tego nie robił w swojej toyocie ?? Czy to prawda że odłączenie EGR jest dla silnika zdrowe, że kolektor ssący przez EGR zarasta smołą itd. itp??

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » wt lip 08, 2008 5:11 pm

farmer pisze:?? Nikt tego nie robił w swojej toyocie ?? Czy to prawda że odłączenie EGR jest dla silnika zdrowe, że kolektor ssący przez EGR zarasta smołą itd. itp??
tak to prawda,ale niektóre silniki nie będą działać poprawnie jesli pozaślepiasz(szczególnie benzyniaki np.ople) a jesli chodzi o ten silnik to się nie wypowiem bo nie robiłem nic przy takim,silniki diesla dwulitrowe toyoty 2-c,2-ct,2-cte,2,2 litra 3-ct przerabiałem i jedyną różnicą było to że ssący przestał zmniejszać przekrój bo nie przybywało nagaru tylko po pewnym czasie ubywało
tel660675798

Awatar użytkownika
TomaszHDJ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lis 20, 2007 9:09 am

Post autor: TomaszHDJ » wt lip 08, 2008 7:06 pm

Mocy to raczej nie zwiększysz, gdyż prawidłowo działający EGR pracuje tylko na postoju lub przy stałej prędkości, więc wtedy to i tak różnicy nie ma. Faktycznie nie będziesz miał tyle syfu w kolektorze. Nie wiem jak silnik 4.2TD ale benzyniak 4.5 ma czujnik temperatury przy wejściu gazów z EGR do kolektora i na tej podstawie informuje komputer czy wszystko pracuje. Wpięcie rezystora o odpowiedniej oporności rozwiązuje problem.

Możesz więc usunąć EGR, silnikowi nie zaszkodzisz.

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » wt lip 08, 2008 7:10 pm

no nareszcie ktoś wytłumaczył jak to działa :)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Post autor: farmer » wt lip 08, 2008 7:53 pm

No wreszcie ktoś coś napisał. Dzięki serdeczne. Wstawienie zaślepki załatwi sprawę a przy okazji kanał dolotowy wyczyszczę. Zawsze mogę wyjąć zaślepkę :-)

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Post autor: farmer » pt lip 11, 2008 8:31 am

TomaszHDJ pisze:Mocy to raczej nie zwiększysz, gdyż prawidłowo działający EGR pracuje tylko na postoju lub przy stałej prędkości, więc wtedy to i tak różnicy nie ma. Faktycznie nie będziesz miał tyle syfu w kolektorze. Nie wiem jak silnik 4.2TD ale benzyniak 4.5 ma czujnik temperatury przy wejściu gazów z EGR do kolektora i na tej podstawie informuje komputer czy wszystko pracuje. Wpięcie rezystora o odpowiedniej oporności rozwiązuje problem.

Możesz więc usunąć EGR, silnikowi nie zaszkodzisz.
Możektoś wie czy 4,2 ma taki czujnik? jeśli tak to jaki rezystor wstawić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość