Jak sprawdzić czy rav 4 ma czynne napędy?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Jak sprawdzić czy rav 4 ma czynne napędy?

Post autor: galeziat » wt lip 29, 2008 1:16 pm

Witam Kolegów!
Pytanko jak wyżej. Przymierzam się do kupna RAV4 i chciałbym wiedzieć, czy kupuję autko z działającymi napędami. Jak to sprawdzić?
Do tej pory miałem nivkę i tam sprawa był prosta. Ale niestety pewien sympatyczny gentelman chciał zmieścić moją przyczepę do mojego bagażnika. Autko będzie użytkowane lekko w terenie (jestem leśnikiem, ale drogi są dość dobre).
Czasem więc 4x4 się przyda. Przynajminiej do czasu nabycia hila lub landcrusera. A wtedy żonka przejmie ravkę. Bo wyjechać zimą ze Stanowiska (100 m od granicy z Białorusią, 200 m do Litwy) 20 km do asfaltu to dość daleko na jej obecne Daewoo Tico.
Proszę Was o pomoc!
Tomek
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt lip 29, 2008 1:25 pm

To dosc proste:
1 Jest tam taki przycisk z czterema kolami, gdzie przednie sa skrecone.
2 Jedziesz na placyk piaskowy lub trawiasty.
3 Wciskasz ten guzik
4 Wysylasz zone na zewnatrz lub sam przez okno wygladasz na tylne kolo
5 Robisz strzala ze sprzegla i oko luk na tylne kola czy buksuja, znaczy czy zrywaja kapcia.

To tylko dla sprawdzenia, bo zbyt czeste takie strzaly moga sie zle skonczyc.

Powyzsze dla pierwszej edycji Rav4, niewiem jak jest w nowszych z tym przyciskiem.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt lip 29, 2008 1:35 pm

Misiek Cypr pisze:Powyzsze dla pierwszej edycji Rav4, niewiem jak jest w nowszych z tym przyciskiem.
A czy pierwsza generacja występowała również w verszyn ze stałym 4x4 ? Bo coś się mnie kiedyś o uszy obiło ..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt lip 29, 2008 1:45 pm

Ona ma pseudo staly naped, z blokada sprzegla, tym przyciskiem. Napedzany przod+dopedzany tyl tym sprzeglem.

Druga edycja ma mechanizm roznicowy miedzyosiowy, nie wiem czy z blokada, czy co tam siedzi.

Trzecia edycja znowu sprzeglo, ale nie wiem czym rozni sie od jedynki, bo nie bardzo mnie to kreci.

Widze tylko jedynki upalajace razem z moim autobusem. Jak na razie pogiete wydechy i jeden drazek reakcyjny z tylu.
Ostatnio zmieniony wt lip 29, 2008 1:50 pm przez Misiek Cypr, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt lip 29, 2008 1:47 pm

Czyli to o drugą generację biegało.. Międzyosiowy z wiskozą chyba..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » wt lip 29, 2008 5:54 pm

Druga generacja to stały napęd na cztery bez blokady centralnego mechanizmu różnicowego. Blokadę próbuje realizować elektronika co nawet jej wychodzi. Nie ma żadnych guzików od napędu 8)
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Post autor: galeziat » czw lip 31, 2008 8:17 pm

Misiek Cypr pisze:To dosc proste:
1 Jest tam taki przycisk z czterema kolami, gdzie przednie sa skrecone.
2 Jedziesz na placyk piaskowy lub trawiasty.
3 Wciskasz ten guzik
4 Wysylasz zone na zewnatrz lub sam przez okno wygladasz na tylne kolo
5 Robisz strzala ze sprzegla i oko luk na tylne kola czy buksuja, znaczy czy zrywaja kapcia.

To tylko dla sprawdzenia, bo zbyt czeste takie strzaly moga sie zle skonczyc.

Powyzsze dla pierwszej edycji Rav4, niewiem jak jest w nowszych z tym przyciskiem.
Tak to się właśnie robi Panowie! Metoda zadziałała, napędy są i wsio ok. Oprócz jednej sprawy. Mianowicie kiedy chciałem je wyłączyć, mimo naciśnięcia guzikaprzełącznika coś zaczęło piszczeć, a lampka napędów nie zgasła. Wcisnąłem przełącznik na załączenie napędów i przestało piszczeć (kontrolka pali się nadal). Znowu próba wyłączenia i objawy jw. Ale załączyłem napędy, przejechałem 20 m i wtedy wyłączenie ich przyniosło pożądany rezultat: lampka zgasła, nie piszczało, napędy się wyłączyły. ALE CZEMU NIE ZA PIERWSZYM RAZEM? I CZY TO SERYJNIE TAK SIĘ PIERNICZY, CZY TYLKO U MNIE?
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » pt sie 08, 2008 4:44 pm

Normalnie wyłącza się sprawnie jednak piszczy chwilę informując o rozpiętym napędzie. Miałem przerwę z 5 lat z rav-ką a nowo kupiona nie opuściła jeszcze warsztatu jak temat będzie cię jeszcze nurtował to sprawdzę po odbiorze auta.
Suzuki Samurai SJ 413 + BFG MT 30"
Hilux 2,5 D4D do pracy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość